Mazda6 (GJ) – Nasze wrażenia i opinie
Kilka dni temu odebrałem swoją nowa Mazde po około miesiącu oczekiwania od zamówienia. Pytałem dealer czy polecają zabezpieczyć antykorozyjne. Okazuje sie, ze samochody na rynek norweski po przybyciu do Norwegii wysyłane są do konserwacji podwozia. Tak więc dealer powiedział, ze na razie nie trzeba i ze za dwa lata mogę pomyśleć o odnowieniu konserwacji.
- Od: 14 kwi 2013, 14:58
- Posty: 14
- Skąd: Sandnes, Norwegia
- Auto: Opel Astra 1.7TD, Odebrana
Mazda 6 AT 2.2D 150 KM Vision Combi BLUE REFLEX
Witojcie
Byłem na jezdzie próbnej dieslem(175KM automat) i benzyną (2.0165KM manual)
I wam powiem ,że ....co mnie strasznie zdziwiło ..ten diesel to d..py ,że się tak wyrażę, nie urywa.Jest dość szybki ,ale ,żeby jakoś super? Jezdziłem wieloma autami w życiu ,dawno temu nawet nimi handlowałem,więc to nie jest tak,że nie mam porównania
Natomiast bardzo fajnie jedzie dla mnie ta benzyna
Najkrócej mówiąc ,zanim się nie przejechałem ,oczekiwałem więcej od diesla a mniej od benzyny ,stąd może takie odczucia po jezdzie
No chyba ,że automat w dieslu tak zamula,ale raczej nie ,bo jezdziłem CX5 w benzynie z automatem
Jedna poważna wada- w aucie jest głośno poprzez słabe wytłumienie nadkoli.To nie dopuszczalne w tej klasie uważam.
Druga wada-silnik benzynowy na zimno, pracuje, jak w starym cinquecento i to 700cm3 ,bo tzw "dziewięćsetki" pracowały dużo kulturalniej (mówię na zimnym silniku)
Dopisano 30 maja 2013, 10:52:
P.S Zjawisko szumu od kół (słabe wyciszenie nadkoli -jak normalnie w cinquecento) podobnie jak mazdzie6 ,występowało w Cx7 (nawet gorzej w Cx7), natomiast nie ma tego zjawiska w Cx5
Byłem na jezdzie próbnej dieslem(175KM automat) i benzyną (2.0165KM manual)
I wam powiem ,że ....co mnie strasznie zdziwiło ..ten diesel to d..py ,że się tak wyrażę, nie urywa.Jest dość szybki ,ale ,żeby jakoś super? Jezdziłem wieloma autami w życiu ,dawno temu nawet nimi handlowałem,więc to nie jest tak,że nie mam porównania
Natomiast bardzo fajnie jedzie dla mnie ta benzyna
Najkrócej mówiąc ,zanim się nie przejechałem ,oczekiwałem więcej od diesla a mniej od benzyny ,stąd może takie odczucia po jezdzie
No chyba ,że automat w dieslu tak zamula,ale raczej nie ,bo jezdziłem CX5 w benzynie z automatem
Jedna poważna wada- w aucie jest głośno poprzez słabe wytłumienie nadkoli.To nie dopuszczalne w tej klasie uważam.
Druga wada-silnik benzynowy na zimno, pracuje, jak w starym cinquecento i to 700cm3 ,bo tzw "dziewięćsetki" pracowały dużo kulturalniej (mówię na zimnym silniku)
Dopisano 30 maja 2013, 10:52:
P.S Zjawisko szumu od kół (słabe wyciszenie nadkoli -jak normalnie w cinquecento) podobnie jak mazdzie6 ,występowało w Cx7 (nawet gorzej w Cx7), natomiast nie ma tego zjawiska w Cx5
- Od: 4 wrz 2012, 16:08
- Posty: 34
A ja mam apel, aby nie używać frazy: "kultura pracy silnika". To jest błąd. Co to znaczy, że pracował kulturalniej, tzn. że nie przeklinał
?
Z drugiej strony, skoro dziennikarze motoryzacyjni w swoich artykułach często go powielają, to trudno się dziwić, że przysłowiowy Kowalski nie czuje, że coś jest nie tak.
Z drugiej strony, skoro dziennikarze motoryzacyjni w swoich artykułach często go powielają, to trudno się dziwić, że przysłowiowy Kowalski nie czuje, że coś jest nie tak.
tomek131 napisał(a):Witojcie
Byłem na jezdzie próbnej dieslem(175KM automat) i benzyną (2.0165KM manual)
....
mazdzie6 ,występowało w Cx7 (nawet gorzej w Cx7), natomiast nie ma tego zjawiska w Cx5
Silnik benzynowy terkocze tylko przez chwilę po odpaleniu spowodowane jest to wymuszeniem szybszej pracy katalizaotora. Wszystko przez normy emisji spalin.
