System i-stop

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Celin » 5 lut 2016, 21:38

Dziś po dłuższym postoju samochodu w garażu i nie jeżdżeniu, wybrałem się na kilka przejazdów. Ku mojemu zdziwieniu system i-stop coś trafiło. Kontrolka od i-stop miga na pomarańczowo. Według instrukcji oznacza to awarię systemu i zalecają serwis. Z tego co czytałem, działanie systemu jest obarczone wieloma wymaganiami. W tym temp. zewnętrzna, temp. wewnętrzna, poziom nienaładowana akumulatora od i-stop i inne. Męczy mnie to, że kontrolka ciągle miga. Co więcej, próby wyłączenia systemu nic nie dają i kontrolka cały czas miga. Czy ktoś wie co może się dziać? Czy to wina akumulatora? Czy się go ładuje, czy też sam się ładuje w trakcie jazdy? Jeśli się go ładuje, to czy jest jakaś specjalna procedura do wyjęcia tego małego akumulatorka od i-stop, tak żeby nic nie zwalić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2012, 11:48
Posty: 568
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF

Postprzez Wojtek » 11 lut 2016, 11:40

Celin napisał(a):Dziś po dłuższym postoju samochodu w garażu

Było juz o tym... Niedoładowany akumulator blokuje działanie systemu...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez PieknyRoman » 27 lut 2016, 09:08

Witam
Kolego pomio tego że akumulator naładujesz będziesz musiał skasować błędy z i-stopu.
Najprawdopodobniej po zatrzymaniu samochodu na światłach wł sie i-stop i momencie chęci uruchomienia silnika zabrakło mu mocy i wprowadził go w tryb awaryjny.
Innymi słowy system stwierdził że akumulator jest naładowany bo gdyby nie był to i-stop by się nie wł.
Nasuwa się stwierdzenie że akumulator jest uszkodzony, oczywiście jeżeli i-stop ten błąd zgłosił.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 5 sty 2014, 12:24
Posty: 20
Auto: Mazda 5 CW 2.0L MZR DiSI I-STOP Benzyna/LPG 150 KM + woźnica

Postprzez CrockeR » 23 kwi 2021, 07:49

Przeszukałem, całe Nasze forum i szczerze mówiąc zgłupiałem, dlatego postanowiłem tutaj napisać – być może moje pytania są głupie, no ale cóż wybaczcie, "nowe" auto w rodzinie i to już trochę nafaszerowane tymi wszystkimi systemami, więc dopiero się tego uczę ;)

Mam podobny problem, z tym migającym na pomarańczowo i-stopem, w swojej maździe 5 mam tam dwa akumulatory z tego co już wyczytałem na forum to:
1 akumulator (model: B3D3-18-520 9D, 46B24L) – jest główny,
2 akumulator (model: LFBL-18-520 9D, 34B17L) – jest akumulatorem pomocniczym (patrz zdjęcie).

Zmierzyłem multimetrem i wyszło, że na:
1 akumulator mam 12,29V – czyli z tego co wiem, to troszku mało?
2 akumulator mam 12,63V – to chyba ok?

Tak to pokrótce wygląda i teraz kilka pytań:

1. Czy to są jakieś specjalne akumulatory (EFB lub AGM) i trzeba je ładować jakoś inaczej? Czy mogę spróbować je naładować takim prostownikiem z LIDLA (wydaje mi się, że tak – już pomijam jego czas ładowania) https://fanlidla.pl/gazetka/2019.12.30. ... tomatyczny

2. Czy mogę ładować w samochodzie na podłączonych klemach, czy lepiej akumulator wyciągać (lub chociaż odpiąć z klem)? Czy muszę w nim odkręcać te korki podczas ładowania?

3. Czy te dwa akumulatory są podłączone szeregowo, czy jakoś inaczej? Tzn, czy ten drugi też trzeba ładować osobno, czy podładuje się sam z tego 1szego?

4. W niedługim czasie (w miarę możliwości finansowych) i tak chciałbym je wymienić, to czy można to zrobić jakoś na 1dnym mocniejszym akumulatorze, czy koniecznie muszą być dwa? Myślałem o jakiś akumulatorach z Polskiej firmy centra. A co wy polecacie jeśli chodzi o akumulatory do Mazdy 5 II CW?

