Strona 1 z 61

Mazda6 (GJ) – Nasze wrażenia i opinie

PostNapisane: 3 gru 2012, 03:43
przez bieski
mazda6-wagon-2012-02-jpg72-6854998442747296578.jpg

Nasze opinie o nowej Mazdzie6 (GJ) te pozytywne i te negatywne, wady i zalety.
Proszę o merytoryczna i kulturalna dyskusje.

Wszelkie posty nie dotyczące dyskusji zostaną usunięte.
Dyskusje na temat wyższości benzyny nad dieslem, czy też odwrotnie prowadzimy w dziale Moto.
Ten wątek służy na temat wyrażania opinii na temat auta.
Wszelkie wątpliwości i pytania proszę zgłaszać za pomocą PW do mnie.

Bieski

PostNapisane: 8 gru 2012, 12:56
przez Enduro
nowa, lżejsza, lepsza, bardziej dopracowana i do tego, co do jakosci wykonania wnetrza, zblizona do marek premium typu audi..(wg. mnie)

M6GJ1.jpg


M6GJ2.jpg


M6GJ3.jpg


M6GJ4.jpg


P.S.
obecnie czekam na tego mocnego,najmocniejszego diesla co by go wyprobowac... <oczko>
pozdr.
E

PostNapisane: 9 gru 2012, 21:02
przez zielony110
Wojtek napisał(a):Mazda6 GJ juz w salonach!

Dokladnie :D
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Opinie o modelu GJ (2012 – )

PostNapisane: 10 gru 2012, 18:23
przez situs
Fajnie, jedna z Niemiec, druga z Anglii. Czy gdzieś w Polsce jest już auto?

Mam kilka pytań co do tego auta, może niektórym wydadzą się śmieszne, ale dla mnie jest to interesujące.
1) Czy po wyjęciu kluczyków ze stacyjki (wyłączeniu silnika) można uruchomić radio?
2) Czy jest funkcja follow-me-home?
3) Czy podnosząc maskę muszę ją podpierać dodatkowo czy sama pozostaje w pozycji otwartej?
4) Czy można zamknąć auto z otwartym bagażnikiem, który po zatrzaśnięciu się zamknie również?
5) Czy jest podświetlenie podłoża przy otwieraniu drzwi?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Generalnie samochód mi się bardzo podoba i pewnie będę chciał go kupić. Mam tylko nadzieję, że jest bardziej funkcjonalny niż honda cr-v, którą obecnie używam.

PostNapisane: 10 gru 2012, 20:05
przez zielony110
situs napisał(a):1) Czy po wyjęciu kluczyków ze stacyjki (wyłączeniu silnika) można uruchomić radio?

wersje ktora ogladalem wyposazona byla w system bezkluczykowy, ale radia nie udalo mi sie wlaczyc (klyczykow nie bylo w aucie ani ja ich nie mialem)
situs napisał(a):3) Czy podnosząc maskę muszę ją podpierać dodatkowo czy sama pozostaje w pozycji otwartej?

Nadal jest podporka do trzymania maski ;)
situs napisał(a):5) Czy jest podświetlenie podłoża przy otwieraniu drzwi?

lampka w drzwiach umiejscowiona jest na dole (a nie z boku jak to jest w GH) ale jak to bedzie na drodze ciezko powiedziec. W salonie swiecilo na panele.

Wiecej niestety nie wiem.

PostNapisane: 11 gru 2012, 16:08
przez piotrekkk1985
Bartek skad miales cynk ze juz sa w salonie? :>

Re: Opinie o modelu GJ (2012 – )

PostNapisane: 12 gru 2012, 15:29
przez Marianek

PostNapisane: 13 gru 2012, 13:59
przez Grzegorz K
Na 4 zdjeciu wygląda jakby ją przetarli ... Poza tym piękna :)

PostNapisane: 13 gru 2012, 15:39
przez situs
Jest już w salonach w Polsce. Z zewnątrz piękna, w środku trochę zawodzi...
A teraz odpowiedzi na pytania.
situs napisał(a):Mam kilka pytań co do tego auta, może niektórym wydadzą się śmieszne, ale dla mnie jest to interesujące.
1) Czy po wyjęciu kluczyków ze stacyjki (wyłączeniu silnika) można uruchomić radio?

