Mazda6 (GJ) – Nasze wrażenia i opinie

Mazda6 GJ (2012– 2016) / Mazda6 GL (2016- )

Postprzez mmarcis4 » 4 sty 2015, 22:35

Dodaj jeszcze lepsze wyciszenie no i jak dla mnie ładniejsze wnętrze po FL
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 15:12
Posty: 624 (0/1)
Auto: Mazda 6 fl 2006rok 2.0 Benzyna
Czarna śliwka :)

Postprzez poxtazo » 6 sty 2015, 15:58

Aktywny tempomat to jest juz teraz.
Początkujący
 
Od: 19 gru 2014, 22:49
Posty: 24 (0/1)
Auto: Mazda 6 Sportkombi 2.2 Skyactive-D AT.
SkyPassion

Postprzez HHHRRR » 5 kwi 2015, 23:51

Dla wszystkich, którzy chcą coś kupić ... mówię bo widziałem!
Nowa Mazda 6 GJ jest poprawiona w środku ... a na zewnątrz jest ... gorzej, choć to kwestia gustu.
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2013, 07:57
Posty: 43
Auto: Mazda 6 2013 2.5
SKYACTIV-G 192KM 6AT
i-ELOOP SkyPassion
(Mazda GJ)

Postprzez matthies » 6 kwi 2015, 13:19

możesz jakieś konkrety co dokładnie? Bowiem tak ogólne zdanie nic nie wnosi...
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/115)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez HHHRRR » 2 maja 2015, 22:00

Moim skromnym zdaniem ...
Zmiany poliftowe, są i udane i nieudane. Na zewnątrz nieudana rzecz to zmiana przednich reflektorów. Zostały nieco przycięte (są mniejsze) i całkowicie odmieniono światła dzienne (LED). "Brewka" sprzed liftu jest świetna i charakterystyczna. No co się komu podoba, dla mnie zmiana na gorzej względem tego co było. Dodatkowo przednie światła w lepszych wersjach są całkowicie LED-owe, zatem ciekawe jak to świeci w porównaniu do biksenonów. Według zapewnień salonowych jest nawet lepiej, bo światła te świecą szerzej i de facto jedzie się nocą na światłach drogowych, które są jedynie częściowo obszarowo przyciemniane w zależności od sytuacji na drodze, cokolwiek to znaczy. Niewielka zamiana tylnych świateł jest pozytywna, bo wreszcie LED-owy pasek świateł pozycyjnych świeci ładniej niż wcześniej.
Odnośnie wnętrza, zmiany są bardziej pozytywne. Przede wszystkim wszystkie przyciski szyb w drzwiach kierowcy są podświetlane, a nie tylko przycisk szyby okna kierowcy. Wywalili wreszcie rudo-wiśniowy pasek wzdłuż konsoli i w zależności od tapicerki (w modelach ze skórą) jest albo skóra czarna, albo biała. Wygląda to lepiej. W tapicerce drzwi podłokietnik zawsze był w skórze czarnej, teraz jest też biały w opcji z taką skórą, mało to chyba praktyczne. Wreszcie zaś 7-calowy wyświetlacz, o lepszej rozdzielczości, ale niestety nie tej smartfonowej. Jednak moda na postawienie wyświetlacza "na desce" bez jego zabudowy jest fatalna, mnie to wygląda na pomyłkę. No i jest wreszcie dostępny polski język w sofcie oprogramowania auta. Nastąpiła też zmiana map w nawigacji i dostarcza je teraz NAVTEQ. Dodatkowo zmienił się środkowy tunel i jest wyższy. Pojęcia nie mam zaś, jaka reakcja nastąpi po wyeliminowaniu tradycyjnego hamulca ręcznego.
To tylko pierwsze moje wrażenie!

Dopisano 2 maja 2015, 23:06:

Aha, tam gdzie pod lewym kolanem kierowcy była klapka, pod którą mieścił się czytnik kart pamięci z mapą do nawigacji, teraz jest schowek np. na monety, a czytnik karty SD znalazł miejsce w podłokietniku!
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2013, 07:57
Posty: 43
Auto: Mazda 6 2013 2.5
SKYACTIV-G 192KM 6AT
i-ELOOP SkyPassion
(Mazda GJ)

Postprzez KMBak » 31 lip 2015, 11:17

Trzeba zabezpieczać – ciekawe co faktycznie Mazda wprowadzi i czy będzie skuteczne...
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3793 (128/79)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez s4v4g3 » 11 sie 2015, 19:29

Tutaj kolejna część filmu od Zachara...


