Kontrolka DPF plus brak mocy – jaka przyczyna?
Strona 1 z 1
witam wszystkich. dziś jadac swoją madzią zaczeło coś syczyć po przejechaniu jakies 30 km zaczął migać dpf brak mocy i kopci jaka przyczyna?
-
brukarz07
Najprawdopodobniej zatkany DPF. Nie wiem czy da radę go jeszcze w jeździe wypalić, więc pozostaje serwis i naprawa. Na przyszłość lepiej wyciąć DPF i wstawić emulator Niestetey DPF ma to do siebie, że jak go co jakiś czas dobrze nie przepalisz (trzeba dać Maździe w pedał mocniej), to się zapycha.
- Od: 21 maja 2012, 12:48
- Posty: 568
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF
dziś w drodze do mechanika zaczał mocno kopcić i do tego zaświecił sie check ciągle świeci a dpf mryga wiec wróciłem do domu . coś wiecej powiedzie w tym temacie?. czy to moze bedzie problem z wtryskiem? czy jednak skupic się na dpf. jutro bede miał program to postaram się sam odczytać błędy.
-
brukarz07
Witam, od piątku będę posiadaczem mazdy 5 2012 1.6 i studiuję instrukcję ale nigdzie nie mogę znaleźć nic o kontrolce dpf- jak wygląda, w którym miejscu. Stąd pytanie moje- czy zaczyna ona migać kiedy jeszcze można samemu przepalić filtr na trasie, czy jak już mruga to pozamiatane? To mój debiut z dpf-em i bardzo proszę użytkowników mazdy 5 II generacji o wskazówki jak prawidłowo odczytywać informacje od samochodu:)
-
sermon
Kontrolki "DPF" nie mogę dojrzeć na desce.Raz zapaliła się "kontrola trakcji" i "słoneczko" załączył się tryb awaryjny 50km/h max i drgania na kierownicy.Przejechałem kawałek i zgasiłem silnik.Odpaliłem pracował normalnie z dwie minuty , zgasiłem -odpaliłem i wszystko ok .Z 1000km zrobiłem wszystko dobrze.
Kontrolki DPF w Mazdzie 5 CW nie ma , ja miałem problem z DPF w moim poprzednim aucie – Mazda 5 II 2011 1.6 Diesel , ale wyświetlała się wtedy kontrolka CHECK oraz kontrolka żółta "zębatka" co oznacza problemy z układem napędowym , auto przechodzi w tryb awaryjny , na komputerze u kilku mechaników wychodził zapchany DPF , ale żaden nie był w stanie uruchomić dopalania ( jakaś blokada oprogramowania ) , konieczna była wizyta w serwisie Mazdy , tam poszło, ale kosztowało 500,– zł.
Mechanik ,który mi robił dopalanie DPF w serwisie Mazdy , twierdził ,że to ,że komputer domaga się dopalania DPF wcale nie oznacza ,że jest on zapchany , tylko bardzo często jest to przyczyną nie kasowania w komputerze wymiany oleju robionej poza serwisem Mazdy , po prostu komputer głupieje , bo ma informacje o złej jakości oleju i u mnie mogło tak być , bo olej wymieniałem planowo ,ale poza serwisem bez kasowania w komputerze.
Mechanik ,który mi robił dopalanie DPF w serwisie Mazdy , twierdził ,że to ,że komputer domaga się dopalania DPF wcale nie oznacza ,że jest on zapchany , tylko bardzo często jest to przyczyną nie kasowania w komputerze wymiany oleju robionej poza serwisem Mazdy , po prostu komputer głupieje , bo ma informacje o złej jakości oleju i u mnie mogło tak być , bo olej wymieniałem planowo ,ale poza serwisem bez kasowania w komputerze.
- Od: 23 gru 2017, 17:02
- Posty: 3
- Auto: Mazda CX5 SKYACTIV- 2.0 4x4 A/T
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość