Mazda6 (GJ) – Nasze wrażenia i opinie
koledzy czy u was działa zamykanie szyb w ten sposób ze jak weźmie się przycisk do końca i puści to szyba sama się domyka bo u mnie teraz tylko szyba kierowcy ma tą funkcję, myślę ze coś się mogło stać po wyładowanym akumulatorze które miało u mnie miejsce.
- Od: 31 sty 2013, 11:19
- Posty: 114
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: MAZDA 6 (GJ) 2013 SKYPASSION 2.0 165 KM,MT, I-ELOOP NAVI,JASNA SKÓRA,GRAY METEOR
- Od: 28 wrz 2013, 13:39
- Posty: 59
- Auto: Mazda 6 2,0 benz. 2013r. sedan, SkyEnergy, Jet Black
Dzisiaj mija równo miesiąc jak użytkuje ten cudowny samochodzik, udało się przejechać ponad 2 tys/km.
wersja SkyPassion kombi 2,0 165 km.
Moje uwagi spostrzeżenia:
pierwsze ten hałas powyżej 120km/h fakt jak na autko za worek diamentów to uważam że jest masakra. Poprzednio jeździłem Peugeotem 307 w dodatku HDI i było ciszej. Sam nie wierzyłem ale autko zostało w rodzinie i przejechałem się ponownie "pedałkiem" dla porównania. No niestety mazda nie zasługuje na pochwałę. Z moich obserwacji to nie lusterka (w peugeocie montowane na tej samej wysokości drzwi) ani uszczelki są tu winne, to sama blach (cieniutka) i wygłuszenie drzwi ich tu po prostu nie ma. No ale mamy najlżejsze auto w swojej klasie:)
Co do reszty wrażeń, spalanie na 5+, porównując te same dojazdy do pracy (dziennie ponad 100 km) mazda pali litr więcej w porównaniu z poprzednikiem i to dieslem – szacunek dla konstruktów. Na chwilę obecną średnio 7,0 do max 7,2 średnia na poziomie 49-53 km/h
Przyspieszenie po przekroczeniu 2,5-3 tyś obrotów idzie jak do pożaru:) naprawdę jest nieźle, skrzynie precyzyjnie gładko wchodzą biegi też na +. Co do jazdy z większymi prędkościami rzędu 1,4 1,6 przy umiarkowanym wietrze to czuję się czasami podczas jazdy jak bym jechał swoje a autko swoje. Strasznie nerwowe zachowanie, nie wiem może to brak doświadczenia z kombi, ale odwołując się do "pedałka" to był sporo wyższy od mazdy a tak nie bujało tak że mały minusik.
Wszystkie gadżety zamontowane na pokładzie też budzą troszkę zastrzeżeń i szczerze mówiąc po miesiącu można się przyzwyczaić tylko po co. Brak polskiego menu, usb które zawsze startuje od początku, nawigacja z której tak naprawdę nie da się korzystać na 100%, nie domykające się szyby po zamknięciu samochodu, lusterka niby elektryczne ale składać trzeba ręcznie, system audio BOSE w którym jak dla mnie np: funkcja automatycznej korekty głośności nie działa – może gdyby działała to nie narzekał bym tak na wspomniany hałas:), przy ustawieniu audio na poziomie głośności 30-35 trzeszczy tapicera ,to przy tym wspomnianym worku diamentów sporo niedociągnięć.
Na szczęście kupiłem autko jako Demo i oszczędności z tego tytułu troszkę rekompensują te minusy. Z informacji jakie otrzymałem od sprzedawcy, prace trwają i większość tych niedociągnięć ma zostać poprawiona i będzie tak jak w nowej 3. Tak że czekam cierpliwie
wersja SkyPassion kombi 2,0 165 km.
Moje uwagi spostrzeżenia:
pierwsze ten hałas powyżej 120km/h fakt jak na autko za worek diamentów to uważam że jest masakra. Poprzednio jeździłem Peugeotem 307 w dodatku HDI i było ciszej. Sam nie wierzyłem ale autko zostało w rodzinie i przejechałem się ponownie "pedałkiem" dla porównania. No niestety mazda nie zasługuje na pochwałę. Z moich obserwacji to nie lusterka (w peugeocie montowane na tej samej wysokości drzwi) ani uszczelki są tu winne, to sama blach (cieniutka) i wygłuszenie drzwi ich tu po prostu nie ma. No ale mamy najlżejsze auto w swojej klasie:)
Co do reszty wrażeń, spalanie na 5+, porównując te same dojazdy do pracy (dziennie ponad 100 km) mazda pali litr więcej w porównaniu z poprzednikiem i to dieslem – szacunek dla konstruktów. Na chwilę obecną średnio 7,0 do max 7,2 średnia na poziomie 49-53 km/h
Przyspieszenie po przekroczeniu 2,5-3 tyś obrotów idzie jak do pożaru:) naprawdę jest nieźle, skrzynie precyzyjnie gładko wchodzą biegi też na +. Co do jazdy z większymi prędkościami rzędu 1,4 1,6 przy umiarkowanym wietrze to czuję się czasami podczas jazdy jak bym jechał swoje a autko swoje. Strasznie nerwowe zachowanie, nie wiem może to brak doświadczenia z kombi, ale odwołując się do "pedałka" to był sporo wyższy od mazdy a tak nie bujało tak że mały minusik.
