Mazda6 (GJ) – Nasze wrażenia i opinie
Ad 13. Z tymże w Maździe praktycznie nie zdarzyło mi się że nawiew chodził jak szalony, nawet jak wchodziło się do bardzo nagrzanego samochodu faktycznie na początku nawiew przyspieszał ale nie było to jakoś mocno irytujące i bardzo szybko się uspokajał.
abracadabra napisał(a):[...]
5. Kluczyk możesz mieć gdziekolwiek we wnętrzu auta, z bagażnika też czasami działaŻadnego specjalnego docka jak np. w BMW nie ma.[...]
System bezkluczykowy jest dostępny od wersji SkyPassion.
abracadabra napisał(a):[...]
9. Nie, musisz przekręcić pokrętło od regulacji lusterek przed wyłączeniem zapłonu.[...]
Nieprawda, składanie lusterek i zamykanie szyb działa do 30s po zgaszeniu silnika.
- Od: 24 lip 2013, 09:17
- Posty: 12
- Skąd: lubuskie
- Auto: Mazda 6 GJ 2013 SkyActiv-G 2.0 165KM 6AT Aluminium Metallic (kombi)
Ad. 8 – podświetlenie przycisków sterowania szybami – instrukcja nawet tłumaczy jak to działa bo temat wałkowany bez sensu od jakiegoś czasu. Działa podświetlenie wszystkich klawiszy chyba że wciśnięty jest przycisk blokowania – wtedy świeci się tylko przycisk szyby kierowcy. Instrukcja – strona 3-38.
Identycznie było w GH.
Wysyłane z mojego GT-I9505 za pomocą Tapatalk 2
Identycznie było w GH.
Wysyłane z mojego GT-I9505 za pomocą Tapatalk 2
D-fens himself
Mazda 6 Sport Kombi 2008 2.0 MZR-CD 140 KM w wersji Exclusive.
Wcześniej Mondeo 5d 2002 2.0 TDCI 130 KM
Jeszcze wcześniej Vectra B 1998 1.6 16v
A jeszcze wcześniej MPK, PKS, PKP, TAXI i z buta..
Mazda 6 Sport Kombi 2008 2.0 MZR-CD 140 KM w wersji Exclusive.
Wcześniej Mondeo 5d 2002 2.0 TDCI 130 KM
Jeszcze wcześniej Vectra B 1998 1.6 16v
A jeszcze wcześniej MPK, PKS, PKP, TAXI i z buta..
Witam wszystkich,
proszę o pewną informację: od miesiąca jeżdżę nową 6-ką, 165 KM benzyna, sedan, ok. 2000 km. Wszystko jest OK, ale zauważyłem od prędkości ok. 110-120 km/h wyraźne drgania podwozia, czuję to w nogach, coś jakby źle wyważone koła. Nie za bardzo chce mi się wierzyć, że to kwestia wyważenia kół.
Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem, może jakaś podpowiedź, może to kwestia przenoszenia drgań z silnika lub coś w tym rodzaju....?
Sprawdź czy nie masz jakichś kamyków itp. w bieżniku opon. Jak nie to jeśli to mocno przeszkadza to nie zaszkodzi pojechać do ASO.
- Od: 27 cze 2013, 22:54
- Posty: 22
- Auto: Mazda 6, Sedan, SkyENERGY, 2.0l SKYACTIV-G 165KM, 6MT (SKYACTIV-MT)
D-fens napisał(a):Ad. 8 – podświetlenie przycisków sterowania szybami – instrukcja nawet tłumaczy jak to działa bo temat wałkowany bez sensu od jakiegoś czasu. Działa podświetlenie wszystkich klawiszy chyba że wciśnięty jest przycisk blokowania – wtedy świeci się tylko przycisk szyby kierowcy. Instrukcja – strona 3-38.
Identycznie było w GH.
