Mazda6 (GJ) – Nasze wrażenia i opinie

Mazda6 GJ (2012– 2016) / Mazda6 GL (2016- )

Postprzez Leszkowy » 17 kwi 2013, 16:09

Forumowicz
 
Od: 28 gru 2012, 12:32
Posty: 90 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Skyactiv-G 165KM i-ELOOP MT SkyPASSION. Soul Red.
Sedan.

Postprzez adamus28 » 17 kwi 2013, 16:22

Witam czytając ocene,że brak koła zapasowego za 100tyś to trochę dziwna ocena,znajomy kupił Bmw 530gt cena 360 tyś i koła też brak jest zestaw naprawczy. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 00:53
Posty: 88
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2.5 192KM AT 2013 Skypassion
Jet Black Sedan

Postprzez Gajdzin » 17 kwi 2013, 17:45

[quote="Leszkowy"]Na http://www.autocentrum.pl/oceny/mazda/6/ można już oceniać <spoko>/quote]
Czuję, że mój raport o spalaniu wersji 2.5i będzie pierwszy :) Ta wersja jest wybierana o dziwo nawet rzadziej niż ten najdroższy diesel. O dziwo, bo diesel jest o 20 tys. zł droższy. Mi nie zwróciłby się nawet przez 10 lat (chyba, żebym jeździł z 50 tys. km rocznie, a ja jeżdżę zwykle 16 tys.)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2013, 22:17
Posty: 175 (22/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion. Zamówiona: CX-60 2023 PHEV Homura.

Postprzez adamus28 » 17 kwi 2013, 18:26

Gajdzin napisał(a):Czuję, że mój raport o spalaniu wersji 2.5i będzie pierwszy

Gajdzin myśle że jednak ja będe pierwszy jeśli chodzi o silnik 2.5 mam na maj ,a ty jak dobrze pamietam czerwiec -lipiec chyba że sie mylę,co do benzyny tak samo jak ty 15-20 tys rocznie więc diesel mi się nie opłaca,jazda głównie miasto pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 00:53
Posty: 88
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2.5 192KM AT 2013 Skypassion
Jet Black Sedan

Postprzez Gajdzin » 17 kwi 2013, 19:14

U mnie miał być lipiec, ale zdecydowałem się pozwolić to dealerowi opóźnić do sierpnia w zamian za możliwość zamówienia wersji z szyberdachem :D

Fakt, jestem rozpuszczony niezwykle niskim spalaniem Hondy Accord i-CDTI (w trasie robię spokojnie 1000km na pełnym baku), więc tutaj będę niewątpliwie musiał się jakiś czas przyzwyczajać...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2013, 22:17
Posty: 175 (22/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion. Zamówiona: CX-60 2023 PHEV Homura.

Postprzez torad » 17 kwi 2013, 21:22

Mała uwaga do różnicy w cenie benzyny 192 km i diesla 175 km. Gdy zrezygnuje się w dieslu z moim zdaniem trochę za drogiej skrzyni AT (poza tym niektórzy, w tym ja, lubią mieć większa kontrolę niż oferuje skrzynia AT), to różnica w cenie wynosi już tylko 8 tysięcy. Wtedy, zakładając różnicę w spalaniu ok 2l/100km na korzyść diesla to wychodzi okres 3-4 lat na wyrównanie cen zakupu. A dla takich jak ja, co to nie kupują co dwa lata kolejnych używek, tylko jeżdżą samochodem 8-10 lat, to ważne są także koszty dalszej eksploatacji. I pozostaje wtedy mieć tylko nadzieję, że diesel Mazdy nie będzie bardziej awaryjny niż diesel Forda, z którym nie miałem przez ostatnie 10 lat większych problemów (oprócz wtryskiwaczy co ok. 70 tys.) i koszty dalszej eksploatacji diesla 175km w stosunku do benzyny 192 km nie będą się jakoś drastycznie różniły.
A frajda z jazdy mocnym dieslem, moim zdaniem, jest nieco większa niż z benzyny, którą jednak trzeba kręcić, żeby np. sprawnie wyprzedzać.
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2013, 15:57
Posty: 35 (0/1)
Auto: MAZDA CX-3, '16, 2,0-150kM, MT, Skypassion, Dynamic Blue

