Mazda6 (GJ) – Nasze wrażenia i opinie

Mazda6 GJ (2012– 2016) / Mazda6 GL (2016- )

Postprzez reg » 17 cze 2019, 16:30

Ostatnio miałem okazję pojeździć 6 GL z 2018, w wersji chyba SkyMotion z nawigacją, 145KM benzyna. Wersja bez szału, ale mimo to podzielę się ogólnymi wrażeniami z jazdy. Piszę z perspektywy osoby, która jeździ starą 6 GG z 2006, 147KM z automatem i rozważa GL (tylko FL2 i tylko 2.5L) jako przyszły samochód. Poza tym 2 tygodnie temu jeździłem MX-5 z 2018, 160KM, więc też się do niej odniosę. Mimo że to zupełnie inne samochody to jednak są z tej samej generacji i da się zauważyć jakieś tam punkty wspólne. Zresztą MX-5 sprawiła, że porzuciłem pomysł kupna GH 2.5 na rzecz 3 BM :)


-Siedzi się dość wysoko (fotel w pełni manualny, bez elektryki). Na oko podobna wysokość do mojej GG. Chyba niestety w tym segmencie niżej się nie da i trzeba się przyzwyczaić. Nie jechałem bardzo długo bez przerw, ale fotele z FL3 wydają się wygodniejsze niż w GG.
-Skrzynia bardzo przyjemna. Ze 3-4 razy nie chciała mi wejść 1 i 3, ale ogólny feeling zmiany biegów zdecydowanie na plus. Długość skoków lewarka w porównaniu z MX-5 wydaje się duża, ale poza tym chodzi prawie tak samo fajnie. Porównując z innymi manualami (poza MX-5), którymi jeździłem, skoki nie są wcale długie.
-Układ kierowniczy bardzo podobny do MX-5 przy normalnych prędkościach i przycisnięciu na zakrętach (takim w granicach rozsądku) – to mnie pozytywnie zaskoczyło. Przy małych prędkościach bardzo lekki, może aż za bardzo, ale wtedy to i tak nie ma znaczenia. Przy wyższych się usztywnia. Żadnych luzów, bardzo czuły, od razu reaguje na najmniejsze ruchy. Jest super.
-Ta sama "papierowa" skóra na kierownicy co w MX-5. Nieprzyjemna w dotyku z porównaniu ze starymi samochodami, w tym GG. Sama kierownica grubsza niż w GG, lepszy kształt, lepiej leży w dłoniach.
-Na zakrętach i to na 17" samochód nie przechyla się mocno, jak na zwykłe auto. Na pewno dużo mniej niż moje GG (na 16"), niewiele więcej niż MX-5. Mam wrażenie, że o dziwo na progach zwalniających Miata jest odrobinę bardziej komfortowa.
-Sprzęgło w porządku, łatwo wyczuć. Może oprócz szybkiej zmiany z 1 na 2 (podobne zjawisko jak w MX-5 ale tutaj chyba trochę bardziej) – ale to pewnie głównie winna mojego braku umiejętności. Ostatnio rzadko jeżdżę manualem i nie mam wprawy.
-Wnętrze robi dobre wrażenie, ale nie jest jakieś oszałamiające. Ja jeździłem akurat niską wersją wyposażenia. Wiem że w najwyższej jest więcej detali wysokiej jakości, ale pewnie większość materiałów jest taka sama. Wszystko jest solidne, dużo miękkich materiałów i powierzchni. Tylko najniższe plastiki (włącznie ze schowkiem pasażera) są z taniego plastiku i to jedyny słaby element. Powiedziałbym nawet, że te najgorsze są porównywalne jakościowo z moją GG, o ile nie gorsze. Nie jestem też przekonany czy srebrne elementy rzeczywiście są z aluminium. Niby są lekko chłodne, ale jakieś takie lekkie i plastikowe w dotyku. Może za bardzo się czepiam, bo wyglądają ładnie.
-Prawy podłokietnik za krótki do manualna, do automatu OK.
-Jak na moje standardy to dużo miejsca z tyłu, nawet w kombi. Zarówno na kolana jak i na głowę. Na kolana chyba więcej niż w mojej GG.