Oraz proponowane zabezpieczenia Mazdy. Świeżo od serwisu. Podobno kilka dni temu dopiero dostali to od głównej siedziby Mazdy.
Problem z zabezpieczeniem Mazd jest im znany...
Jeżeli jest tutaj ktoś ogarnięty w temacie zabezpieczeń proszę o opinię nt. proponowanych zabezpieczeń.
Ceny od 1200 do 2500 zł
Mazda6-zabezpieczenia-01_Mazda6-zabezpieczenia-opcja3-02.pdf
Zabezpieczenia Mazd od serwisu Mazdy
(438.58 KiB) Pobrane 228 razy
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 23:11
Posty: 388
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez bigul » 13 sie 2015, 12:24

Powiedzcie mi bo zadatkowałem mazde 6 po liftingu w wersji skypassion ale zapomniałem sprawdzić w salonie czy jak otwieram auto z kluczyka lub bezdotykowo z klamki to czy ledy z przodu sie zapalają i z tyłu?
I czy jest jakieś oświetlenie podłoża z lusterek lub drzwi?
Oraz na czym polega "powitalne oświetlenie diodowe"
Początkujący
 
Od: 10 sie 2015, 18:02
Posty: 4

Postprzez KMBak » 13 sie 2015, 13:46

Powitalne to swialo we wnece na nogi. Nie jest w standardzie.
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3793 (128/79)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez bigul » 13 sie 2015, 14:16

a ledy? mam na myśli reflektory z przodu
Początkujący
 
Od: 10 sie 2015, 18:02
Posty: 4

Postprzez strami » 6 wrz 2015, 22:20

Witam. Jestem tu pierwszy raz a powód oczywiście jeden: 6 GJ. Przymierzam się do 2,5 AT.
Widziałem tu ludzi z Torunia i mam pytanie: Co powiecie o salonie i ASO Bednarscy ?
strami
 

Postprzez matthies » 7 wrz 2015, 09:43

Lepiej zapytaj w wątku regionalnym torunia lub nawet Bydgoszczy, bo tam jest jeden kolega z GJ.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/115)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez pawcio1017 » 7 wrz 2015, 17:41

Kolega WORCIK z Bydgoszczy ma GJ, ale z tego co kojarzę to nie od nowości
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 11:31
Posty: 3866 (82/118)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez OldSeb » 15 wrz 2015, 20:02

Moje 3 grosze po prawie 60 tys. i 3 latach (oczywiście wersja przed FL). Skupie się na wadach ponieważ o zaletach powiedziano już wszystko.

Usterki:
– po 20 tys. zwichrowane tarcze hamulcowe ( po przetoczeniu OK do dzis)
– popsute składanie lusterek (obu) – wymienione całe lusterka
– przepalony bezpiecznik gniazda zapalniczki (to raczej moja wina)
– wymieniony moduł BT (na moje narzekania na gubienie parowania telefonu)
– pęknięta szyba czołowa od małego kamyczka (to raczej przypadek)

Poważniejsze:
– mułowaty silnik po dłuższej jeździe + szarpanie przy ruszaniu i zmianie biegów z 1 na 2 i z 2 na 3. Tu zamierzam rozpocząć zdecydowaną batalie ponieważ przy przeglądzie po 40 tys. zostałem zbyty jakimiś bajeczkami


Wady jaki mnie najbardziej wpieniają (w kolejności od najbardziej do najmniej wpieniających :D ):
– praca sprzęgła woła o pomstę do nieba – szarpanie, kangurzenie, mało płynna zmiana biegów Taka sytuacja jest niedopuszczalna w tej klasie po 60 tys.
– mułowatosć silnika po dłuższej jeździe
– ogólny komfort jazdy na bardzo niskim poziomie. Po zjeździe z dróg krajowych na bardziej nierówne dzieciaki prawie wymiotują po 30 minutach jazdy
– za duży hałas przy dużych prędkościach i wietrznej pogodnie
– wąskie i niewygodne fotele. Słabe trzymanie boczne
– mało miejsca z tyłu
– jakaś dziwna nerwowość samochodu w szybkich zakrętach
– delikatny lakier
– plastiki podatne na zarysowania
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2013, 20:08
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GJ 2012 2.0 SKYACTIV-G

Postprzez pawcio1017 » 16 wrz 2015, 21:51

OldSeb napisał(a): szarpanie przy ruszaniu i zmianie biegów z 1 na 2 i z 2 na 3.