Wszystkie gadżety zamontowane na pokładzie też budzą troszkę zastrzeżeń i szczerze mówiąc po miesiącu można się przyzwyczaić tylko po co. Brak polskiego menu, usb które zawsze startuje od początku, nawigacja z której tak naprawdę nie da się korzystać na 100%, nie domykające się szyby po zamknięciu samochodu, lusterka niby elektryczne ale składać trzeba ręcznie, system audio BOSE w którym jak dla mnie np: funkcja automatycznej korekty głośności nie działa – może gdyby działała to nie narzekał bym tak na wspomniany hałas:), przy ustawieniu audio na poziomie głośności 30-35 trzeszczy tapicera ,to przy tym wspomnianym worku diamentów sporo niedociągnięć.
Na szczęście kupiłem autko jako Demo i oszczędności z tego tytułu troszkę rekompensują te minusy. Z informacji jakie otrzymałem od sprzedawcy, prace trwają i większość tych niedociągnięć ma zostać poprawiona i będzie tak jak w nowej 3. Tak że czekam cierpliwie
- Od: 10 sty 2014, 21:37
- Posty: 24
- Auto: Mazda 6
2013r., 2.0 benzyna
165KM, Skypesion
Tosik mówiłem juz i powtarzam że nie wiem czemu ale model modelowi nie równy na jezdzie próbnej też M 6 a chodziła jak traktor nadkola głośne i szum był masakryczny, u mnie zgoła odmiennie nawet jeszcze w piątek jak byłem pod salonem ojca auto odebrać kolo co mi sprzedawał tez to potwierdził .
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
mazda 6 143 km 2006
Dzisiaj odbyłem jazdę testową M6 2.0 165 skyPassion. Wrażenia ultra pozytywne – auto jakby stworzone dla mnie – wszystko mi w nim pasuje Hałas przy 140 zupełnie nie przeszkadzający. Silnik i zawieszenie – jak dla mnie rewelacja.
demonst napisał(a):Dzisiaj odbyłem jazdę testową M6 2.0 165 skyPassion. Wrażenia ultra pozytywne – auto jakby stworzone dla mnie – wszystko mi w nim pasuje Hałas przy 140 zupełnie nie przeszkadzający. Silnik i zawieszenie – jak dla mnie rewelacja.
Dobry egzemplarz Ci trafił na jeździe ja u siebie też nie narzekam
Wysłane z mojego C6903 za pomocą Tapatalk 2
mazda 6 143 km 2006
Pytanko, czytaliście artykuł Auto Świat z 20.01 z testu długodystansowego nowej 6, sedan silnik 2,0, 165 KM?
Ogólnie rzecz biorąc nie wysilili się za bardzo piszą go zachęcam do lektury (dla zainteresowanych mogę wrzucić skan) ale znalazłem jedną dość ciekawą a zarazem niepokojącą informację. Dokonano pomiarów wagi autka: "nie małym zaskoczeniem okazała się masa testowanego egz.... według danych producenta ta wersja z 75 kg kierowca powinna ważyć 1310 kg. Po postawieniu auta na wadze okazuje się, że.....bez kierowcy waży 116 kg więcej, gdyby zatem w aucie był kierowca różnica wynosiła by 191 kg"
Gdzie się podział technologia TECHNOLOGIA SKYACTIV – kolejny chwyt marketingowy?? To jawne oszukiwanie klientów!!!!
Ogólnie rzecz biorąc nie wysilili się za bardzo piszą go zachęcam do lektury (dla zainteresowanych mogę wrzucić skan) ale znalazłem jedną dość ciekawą a zarazem niepokojącą informację. Dokonano pomiarów wagi autka: "nie małym zaskoczeniem okazała się masa testowanego egz.... według danych producenta ta wersja z 75 kg kierowca powinna ważyć 1310 kg. Po postawieniu auta na wadze okazuje się, że.....bez kierowcy waży 116 kg więcej, gdyby zatem w aucie był kierowca różnica wynosiła by 191 kg"
Gdzie się podział technologia TECHNOLOGIA SKYACTIV – kolejny chwyt marketingowy?? To jawne oszukiwanie klientów!!!!