-Z przodu też bardzo dużo miejsca, czuć te kilka dodatkowych centymetrów na szerokość.
-Fajnie działa RVM, tak jak w MX-5 + do tego monitorowanie ruchu poprzecznego przy cofaniu. Jedyny system z tych wszystkich asystentów, który dla mnie ma sens i chiałbym go mieć w kolejnym samochodzie.
-HUD na szybie dobrej jakości i pokazuje dużo informacji (w tym info z RVM). Jak już się przyzwyczaiłem, że jest i mój organizm przestał go ignorować, to praktycznie mogłem się obejść bez patrzenia na normalne zegary i ekran nawigacji :)
-Silnik 2.0, 145KM. Tak jak myślałem nadaje się tylko do toczenia z punktu A do punktu B. Ciężko czerpać jakąkolwiek przyjemność z jazdy jeśli chodzi o dynamikę. O jakiejkolwiek dynamice można po prostu zapomnieć. Powiedziałbym, że uczucie zamulenia jest nawet gorsze niż w mojej GG. Masa praktycznie taka sama. GL ma ~30Nm więcej, jest na papierze o ponad 1 sekundę szybsza od 0 do 100 od GG, ale jakos zupełnie nie czuć tej różnicy. W mojej GG jak się przyzwyczai do skrzyni automatycznej to da się nawet jeździć bez zamulania, w miarę dynamicznie. Oczywiście fizyki sie nie oszuka i to nigdy nie bedzie szybki samochód. Mimo to, ta GL z 145KM wcale nie sprawia wrażenia bardziej dynamicznej. A GG ma 13 lat i ponad 185 tys. przebiegu, więc nie wiem nawet czy jeszcze trzyma te fabryczne parametry.
-Słynne wyciszenie i EUS. Czekałem aż szum wiatru urwie mi głowę przy 120km/h a okazało się, że zdecydowanie najbardziej słychać szumy toczenia. Myślę, że inny model opon mógłby sporo poprawić (tu chyba były jakieś Dunlopy). Poza tym w sedanie chyba powinno być trochę lepiej, bo bagażnik będzie bardziej odcięty od kabiny. Co do słynnych szumów wiatru, które według niektórych miały zniknąć w FL3, to rzeczywiście coś się pojawia koło 130km/h, ale nie powiedziałbym że to jest bardzo uciążliwe. Zdecydowanie głośniejszy jest szum opon. Z drugiej strony z taką prędkością jechałem tylko kilkanaście minut, więc ciężko powiedzieć jak to się odczuwa jadąc tak przez dłuższy czas. Jeśli to jest to najlepsze wyciszenie, podobno wyraźnie lepsze niż w FL2 to rzeczywiście szału nie ma. Chyba, że SkyPassion/SkyDream są jeszcze lepiej wyciszone. Z drugiej strony nie powiedziałbym też, że jest tragicznie. Wszystko zależy od oczekiwań i do czego się porównuje. Jeśli dla kogoś wyciszenie jest priorytetem to i tak nie weźmie Mazdy, a porównując z GG i tak jest dobrze :) Tutaj hałasują głownie opony + naprawdę lekki szum wiatru ("niedomknięte okno"). W GG jest huk ze wszystkich stron + efekt "niedomkniętego okna", tylko dużo głośniejszy. Efekt w GG jest taki, że po 1.5h jazdy 140km/h rzeczywiście może rozboleć głowa.
-Standardowe audio w porównaniu z Bose GG raczej gorsze. Na korzyść działa lepiej wyciszona kabina, ale sama jakość dźwięku średnia. Bose w GL zapewne dużo lepsze. Nie jestem audiofilem, nie znam się. Tylko takie luźne spostrzeżenie.
-Czujniki z tyłu, na środku najbliższą wykrywaną odległość sygnalizują od ok. 20cm, więc całkiem nieźle. Po nauczeniu się dokładnych odległości nawet mogą się przydać w ciasnych miejscach. Nie to co niektóre wyjące ciągłym dźwiękiem prawie 0.5m od przeszkody