- Od: 27 lis 2010, 03:46
- Posty: 62
- Auto: Mazda 323f 1.6 BJ 2001, corolla 1.4D E12 2005, Mazda 6 2.0 GJ 2012
Witajcie,
od dłuższego czasu śledzę wątek GJ-ta, który zresztą zamówiłem
Dyskutujmy o wyglądzie, wyposażeniu, etc., ale czy ktoś znalazł europejskie testy zderzeniowe euro ncap?
Na youtube są testy z USA (IIHS-HLDI). Jestem ciekaw jak wypada w tych testach, gdyż nie ukrywa, że aspekt bezpieczeństwa jest ważny.
od dłuższego czasu śledzę wątek GJ-ta, który zresztą zamówiłem
Dyskutujmy o wyglądzie, wyposażeniu, etc., ale czy ktoś znalazł europejskie testy zderzeniowe euro ncap?
Na youtube są testy z USA (IIHS-HLDI). Jestem ciekaw jak wypada w tych testach, gdyż nie ukrywa, że aspekt bezpieczeństwa jest ważny.
-
andrzejg
Myślę że bardzo dobrze tutaj masz opisane
http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=1765 pozdrawiam
http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=1765 pozdrawiam
- Od: 24 lut 2013, 00:53
- Posty: 88
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6 2.5 192KM AT 2013 Skypassion
Jet Black Sedan
Witam!
Mam prośbę o wskazanie jakiegoś smart-repair warsztatu w Warszawie. Już zarysowywałem przedni zderzak (idiota parkingowy wyprowadził mnie podczas "precyzyjnego" parkowania" na wystający z ziemi pręt. Zderzak (przód, prawy bok), jest wgnieciony ale nie pęknięty, plus zdrapka lakieru.
Pozdrawiam!
(PS. Po 6 KM zaczynam zżywać się z Madzią – to dobra dziewczyna!, a najważniejsze ,że AT zaczyna uczyć się mojego stylu jazdy – lubię wdepnąć nie oglądając się na chwilowe spalanie, a na początku brakowało mi opcji Sport w AT).
Mam prośbę o wskazanie jakiegoś smart-repair warsztatu w Warszawie. Już zarysowywałem przedni zderzak (idiota parkingowy wyprowadził mnie podczas "precyzyjnego" parkowania" na wystający z ziemi pręt. Zderzak (przód, prawy bok), jest wgnieciony ale nie pęknięty, plus zdrapka lakieru.
Pozdrawiam!
(PS. Po 6 KM zaczynam zżywać się z Madzią – to dobra dziewczyna!, a najważniejsze ,że AT zaczyna uczyć się mojego stylu jazdy – lubię wdepnąć nie oglądając się na chwilowe spalanie, a na początku brakowało mi opcji Sport w AT).
Witam wszystkich,
Ponieważ przejechałem samochodem pierwsze 1000km chciałem się podzielić moimi spostrzeżeniami
oraz przy okazji dowiedzieć się co na ten temat pewnych rzeczy myślą inni użytkownicy.
– system automatycznego blokowania drzwi, jeżeli kluczyk oddali się od samochodu. U mnie działa to tak:
a) wyłączam samochód, wysiadam, zamykam drzwi, oddalam się od samochodu, samochód pika i zamyka się – wszystko fajnie
b) wyłączam samochód, wysiada pasażer, wysiadam jako kierowca, zamykam drzwi, oddalam się od samochodu, samochód się nie zamyka. Dlaczego ?
c) wyłączam samochód, wysiadam jako kierowca, zamykam drzwi, samochód zaczyna pikać, otwieram tyle drzwi, oddalam się od samochodu, samochód się nie zamyka, o co chodzi ?
d) jestem na stacji benzynowej i mam kluczyk w kieszeni, wyłączam samochód, otwieram wlew paliwa, wysiadam, zamykam drzwi, przechodzę żeby zatankować, samochód się zamyka, tankuję, zaczyna wyć alarm
A to niespodzianka samochód wykrył ruch pasażera który siedział obok
Co zrobić ? Zostawić kluczyć w samochodzie ? A jak to jest dziecko ?
Po tych przykładach nachodzi mnie pytanie, czy działa to tak u wszystkich ? Niestety serwis nie
bardzo jest w stanie odpowiedzieć jakie są reguły działania tego systemu, a w instrukcji też nie za dużo znalazłem.
– automatycznie oświetlenie zewnętrzne
Tu znowu wszystko jest fajnie do czasu. Ostatnio jest dużo opadów deszczu, i tu pojawia się problem.
