Benzyna vs Diesel – Co wybrać?

Mazda6 GJ (2012– 2016) / Mazda6 GL (2016- )

Postprzez Danmazda » 12 wrz 2018, 19:35

To zależy jak dbał o silnik, co ile wymieniany był olej. Ja osobiście słyszałem nie za dobre opinie na temat tego silnika.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Tubi » 12 wrz 2018, 20:01

Ogólnie po analizie anglojęzycznych forum zdecydowałem się na 2.0 w benzynie ;)
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 11:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez spinach76 » 24 lis 2018, 21:02

Dobry wieczór Panowie, niestety muszę sprzedać swojego diesla i kupić benzynę cholerne Niemcy i problemy z wjazdem do miast od przyszłego roku. Posiadam 2,2 D 2011 na wymiany oleju ze względu na mobilitätsgarantie i naprawy wyłącznie w serwisie dostawałem zastępcze benzyniaki za free mające po kilka tys. przebiegu i jest problem bo przecież gaz do dechy a "toto stoii w miejscu" w porównaniu do diesla. Interesuje mnie tylko model 6 nie starszy niż 2012 i na prawdę dobry mocny silnik. Proszę o pomoc jeśli ktoś ma doświadczenie z tą serią. Jaki polecacie? Dzięki za pomoc Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2014, 17:55
Posty: 49
Auto: Mazda 6 2.0 2003
Diesel z DPF

Mazda GH 6 2.2 2011.11
Diesel, Kombi 163

Postprzez Hordagoga78 » 7 mar 2019, 23:01

czy ktos jeszcze sledzi ten temat?
ktos moze mial problem z dpf? ponoc olej go zalewa po niedokonczonym procesie wypalania filtra...
gdzie moge znalezc opis diesla mazdy? zatety i wady tego silnika?
czy ktos zna problem?
dzieki za ewentualna odpowiedz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2013, 00:03
Posty: 89 (0/1)
Skąd: london
Auto: – czarna magda TS2 BL '11 Auto –

Postprzez Kowal2019 » 12 mar 2019, 09:53

Mam pytanie o żywotność turbiny w GJ liftowej po 2015, która była już w jakimś stopniu regenerowana?
W zasadzie pytanie dotyczy się ogólnie żywotności turbin w GJ. Proszę o te informacje i wskazówki odnoście wypalania DPF-a – czy to jest uciążliwe w eksploatacji? :|
Początkujący
 
Od: 1 lut 2019, 19:42
Posty: 2
Skąd: West Pomeranian
Auto: BJ 101 KM

Postprzez Wilhelm » 13 mar 2019, 12:40

kopilem juz trzecią szóstke i nadal tylko diesel <serduszka>
– po pierwsze jezdzilem testowo benzyną 2.0... no coz, jazda jest powolna (silnik 2,5 jest okej)
– po drugie to moj kolejny diesel w Mazdzie (a chyba siodmy w domu juz po kolei licząc) i w zadnej z poprzednich mazd nie bylo ani jedengo problemu, nawet z DPFem, nic, a auta mialem zchipowane...
– po trzecie skoro nowsze diesle spelniają Euro V orz VI to w czym problem...
– nie widze zadnych roznic w eksploatacji – rozrzad na łancuchu to sie go nie robi, paliwo kosztuje tyle samo (ale diesel pali mniej!), oleje i filtry czy inne rzeczy eksploatacyjne kosztuja dokladnie tyle samo.
Początkujący
 
Od: 14 sie 2012, 20:19
Posty: 10
Auto: Szostka Kombi

Postprzez cob_ra » 15 mar 2019, 15:15

Podepnę się pod temat, bo ....ano właśnie. Robię trasy krótkie, ok 7km w jedną stronę. Często jazda po mieście, kilka razy w roku robię odcinki po 400km w jedną stronę. Rocznie do 15tys robię.

Zawsze miałem benzynę lub benzynę z gazem obecnie. Zero problemów itp. Ale planują zmianę samochodu albo m6 II lub accord VIII widzę, że ceny autek na gnojówkę są sporo niższe niż benzyna.

Głowa podpowiada benzyna i montaż gazu. Ale ceny i portfel powodują zastanowienie się nad dieslem.

Czy słychać głowy czy portfela?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2006, 15:18
Posty: 724 (2/4)
Skąd: skierniewice
Auto: Była 323c
Honda Accord VI 1,8
Honda Accord VIII 2.0

Postprzez Wilhelm » 17 mar 2019, 08:10

przerabialem gaz, widze u znajomych – to jest po prostu niefajne...

lepiej kupic diesla + zawirusowac i cieszyć się jazdą, ktora w tym wypadku bedzie bardzo przyjemna.

skoro robisz krotkie odcinki, olej zmieniac ciut czesciej, a w razie czego odpalenie czyszczenia DPF mozna samemu uruchomic pod domem jak by co – to tez nie problem.
Początkujący
 
Od: 14 sie 2012, 20:19
Posty: 10
Auto: Szostka Kombi

Postprzez qlesh » 3 maja 2019, 10:12

Tak zapytam nieśmiało... nagrzeje Ci się w ogóle ten grzechotnik na krótkich odcinkach?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 02:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6