Podobno jest taka możliwość. Sprzedawca w salonie poinformował mnie dzisiaj, że będą tylko wersje bezkluczykowe i można zostawić zasilania samochodu, czyli włączyć radio bez odpalania samochodu.
situs napisał(a):2) Czy jest funkcja follow-me-home?

Można ustawić taką opcje w komputerze.
situs napisał(a):3) Czy podnosząc maskę muszę ją podpierać dodatkowo czy sama pozostaje w pozycji otwartej?

Niestety trzeba podstawić podpórkę.
situs napisał(a):4) Czy można zamknąć auto z otwartym bagażnikiem, który po zatrzaśnięciu się zamknie również?

Nie można. Po zamknięciu klapy bagażnika trzeba podejść do drzwi i nacisnąć przycisk – dla mnie porażka.
situs napisał(a):5) Czy jest podświetlenie podłoża przy otwieraniu drzwi?

Jakieś tam jest, ale nie dokładnie o to mi chodziło. Jest to raczej oświetlenie informujące o otwarciu drzwi, które będzie widoczne w nocy dla innych kierowców. Lepsze to niż nic...

Re: Opinie o modelu GJ (2012 – )

PostNapisane: 13 gru 2012, 16:14
przez mx5
situs napisał(a):4) Czy można zamknąć auto z otwartym bagażnikiem, który po zatrzaśnięciu się zamknie również?


Nie można. Po zamknięciu klapy bagażnika trzeba podejść do drzwi i nacisnąć przycisk – dla mnie porażka.


Nie trzeba, na klapie jest specjalny przycisk do zamknięcia całego auta.

PostNapisane: 13 gru 2012, 18:19
przez kogut1235
situs napisał(a):4) Czy można zamknąć auto z otwartym bagażnikiem, który po zatrzaśnięciu się zamknie również?

Ale można zamknąc auto wychodząc przyciskiem na klamce, podejść do bagażnika i go otworzyć z kluczykiem w kieszeni, załadować/ rozładować i zamknąć pokrywę . Wtedy bagażnik się sam rygluje.

Re: Opinie o modelu GJ (2012 – )

PostNapisane: 13 gru 2012, 18:30
przez mx5
Ale można zamknąc auto wychodząc przyciskiem na klamce, podejść do bagażnika i go otworzyć z kluczykiem w kieszeni, załadować/ rozładować i zamknąć pokrywę . Wtedy bagażnik się sam rygluje.


Tak, zamykasz auto podchodzisz do bagażnika otwierasz bagażnik przyciskiem (mając kartę przy sobie) zamykasz bagażnik odchodzisz od auta i wszystko jest zamknięte. Dodatkowy przycisk służy do zamknięcia auta jeżeli wcześniej było otwarte.

Działa to dokładnie jak w CX-5 z systemem bezkluczykowym.

PostNapisane: 15 gru 2012, 22:56
przez zielony110
No to panowie dane mi bylo dzisiaj pojezdzic nowa Mazda6 :D
Zostalem zaproszony i jako jeden z pierwszych moglem poczuc co oferuje GJ-tka na drodze.
Ponizej moje odczucia.
Zadnym testerem aut nie jestem, wiec to co napisze bedzie wylacznie moimi odczyciami.

Po przyjechaniu na miejsce zobaczylem czerwone kombi zaparkowane przed glownym wejsciem.
Japa mi sie ucieszyla od ucha do ucha :D
Po wejsciu do salonu byly powitania, przekaski i zalatwienie wszystkich papierkow potrzebnych do przejazdzki.
Jak chlopaki zalatwiali formalnosci obejrzalem sobie biala GJ w sedanie.

Nastepnie jeden z "kierowcow Mazdy" (przyslanych na ta okazje do ASO) przywital sie ze mna i poszliszmy do czerwonej bestii zaparkowanej przed wejsciem.

Po krotkiej wymianie "uprzejmosci" i przedstawieniu mnie przez chlopakow z ASO jako osoba znajaca "temat", prezentacja przeszla na bardziej swobodny tor z czego bylem bardzo zadowolony. (kierowca przyslany przez Mazde mial jakies 25 lat)

Odpuscilem sobie prezentacje sytemu bezkluczykowego i innych pierdolek.
W wersji ktora mialem okazje jezdzic (2.0 benzyna manual Sport w kombi), w oczy rzucaja sie 19" fele. Czego mi brakowalo to brak listew przyprogowych czy chocby inego grila.
Oprocz przyciemnionych tylnych szyb, z zewnatrz nowa 6-stka niczym sie nie wyroznia.