Postprzez Gajdzin » 17 kwi 2013, 22:01

torad napisał(a):Gdy zrezygnuje się w dieslu z moim zdaniem trochę za drogiej skrzyni AT (poza tym niektórzy, w tym ja, lubią mieć większa kontrolę niż oferuje skrzynia AT), to różnica w cenie wynosi już tylko 8 tysięcy. Wtedy, zakładając różnicę w spalaniu ok 2l/100km na korzyść diesla to wychodzi okres 3-4 lat na wyrównanie cen zakupu.


Nie wiem, jak to wyliczyłeś... Z leżącej przede mną broszury Mazdy 6:

– 2.0 SkyActiv-G 165KM 6MT SkyEnergy: 106700
– 2.2 SkyActiv-D 150KM 6MT SkyEnergy: 134900
– Różnica: 28200

albo:

– 2.0 SkyActiv-G 165KM 6MT SkyPassion: 114700
– 2.2 SkyActiv-D 175KM 6MT SkyPassion: 142700
– Różnica: 28000

Zgadzam się, że nie są to perfekcyjne porównania, bo Mazda zadbała o to, żeby nie dało się łatwo porównać :)

PS. Wyliczając oszczędności na dieslu większość ludzi nie uwzględnia czynnika znanego w finansach jako "wartość pieniądza w czasie", czyli fakt, że inwestujesz dziś, a oszczędności dopiero powoli zaczynają spływać na przestrzeni lat, a 1zł dziś jest warte więcej niż 1zł za powiedzmy 5 lat. Składa się na to kilka czynników, ale w wielkim uproszczeniu: tę złotówkę mógłbyś włożyć na lokatę 5% rocznie, więc za 5 lata byłaby warta 1zł 34gr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2013, 22:17
Posty: 175 (22/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion. Zamówiona: CX-60 2023 PHEV Homura.

Postprzez torad » 17 kwi 2013, 23:33

Porównałem opcje porównywalne, a więc:
– 2.5 SkyActiv-G 192KM 6AT SkyPassion: 134700
– 2.2 SkyActiv-D 175KM 6MT SkyPassion: 142700
– Różnica jedynie 8000 PLN
Oczywiście poza różnicą w skrzyni AT, z której jednak w G 192KM nie możesz zrezygnować nawet gdybyś chciał.
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2013, 15:57
Posty: 35 (0/1)
Auto: MAZDA CX-3, '16, 2,0-150kM, MT, Skypassion, Dynamic Blue

Postprzez Gajdzin » 18 kwi 2013, 00:36

torad napisał(a):Porównałem opcje porównywalne, a więc:
– 2.5 SkyActiv-G 192KM 6AT SkyPassion: 134700
– 2.2 SkyActiv-D 175KM 6MT SkyPassion: 142700
– Różnica jedynie 8000 PLN

No nie, to jest porównywanie jabłek z gruszkami – jeżeli chcemy porównać benzynę z dieslem, to musimy używać do tego modeli, które POZOSTAŁE parametry mają w miarę podobne, i tylko ten jeden czynnik (silnik) jsię różni :)

Ale masz rację – fakt, że 2.5i nie ma w wersji MT (w USA jest :) ), więc się nie da porównać. Dlatego jedyne sensowne porównanie to dwóch automatów i wtedy różnica między benzyną a dieslem to niestety 30 tys. zł. Biorąc pod uwagę wartość pieniądza w czasie, musiałbym pewnie jeździć powyżej 50tys km rocznie, żeby taki narzut na diesla w ogóle mi się zwrócił.

Acha, i po 8 latach w dieslu mówię: NIGDY WIĘCEJ. Z jednej prostej przyczny: marźnięcie w zimie. Mój silnik się ZACZYNA nagrzewać, kiedy rano parkuję pod pracą. Potem 8 godzin stygnie, a po południu znowu – zaczyna się nagrzewać dopiero, kiedy parkuję pod domem. Czyli: całą zimę dygocę z zimna.
Próbowałem do mojego Accorda zainstalować Webasto. PIĘĆ LAT po wprowadzeniu tego modelu Hondy na rynek powiedzieli mi: "jeszcze nie mamy modelu do tego samochodu – nie tak łatwo tam zamontować ze względu na brak miejsca". PORAŻKA. Dlatego – nigdy więcej diesla w tym klimacie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2013, 22:17
Posty: 175 (22/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion. Zamówiona: CX-60 2023 PHEV Homura.

Postprzez bieski » 18 kwi 2013, 00:49

No akurat diesel Mazdy dość szybko się nagrzewa :) Akurat z tym nie ma problemu.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez amode » 18 kwi 2013, 09:04

Na wstępie witam wszystkich, bo to mój pierwszy post – nie licząc standardowego powitania.

A teraz na temat.
Ja wychodzę właśnie z diesla z tych samych powodów co Gajdzin: zbyt długo by trwało zwracanie się zakupu przy moich przebiegach rzędu 15-16kkm/rok (z tego połowa w wakacje) – to po pierwsze.
Biorąc pod uwagę realne zamiany wartości pieniądza też doszedłem do wniosku, że mis się nie kalkuluje.
Po drugie: zimą muszę klekota dobrze kręcić, żeby wskazówka temperatury silnika zdążyła choć odrobinę dygnąć zanim dojadę do pracy.
amode
 

Postprzez HHHRRR » 18 kwi 2013, 10:07

Rzeknę przypuszczająco, że może to ja pierwszy podam wkrótce rzeczywiste spalanie modelu 2.5, bo jak wszystko pójdzie zgodnie z planem to odbiorę go ... dziasiaj :D
Wprawdzie zamówienie złożyłem w pierwszej dekadzie marca i wówczas termin odbioru określony został na czerwiec, ale mój dealer po kilku dniach poinformował, że autko mogę dostać nawet do końca marca. Wyszło bowiem, że zamienił się z innym dealerem na auta, gdyż ten drugi zamówił wcześniej do salonu (nie dla konkretnego klienta) model dokładnie taki, który odpowiadał mojemu zamówieniu. Okazało się przy tym, że w chwili mojego zamówienia takie auto dopływało już do Antwerpii. No i wówczas wypłynęła sprawa tego konwertera DC/DC i samochody zostały w Antwerpii przez Mazdę przyblokowane prawie na 2 tygodnie. Stąd tenże poślizg w dotarciu samochodów do dealerów. Wczoraj byłem w salonie i swojego już widziałem :) Ma być przygotowany do wydania na dzisiaj.
A w kwestii czy diesel, czy benzyna ... widzę że tu sporo dizlaków :) Panowie, to kwestia przede wszystkim gustu i rzeczywistych potrzeb. Jak ktoś nie musi śmigać od granicy do granicy po Polsce, albo często i za granicę ... to jaki sens ma zakup ... mniej kulturalnego w obejściu i kosztach ... diesla? :D
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2013, 08:57
Posty: 43
Auto: Mazda 6 2013 2.5
SKYACTIV-G 192KM 6AT
i-ELOOP SkyPassion
(Mazda GJ)

Postprzez amode » 18 kwi 2013, 10:23

No to z niecierpliwością czekam na każdą relację z eksploatacji. Ja zamówiłem SKYACTIVE-G 2.5 praktycznie w ciemno, po jeździe 2.0 – więc jestem ciekawy Twoich wrażeń.
amode
 