Nie prawda. Tak było w GG i GY. W GH podświetlenie działa tylko przycisku szyby kierowcy. Reszta jest niepodświetlona niezależnie czy przycisk blokowania jest wciśnięty czy nie.
Godlike napisał(a):Ad. 5. Fajnie, to taki dostęp semi-keylessChciaż dziwnie trochę, bo i tak i tak trzeba kluczyk wyjąć, aby otworzyć auto.
Ad. 13. W Oplu miałem opcje w komputerze, z jaką intensywnością ma działać klima w trybie automatycznym. I to było fajne, ponieważ gdy jest duża różnica temp. nawiewy działają jak szalone, na max. i wtedy trzeba korzystać z trybu ręcznego, aby to uspokoić. A jeśli masz opcje takiej regulacji intenswyności w auto, to można to bardzo dobrze wyregulować i ten nawiew w takich przypadkach nie będzie już tak intensywny. Również przydane.
Ad. 16. I to jest argument przemawiający za SkyPassion. Tam jest już chyba taka regulacja.
Ad. 5 Trochę wprawy, i kluczyka wcale nie trzeba wyjmować z kieszeni
Ad. 13 Tryb auto w GJ jest bardzo "ECO", robi wszystko żeby zużyć jak najmniej paliwa i jak najbardziej zirytować użytkownika przyzwyczajonego do poprzedniej generacji Hondy Accord, która w nosie miała ekologię

Ad. 16 Tego pewien nie jestem, w SkyEnergy kąt pochylenia siedziska zmienia się wraz z wysokością. Dla mnie fotel mógłby opuszczać się jeszcze z 2 cm niżej, dzisiaj siedziałem w Hultaju i40 i tam było troszkę lepiej.
P.S. Biała perła SkyPassion jest u Bołtowicza jako demo, podjedź i pogadaj z p. Michałem
- Od: 10 kwi 2013, 19:27
- Posty: 68
- Skąd: W-wa
- Auto: Mazda 6 GJ PE MT SkyENERGY Sport Kombi Jet Black 2013
Dzięki za info
ale u mnie to i tak najwcześniej grudzień wchodzi w grę. A jakby się okazało, że z tym pełnym odliczeniem VAT coś wyjdzie to i styczeń dopiero.
Tak czy inaczej kolorek bym obejrzał w realu
który to salon?
poza tym jak widzę, trzeba z kwartalnym wyprzedzeniem zamawiać
z początkiem lub na przełomie roku może też się pojawią jakieś rabaty na rocznik 2013
pożyjemy zobaczymy. Ja już raz auto pod wpływem chwili kupiłem. Teraz zabieram się do tego jak należy 
Tak czy inaczej kolorek bym obejrzał w realu
- Od: 5 sie 2013, 12:51
- Posty: 5
- Skąd: Piaseczno
- Auto: Mitsubishi Outlander MY`2010 2.0DID
W planach: Mazda 6 (GJ) Kombi 2.0 165KM SkyEnergy/SkyPassion Snowflake White
Sebal napisał(a):D-fens napisał(a):Ad. 8 – podświetlenie przycisków sterowania szybami – instrukcja nawet tłumaczy jak to działa bo temat wałkowany bez sensu od jakiegoś czasu. Działa podświetlenie wszystkich klawiszy chyba że wciśnięty jest przycisk blokowania – wtedy świeci się tylko przycisk szyby kierowcy. Instrukcja – strona 3-38.
Identycznie było w GH.
Nie prawda. Tak było w GG i GY. W GH podświetlenie działa tylko przycisku szyby kierowcy. Reszta jest niepodświetlona niezależnie czy przycisk blokowania jest wciśnięty czy nie.