Wskok na tylna kanape i tu mile zaskoczenie.
Miejsca na nogi jest sporo (a przedni fotel byl odsuniety do tylu), duzo miejsca nad glowa i naweiew na tyl.
Kanapa sama w sobie obszyta skora, wiec jak dla mnie jest ok.
Wiele sie nad tylem nie skupialem i szybko zajalem miejsce za kierownica :)

Fotele mi sie podobaja. Skora obszyta czerwona nicia wyglada fajnie.
Siedzi sie wygodnie i jest nawet trzymanie boczne, ale jak by to bylo na dluzszych trasach tego nie wiem.
Oczywiscie sterowanie elektryczne w kazda strone.
Lusterka maja dobra widocznosc.Ustawilem wszystko pod siebie i jazda.
Podoba mi sie kierownica. Jest chyba grubsza niz w GH obszyta miekka skora i dobrze trzyma sie w dloniach.
Silnik chodzi bardzo cicho. To jest dobrze wytlumione.
Trasa zostala wytyczona tak aby sprawdzic zawieszenie i poczuc komfort jazdy.

Na poczatek – jakis mi sie szeroki wydaje samochod i nie za bardzo umiem "ustawic go" na drodze.
Dostalem pozwolenie na przycisniecie auta wiec redukcja na 2-gi bieg i ogien <diabełek>
Przyspiesza niezle, ale jak dla mnie wielkiej rewelacji nie ma. Moja GH przyspiesza podobnie (takie mam wrazenie, pewnie bledne).

Uprzedzam mojego pasazera, ze chce sprawdzic hamulce, bo w GH one poprostu "sa" i nic poza tym.
Hebel i juz mi sie podoba. Czuje, ze auto hamuje a nie zwalnia. Wlaczaja sie awaryjne, czyli jakis tam system wspomagajacy nagle hamowanie. Po zatrzymaniu znowu 1,2 i na liczniku szybko pokazuje sie 60mil (czyli prawie 100km/h).
Jako, ze droga jest dziurawa (aczkolwiek znam te tereny) zdejmuje noge z gazu, wpinam 5-ty bieg i delektuje sie jazda i rozmowa z moim pasazerem.

Na drodze jest duzo blota i innego syfu z drzew i okolicznych pol i tu niestety niemile zaskoczenie. Jest glosno jak cale to bloto uderza o nadkola :( Za to mazda ma minus. Silnik jest wyciszony dobrze, ale na nadkola chyba im zabraklo materialu.

Co do zawieszenia. Oczywiscie zadnym ekspertem nie jestem, ale na 19"calowe fele to jest dobrze. Samochod wybiera nierownosci dobrze i jest dobrze zestrojony. Nie ma telepania, ze plomby wypadaja lecz czyje sie kontrole na samochodem.
Szczegolnie w zakretach, gdzie moja GH potrafi "bujnac" podczas przejazdu przez nierownosc tutaj jest dobrze.

Powiem wam, ze reszta "gadzetow" jak i-loop czy inne takie mnie kompletnie nie interesowaly.
Ja chcialem poprostu tym samochodem pojezdzic. Pod koniec trasy uczepil sie mnie passat. Wyraznie szukal okazji aby mnie wyprzedzic, bo: "przeciez kombi to bedzie sie wlokl a mi sie spieszy".
I tutaj powiem wam zostalem zachecony przez kierowce Mazdy aby troche przydusic, bo nawet jego Passat zaczynal draznic.
A mnie nie trzeba powtarzac dwa razy.
W chwili gdy wskazowka przekracza 2-2,5 tys auto dostaje kopa.

Niestety co dobre szybko sie konczy.

Wjazd na plac przed ASO, maly test audio (zadnym audiofilem nie jestem, i dla mnie gra ok) i trzeba bylo sie pozegnac z GieJotka.
Co ciekawe. Bylem piersza osoba jezdzaca tym samochodem dzisiaj i jak do niego wsiadalem, byl czysciutki.
Jak z nim skonczylem, zaskoczylo mnie, ze brudna jest tylna szyba. Jako, ze stycznosci z kombi nie mam, nie wiem czy jest to normalne.

