
Mazda6 (GJ) – Nasze wrażenia i opinie
Witam dziś sie dowiedzialem jak dziala system i-stop w nowej 6 myslalem ze uruchomienie po wylaczeniu sie silnika np na swiatlach powodowane jest przez rozrusznik a tutaj niespodzianka wcale ze nie tylko tloki sa tak ustawiane ze iskra powoduje popchniecie tloka i uruchamia silnik w przeciagu 0.30 sekundy i to naprawde sprawdza sie rewelacyjnie wcale tego nie czuc i zeby nie kontrolka to nawet bylo by to nie do wylapania.
Ostatnio edytowano 3 mar 2013, 21:19 przez bieski, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Nie piszemy całego teksu z wielkich liter. Mam nadzieję że to było ostatni raz :P
Powód: Nie piszemy całego teksu z wielkich liter. Mam nadzieję że to było ostatni raz :P
- Od: 31 sty 2013, 11:19
- Posty: 114
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: MAZDA 6 (GJ) 2013 SKYPASSION 2.0 165 KM,MT, I-ELOOP NAVI,JASNA SKÓRA,GRAY METEOR
Dzień dobry,
jeżdżę wprawdzie dopiero kilka dni (od środy) i tylko po mieście więc za dużo nie mogę powiedzieć. Choć na razie wrażenia są świetne.
Najbardziej urzekł mnie I-stop – działa genialnie, szybko do tego zdarzyło mi się kilka razy, że zorientowałem się dopiero po chwili, że silnik zamilkł
.
W porównaniu do mojego poprzedniego (Lancer Sportback) 6 w ogóle nie wydaje dźwięku.
Nad spalaniem pracuję, na razie nie spaliłem nawet pół baku.
Z minusów to brak śmietniczki i dość mało miejsca nad głową z przodu. W Mitsubishi miałem dwa razy tyle – na szczęście nie jestem strasznie wysoki
. Nie widzę też nigdzie przycisku do zamknięcia drzwi (choć jest możliwość ustawienia zamknięcia automatycznego). Wziąłem sobie instrukcję – poczytam do snu. Warto zwrócić uwagę na skalę tych "minusów" – czepialstwo.
jeżdżę wprawdzie dopiero kilka dni (od środy) i tylko po mieście więc za dużo nie mogę powiedzieć. Choć na razie wrażenia są świetne.
Najbardziej urzekł mnie I-stop – działa genialnie, szybko do tego zdarzyło mi się kilka razy, że zorientowałem się dopiero po chwili, że silnik zamilkł
W porównaniu do mojego poprzedniego (Lancer Sportback) 6 w ogóle nie wydaje dźwięku.
Nad spalaniem pracuję, na razie nie spaliłem nawet pół baku.
Z minusów to brak śmietniczki i dość mało miejsca nad głową z przodu. W Mitsubishi miałem dwa razy tyle – na szczęście nie jestem strasznie wysoki
-
oan
maselek napisał(a):Panowie co jestSzbko z GJ na "Nasze mazdy" już nie mogę się doczekać fotek. Prezentować te swoje perełki
Moja jest już w poczekalni
Jak już jestem przy klawiaturze – auto podoba mi się coraz bardziej z każdym przejechanym kilometrem. Pojeździłem wczoraj i dziś trochę po krętych ślimakach i auto prowadzi się w ostrych zakrętach niesamowicie. Poza tym cały dzień bez korków i komp pokazuje średnie spalanie 7,8 – oczywiście w całości po Warszawie

- Od: 12 lut 2013, 21:08
- Posty: 45
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GJ 2012 2.0 SKYACTIV-G
Witam tutaj mam coś dla niezdecydowanych jeszcze na nową Mazde GJ
http://tvnplayer.pl/programy-online/mot ... 17963.html
http://tvnplayer.pl/programy-online/mot ... 17963.html
- Od: 24 lut 2013, 00:53
- Posty: 88
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6 2.5 192KM AT 2013 Skypassion
Jet Black Sedan
Nie powiem, że nie jest przyjemniej słyszeć te wszystkie ochy i achy
Zobaczymy jak to wszystko wytrzyma próbę czasu. Natomiast w 100% zgadzam się z ostatnim zdaniem podsumowującym – "Trudno znaleźć w klasie bardziej ekscytujący samochód".
Komentując post wyżej – na Rosjan zawsze można liczyć
Zobaczymy jak to wszystko wytrzyma próbę czasu. Natomiast w 100% zgadzam się z ostatnim zdaniem podsumowującym – "Trudno znaleźć w klasie bardziej ekscytujący samochód".
Komentując post wyżej – na Rosjan zawsze można liczyć
- Od: 12 lut 2013, 21:08
- Posty: 45
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GJ 2012 2.0 SKYACTIV-G
Na jeździe testowej byliśmy na początku roku, ale trochę na głowie miałem i zapomniałem tu opisać.
Przyznam że byłem zaskoczony pozytywnie osiągami, niby tylko 165hp no ale też tylko~1400kg, co sprawia że tragedii nie było, a wręcz całkiem ok.
Prześwit dość spory, ale nie czuć tej 'kozowatości', generalnie prowadzenie jak na FWD bardzo dobre, myślę że razem z Accordem i Mondeo top w swoim segmencie. Głośnej pracy automatu nie dane było mi sprawdzić gdyż dali mieli manuala :/ Swoją drogą sprzęgło strasznie lekko chodzi, zdecydowanie za lekko. Z automatem jechałem CX5 i faktycznie skrzynie było słychać ale to kiepski punkt odniesienia.
Wnętrze, wyłączając segment premium, na pewno ścisła czołówka klasy D. Kilka drobnych niedopatrzeń jednak do zaakceptowania.
Ojciec do zmiany auta przymierza się od ponad roku, więc trochę tematu przez ten czas przerzuciliśmy i co rusz nam jakieś auto odpadało.
Ostatecznie stosunkiem ceny do tego co auto oferuje wygrała Mazda. Szkoda że najmocniejszy silnik nie ma nawet 200hp, ale niską masą szóstka nadrabia. Liga osiągów ta sama co w mojej 530d, szału nie ma, ale ojciec twierdzi że tyle mu wystarczy.
Dzisiaj zamówił czarnego sedana 2,5 SkyPassion. Odbiór najpewniej w czerwcu.
PS. W nawigacji ma pojawić się język polski, upgrade w serwisie ma być bezpłatny, możliwe że tym roku.
Przyznam że byłem zaskoczony pozytywnie osiągami, niby tylko 165hp no ale też tylko~1400kg, co sprawia że tragedii nie było, a wręcz całkiem ok.
Prześwit dość spory, ale nie czuć tej 'kozowatości', generalnie prowadzenie jak na FWD bardzo dobre, myślę że razem z Accordem i Mondeo top w swoim segmencie. Głośnej pracy automatu nie dane było mi sprawdzić gdyż dali mieli manuala :/ Swoją drogą sprzęgło strasznie lekko chodzi, zdecydowanie za lekko. Z automatem jechałem CX5 i faktycznie skrzynie było słychać ale to kiepski punkt odniesienia.
Wnętrze, wyłączając segment premium, na pewno ścisła czołówka klasy D. Kilka drobnych niedopatrzeń jednak do zaakceptowania.
Ojciec do zmiany auta przymierza się od ponad roku, więc trochę tematu przez ten czas przerzuciliśmy i co rusz nam jakieś auto odpadało.
Ostatecznie stosunkiem ceny do tego co auto oferuje wygrała Mazda. Szkoda że najmocniejszy silnik nie ma nawet 200hp, ale niską masą szóstka nadrabia. Liga osiągów ta sama co w mojej 530d, szału nie ma, ale ojciec twierdzi że tyle mu wystarczy.
Dzisiaj zamówił czarnego sedana 2,5 SkyPassion. Odbiór najpewniej w czerwcu.
PS. W nawigacji ma pojawić się język polski, upgrade w serwisie ma być bezpłatny, możliwe że tym roku.
