Mazda6 (GJ) – Nasze wrażenia i opinie

Mazda6 GJ (2012– 2016) / Mazda6 GL (2016- )

Postprzez venom200 » 12 sty 2014, 23:00

Wie ktoś dlaczego nie działa otwieranie i zamykanie szyb z pilota
mazda 6 143 km 2006
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 20:12
Posty: 91 (1/1)
Skąd: toruń
Auto: Mazda 6 GJ 2,0 165 KM

Postprzez grzegokow1612 » 13 sty 2014, 08:53

koledzy czy u was działa zamykanie szyb w ten sposób ze jak weźmie się przycisk do końca i puści to szyba sama się domyka bo u mnie teraz tylko szyba kierowcy ma tą funkcję, myślę ze coś się mogło stać po wyładowanym akumulatorze które miało u mnie miejsce.
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2013, 11:19
Posty: 114
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MAZDA 6 (GJ) 2013 SKYPASSION 2.0 165 KM,MT, I-ELOOP NAVI,JASNA SKÓRA,GRAY METEOR

Postprzez koliber1960 » 13 sty 2014, 09:24

Wie ktoś dlaczego nie działa otwieranie i zamykanie szyb z pilota
Ten typ tak ma
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2013, 13:39
Posty: 59
Auto: Mazda 6 2,0 benz. 2013r. sedan, SkyEnergy, Jet Black

Postprzez Tosik » 13 sty 2014, 11:38

Dzisiaj mija równo miesiąc jak użytkuje ten cudowny samochodzik, udało się przejechać ponad 2 tys/km.
wersja SkyPassion kombi 2,0 165 km.
Moje uwagi spostrzeżenia:
pierwsze ten hałas powyżej 120km/h fakt jak na autko za worek diamentów to uważam że jest masakra. Poprzednio jeździłem Peugeotem 307 w dodatku HDI i było ciszej. Sam nie wierzyłem ale autko zostało w rodzinie i przejechałem się ponownie "pedałkiem" dla porównania. No niestety mazda nie zasługuje na pochwałę. Z moich obserwacji to nie lusterka (w peugeocie montowane na tej samej wysokości drzwi) ani uszczelki są tu winne, to sama blach (cieniutka) i wygłuszenie drzwi ich tu po prostu nie ma. No ale mamy najlżejsze auto w swojej klasie:)

Co do reszty wrażeń, spalanie na 5+, porównując te same dojazdy do pracy (dziennie ponad 100 km) mazda pali litr więcej w porównaniu z poprzednikiem i to dieslem – szacunek dla konstruktów. Na chwilę obecną średnio 7,0 do max 7,2 średnia na poziomie 49-53 km/h
Przyspieszenie po przekroczeniu 2,5-3 tyś obrotów idzie jak do pożaru:) naprawdę jest nieźle, skrzynie precyzyjnie gładko wchodzą biegi też na +. Co do jazdy z większymi prędkościami rzędu 1,4 1,6 przy umiarkowanym wietrze to czuję się czasami podczas jazdy jak bym jechał swoje a autko swoje. Strasznie nerwowe zachowanie, nie wiem może to brak doświadczenia z kombi, ale odwołując się do "pedałka" to był sporo wyższy od mazdy a tak nie bujało tak że mały minusik.

Wszystkie gadżety zamontowane na pokładzie też budzą troszkę zastrzeżeń i szczerze mówiąc po miesiącu można się przyzwyczaić tylko po co. Brak polskiego menu, usb które zawsze startuje od początku, nawigacja z której tak naprawdę nie da się korzystać na 100%, nie domykające się szyby po zamknięciu samochodu, lusterka niby elektryczne ale składać trzeba ręcznie, system audio BOSE w którym jak dla mnie np: funkcja automatycznej korekty głośności nie działa – może gdyby działała to nie narzekał bym tak na wspomniany hałas:), przy ustawieniu audio na poziomie głośności 30-35 trzeszczy tapicera ,to przy tym wspomnianym worku diamentów sporo niedociągnięć.

Na szczęście kupiłem autko jako Demo i oszczędności z tego tytułu troszkę rekompensują te minusy. Z informacji jakie otrzymałem od sprzedawcy, prace trwają i większość tych niedociągnięć ma zostać poprawiona i będzie tak jak w nowej 3. Tak że czekam cierpliwie
Początkujący
 
Od: 10 sty 2014, 21:37
Posty: 24
Auto: Mazda 6
2013r., 2.0 benzyna
165KM, Skypesion

Postprzez tomb745 » 13 sty 2014, 11:57

Ale na co czekasz? Nie sadzisz chyba, ze poza softem cokolwiek zmienią w zakupionych autach? :)
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2013, 14:45
Posty: 86 (0/1)
Auto: GJ 6 kombi, sky-passion 2,2 175 KM, diesel, AT

Postprzez venom200 » 13 sty 2014, 13:45

Tosik mówiłem juz i powtarzam że nie wiem czemu ale model modelowi nie równy na jezdzie próbnej też M 6 a chodziła jak traktor nadkola głośne i szum był masakryczny, u mnie zgoła odmiennie nawet jeszcze w piątek jak byłem pod salonem ojca auto odebrać kolo co mi sprzedawał tez to potwierdził .

