Spalanie Nowej Mazdy 6

Mazda6 GJ (2012– 2016) / Mazda6 GL (2016- )

Postprzez koliber1960 » 28 paź 2013, 13:43

Witam. To ja – ten od 4,8 l/100km,co prawda na odcinku tylko 100km i to w jedną stronę Piła – Bydgoszcz,ale takie było spalanie.Zapomniałem dodać ,że paliwo 98.Teraz po tankowaniu mam przejechane 740 km,komputer pokazuje śr.zużycie na poziomie 5,5 l/100 km.,i do przejechania dystans jeszcze 220 km. Uważam ,że rewelacja-to lepiej jak maluch,od którego kiedyś zaczynałem.Pozdrawiam wszystkich Maździaków Szóściaków.

Dopisano 28 paź 2013, 13:46:

Jak przejadę cały bak to zobaczę ile pokazał komputer i policzę zalewając cały na nowo.Napiszę wtedy czy jest różnica między wskazaniem kompa a rzeczywistym zużyciem.

Dopisano 28 paź 2013, 14:21:

Aha i jeszcze jedno ,już tak nie oszczędzam i nie zamulam jak któryś z kolegów napisał.I tak dobre spalanie .
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2013, 13:39
Posty: 59
Auto: Mazda 6 2,0 benz. 2013r. sedan, SkyEnergy, Jet Black

Postprzez Marianek » 29 paź 2013, 00:42

Polecam wam Motostat, regularnie prowadzony pokazuje realne i prawdziwe spalanie.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez tombien » 1 lis 2013, 22:42

koliber1960 napisał(a):(..)Zapomniałem dodać ,że paliwo 98(..)

Benzyna 98 po pierwsze zwiększa spalanie a po drugie obniża moc – powinna być stosowana, gdy producent danego silnika tego wymaga, w innych przypadkach nie ma to najmniejszego sensu, co potwierdziły przeprowadzone testy.
Obrazek

Wcześniej: GH 2.0 MZR-CD Top '08
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 21:12
Posty: 106 (0/1)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 MT Sedan SkyPassion

Postprzez koliber1960 » 2 lis 2013, 23:10

Sorki,jeżdżę na 98 i nie zauważyłem aby spadła moc i wzrosło spalanie.Spróbuj a nie powołuj się na jakieś testy.Od lat jężdżę na paliwie 98 przed Mazdą 6 był Mitsubishi Lancer,wcześniej Toyota Corolla,żona Jeździ VW Golfem praktycznie sporadycznie na 95 jeździmy.Uważam,że auta lepiej jeżdżą i mają małe spalanie.To tyle z praktyki.Pozdrwiam.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2013, 13:39
Posty: 59
Auto: Mazda 6 2,0 benz. 2013r. sedan, SkyEnergy, Jet Black

Postprzez tombien » 2 lis 2013, 23:18

Ja też próbowałem jeździć na 98 poprzednim samochodem (Honda Civic) i poza nieco cichszą pracą silnika nie zauważyłem nic pozytywnego w stosunku do 95. Było to jednak wtedy kiedy nikt tego nie sprawdził na hamowni – to były moje odczucia. Jak się okazało prawidłowe. Jak twierdzisz inaczej Twoja sprawa, każdy robi jak chce. Ja nie mam zamiaru przepłacać. Tyle w temacie.
Obrazek

Wcześniej: GH 2.0 MZR-CD Top '08
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 21:12
Posty: 106 (0/1)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 MT Sedan SkyPassion

Postprzez koliber1960 » 4 lis 2013, 11:15

Witam szanownych użytkowników nowej Mazdy 6. Obiecałem podać zużycie po zatankowaniu. Przejechałem 923,2 kilometry,wlałem 52,85 litrów paliwa na tej samej stacji do odbicia pistoletu,tak jak wcześniej. Wychodzi średnie spalanie 5,724 litra na 100 km. Komputer pokazał 5,7 litra/100 km. Paliwo 98. Teraz znów zatankowałem 98. Następnym razem spróbuję na 95 bo piszą na forum,że nie ma różnicy.
Ja sądzę jednak,że różnica jest i to na korzyść 98. Auto jest żywsze i chyba jednak mniej pali. Z obliczeń wynika,że wskazania komputera były poprawne. Ciekawy jest też czas pracy i-STOP -wyszło 2 godz i 42 minuty – zakładam,że od początku użytkowania samochodu. Przejechałem ponad 5500 km. od początku września 2013r.