5. Czy kasowanie błędów i-stopu można zrobić bez podpięcia komputera? Znalazłem gdzieś instrukcję restartu i-stopy, czy to zresetuje błędy?
VHD napisał(a):Restart i-stop można wykonać trzymając wciśnięty przycisk wyłącznika i-stop w czasie rozruchu silnika do momentu, w którym kontrolka zacznie migać na zielono. Potem przycisk należy zwolnić – kontrolka będzie migała na zielono do zakończenia kalibracji (u mnie trwało to ok 10 km).
Załączniki
IMG_20210421_175121_nr.jpg
Akumulatory w Mazda 5 II CW i-stop
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2021, 07:29
Posty: 7 (3/0)
Auto: Mazda 5 II CW (2010), PB 2.0

Postprzez Junior77 » 23 kwi 2021, 19:47

Witam. Miałem ten sam problem. Po wyjeździe z komisu na światłach załączył się i-stop ale już się nie uruchomił, migał na pomarańczowo. Akumulator był od nowości Panasonic, napięcie było ok, gęstość elektrolitu też ale nie miał siły na rozruch.Podlaczylem laptopa z forscanem i pokazal się błąd akumulatora pomocniczego. Kupiłem yuasha ybx 3009 a błąd mogłem skasować zwykłym obd2 i Torque w smartfonie. Można jeździć z jednym głównym Aku tylko ale będzie migać cały czas i-stop.Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2020, 10:51
Posty: 11 (0/2)
Skąd: Uk
Auto: Mazda 5 navi 2.0l 2012

Postprzez CrockeR » 26 kwi 2021, 11:00

Dzięki Junior77 za odpowiedź, z tego co widzę po parametrach to ten akumulator co podałeś nie ma tej polecanej technologi EFB, tak? Gdzieniegdzie niby piszą, że to do systemu Start-Stop, ale sam producent o tym nie wspomina.

Pytanie czy w ogóle musi być do naszej Madzi akumulator w tej technologi EFB? Czy po prostu w związku z tym, że mamy 2 akumulatory to ta technologia jest zbędna? Czy można kupić zwykły z nadzieją, że koło 8-10 lat przetrwa?

Może inaczej, jak kupię te modele, to będzie git na chociaż 5 lat? Czy szukać czegoś z EFB?
1. YBX3053 12V 45Ah 400A (http://www.yuasa-akumulatory.pl/ybx3053 ... -p-46.html)
2. YBX3009 12V 30Ah 300A (http://www.yuasa-akumulatory.pl/ybx3009 ... a-p-1.html)

Nigdzie nie mogę znaleźć dokładnej specyfikacji na temat tych oryginalnych akumulatorów, czy one są EFB? Ktoś wie? Chodzi o modele które podałem wyżej, czyli:
1 akumulator (model: B3D3-18-520 9D, 46B24L),
2 akumulator (model: LFBL-18-520 9D, 34B17L).
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2021, 07:29
Posty: 7 (3/0)
Auto: Mazda 5 II CW (2010), PB 2.0

Postprzez Junior77 » 26 kwi 2021, 20:41

Technologia EFB miała by sens gdybyśmy posiadali jeden akumulator.Sam posiadam ten zestaw YBX3053 i YBX3009 i jestem zadowolony. Żywot akumulatorów zależy od użytkowania , przy bardzo krótkich odległościach trzeba co jakiś czas podładować .Yuasha robi dobre akumulatory i nie sądzę że będą szybko padały. Ja czasami wyłączam i-stop(dużo świateł) a z reguły jeżdżę przy włączonej klimie ,także wtedy też się nie zalącza.
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2020, 10:51
Posty: 11 (0/2)
Skąd: Uk
Auto: Mazda 5 navi 2.0l 2012

Postprzez CrockeR » 27 kwi 2021, 12:54

Dzięki Ci wielkie, bardzo pomogłeś. Też tak gdzieś właśnie wyczytałem, że EFB używa się w przypadku 1 akumulatora, a tutaj mazda zastosowała 2 akumulatory, więc wkłada się zwykłe – poza tym te YUASY to praktycznie bliźniacze akumulatory do tych oryginalnych z mazdy.
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2021, 07:29
Posty: 7 (3/0)
Auto: Mazda 5 II CW (2010), PB 2.0

Postprzez gremis » 8 lut 2023, 20:56

Witam, najlepiej to w zamku klapy silnika odkręcić taki stycznik i system istop się dezaktywuje na amen i przestaje wyniszczać silnik z rozrusznikiem. Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 4 paź 2022, 18:07
Posty: 3
Auto: Mazda 5 CW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy