
Mazda6 (GJ) – Nasze wrażenia i opinie
Jak tylko zobaczyłem nową GJ to od razu wiedziałem, że nadszedł czas pożegnać się z GH. Identycznie jak przy poprzedniej zmianie z GG na GH, różnica w wyglądzie w stosunku do nowszej wersji to kosmos (no może troszkę mniejszy teraz bo w sumie GH niczego nie brakowało). Pamiętam że w 2008 jak brałem GH też niektórym bardziej podobała się starsza GG
. Ale jak to ładnie ujął bjorm to kwestia gustu
.

- Od: 31 paź 2008, 21:40
- Posty: 39
- Auto: M6, '08, 2.0MZR, Exclusiv Plus
M6 '12, 2.0GJ 165KM, Skypassion, red soul, white skin, navi
polak900 napisał(a):I gdzie tu jest ta agresywność nowej z przodu, ale o gustach się nie dyskutuje
E tam, klasyka dalej najładniejsza


Te nowe to jakieś babcie są

Mam nadzieje matthies że nie masz nic przeciwko użyciu twojego zdjęcia
Patrzac od przodu GH ładniejsza. Ale z perspektywy bardziej bocznej, GJ nadrabia. Srodek w GJ wygląda solidniej i pewnie materiały lepsze (czas zweryfikuje) ale w nuda stylistyczna, plus dla GH.. Wybieram GH jak bym mógł 
hamakarol napisał(a):zetek napisał(a):polskiego Menu. Nawet Mercedes już ma nie wspominając o Fordzie, Renault, grupie PSA i innych. I brak wskaźnika temperatury przekreśla dla mnie to auto, a szkoda bo jest ładne. Trzeba
Jak czytam takie dyrdymały to płacze ze śmiechu, jak brak wskaźnika tem. może decydować o wyborze samochodu. To chyba jakieś naleciałości z jazdy dużymi fiatami które mogły służyć za czajnik do wody. Jedynym przypadkiem o którym kiedykolwiek słyszałem to było przegrzewanie się silnika w bmw e39 ale tam było kombinowane coś z układem. Znam przypadki gdzie nawet silnik bez płynu w układzie nie grzał się w upale. Pozatym jak coś będzie nie tak to wyskoczy komunikat i będzie choinka na desce rozdzielczej.
I co to znaczy że nawet merc ma komunikaty w języku polskim? To raczej tragedia jak by za takie pieniądze nie miał, pewnie znajdzie się wiele aut za 3 razy większe pieniądze gdzie tego się nie uświadczy.
Ja odbieram swoją 6 za tydzień, stała na salonie produkcja grudniowa z upustem 4 tys.+alarm+opony zimowe i wycieraczki. Oczywiśie auto nie jest wykończone jak np. nowy golf który ma nawet wykładzine w miejscu na koło zapasowe, wyścielane kieszenie w drzwiach i schowku filcem. Ale zejdzwy na ziemie, w ostatecznym rozrachunku otrzymujemy produkt którego małe wady (brak podnośników, niedoróbki w wykończeniu są mało istotne bo otrzymujemy solidny, bezawaryjny produkt przy którym golf wygląda jak kapeć z wadliwymi tsi. Z aut japońskich to nowa 6 wypada najlepiej, do passata ładują teraz 1.4 tsi 160KM co jest przerażające.
Widzisz, a ja nie raz widziałem problem jeżeli chodzi o auto z brakiem wskaźnika temperatury i była to nawet Toyota kupiona w polskim salonie i bez wypadku (sasiada) więc się nie podniecaj bo mało w życiu widziałeś. A jeżeli dla Ciebie wydanie około 100000 PLN na auto, które ma menu w innym języku niż polski to masz po prostu małe wymagania co do ceny. A z jakością GJ to możesz sobie napisać za 5-6 lat, a nie jak jest nowe.
- Od: 12 maja 2007, 16:30
- Posty: 298
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM
bieski napisał(a):Mam nadzieje matthies że nie masz nic przeciwko użyciu twojego zdjęcia
wręcz odwrotnie, jestem zaszczycony
i popieram twoje zdanie.
wg mnie GJ jest agresywna, ale za facy konceptu, produkcyjna się "ztatusiowała"
GH jest we mnie raczej bardzo radosna, anizeli agresywna, cos w ten desen, tylko na grillu:

natomiast GY, jako pierwsza 6 pozostanie najagresywniejsza
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Ma ktos zdjecie GH koncept
Kocepty maja na celu pokazac mozliwosci "dizajnerskie" a wiadomo ze pozniej w wersji produkcyjnej jest troche slabiej. Nie wiem czemu niektorzy mysleli ze Takeri wyjedzie na ulice. Nie tak predko. Wystarczy zobaczyc srodek 
piotrekkk1985 napisał(a):Wystarczy zobaczyc srodek
to chyba bylo to.
Niestety wszyscy wiedzieli ze srodek bedzie bardzo podobny do CX-5 i zabrakla tego ostatecznego "ach".
To wlasnie zarys samochodu robil wrazenie i to bylo to na co wszyscy czekali.
Jak wchodzila GH nie bylo innego modelu do ktoego mozna byla ja porownac. Tam wszystko bylo nowe.
I to jest chyba to co w moim odczuciu nie postawilo tej przyslowiowej "kropki nad i"
Co tu dużo pisać. Po prostu wszystkie mazdy są ładne
. I jest jak z kobietami jeden woli blondynki, drugi szatynki a inny rude (chociaż w sumie z kobietami to nie tak prosto jak z mazdami
).
A jeżeli już mowa o GJ to największe wrażenie robi w rzeczywistości a nie na zdjęciach. Jak oglądałem zdjęcia to wyglądała ładnie, ale jak zobaczyłem na żywo, to dopiero był widok
. Zresztą sami wiecie, jak ktoś jeżdzi cztery lata tym samym samochodem, to po jakimś czasie te nowe wydania, bardziej mu się podobają. Mnie w GJ najbardziej spodobały się światła, te ledy wyglądają super, no i ten kolor czerwieni. Poza tym GJ jest bardziej potężniejsza w wyglądzie, jakby bardziej muskularna porównując do człowieka. Zresztą niedlugo będę ją miał to dam obszerny opis.

A jeżeli już mowa o GJ to największe wrażenie robi w rzeczywistości a nie na zdjęciach. Jak oglądałem zdjęcia to wyglądała ładnie, ale jak zobaczyłem na żywo, to dopiero był widok

- Od: 31 paź 2008, 21:40
- Posty: 39
- Auto: M6, '08, 2.0MZR, Exclusiv Plus
M6 '12, 2.0GJ 165KM, Skypassion, red soul, white skin, navi
robi007 napisał(a):Co tu dużo pisać. Po prostu wszystkie mazdy są ładne. I jest jak z kobietami jeden woli blondynki, drugi szatynki a inny rude (chociaż w sumie z kobietami to nie tak prosto jak z mazdami
).
A jeżeli już mowa o GJ to największe wrażenie robi w rzeczywistości a nie na zdjęciach. Jak oglądałem zdjęcia to wyglądała ładnie, ale jak zobaczyłem na żywo, to dopiero był widok. Zresztą sami wiecie, jak ktoś jeżdzi cztery lata tym samym samochodem, to po jakimś czasie te nowe wydania, bardziej mu się podobają. Mnie w GJ najbardziej spodobały się światła, te ledy wyglądają super, no i ten kolor czerwieni. Poza tym GJ jest bardziej potężniejsza w wyglądzie, jakby bardziej muskularna porównując do człowieka. Zresztą niedlugo będę ją miał to dam obszerny opis.
Ledy są fajnie zaprojektowane

zetek napisał(a):Widzisz, a ja nie raz widziałem problem jeżeli chodzi o auto z brakiem wskaźnika temperatury i była to nawet Toyota kupiona w polskim salonie i bez wypadku (sasiada) więc się nie podniecaj bo mało w życiu widziałeś. A jeżeli dla Ciebie wydanie około 100000 PLN na auto, które ma menu w innym języku niż polski to masz po prostu małe wymagania co do ceny. A z jakością GJ to możesz sobie napisać za 5-6 lat, a nie jak jest nowe.
Mam wrażenie, że zawiść przez Ciebie przemawia. Żadnych merytorycznych argumentów nie przedstawiłeś. Ludzie kupują beemki za trzy – cztery razy większe pieniądze i nie domagają sie durnego wskaźnika temperatury. Przegrzewanie rozwiązują czujniki i komputer, ktory nie dość że natychmiast informuje gongiem i ogromna ikona (czerwoną ) o takiej sytuacji to jeszcze równoległe podejmuje działania mające zapobiec zniszczeniom. Obniża moc silnika i przechodzi w tryb awaryjnej pracy.
Problem niedogrzewania (awarii termostatu) jest monitorowany przy każdej wizycie w serwisie. Temperatura jest odczytywana z kluczyka przez doradcę serwisowego i w przypadku gdy jest za niska sprzęt jest poddawany testowi, termostat jest wymieniany.
Niektórzy faktycznie chyba mentalnie żyją jeszcze w epoce dużych fiatow i polonezow. Technika idzie do przodu i warto z niej korzystać. Zamiast obserwować durny wskaźnik temperatury lepiej skupić sie na prowadzeniu auta. Rozwiazanie z diodą sygnalizującą niedogrzanie jest optymalne, lepsze nawet niż w BMW gdzie nie ma żadnego wskazania. Brawa dla Mazdy. W nowych BMW stosuje sie dodatkowo wskaźnik temperatury oleju, co ma znacznie większy sens z punktu widzenia świadomego korzystania z auta z silnikiem turbo.
Jeśli juz ktoś ma jakieś powody do tego by rzeczywiście koniecznie obserwować wskazania temperatury to za 60 zł może kupić interfejs do obd i wyświetlać temperaturę na smartfonie, czy dedykowanym wskaźniku. I to rzeczywistą temperaturę a nie pseudo jak w większości aut gdzie wskazówka pokazuje 90 stopni dla faktycznych wartosci miedzy 80 a 100 stopni.
KvM napisał(a):Mam wrażenie, że zawiść przez Ciebie przemawia.
Nie ośmieszaj się!!!!
Żadnych merytorycznych argumentów nie przedstawiłeś.
Bo dla Ciebie pewnie najważniejszy w tej madzi jest Bluetooth, a dla mnie informacje o silniku i czytelne Polskie Menu, a nie takie nad jakim trzeba myśleć podczas jazdy.
KvM napisał(a):Przegrzewanie rozwiązują czujniki i komputer, ktory nie dość że natychmiast informuje gongiem i ogromna ikona (czerwoną ) o takiej sytuacjito jeszcze równoległe podejmuje działania mające zapobiec zniszczeniom. Obniża moc silnika i przechodzi w tryb awaryjnej pracy.
Miałeś lub widziałeś taką sytuację
KvM napisał(a):Problem niedogrzewania (awarii termostatu) jest monitorowany przy każdej wizycie w serwisie. Temperatura jest odczytywana z kluczyka przez doradcę serwisowego i w przypadku gdy jest za niska sprzęt jest poddawany testowi, termostat jest wymieniany.
Takie odczyty to znam tylko z BWM, Bentleya i aut typu Ferrari. Myślę (oczkolwiek nie wiem), że Mazda tego nie ma. Ciekaw też jestem czy tak co każdą wizitę ci sprawdzą, jeżeli nie jest to podane przy jakim przeglądzie ma być zrobione.
KvM napisał(a):Niektórzy faktycznie chyba mentalnie żyją jeszcze w epoce dużych fiatow i polonezow.
Technika idzie do przodu i warto z niej korzystać. Zgadzam się w 100% tylko niech będzie ona dobrze przemyślana i zrobiona. Dzisiaj główny projekt samochodu zaczyna księgowy

KvM napisał(a): Zamiast obserwować durny wskaźnik temperatury.
Skoro dla Ciebie durny to pewnie nawet te kontrolki sa Tobie nie potrzebne (Ciesz się radiem)
W nowych BMW stosuje sie dodatkowo wskaźnik temperatury oleju, co ma znacznie większy sens z punktu widzenia świadomego korzystania z auta z silnikiem turbo.
To już było w latach 70'
Ostatnio edytowano 9 lut 2013, 14:23 przez Marianek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Prosze uzywac do cytowania kodow php, przycisk ze strzaleczkami, ostani z prawej strony. Poprawilem cytowanie. Marian
Powód: Prosze uzywac do cytowania kodow php, przycisk ze strzaleczkami, ostani z prawej strony. Poprawilem cytowanie. Marian
- Od: 12 maja 2007, 16:30
- Posty: 298
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM
@Paweł.
Nie tylko w M5 jest takie zmienne pole obrotomierza. Ale rzeczywiście tylko w tego rodzaju autach. Genralnie współcześnie jest po prostu inny program w silniku nim się on rozgrzeje.
@zetec. W maździe gj oczywiście nie miałem takiej akcji z przegrzewaniem. Natomiast w BMW po nie do końca poprawnie napisanym programie owszem. Przy łagodnym przegrzewaniu jest obniżana moc silnika aż do unormowania temperatury.
Jednak nie sądzę by inżynierowie mazdy byli glupsi od tych w BMW. Mogę się założyć ze działa to w mazdzie identycznie. Stawiam skrzynkę piwa. Przyjmujesz zakład ?
Acha, ze sprzedawca o tym nie rozmawiałem. 99 procent z nich nie ma o takich sprawach pojęcia.
Nie tylko w M5 jest takie zmienne pole obrotomierza. Ale rzeczywiście tylko w tego rodzaju autach. Genralnie współcześnie jest po prostu inny program w silniku nim się on rozgrzeje.
@zetec. W maździe gj oczywiście nie miałem takiej akcji z przegrzewaniem. Natomiast w BMW po nie do końca poprawnie napisanym programie owszem. Przy łagodnym przegrzewaniu jest obniżana moc silnika aż do unormowania temperatury.
Jednak nie sądzę by inżynierowie mazdy byli glupsi od tych w BMW. Mogę się założyć ze działa to w mazdzie identycznie. Stawiam skrzynkę piwa. Przyjmujesz zakład ?
Acha, ze sprzedawca o tym nie rozmawiałem. 99 procent z nich nie ma o takich sprawach pojęcia.
Dziwna dyskusja z tym panem jest, ale co tam jak chce mieć polskie meny to niech idzie do renault chociaż nie wiem czy znajdzie to czego szuka ze wskaźnikiem temperatury włącznie. Ludzie dostaną pierwsze samochody pomęczą importera i może dostaną polski język do swoich aut.
GJ zachowała hamulec ręczny ale juz ludzie jęczą że nie z tej strony zamontowany ciekawe czy by w bmw tak marudzili?
GJ zachowała hamulec ręczny ale juz ludzie jęczą że nie z tej strony zamontowany ciekawe czy by w bmw tak marudzili?
- Od: 27 lis 2010, 03:46
- Posty: 62
- Auto: Mazda 323f 1.6 BJ 2001, corolla 1.4D E12 2005, Mazda 6 2.0 GJ 2012
No niestety jak ktoś ma problem ze zrozumieniem komunikatów w języku angielskim to musi się czuć sfrustrowany. Nie rozumiem tylko po co wylewa żale na forum zamiast się wziąć za naukę. Przyda się nie tylko w aucie, ale też lepszym zrozumieniu świata.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6