No to ja miałem jakąś dziwną wersję (exclusive w specyfikacji skandynawskiej 2008r), że działało? Po zablokowaniu szyb gasły po stronie kierowcy i w drzwiach pasażerów. W GJ tylko na podstawie instrukcji piszę bo nie miałem okazji sprawdzić po ciemku. Osobiście mi to nie przeszkadza bo jak wiem gdzie jest jeden przycisk to i resztę znajdę – w końcu są ułożone obok siebie a po ciemku i tak oczu od drogi nie odrywam.
Ale przy okazji sprawdzę.
Wysłane z mojego GT-N8010 za pomocą Tapatalk 4
D-fens himself
Mazda 6 Sport Kombi 2008 2.0 MZR-CD 140 KM w wersji Exclusive.
Wcześniej Mondeo 5d 2002 2.0 TDCI 130 KM
Jeszcze wcześniej Vectra B 1998 1.6 16v
A jeszcze wcześniej MPK, PKS, PKP, TAXI i z buta..
Mazda 6 Sport Kombi 2008 2.0 MZR-CD 140 KM w wersji Exclusive.
Wcześniej Mondeo 5d 2002 2.0 TDCI 130 KM
Jeszcze wcześniej Vectra B 1998 1.6 16v
A jeszcze wcześniej MPK, PKS, PKP, TAXI i z buta..
Ja mam najbogatszą wersję sport to może w niej nie ma podświetlenia przycisków dla pasażerów.
Angulo napisał(a):Witam wszystkich,
proszę o pewną informację: od miesiąca jeżdżę nową 6-ką, 165 KM benzyna, sedan, ok. 2000 km. Wszystko jest OK, ale zauważyłem od prędkości ok. 110-120 km/h wyraźne drgania podwozia, czuję to w nogach, coś jakby źle wyważone koła. Nie za bardzo chce mi się wierzyć, że to kwestia wyważenia kół.
Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem, może jakaś podpowiedź, może to kwestia przenoszenia drgań z silnika lub coś w tym rodzaju....?
Sprawdź czy nie masz jakichś kamyków itp. w bieżniku opon. Jak nie to jeśli to mocno przeszkadza to nie zaszkodzi pojechać do ASO.
Nie mam nic w bieżnikach, serwis zaś mam dosyć daleko, drgania nie są przenoszone na kierownicę a jedynie czuć je w podwoziu, z tego co wiem jeżeli koła są niewyważone to drgania są odczuwalne na kierownicy, a w moim przypadku tak nie jest
-
08095751
D-fens napisał(a):No to ja miałem jakąś dziwną wersję (exclusive w specyfikacji skandynawskiej 2008r), że działało? Po zablokowaniu szyb gasły po stronie kierowcy i w drzwiach pasażerów.
tu wszystkim chodzi że tylko przycisk do opuszczania szyb kierwocy jest podświetlony w tym panelu w drzwiach kierowcy , tam gdzie kierowca może sterować wszystkimi szybami . W tym panelu z 4 przyciskami jest podświetlony tylko przycisk kierowcy. Przyciskiem blokady szyb wygaszasz/zaplasz przyciski w drzwiach pasażerów.
- Od: 15 wrz 2012, 23:46
- Posty: 103
- Skąd: Świnoujście
- Auto: Lexus IS 300H 2013
Mazda CX5 2012 2,0 SKYPASSION
Godlike napisał(a):15. Bi-xenon skrętny? AFL? Jak sobie radzi? Genialne rozwiązanie jeśli faktycznie działa jak należy.
Służbowo przemieszczam się Oplem Astrą J i tam AFL działa dużo lepiej niż w Mazdzie.
Lepiej doświetla zakręty i ma więcej trybów działania.
Generalnie uważam, że AFL Opla jest jednym z najlepszych na rynku a ten w Mazdzie nie jest zły.