Dopisano 4 lis 2013, 10:19:

HAMOWNIA TO NIE REAL -to tak a propos testów.Pozdrawiam.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2013, 13:39
Posty: 59
Auto: Mazda 6 2,0 benz. 2013r. sedan, SkyEnergy, Jet Black

Postprzez tombien » 4 lis 2013, 11:21

Bardzo ładne spalanie :) napisz jeszcze jaka to była jazda tzn. prędkość, warunki, miasto/trasa itp.
Obrazek

Wcześniej: GH 2.0 MZR-CD Top '08
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 21:12
Posty: 106 (0/1)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 MT Sedan SkyPassion

Postprzez koliber1960 » 4 lis 2013, 13:04

OK . Różnie trochę po mieście,mieszkam w Pile,dojeżdżam do pracy do Wałcza,ale w tym czasie byłem w Bydgoszczy, w Poznaniu na meczu Lecha z Legią.Więc różnie.Prędkości też różne.Raczej koło 100 na godz. tylko w porywach i to sporadycznie 120-130,ale też 80-90 na godz np. z Bydgoszczy do Nakła bo się nie da szybciej,co chwilkę ograniczenia. Poza tym spokojnie i chyba dlatego takie niskie zużycie ale i tak złapałem jeden mandat ZA PRZEKROCZENIE PRĘDKOŚCI !!!!!!! o całe 14 km/godz.Niestety.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2013, 13:39
Posty: 59
Auto: Mazda 6 2,0 benz. 2013r. sedan, SkyEnergy, Jet Black

Postprzez tombien » 4 lis 2013, 14:29

A poniżej dlaczego lepiej jest tankować 95 do silnika, do którego tak właśnie zaleca producent:
http://przyspieszenie.pl/19471/pb95-vs-pb98-ktore-paliwo-jest-lepsze/

Na forum wątek o tym właśnie:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=139&t=138286&start=40
Obrazek

Wcześniej: GH 2.0 MZR-CD Top '08
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 21:12
Posty: 106 (0/1)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 MT Sedan SkyPassion

Postprzez Sektor » 4 lis 2013, 15:13

"Paliwo o wyższej liczbie oktanowej spala się z zasady wolniej od paliwa, które ma tę liczbę mniejszą. Idąc dalej, paliwo, które spala się wolniej, zdąży dostarczyć mniejszą ilość energii, a więc silnik naszego auta rozwinie mniejszą moc."
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 19 lip 2013, 00:23
Posty: 30
Auto: Mazda 6 Sport Kombi, 2.0 SKYACTIV-G 165KM, 6MT i-ELOOP – SkyPASSION

Postprzez koliber1960 » 5 lis 2013, 09:18

Wrzucę coś: benzyna a osiągi 95 czy 98 (ścigacz.pl) O pomoc i profesjonalną opinię w tym zawiłym temacie poprosiliśmy doktora habilitowanego Andrzeja Kulczyckiego, profesora ITWL:

„Skład benzyn ma wpływ na szereg ich właściwości wpływających na przebieg procesu spalania w silniku i w konsekwencji na parametry jego pracy. Liczba oktanowa jest jedną z takich właściwości, lecz nie jedyną. Stąd nie można określić prostej relacji wartości liczby oktanowej do parametrów pracy silnika. Wiadomo jedynie, że ze wzrostem prędkości obrotowej i mocy silnika, zwiększa się skłonność do spalania detonacyjnego. W silnikach, których cechy konstrukcyjne pozwalają na osiąganie dużych prędkości obrotowych i mocy, stosowane muszą być benzyny o wyższych wartościach liczby oktanowej. W przypadku stosowania benzyny o zbyt niskiej wartości liczby oktanowej dla danej konstrukcji silnika, może przy określonych obrotach wystąpić spalanie detonacyjne. Przy spalaniu detonacyjnym silnik „traci moc”, a więc stosowanie benzyn o zbyt niskiej LOB i LOM [szczegóły poniżej – red.] może uniemożliwić osiągnięcie parametrów pracy wynikających z konstrukcji silnika. Stosowanie benzyn o zbyt niskiej wartości liczby oktanowej dla danej konstrukcji silnika i warunków jego eksploatacji, powoduje między innymi wzrost zużycia paliwa.”