Moja ocena:
Ja kupowal bym kombi ze wzgledu na "otwor" ladunkowy.
Przy dwojce dzieci i wozku w sedanie musialbym sie niezle nakombinowac, aby go tam zapakowac (choc bagaznik jest dluuugi).
Auto jezdzi dobrze, ale spodziewalem sie czegos wiecej po tych 165KM, ktore tam byly.
Szkoda, ze samochod wyglada w zewnatrz troche "golo". Brakuje jakiegos spoilera (w sedanie), listew przyprogowych czy innego grila w wersji Sport. Brak tej zadziornosci do ktorej Mazda mnie przyzwyczaila.

Mimo wszystko – PODOBA MI SIE :D

Re: Opinie o modelu GJ (2012 – )

PostNapisane: 16 gru 2012, 05:49
przez Marianek
Super relacja, zazdroszczę Tobie tej jazdy.
Szyba w kombi każdym się tak szybko brudzi jeśli jest marna pogoda :( .
Brak dodatków, spojlera, progów tłumaczę sobie tym ze mazda chce by ten wóz był bardziej dostojny niż sportowy. Moze pokażą się w akcesoriach jako dodatki pożyjemy zobaczymy :)
Dzieki za super relacje <spoko> .

PostNapisane: 16 gru 2012, 23:04
przez zielony110
Marianek napisał(a):Moze pokażą się w akcesoriach

oczywiscie, ze jest spoiler do sedana.
Obrazek
cena, to tylko £224 (i jeszcze trzeba go pomalowac)

Dokladka na przod:
Obrazek
cena jeszcze lepsza – £346.42 – takze do pomalowania

PostNapisane: 16 gru 2012, 23:39
przez piotrekkk1985
A nakladek aluminiowych na pedaly juz nie ma :( LIPA
Zawieszania obnizajacego tez brak !!

Odp: Opinie o modelu GJ (2012 – )

PostNapisane: 16 gru 2012, 23:51
przez situs
Myślę, że to kwestia czasu.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Re: Opinie o modelu GJ (2012 – )

PostNapisane: 17 gru 2012, 11:13
przez burza
W piątek miałem okazję obejrzeć nową szóstkę w salonie Odyssey w Warszawie.
Niestety, samochód do jazdy próbnej nie był jeszcze przygotowany.
Wystawiony – wersja kombi, SkyEnergy, kolor Soul Red, automat.
Materiały wykończenia wnętrza dobrej jakości – mimo podobieństw do CX5 zdecydowanie lepszej.
Zauważyłem kilka oszczędności w stosunku do poprzedniego modelu – opony Bridgestone Turanza zamiast Potenza (ale na nasze drogi lepszy profil 225/55R17). Brak zamykanych schowków w bagażniku (po bokach). Nadkola nadal zabezpieczone filcem (z tyłu), z przodu jakieś tworzywo. Wydaje mi się, że z tyłu jest mniej miejsca na nogi.
Na drugim zdjęciu – czujniki, kamerka z przedniej szyby (niestety, spore odblaski). Nie próbowałem rozszyfrować, który za co odpowiada – mam nadzieję, że już niedługo przetestuję w praktyce.

PB


2012-12-14 14.33.37.jpg


2012-12-14 14.34.34.jpg

PostNapisane: 17 gru 2012, 22:31
przez maras8512
mam pytanie bo nie jestem pewny cennika u mnie na Islandi nowy model jest oferowany z dwu litrową benzyną z automatem. Czytałem gdzieś że tylko silnik 2.5 ma mieć automata...... <oczy>
http://www.mazdabrimborg.is/Folksbilar/ ... dur/Vision
(skorzystajcie przy przeglądaniu z chroma i przetłumaczcie bo ten język zawiły troszku jest :| )

PostNapisane: 17 gru 2012, 22:39
przez bieski
maras8512 napisał(a):Czytałem gdzieś że tylko silnik 2.5 ma mieć automata...... <oczy>

To gdzieś ci źle napisali, bo w Polsce automat mają 2.0 i 2.5 benzyna oraz 2.2 diesel.
Silnik 2.5 nie ma manuala. Być może się komuś pokiełbasiło :>