Podsumowując, dla mnie największy plus to układ kierowniczy. Na drugim miejscu szkrzynia, chociaż silnik nie pozwalał w pełni się nią cieszyć.
Największy minus tego egzemplarza to zdecydowanie silnik 145KM. Przekonałem się na własnej skórze, że tak jak myślałem, dla mnie 6 z tym silnikiem absolutnie nie ma sensu.
Cała reszta OK, zgodnie z (wysokimi) oczekiwaniami, nic mnie nie rozczarowało, ani nic nie zaskoczyło pozytywnie.

W przeciwieństwie do MX-5 na pewno nie jest to samochód, który bedę wspominał. Głównie przez silnik, a właściwie jego brak. Co z tego, że jest świetny układ kierowniczy i skrzynia jak to w ogóle nie jedzie. Dlatego nie skreślam 2.5L z automatem, bo nadal myślę, że to może być świetny samochód do jazdy na co dzień. Jednak silnik to podstawa, a cała reszta jest dobra lub bardzo dobra.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2015, 22:25
Posty: 32 (0/1)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0 PB, 165KM, MT
Była: Mazda 6 GG '06, 2.0 PB, 147KM, AT

Postprzez Mirecsk38 » 17 cze 2019, 18:53

reg: problem G145 niejest silnik, tylko przelozenia jak z lamborghini, na takie przelozenia je slabi i silnik 2,5. Dwojka do 110, trojka do 170 , poco ?? <oczy>

co do dynamiki. Niewiem jak m6 z 2018 ( moze juz jest troche zamulona ) ale moja z 2013 ( 1461kg+50kg ) dala rady z P11 2.0 103kW ( 1360kg) , czekalem ze nieda i zostane z tylu, bo jak robilem jazde z P11, tak myslalem ze mi reki "urwie"od kierownice w porownaniu do G145 i G165. tylko jak jechali sme obok sebie, to w koncu od 100km/h mazda poszla lekko do przodu a od 160km/h P11 juz nemiala sans .
co nezmiena faktu, ze zabawu u G145 niemozna oczekiwac
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 10:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez Zbych88 » 1 lip 2019, 16:33

Co do wyciszenia, szyby klejene 7mm , bo zwykłe maja kolo 4mm ale nie mm mają znacznie tylko ta folia w środku, wyszła w FL2 tylk ow skaypassion, więc pewnie w fl3 tylko też od skaypassion a twoja tego nie miala co ją testowałeś.
Skrzynia 2.0 145 ma inne przełożenia jak np At w 2,5 gdzie mamy 3 tyś obrk przy dopiero 155 km/h a np w 2.0 w cx5 3 tys obt już od 130 km/h.
Niskie obroty też wpływają na hałas.
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2019, 21:51
Posty: 55 (0/4)
Auto: Mazda 6 Gj

Postprzez tomeq83 » 26 lip 2019, 16:36

Dzisiaj byłem przejechać się nową M6 Skypassion MT 165 kombi.
Plusy
+Wyciszenie (mega różnica w porównaniu do mojej M3)
+Wentylowane fotele poprostu rewelacja na polu 30 stopni a ja miałem suche plecy
+fajne rolety w bagażniku do tego klapa była elektryczna (jako dodatek) idziesz z zakupami i klapa się otwiera /zamyka sama

Minusy:
– jakość obrazu w kamerze 360 -co to za padaka. Normalnie nie mogłem zaparkować nawet na samej kamerce tylnej bo obraz słabej jakości w dodatku rozmyty. Myślałem że chociaż jakość będzie ma poziomie mojej M3 która jest OK a tu takie rozczarowanie :/ chyba w mojej kamerce inspekcyjnej z chin za 10zł jest lepszy obraz. Naprawdę nie rozumiem gościa który się pod tym podpisał w samochodzie takiej klasy.
-szkoda że podsufitka jest czarna tylko w wersji skydream
-mogło by być więcej z 20-30 kucy
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 17:39
Posty: 350 (4/16)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6