- Od: 20 maja 2013, 11:26
- Posty: 27
- Skąd: Jaworzno
- Auto: Mazda6, 2.0 6AT, SkyEnergy
SportKombi, Blue Reflex
kogut1235 napisał(a):D-fens napisał(a):No to ja miałem jakąś dziwną wersję (exclusive w specyfikacji skandynawskiej 2008r), że działało? Po zablokowaniu szyb gasły po stronie kierowcy i w drzwiach pasażerów.
tu wszystkim chodzi że tylko przycisk do opuszczania szyb kierwocy jest podświetlony w tym panelu w drzwiach kierowcy , tam gdzie kierowca może sterować wszystkimi szybami . W tym panelu z 4 przyciskami jest podświetlony tylko przycisk kierowcy. Przyciskiem blokady szyb wygaszasz/zaplasz przyciski w drzwiach pasażerów.
Dzisiaj sprawdziłem. Rzeczywiście działa tylko jedna lampka. Instrukcja pisze jedno, życie pokazuje drugie. Ale mi to nie przeszkadza jak pisałem. I tak na to nie patrzę
Wysłane z mojego GT-N8010 za pomocą Tapatalk 4
D-fens himself
Mazda 6 Sport Kombi 2008 2.0 MZR-CD 140 KM w wersji Exclusive.
Wcześniej Mondeo 5d 2002 2.0 TDCI 130 KM
Jeszcze wcześniej Vectra B 1998 1.6 16v
A jeszcze wcześniej MPK, PKS, PKP, TAXI i z buta..
Mazda 6 Sport Kombi 2008 2.0 MZR-CD 140 KM w wersji Exclusive.
Wcześniej Mondeo 5d 2002 2.0 TDCI 130 KM
Jeszcze wcześniej Vectra B 1998 1.6 16v
A jeszcze wcześniej MPK, PKS, PKP, TAXI i z buta..
Jestem dzisiaj po drugiej jeździe testowej (pierwsza była w styczniu) – tym razem sedan, SkyEnergy, bez zmian 2.0 MT. Dealer we Wrocławiu zgodził się na dłuższy test – 150 km (podziękowania dla Pana Krzysztofa) – trasa obejmowała autostradę (15%), drogi krajowe (55%), lokalne (20%) oraz jazdę miejską (10%) na odcinkach, których często jeżdżę, z tym samym stylem jazdy – chodziło mi o bezpośrednie porównanie diesla 140 KM GH z benzyną 165 KM GJ. Jeżeli chodzi o dynamikę i osiągi benzyny 2.0 to dla mnie nie ma jakieś kolosalnej różnicy – do 100 na pewno lepiej rozpędza się benzyna – co prawda nie ma takiego wciskania w fotel jak przy ropniaku z turbo, ale tam znowu nie można kręcić do 7 tys. Na podjazdach natomiast czuć przewagę doładowanej jednostki szczególnie, gdy nie redukujemy biegów a obroty są na 2 tys. W tej sytuacji trzeba w benzynie zrzucić 2 biegi w dół, gaz w podłogę i jest prównywalnie. Najciekawiej według mnie przedstawia się zużycie paliwa – mi podczas tej próby wyszło 6,2 l/100 przy średniej 74 km/h – samochód miał przebieg 5000 km. Prędkość na autostradzie140 – 150 km, na pozostałych drogach 100 -120 km/h – praktycznie 80% na tempomacie. Mój diesel podczas takiej próby spaliłby w najlepszym razie 0,5 l/100 mniej pod warunkiem, że w międzyczasie nie wypadłoby dopalanie sadzy w DPFie (u mnie średnio co 170 km). Ten test przekonuje mnie do tego silnika, oczywiście 2,5 byłby lepszy, ale 20 tys zł więcej + automat, który spowalnia to auto skutecznie mnie odstraszają. Oczywiście pomijam inne aspekty GJ jak prowadzenie, hamowanie, zawieszenie itp. bo nie ma do czego przyczepić a jest dużo lepiej niż w GH.
Aha, jeszcze sprawa hałasu z okolic drzwi powyżej 120 km/h – wsłuchiwałem się bardzo mocno, ale hałas nie był większy niż w GH – więc dla mnie problem nie istnieje.