Postprzez HHHRRR » 18 kwi 2013, 10:47

Zapewne po weekendzie będę mógł napisać coś konkretnego.
A przy okazji mała ciekawostka! Zastanawiałem się, czy patrząc na samochód z zewnątrz, da się w przypadku siników benzynowych rozróżnić wersję 2.5 od 2.0? Bo na pierwszy rzut oka one się zewnętrznie niczym nie różnią (brak oznaczeń wersji silnika)!
Otóż, jak na razie jest jedna tylko znana mi różnica. Zwracam uwagę, że aktywny tempomat występuje wyłącznie w wersji SkyPassion z silnikiem 2.2 Skyaktiv-D 175KM AT i 2.5 Skyaktiv-G 192KM AT. Jest on zamontowany za przednim logo Mazdy. W praktyce wygląda to tak, że tam, gdzie on jest, logo znajduje się na plastikowej tafli bez żadnych otworów i zagłębień (za nią jest radar), a w pozostałych wersjach tej płaskiej tafli nie ma i w wewnętrzny obrys logo można zagłębić w to logo swoje palce! :D
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2013, 08:57
Posty: 43
Auto: Mazda 6 2013 2.5
SKYACTIV-G 192KM 6AT
i-ELOOP SkyPassion
(Mazda GJ)

Postprzez Gajdzin » 18 kwi 2013, 10:47

HHHRRR napisał(a):Rzeknę przypuszczająco, że może to ja pierwszy podam wkrótce rzeczywiste spalanie modelu 2.5, bo jak wszystko pójdzie zgodnie z planem to odbiorę go ... dziasiaj

Ty SZCZĘŚCIARZU!!! :D Mi powiedzieli, że szansa na wcześniejsze znalezienie modelu 2.5 jest zerowa, bo dealerzy w ogóle ich nie sprowadzają, tylko na zamówienie. A jak dodamy wybrany kolor (srebrny), szyberdach i białą skórę, to szansa jest mniej niż zeroooo, mniej niż zeroooo...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2013, 22:17
Posty: 175 (22/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion. Zamówiona: CX-60 2023 PHEV Homura.

Postprzez HHHRRR » 18 kwi 2013, 10:52

No ładną Gajdzin wybrałeś! Moja Jet Black, ale skóra też Off White, a szyberdach sobie odpuściłem :D
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2013, 08:57
Posty: 43
Auto: Mazda 6 2013 2.5
SKYACTIV-G 192KM 6AT
i-ELOOP SkyPassion
(Mazda GJ)

Postprzez Gajdzin » 18 kwi 2013, 12:01

amode napisał(a):Na wstępie witam wszystkich, bo to mój pierwszy post – nie licząc standardowego powitania.

Witaj na forum, amode, i witaj w klubie czekających na swoje nowe Mazdy 6 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2013, 22:17
Posty: 175 (22/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2013 2.5 SKYACTIV-G 192KM 6AT i-ELOOP SkyPassion. Zamówiona: CX-60 2023 PHEV Homura.

Postprzez adamus28 » 18 kwi 2013, 12:01

HHHRRR napisał(a):Moja Jet Black, ale skóra też Off White, a szyberdach sobie odpuściłem


Witam tak samo wybrałem jak ty,też jestem ciekawy wrażeń z jazdy bo na jeżdzie próbnej nie miałem okazji jechac tym autem z tym silnikiem ,zakup w ciemno ale myśle że nie będzie aż tak żle jak co niektórzy opisują o tym silniku ,czekamy na opinie w sumie pierwsze o silniku 2,5 pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 00:53
Posty: 88
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2.5 192KM AT 2013 Skypassion
Jet Black Sedan

Postprzez piotrekkk1985 » 18 kwi 2013, 12:29

Prosze nie zapomniec tez o dziale NASZE MAZDY ;) i tam opisac te perelki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez Wojtek » 18 kwi 2013, 12:40

juz tam sa... pierwsze <serduszka>
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6