Dopisano 5 lis 2013, 08:26:

Po to jest forum,żeby pogadać i wymienić doświadczenia w realu,że tak powiem a nie w teorii,nie na hamowni. Gadajmy więc.,da to więcej niż super testy. Pozdrawiam.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2013, 13:39
Posty: 59
Auto: Mazda 6 2,0 benz. 2013r. sedan, SkyEnergy, Jet Black

Postprzez tombien » 5 lis 2013, 10:18

Rozmawiać warto :)
Cytat, który przytoczyłeś niczemu nie zaprzecza, mówi jasno, że nie powinno się stosować benzyn poniżej liczby oktanów zalecanych przez producenta dla danego silnika samochodu.
Dla mnie to jasne i popieram. Jednak dyskusja tu toczy się się o sensie stosowania paliwa o większej ilości oktanów niż zaleca producent – a to też może powodować zwiększone zużycie paliwa i mniejszą moc.

Hamownia to chyba jedyny sposób, aby przekonać się czy dane paliwo zwiększa lub zmniejsza moc – bo przy stosowaniu paliw 95 czy 98 różnicy praktycznie nie odczujemy w codziennej eksploatacji, ale żeby było to niepodważalne testy musiałby być przeprowadzone na konkretnym samochodzie bo dany silnik może różnie reagować.

Sprawdzałem spalanie GJ na stronie http://www.spritmonitor.de/ i okazuje się, że są tam kierowcy, którzy jeżdżą też na benzynie 91 i spalanie jest również niskie:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/598500.html
Obrazek

Wcześniej: GH 2.0 MZR-CD Top '08
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 21:12
Posty: 106 (0/1)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 MT Sedan SkyPassion

Postprzez Sektor » 5 lis 2013, 11:46

tombien dobry przykład dałeś,

niemieccy kierowcy tankują 91 oktanową benzynę do swoich nowych samochodów, przecież co oni robią? Tak mało oktanów! Tracą z 20% mocy na silniku... :)

Tylko u nas działa tak dobrze Marketing (a może społeczeństwo tak podatne) i zasada że czegoś więcej to musi być lepiej, no i drożej. Staramy się być nawet mądrzejsi niż producent (rzesza naukowców), który jasno wskazuje na 95 oktanową benzynę.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 19 lip 2013, 00:23
Posty: 30
Auto: Mazda 6 Sport Kombi, 2.0 SKYACTIV-G 165KM, 6MT i-ELOOP – SkyPASSION

Postprzez koliber1960 » 5 lis 2013, 12:19

Tak jak pisałem następny bak będzie na 95. Spróbuję jeździć tak jak na 98 i opiszę. Na razie mam 98 trochę zaszalałem i mam śr.zużycie 6,0 l/100km.

Dopisano 5 lis 2013, 12:55:

Forumowicz napisał,że niemieccy kierowcy tankują benzynę 91.Wcale nie ma się co dziwić bo jak zatankuje się po drugiej stronie odry lub w Austrii 95 to tak jakoś samochód lepiej jedzie niż na naszej 95,nie mówię już o 98 czy nawet 100 to już kosmos u nas raczej nieosiągalny.
Tylko we Włoszech trzeba uważać bo nie raz 95 lałem a takie badziewie,że auto nie jedzie i zużycie wzrasta fakt,że nie zawsze ale się zdarza.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2013, 13:39
Posty: 59
Auto: Mazda 6 2,0 benz. 2013r. sedan, SkyEnergy, Jet Black

Postprzez Sektor » 6 lis 2013, 11:59

Co racja to racja, ale zacząłem prowadzić statystyki i w porównaniu z tym co podaje komputer Mazdy jest mała rozbieżność ;)

Moje średnie spalania od zakupu w moim podpisie (bardziej miarodajne niż chwilówki).
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 19 lip 2013, 00:23
Posty: 30
Auto: Mazda 6 Sport Kombi, 2.0 SKYACTIV-G 165KM, 6MT i-ELOOP – SkyPASSION