Aha, jeszcze sprawa hałasu z okolic drzwi powyżej 120 km/h – wsłuchiwałem się bardzo mocno, ale hałas nie był większy niż w GH – więc dla mnie problem nie istnieje.
@up
Miałem identyczne odczucie po pierwszej i jedynej jeździe testowej. Zaraz później zamówiłem, prawie miesiąc temu odebrałem i jestem szczęśliwy. A przesiadka tak jak u ciebie z 2.0 diesel GH.
A spalanie przy mojej spokojnej jak na razie jeździe (takiej jak w GH) spadło do 5.8 przy ostatnim tankowaniu z kalkulatorem w ręku.
Wysyłane z mojego GT-N8010 za pomocą Tapatalk 2
Miałem identyczne odczucie po pierwszej i jedynej jeździe testowej. Zaraz później zamówiłem, prawie miesiąc temu odebrałem i jestem szczęśliwy. A przesiadka tak jak u ciebie z 2.0 diesel GH.
A spalanie przy mojej spokojnej jak na razie jeździe (takiej jak w GH) spadło do 5.8 przy ostatnim tankowaniu z kalkulatorem w ręku.
Wysyłane z mojego GT-N8010 za pomocą Tapatalk 2
D-fens himself
Mazda 6 Sport Kombi 2008 2.0 MZR-CD 140 KM w wersji Exclusive.
Wcześniej Mondeo 5d 2002 2.0 TDCI 130 KM
Jeszcze wcześniej Vectra B 1998 1.6 16v
A jeszcze wcześniej MPK, PKS, PKP, TAXI i z buta..
Mazda 6 Sport Kombi 2008 2.0 MZR-CD 140 KM w wersji Exclusive.
Wcześniej Mondeo 5d 2002 2.0 TDCI 130 KM
Jeszcze wcześniej Vectra B 1998 1.6 16v
A jeszcze wcześniej MPK, PKS, PKP, TAXI i z buta..
D-fens napisał(a):(...) A przesiadka tak jak u ciebie z 2.0 diesel GH.
Tak, wiem, obserwowałem Cię mocniej na forum, od momentu, kiedy dałeś sygnał że przymierzasz się do GJ
tombien napisał(a):chodziło mi o bezpośrednie porównanie diesla 140 KM GH z benzyną 165 KM GJ
Ale jakbyś wziął do testów 2.2 175KM to poczułbyś różnicę i to bardzo. Czasami kupując diesla zależy nam na dynamice, a nie na spalaniu.
Cantore napisał(a):Ale jakbyś wziął do testów 2.2 175KM to poczułbyś różnicę i to bardzo. Czasami kupując diesla zależy nam na dynamice, a nie na spalaniu.
Oczywiście, że byłaby znacząca różnica – sam moment jest dużo większy niż u mnie. W tej chwili na zakup diesla decydują się głównie Ci, dla których dopłacenie 30 tys zł to nie problem, chcą mieć duży moment pod pedałem lub bardzo dużo jeżdżą. W innych przypadkach nie ma to najmniejszego sensu – różnica w cenie się nie zwróci przy bieżących cenach samochodu i paliwa. W 2008 się nawet nie zastanawiałem nad benzyną, bo full wersja w dieslu to było 100 tys zł (nawet za 98 tys zł można było kupić) a benzyna była tańsza o 10 tys zł. Przy aktualnych cenach Mazdy, paliwa i moich dystansach nawet nie biorę 2.2 pod uwagę.
Z tego co mi potwierdził sprzedawca, sprzedaż GJ 80-90% benzyna, w GH, gdy był jeszcze 2.0 diesel to 60-70% sprzedaży były to ropniaki. W Niemczech nie ma tej chorej akcyzy i tam 60% ropa jak zwykle, poza tym benzyna SkyPassion 2.0 jest o 10 tys zł tańsza od ON.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6