– praca sprzęgła woła o pomstę do nieba – szarpanie, kangurzenie, mało płynna zmiana biegów Taka sytuacja jest niedopuszczalna w tej klasie po 60 tys.


Sorry, ale nie myslales moze czy to nie jest kwestia umiejetnoaci kierowcy a nie wada auta? <glupek2>


OldSeb napisał(a): jakaś dziwna nerwowość samochodu w szybkich zakrętach


To akurat dziwne, testy mowia co innego

http://www.mazdaspeed.pl/aktualnosci/2015/mazda6-wygrywa-w-tescie-losia/
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 11:31
Posty: 3866 (82/118)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez discus » 17 wrz 2015, 13:26

Posiadam MAZDĘ 6 od trzech lat, przebieg 67 000 i potwierdzam silnik (benzyna) kangurzy. Wymaga dużej cierpliwości od kierowcy i praktycznie nie zostawia granicy błędu przy zmianie biegów. Oczywiście przy szybkiej i dynamicznej jeździe nie ma to znaczenia.
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 11:26
Posty: 95

Postprzez mmarcis4 » 17 wrz 2015, 13:29

OldSeb napisał(a):mało miejsca z tyłu

Chyba nie mówimy tu o tej samej Maździe 6,hahaha
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 15:12
Posty: 624 (0/1)
Auto: Mazda 6 fl 2006rok 2.0 Benzyna
Czarna śliwka :)

Postprzez KMBak » 17 wrz 2015, 14:24

discus napisał(a): silnik (benzyna) kangurzy


To nie silnik a sprzęgło. W mojej trójce jest to same. Wymagające wobec kierowcy.
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3793 (128/79)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez OldSeb » 30 paź 2015, 17:07

pawcio1017 napisał(a):Sorry, ale nie myslales moze czy to nie jest kwestia umiejetnoaci kierowcy a nie wada auta? <glupek2>


Nie, to nie to chociaż nie jesteś pierwszy który mi to sugeruje :D

Niniejszym uprzejmie donoszę, że chyba (odpukać) moje problemy zostały rozwiązane przez ASO.
Dla przypomnienia narzekałem na braki mocy i szarpanie przy ruszaniu i zmianie biegów na rozgrzanym silniku. Zgłosiłem ten fakt ponownie przy przeglądzie i oczywiście dostałem telefonicznie, że nie widzą problemów, brak błędów itp. Na miejscu otrzymałem jednak informację, że przed testowaniem mojego auta zaktualizowano oprogramowanie w jakimś tam module odpowiedzialnym za pracę silnika.

Szczerze powiedziawszy myślałem, że zrobili to na odczepnego i w drodze powrotnej już układałem dalszy plan postępowania jednak okazało się, że najprawdopodobniej problem został rozwiązany. Testuje auto od kilku dni na krótkich i długich dystansach i chyba problemy odeszły w niepamięć.

Tak sięgając w historię przypominam sobie narzekania i rozczarowania testujących po premierze właśnie osiągami silnika. Być może w samochodach z początku produkcji (mój był wyprodukowany w grudniu 2012) był jakiś błąd w tym oprogramowaniu. Pytanie tylko dlaczego nie zrobiono tej aktualizacji wszystkim przy pierwszym przeglądzie a dopiero po dwukrotnym zgłoszeniu problemu ?

Tak czy siak, jeśli ktoś będzie miał u siebie podobny problem proponuje poprosić ASO o tą aktualizację.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2013, 20:08
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GJ 2012 2.0 SKYACTIV-G

Postprzez czarmi » 30 paź 2015, 17:19

OldSeb napisał(a):Na miejscu otrzymałem jednak informację, że przed testowaniem mojego auta zaktualizowano oprogramowanie w jakimś tam module odpowiedzialnym za pracę silnika.

Szkoda, że nie znasz szczegółów w tej kwestii :| . Życzę bezawaryjności auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1363 (34/37)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6