- Od: 4 sty 2013, 01:29
- Posty: 4
- Auto: BMW 530dA
Jestem przekonany zamawiam sky passion 2.0 mowili ze dorzucą jeszcze nawigację gratis troche przerażają mnie koła 19 ale mam opla 4 na profilu tylko o 5 mm wiekszym i jest ok. jeśli chodzi o awaryjność to zobaczymy a co mi tam najwyżej po 3 latach sprzedam jak sie leasing skończy.Pozdrawiam.
- Od: 31 sty 2013, 11:19
- Posty: 114
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: MAZDA 6 (GJ) 2013 SKYPASSION 2.0 165 KM,MT, I-ELOOP NAVI,JASNA SKÓRA,GRAY METEOR
te 200kg mniej gj vs gh jest zastanawiające co jest cieńsze czego nie ma ze że auto gabarytowo wieksze waży aż 200kg mniej przy analogicznym silniku i wyposażeniu, wszystko musi być dużo delikatniejsze, dotyczy to też cx5 od glk/mniejszego/ czy q5 250kg mniej a od x3 czy crv 150 kg mniej, nie wiem czy to powód do radości, z ekologicznego punktu widzenia zapewne ale chyba tylko.
- Od: 22 wrz 2012, 08:20
- Posty: 19
- Auto: gh 2.0D 09
Może naraże się właścicielom modelu GH,ale dla was wszystko co jest nowsze jest złe,niektórzy z góry przekreślają model GJ np. cytuje"zastanawiające co jest cieńsze czego nie ma " w filmie powyżej jest przedstawione na przykładzie tłoka z korbowodem jak to jest z tą wagą.Nie mówie że samochód jest super ,bezawaryjny itd bo to czas pokaże,co do wyglądu to oczywiście każdy ma swoje zdanie ,mi się podoba tak samo zewnątrz jak i w środku do tego dobre wyposażenie itd.Na moim przykładzie powiem że nigdy mazdy pod uwage nie brałem (nie podobała mi się w środku) ale teraz to inna bajka .Teraz czekam na odbiór 2,5l GJ 192km Skypassion sedan czarny, napewno moje spostrzeżenia opinie na temat tego auta będą rzetelne i prawdziwe bo chyba na tym polega forum,klub mazdy a nie chwalenie tylko swojego modelu pozdrawiam 
- Od: 24 lut 2013, 00:53
- Posty: 88
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6 2.5 192KM AT 2013 Skypassion
Jet Black Sedan
Nowa szóstka jest bardzo ładna, stojąc i patrząc na nią z trzema przypadkowymi osobami w salonie, zgodnie stwierdziliśmy, że trochę ją ugrzecznili w porównaniu z GH.
Wszystko poza tym to już inna bajka, środek GH w porównaniu do środka GJ to tani plastik:), choć bardzo dobrze spasowany, u mnie nic nie trzeszczy po ponad 2 latach użytkowania
Silnik 165 km lepiej się zbiera z niższych obrotów, natomiast 192 km mógłby być trochę bardziej zwinny
Najważniejsze, że pomiędzy tymi silnikami jest wyraźna różnica.
Zawieszenie jest bardziej komfortowe niż w starej GH, ale nie ma problemu z prowadzeniem.
Jakbym nie miał GH to na pewno zakupił bym ten model
O awaryjności i spalaniu się nie wypowiadam, za wcześnie.
Wiem jedno samochód ma wzięcie, bo przy mnie odebrało 2 klientów wersje 2.0 pb, O M6 w wersji D prawie nikt się nie pyta.
Byłem w salonie w sobotę, i przeważnie mało kto tam zaglądał, ale od momentu pojawienia się cx-5 zainteresowanie jest duże
Nawet dzwonią z innych miast żeby zamówić lub zarezerwować auto.
Dla tych co kupią GJ gratuluje wyboru, jak dla mnie super auto, choć delikatnie ugrzecznione
Wszystko poza tym to już inna bajka, środek GH w porównaniu do środka GJ to tani plastik:), choć bardzo dobrze spasowany, u mnie nic nie trzeszczy po ponad 2 latach użytkowania
Silnik 165 km lepiej się zbiera z niższych obrotów, natomiast 192 km mógłby być trochę bardziej zwinny
Najważniejsze, że pomiędzy tymi silnikami jest wyraźna różnica.