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
mazda 6 143 km 2006
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 20:12
Posty: 91 (1/1)
Skąd: toruń
Auto: Mazda 6 GJ 2,0 165 KM

Postprzez bieski » 13 sty 2014, 22:55

Paweł napisał(a):Temat tej dyskusji powinien znaleźć się w oddzielnym wątku

Ogarnie się :P
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez demonst » 17 sty 2014, 20:17

Dzisiaj odbyłem jazdę testową M6 2.0 165 skyPassion. Wrażenia ultra pozytywne – auto jakby stworzone dla mnie – wszystko mi w nim pasuje :) Hałas przy 140 zupełnie nie przeszkadzający. Silnik i zawieszenie – jak dla mnie rewelacja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2005, 22:30
Posty: 65 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: Teraz: Mazda 3 HB '14, 165KM Man
Kiedyś: Mazda MX-6 1988, silnik 2.0i

Postprzez venom200 » 18 sty 2014, 00:49

demonst napisał(a):Dzisiaj odbyłem jazdę testową M6 2.0 165 skyPassion. Wrażenia ultra pozytywne – auto jakby stworzone dla mnie – wszystko mi w nim pasuje :) Hałas przy 140 zupełnie nie przeszkadzający. Silnik i zawieszenie – jak dla mnie rewelacja.

Dobry egzemplarz Ci trafił na jeździe ja u siebie też nie narzekam

Wysłane z mojego C6903 za pomocą Tapatalk 2
mazda 6 143 km 2006
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 20:12
Posty: 91 (1/1)
Skąd: toruń
Auto: Mazda 6 GJ 2,0 165 KM

Postprzez Tosik » 24 sty 2014, 09:40

Pytanko, czytaliście artykuł Auto Świat z 20.01 z testu długodystansowego nowej 6, sedan silnik 2,0, 165 KM?
Ogólnie rzecz biorąc nie wysilili się za bardzo piszą go :) zachęcam do lektury (dla zainteresowanych mogę wrzucić skan) ale znalazłem jedną dość ciekawą a zarazem niepokojącą informację. Dokonano pomiarów wagi autka: "nie małym zaskoczeniem okazała się masa testowanego egz.... według danych producenta ta wersja z 75 kg kierowca powinna ważyć 1310 kg. Po postawieniu auta na wadze okazuje się, że.....bez kierowcy waży 116 kg więcej, gdyby zatem w aucie był kierowca różnica wynosiła by 191 kg"

Gdzie się podział technologia TECHNOLOGIA SKYACTIV – kolejny chwyt marketingowy?? To jawne oszukiwanie klientów!!!!
Początkujący
 
Od: 10 sty 2014, 21:37
Posty: 24
Auto: Mazda 6
2013r., 2.0 benzyna
165KM, Skypesion

Postprzez abracadabra » 24 sty 2014, 10:14

Tosik napisał(a):według danych producenta ta wersja z 75 kg kierowca powinna ważyć 1310 kg


Tyle to waży kombi z silnikiem 145KM w wersji SkyGo. Wersja SkyMotion z silnikiem 165KM waży już 30 kg więcej.

Dla porównania moje SkyEnergy (kombi) w homologacji ma wpisane 1461 kg jako masa pojazdu gotowego do jazdy, więc różnica to nie 191 kg a jedynie 40 kg! I ta różnica może być spowodowana zastosowanym wyposażeniem dodatkowym. Kiedyś przejeżdżałem przez wagę dla ciężarówek i pokazało 1480 kg, ale nie pamiętam ile miałem paliwa w zbiorniku i co było w bagażniku.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2013, 19:27
Posty: 68
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 6 GJ PE MT SkyENERGY Sport Kombi Jet Black 2013

Postprzez harifiarz » 25 sty 2014, 20:20

nowe zamówienia na lipiec dopiero. <glupek2> OMG

ps. kupie uzywane 2.5L soul red+offwhite :)
Początkujący
 
Od: 21 gru 2013, 12:11
Posty: 5
Auto: Honda Civic 1.5

Postprzez Mirecsk38 » 25 sty 2014, 22:28

abracadabra: tez mam w papierach napisanych 1461kg. Katalogowa masa to bajka
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez matthies » 26 sty 2014, 00:56

katalogowa pewnie podawana jest z pustym bakiem, a kto wie może tez bez olejów i płynów do spryskiwaczy/chłodnicy itd hehe.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez koliber1960 » 26 sty 2014, 13:58

Trzeba by gdzieś wjechać na jakąś wagę i sprawdzić

Dopisano 27 sty 2014, 08:26:

U mnie w dowodzie rejestracyjnym jest : G 1372 kg
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2013, 13:39
Posty: 59
Auto: Mazda 6 2,0 benz. 2013r. sedan, SkyEnergy, Jet Black

Postprzez Tomek79 » 29 sty 2014, 12:33

A GJ nie ma czasem homologacji typu z GH ??
Ja wybieram sprzęty, a Żona kolorki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 19:45
Posty: 185 (0/3)
Skąd: Oleśnica/Thurgau
Auto: Mazda 3 2.0 DISI i-stop excl+ HTB – 2010r.
Lada Niva 21214 1.7i – 2012r.