Postprzez koliber1960 » 6 lis 2013, 13:16

MYŚLĘ,ŻE LUBISZ DEPNĄĆ.POZDRO.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2013, 13:39
Posty: 59
Auto: Mazda 6 2,0 benz. 2013r. sedan, SkyEnergy, Jet Black

Postprzez Sektor » 6 lis 2013, 14:40

Wprost nie mogę się narazie powstrzymać :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 19 lip 2013, 00:23
Posty: 30
Auto: Mazda 6 Sport Kombi, 2.0 SKYACTIV-G 165KM, 6MT i-ELOOP – SkyPASSION

Postprzez KvM » 6 lis 2013, 19:13

koliber1960 napisał(a):Witam szanownych użytkowników nowej Mazdy 6. Obiecałem podać zużycie po zatankowaniu. Z obliczeń wynika,że wskazania komputera były poprawne. Ciekawy jest też czas pracy i-STOP -wyszło 2 godz i 42 minuty – zakładam,że od początku użytkowania samochodu. Przejechałem ponad 5500 km. od początku września 2013r.

Dopisano 4 lis 2013, 10:19:

HAMOWNIA TO NIE REAL -to tak a propos testów.Pozdrawiam.


Czyli i-stop zaoszczędził jakieś 2,5 litra paliwa. Wyjdzie jeden baku gratis na 100 tysięcy km.
Dobre i to skoro się za to nie płaci ekstra... Mi Mazda 6 na krótkim dystansie spaliła w trybie Eko zdaje się poniżej 5l/100 km.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2013, 20:55
Posty: 56 (2/0)
Auto: 123dA e87

Postprzez vega » 16 lis 2013, 23:23

Witam.
Madzia szybko wyrasta z wieku niemowlęcego. Jeszcze niedawno nie mogłem się jej doczekać a tymczasem daje mi dużą frajdę już od miesiąca :D . Jak na razie jestem jeszcze w fazie zauroczenia <serduszka> .
A teraz w temacie: przejechane 2100 km. Średnie spalanie komputerowe 8.8l. Miasto (a raczej miasteczko) 80%, trasa 20%.
Jednak tam gdzie się da – nie mogę się powstrzymać i gaz do dechy. Kilka razy musiałem zademonstrować jej możliwości znajomym i rodzinie i na razie na eco jazdę nie ma szans. A ten silniczek coś tam jednak może. <diabełek>
Ja z tego spalania jestem naprawdę zadowolony. Dwa ostatnie tankowania – wyliczone średnie spalanie za każdym razem około 8.5 l. A na pewno lekkiej nogi nie mam.
Poprzednio jeździłem Toyotą Avensis 2.0 D4D. Moja średnia to około 7l gdy tymczasem moja córka moim samochodem i na tej samej trasie spokojnie schodziła do 6l.
Sądzę że i Madzią da się oszczędniej ale gdzie frajda ????
Początkujący
 
Od: 15 lis 2013, 22:45
Posty: 10
Skąd: Oleśnica
Auto: Mazda 6 GJ; 2,5 Benzyna, 192 KM, AT, Skypassion, Red Soul, 2013

Postprzez koliber1960 » 17 lis 2013, 00:33

HEJKA Jechałem w środę z córką i jej koleżanką do Berlina na koncert tam i z powrotem z Piły,w Polsce jak sie jedzie wszyscy wiedzą,więc raczej eko-jazda i nadrabiałem ale w Niemczech na autobanach 150-180 km/godz.-wtedy spalanie chwilowe ok.8l/100km.średnio mi wyszło tam i z powrotem 6,5 litra na 100km.Moja Maździa benzynka 2,0 w manualu.Jest dobrze a nawet bardzo dobrze. Benzyna w baku-1/3 98 i dolanej 2/3 95. Obiecałem jak zatankuje teraz 95 to sprawdzę ile pali jak opisywałem wcześniej na forum. Pozdrawiam Maździaków Szóściaków.

Dopisano 16 lis 2013, 23:35:

Aktualny przebieg to 7300 km.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2013, 13:39
Posty: 59
Auto: Mazda 6 2,0 benz. 2013r. sedan, SkyEnergy, Jet Black

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6