Zawieszenie jest bardziej komfortowe niż w starej GH, ale nie ma problemu z prowadzeniem.
Jakbym nie miał GH to na pewno zakupił bym ten model
O awaryjności i spalaniu się nie wypowiadam, za wcześnie.
Wiem jedno samochód ma wzięcie, bo przy mnie odebrało 2 klientów wersje 2.0 pb, O M6 w wersji D prawie nikt się nie pyta.
Byłem w salonie w sobotę, i przeważnie mało kto tam zaglądał, ale od momentu pojawienia się cx-5 zainteresowanie jest duże
Nawet dzwonią z innych miast żeby zamówić lub zarezerwować auto.
Dla tych co kupią GJ gratuluje wyboru, jak dla mnie super auto, choć delikatnie ugrzecznione


Z rana pozytywnie zaskoczył nas diler. Wczoraj przy zamówieniu była mowa o odbiorze w czerwcu. Dzisiaj telefon że taka szóstka jaką ojciec zamówił dopływa już do europy i zamienił się z dilerem do którego ona płynęła. Odbiór na początku kwietnia a być może nawet w tym miesiącu
.
- Od: 4 sty 2013, 01:29
- Posty: 4
- Auto: BMW 530dA
Gumiś napisał(a):Z rana pozytywnie zaskoczył nas diler. Wczoraj przy zamówieniu była mowa o odbiorze w czerwcu. Dzisiaj telefon że taka szóstka jaką ojciec zamówił dopływa już do europy i zamienił się z dilerem do którego ona płynęła. Odbiór na początku kwietnia a być może nawet w tym miesiącu.
Witam mam nadzieje ze nie moją która też ma być 12 kwietnia ,za która wpłaciłem zaliczke bo serwis zamówił sobie prędzej bo jak ja chciałem to też powiedzieli że na czerwiec pozdrawiam

- Od: 24 lut 2013, 00:53
- Posty: 88
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6 2.5 192KM AT 2013 Skypassion
Jet Black Sedan
adamus28 napisał(a):Może naraże się właścicielom modelu GH,ale dla was wszystko co jest nowsze jest złe,niektórzy z góry przekreślają model GJ np. cytuje"zastanawiające co jest cieńsze czego nie ma " w filmie powyżej jest przedstawione na przykładzie tłoka z korbowodem jak to jest z tą wagą.Nie mówie że samochód jest super ,bezawaryjny itd bo to czas pokaże,co do wyglądu to oczywiście każdy ma swoje zdanie ,mi się podoba tak samo zewnątrz jak i w środku do tego dobre wyposażenie itd.Na moim przykładzie powiem że nigdy mazdy pod uwage nie brałem (nie podobała mi się w środku) ale teraz to inna bajka .Teraz czekam na odbiór 2,5l GJ 192km Skypassion sedan czarny, napewno moje spostrzeżenia opinie na temat tego auta będą rzetelne i prawdziwe bo chyba na tym polega forum,klub mazdy a nie chwalenie tylko swojego modelu pozdrawiam
No w końcu ktoś zdecydował się na 2,5l większość osób wybiera 2,0 nie rozumiem dlaczego?!
- Od: 31 sty 2013, 13:38
- Posty: 4
- Auto: MAZDA 6 2,5 2013r
Może dlatego ze 2.5 litra jest tylko w automacie i ja dlatego też jej nie biorę
- Od: 31 sty 2013, 11:19
- Posty: 114
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: MAZDA 6 (GJ) 2013 SKYPASSION 2.0 165 KM,MT, I-ELOOP NAVI,JASNA SKÓRA,GRAY METEOR
grzegokow1612 napisał(a):Może dlatego ze 2.5 litra jest tylko w automacie i ja dlatego też jej nie biorę
Zastanawiam się czasami dlaczego niektórzy tak bronią się przed automatami. Przecież to sama przyjemność z jazdy. Obecne automaty to nie to co kiedyś.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6