- Od: 10 sty 2014, 21:37
- Posty: 24
- Auto: Mazda 6
2013r., 2.0 benzyna
165KM, Skypesion
Tosik napisał(a):według danych producenta ta wersja z 75 kg kierowca powinna ważyć 1310 kg
Tyle to waży kombi z silnikiem 145KM w wersji SkyGo. Wersja SkyMotion z silnikiem 165KM waży już 30 kg więcej.
Dla porównania moje SkyEnergy (kombi) w homologacji ma wpisane 1461 kg jako masa pojazdu gotowego do jazdy, więc różnica to nie 191 kg a jedynie 40 kg! I ta różnica może być spowodowana zastosowanym wyposażeniem dodatkowym. Kiedyś przejeżdżałem przez wagę dla ciężarówek i pokazało 1480 kg, ale nie pamiętam ile miałem paliwa w zbiorniku i co było w bagażniku.
- Od: 10 kwi 2013, 19:27
- Posty: 68
- Skąd: W-wa
- Auto: Mazda 6 GJ PE MT SkyENERGY Sport Kombi Jet Black 2013
Trzeba by gdzieś wjechać na jakąś wagę i sprawdzić
Dopisano 27 sty 2014, 08:26:
U mnie w dowodzie rejestracyjnym jest : G 1372 kg
Dopisano 27 sty 2014, 08:26:
U mnie w dowodzie rejestracyjnym jest : G 1372 kg
- Od: 28 wrz 2013, 13:39
- Posty: 59
- Auto: Mazda 6 2,0 benz. 2013r. sedan, SkyEnergy, Jet Black
Tosik napisał(a):Pytanko, czytaliście artykuł Auto Świat z 20.01 z testu długodystansowego nowej 6, sedan silnik 2,0, 165 KM?
Ogólnie rzecz biorąc nie wysilili się za bardzo piszą go zachęcam do lektury (dla zainteresowanych mogę wrzucić skan) ale znalazłem jedną dość ciekawą a zarazem niepokojącą informację. Dokonano pomiarów wagi autka: "nie małym zaskoczeniem okazała się masa testowanego egz.... według danych producenta ta wersja z 75 kg kierowca powinna ważyć 1310 kg. Po postawieniu auta na wadze okazuje się, że.....bez kierowcy waży 116 kg więcej, gdyby zatem w aucie był kierowca różnica wynosiła by 191 kg"
Gdzie się podział technologia TECHNOLOGIA SKYACTIV – kolejny chwyt marketingowy?? To jawne oszukiwanie klientów!!!!
Można mieć zastrzeżenia co do rzetelności pewnych informacji w niektórych materiałach reklamowych Mazdy, ale daleki byłbym od oskarżania kogokolwiek o oszustwo. Tym bardziej, że od strony formalno-prawnej kłamstwa czy też wprowadzania w błąd raczej zarzucić im nie sposób, bowiem swój, za przeproszeniem, tyłek chronią poprzez treść zapisów umieszczonych na samym dole cennika…gdyby ktoś nie wiedział dlaczego, to teraz już wie
Miałem dzisiaj okazję zapoznać się szczegółowo z tym testem i oto kilka wniosków dotyczących rozbieżności w masie GJ:
Po pierwsze, waga auta w sedanie z silnikiem 2.0 165KM MT + kierowca (75 kg) wg polskiego, aktualnego katalogu/cennika wynosi nie 1310 kg (jak napisał „Auto Świat”) a 1330kg.
Po drugie, przy pozycji masa własna widnieje tam informacja, że są to wartości minimalne. Czy mamy do czynienia z wagą podstawowej wersji wyposażeniowej(?), czy z pojazdem „gotowym do drogi”, tzn. z paliwem/płynami(?), tego już niestety nie dowiemy się z tej broszury a szkoda. Wiele jednak wskazuje na „golca” bo, co ciekawe, analogiczna publikacja z rynku niemieckiego, nie tylko „rozwija” tamtejszą definicję katalogową masa własna, ale także same wartości „kg” są tam zdecydowanie bliższe rzeczywistości.
Dla porównania masy GJ (najbliższe z podanych do testowanej wersji SkyPassion) z kierowcą (75kg):
PL katalog – 1330kg
DE katalog – 1458kg
AS test – 1501 kg minus 6 kg (korekta wagi do 90% objętości zbiornika paliwa *) – 1495 kg
* dziennikarze AS zważyli auto napełniając bak paliwem „do pełna”, czyli niezgodnie z dyrektywą homologacyjną UE, do której zastosował się producent w tej kwestii (również w DE katalogu).
Konkludując:
Różnica w masie między DE katalogiem a rzeczywistym pomiarem AS wynosi „tylko” 37 kg i mieści się w dopuszczalnej 3% tolerancji a niewykluczone, że przyczyną tego mogą być drobne różnice w wyposażeniu wersji na dane rynki (aż tak to już się w temat nie zagłębiałem). Natomiast PL katalog przekłamuje masę aż o 165 kg i to jest dużo za dużo.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6