Jechanie na światłach dziennych w czasie pogorszonej widoczności jest nie zgodne z prawem, ale widać
Mazda o tym zapomniała, może lać a i tak dalej świecą Ledy. Najciekawsze jest to że przecież mamy
wycieraczki które się załączają automatycznie, dlaczego i świateł nie można ? Żeby nie zapłacić
mandatu włączam je ręcznie, no i to znowu problem – automatyczne ściemnienie wskaźników, na
nawigacji przestałem widzieć cokolwiek. Doczytałem później w instrukcji że można wyłączyć ściemnienie podświetlania, tylko po co mi ten cały bajer jeżeli w przypadku deszczu muszę
przeprowadzić całą procedurę i robić wszystko ręcznie ?
– brak automatycznego blokowania drzwi
Czy ja czegoś nie wiem, bo nie umiem uwarzyć że przy tej całej ilości elektroniki nie ma możliwości
żeby samochód po ruszeniu zablokował automatycznie bagażnik i drzwi ? Robię to za każdym razem ręcznie niewygodnym przełącznikiem na drzwiach.
Tak ogólnie autko super, szczególny plus za zawieszenie i spalanie. W cyklu 20% miasto, 80% trasa, w trasie jazda z prędkością około 120 km, spalanie 6,5l/100km.
Ponieważ przejechałem samochodem pierwsze 1000km chciałem się podzielić moimi spostrzeżeniami
oraz przy okazji dowiedzieć się co na ten temat pewnych rzeczy myślą inni użytkownicy.
– system automatycznego blokowania drzwi, jeżeli kluczyk oddali się od samochodu. U mnie działa to tak:
a) wyłączam samochód, wysiadam, zamykam drzwi, oddalam się od samochodu, samochód pika i zamyka się – wszystko fajnie
b) wyłączam samochód, wysiada pasażer, wysiadam jako kierowca, zamykam drzwi, oddalam się od samochodu, samochód się nie zamyka. Dlaczego ?
c) wyłączam samochód, wysiadam jako kierowca, zamykam drzwi, samochód zaczyna pikać, otwieram tyle drzwi, oddalam się od samochodu, samochód się nie zamyka, o co chodzi ?
d) jestem na stacji benzynowej i mam kluczyk w kieszeni, wyłączam samochód, otwieram wlew paliwa, wysiadam, zamykam drzwi, przechodzę żeby zatankować, samochód się zamyka, tankuję, zaczyna wyć alarm

Po tych przykładach nachodzi mnie pytanie, czy działa to tak u wszystkich ? Niestety serwis nie
bardzo jest w stanie odpowiedzieć jakie są reguły działania tego systemu, a w instrukcji też nie za dużo znalazłem.
– automatycznie oświetlenie zewnętrzne
Tu znowu wszystko jest fajnie do czasu. Ostatnio jest dużo opadów deszczu, i tu pojawia się problem.
Jechanie na światłach dziennych w czasie pogorszonej widoczności jest nie zgodne z prawem, ale widać
Mazda o tym zapomniała, może lać a i tak dalej świecą Ledy. Najciekawsze jest to że przecież mamy
wycieraczki które się załączają automatycznie, dlaczego i świateł nie można ? Żeby nie zapłacić
mandatu włączam je ręcznie, no i to znowu problem – automatyczne ściemnienie wskaźników, na
nawigacji przestałem widzieć cokolwiek. Doczytałem później w instrukcji że można wyłączyć ściemnienie podświetlania, tylko po co mi ten cały bajer jeżeli w przypadku deszczu muszę
przeprowadzić całą procedurę i robić wszystko ręcznie ?
– brak automatycznego blokowania drzwi
Czy ja czegoś nie wiem, bo nie umiem uwarzyć że przy tej całej ilości elektroniki nie ma możliwości
żeby samochód po ruszeniu zablokował automatycznie bagażnik i drzwi ? Robię to za każdym razem ręcznie niewygodnym przełącznikiem na drzwiach.
Tak ogólnie autko super, szczególny plus za zawieszenie i spalanie. W cyklu 20% miasto, 80% trasa, w trasie jazda z prędkością około 120 km, spalanie 6,5l/100km.
- Od: 3 cze 2013, 14:21
- Posty: 4
- Auto: MAZDA 6 PASSION 2.0 SEDAN 6MT + NAVI
A tak z ciekawości pytanie, dlaczego chciałbyś żeby drzwi były automatycznie blokowane jak ruszysz? Nigdy nie rozumiałem po co to robić, kiedyś mi się obiło o uszy że nie podczas wypadku nie jest to bezpieczna opcja.