Postprzez Mirecsk38 » 29 sty 2014, 13:51

koliber1960 napisał(a):
U mnie w dowodzie rejestracyjnym jest : G 1372 kg


troche zamalo. 1368kg ma Mazda 3 2.0 165HP Revolution na slowacji :–)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez venom200 » 29 sty 2014, 13:53

Tomek79 napisał(a):A GJ nie ma czasem homologacji typu z GH ??


Ma bowiem dowodzie też jest o tym wzmianka

Wysłane z mojego C6903 za pomocą Tapatalk 2
mazda 6 143 km 2006
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 20:12
Posty: 91 (1/1)
Skąd: toruń
Auto: Mazda 6 GJ 2,0 165 KM

Postprzez ZOOMik » 29 sty 2014, 14:58

Tosik napisał(a):Pytanko, czytaliście artykuł Auto Świat z 20.01 z testu długodystansowego nowej 6, sedan silnik 2,0, 165 KM?
Ogólnie rzecz biorąc nie wysilili się za bardzo piszą go :) zachęcam do lektury (dla zainteresowanych mogę wrzucić skan) ale znalazłem jedną dość ciekawą a zarazem niepokojącą informację. Dokonano pomiarów wagi autka: "nie małym zaskoczeniem okazała się masa testowanego egz.... według danych producenta ta wersja z 75 kg kierowca powinna ważyć 1310 kg. Po postawieniu auta na wadze okazuje się, że.....bez kierowcy waży 116 kg więcej, gdyby zatem w aucie był kierowca różnica wynosiła by 191 kg"

Gdzie się podział technologia TECHNOLOGIA SKYACTIV – kolejny chwyt marketingowy?? To jawne oszukiwanie klientów!!!!

Można mieć zastrzeżenia co do rzetelności pewnych informacji w niektórych materiałach reklamowych Mazdy, ale daleki byłbym od oskarżania kogokolwiek o oszustwo. Tym bardziej, że od strony formalno-prawnej kłamstwa czy też wprowadzania w błąd raczej zarzucić im nie sposób, bowiem swój, za przeproszeniem, tyłek chronią poprzez treść zapisów umieszczonych na samym dole cennika…gdyby ktoś nie wiedział dlaczego, to teraz już wie ;)
Miałem dzisiaj okazję zapoznać się szczegółowo z tym testem i oto kilka wniosków dotyczących rozbieżności w masie GJ:
Po pierwsze, waga auta w sedanie z silnikiem 2.0 165KM MT + kierowca (75 kg) wg polskiego, aktualnego katalogu/cennika wynosi nie 1310 kg (jak napisał „Auto Świat”) a 1330kg.
Po drugie, przy pozycji masa własna widnieje tam informacja, że są to wartości minimalne. Czy mamy do czynienia z wagą podstawowej wersji wyposażeniowej(?), czy z pojazdem „gotowym do drogi”, tzn. z paliwem/płynami(?), tego już niestety nie dowiemy się z tej broszury a szkoda. Wiele jednak wskazuje na „golca” bo, co ciekawe, analogiczna publikacja z rynku niemieckiego, nie tylko „rozwija” tamtejszą definicję katalogową masa własna, ale także same wartości „kg” są tam zdecydowanie bliższe rzeczywistości.
Dla porównania masy GJ (najbliższe z podanych do testowanej wersji SkyPassion) z kierowcą (75kg):
PL katalog – 1330kg
DE katalog – 1458kg
AS test – 1501 kg minus 6 kg (korekta wagi do 90% objętości zbiornika paliwa *) – 1495 kg
* dziennikarze AS zważyli auto napełniając bak paliwem „do pełna”, czyli niezgodnie z dyrektywą homologacyjną UE, do której zastosował się producent w tej kwestii (również w DE katalogu).
Konkludując:
Różnica w masie między DE katalogiem a rzeczywistym pomiarem AS wynosi „tylko” 37 kg i mieści się w dopuszczalnej 3% tolerancji a niewykluczone, że przyczyną tego mogą być drobne różnice w wyposażeniu wersji na dane rynki (aż tak to już się w temat nie zagłębiałem). Natomiast PL katalog przekłamuje masę aż o 165 kg i to jest dużo za dużo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez KvM » 1 lut 2014, 15:21

Jest opcja by kupic to auto na dniach za ok 90 tysięcy ? Interesuje mnie opcja 145 KM plus pakiet z grzanymi fotelami, ale w razie czego ujdzie tez wyższa opcja. Auto nie musi byc nowe. W salonie każą sobie czekać do lipca.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2013, 20:55
Posty: 56 (2/0)
Auto: 123dA e87

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6