Po pierwsze jakoś czuje się bezpieczniej kiedy stoję na światłach, a co zrobić jak ktoś wsiądzie niespodziewanie do samochodu ? Kolega miał taką sytuację i miał naprawdę problem żeby pozbyć się menela z tylnego siedzenia
Druga sprawa, że często wożę z tyłu torbę.
- Od: 3 cze 2013, 14:21
- Posty: 4
- Auto: MAZDA 6 PASSION 2.0 SEDAN 6MT + NAVI
co do świateł: gdzieś jest funkcja regulacji czułości włączania się oświetlenia automatycznego -ale nie przebrnąłem przez instrukcję, też mam wrażenie, że światła mijania włączają się nieco za późno, automatyczne ściemnienie ekranu multimedialnego jest niestety urodą Mazdy, choć dzisiaj, gdy przejeżdżałem przez tunel światła się włączyły a panel nadal był "dzienny" – nie wiem dlaczego, coś tam ostatnio kręciłem tym patyczkiem.
co do blokady – wyjście z samochodu z kluczykiem nie załącza automatycznie blokady, z reguły naciskam guzik przy drzwiach, zawsze tankowałem solo, wczoraj zostawiłem żonę w aucie ale wydaje mi się, że miała drugi zestaw kluczyków w torebce.
automatyczne blokowanie drzwi w mieście to rzecz dla mnie nieprzydatna, jeżlei chcę to sięgam do włącznika blokady, dla mnie większym brakiem jest zmiana sposobu składania lusterek – wolałem przycisk z GH i brak elektronicznego domykania klapy bagażnika
co do blokady – wyjście z samochodu z kluczykiem nie załącza automatycznie blokady, z reguły naciskam guzik przy drzwiach, zawsze tankowałem solo, wczoraj zostawiłem żonę w aucie ale wydaje mi się, że miała drugi zestaw kluczyków w torebce.
automatyczne blokowanie drzwi w mieście to rzecz dla mnie nieprzydatna, jeżlei chcę to sięgam do włącznika blokady, dla mnie większym brakiem jest zmiana sposobu składania lusterek – wolałem przycisk z GH i brak elektronicznego domykania klapy bagażnika
Można regulować czułość włączenia świateł trzeba wejść w setup i przestawić wszystko jest w instrukcji dodam tylko ze w połowie przypadków i tak mazda w czasie deszczu nie zmieni świateł z dziennych na mijania a wiec kicha a znowu jak jest ładna pogoda i wjedziemy pod drzewa to zapala mijania, ciekawi mnie czy nie ma zastosowanych dwóch czujników jeden to czujnik światła widzialnego a drugi to czujnik promieniowania coś takiego jak w baterii fotowoltaicznej dlatego te rozbieżności, ale to na dzień dzisiejszy tylko mój domysł, lepiej by chyba było gdyby zintegrowali światła z wycieraczkami i ewentualnie dodatkowo z czujnikiem światła może ktoś na to wpadnie przecież to normalne ze jak wycieraczki zaczynają chodzić dość często nie licząc spryskiwacza to znaczy ze coś z pogoda się dzieje a mając już czujnik deszczu to tym bardziej można to zrobić. Druga rzecz to wycieraczki czemu jak nie pada deszcz a są na automacie nawet na najmniejszej czułości to tez się co jakiś czas załącza czy tez tak macie? i czemu jak leje to wycieraczki nie osiągają na automacie maksymalnych obrotów tak samo przy wyprzedzaniu reakcja stanowczo za późna przydał by się nowy soft.
- Od: 31 sty 2013, 11:19
- Posty: 114
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: MAZDA 6 (GJ) 2013 SKYPASSION 2.0 165 KM,MT, I-ELOOP NAVI,JASNA SKÓRA,GRAY METEOR
Marcinii napisał(a):A tak z ciekawości pytanie, dlaczego chciałbyś żeby drzwi były automatycznie blokowane jak ruszysz? Nigdy nie rozumiałem po co to robić, kiedyś mi się obiło o uszy że nie podczas wypadku nie jest to bezpieczna opcja.
Podczas wypadku takie drzwi automatycznie się odblokowują jest to już w samochodach sprzed 15 lat ale ten temat już był poruszany.
Co do automatu: światła + wycieraczki to wg mnie strasznie niedopracowane systemy które lepiej żeby w tym samochodzie się nie znalazły. Albo pełen manual albo automat. Bo jeżeli jadę na auto i liczę na to że światła włącza się faktycznie jak będzie taka potrzeba a to sie nie dzieje, czego skutkiem może być mandat albo co gorsza stłuczka/wypadek, to ja wole cały czas w manualu operować
- Od: 19 mar 2013, 20:02
- Posty: 50
- Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Skyactiv-G 165KM i-ELOOP SkyPASSION Soul Red
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6