Mazda6 (GJ) – Nasze wrażenia i opinie

Mazda6 GJ (2012– 2016) / Mazda6 GL (2016- )

Postprzez Marcinii » 5 sie 2013, 16:52

Ad 13. Z tymże w Maździe praktycznie nie zdarzyło mi się że nawiew chodził jak szalony, nawet jak wchodziło się do bardzo nagrzanego samochodu faktycznie na początku nawiew przyspieszał ale nie było to jakoś mocno irytujące i bardzo szybko się uspokajał.
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2013, 07:24
Posty: 196 (0/1)
Auto: Mazda 6, 2.0 165KM, 2013

Postprzez zamer » 5 sie 2013, 17:35

Ad.5
Nie trzeba wyjmować kluczyka, przynajmniej w sky passion.
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2008, 12:58
Posty: 6
Skąd: Radom
Auto: M6 GJ Sky Passion 2.0 165 KM

Postprzez gripens » 5 sie 2013, 17:36

abracadabra napisał(a):[...]
5. Kluczyk możesz mieć gdziekolwiek we wnętrzu auta, z bagażnika też czasami działa ;) Żadnego specjalnego docka jak np. w BMW nie ma.[...]


System bezkluczykowy jest dostępny od wersji SkyPassion.

abracadabra napisał(a):[...]
9. Nie, musisz przekręcić pokrętło od regulacji lusterek przed wyłączeniem zapłonu.[...]


Nieprawda, składanie lusterek i zamykanie szyb działa do 30s po zgaszeniu silnika.
Początkujący
 
Od: 24 lip 2013, 09:17
Posty: 12
Skąd: lubuskie
Auto: Mazda 6 GJ 2013 SkyActiv-G 2.0 165KM 6AT Aluminium Metallic (kombi)

Postprzez D-fens » 5 sie 2013, 19:05

Ad. 8 – podświetlenie przycisków sterowania szybami – instrukcja nawet tłumaczy jak to działa bo temat wałkowany bez sensu od jakiegoś czasu. Działa podświetlenie wszystkich klawiszy chyba że wciśnięty jest przycisk blokowania – wtedy świeci się tylko przycisk szyby kierowcy. Instrukcja – strona 3-38.
Identycznie było w GH.

Wysyłane z mojego GT-I9505 za pomocą Tapatalk 2
Załączniki
uploadfromtaptalk1375721948221.jpg
D-fens himself
Mazda 6 Sport Kombi 2008 2.0 MZR-CD 140 KM w wersji Exclusive.
Wcześniej Mondeo 5d 2002 2.0 TDCI 130 KM
Jeszcze wcześniej Vectra B 1998 1.6 16v
A jeszcze wcześniej MPK, PKS, PKP, TAXI i z buta..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 13:34
Posty: 110 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GJ Sedan 2.0 benzyna 6MT Snowflake White
Mazda MX-5 NB 1998 1.8

Postprzez Angulo » 5 sie 2013, 19:37

Witam wszystkich,
proszę o pewną informację: od miesiąca jeżdżę nową 6-ką, 165 KM benzyna, sedan, ok. 2000 km. Wszystko jest OK, ale zauważyłem od prędkości ok. 110-120 km/h wyraźne drgania podwozia, czuję to w nogach, coś jakby źle wyważone koła. Nie za bardzo chce mi się wierzyć, że to kwestia wyważenia kół.
Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem, może jakaś podpowiedź, może to kwestia przenoszenia drgań z silnika lub coś w tym rodzaju....?

Sprawdź czy nie masz jakichś kamyków itp. w bieżniku opon. Jak nie to jeśli to mocno przeszkadza to nie zaszkodzi pojechać do ASO.
Początkujący
 
Od: 27 cze 2013, 22:54
Posty: 22
Auto: Mazda 6, Sedan, SkyENERGY, 2.0l SKYACTIV-G 165KM, 6MT (SKYACTIV-MT)

Postprzez Sebal » 5 sie 2013, 20:11

D-fens napisał(a):Ad. 8 – podświetlenie przycisków sterowania szybami – instrukcja nawet tłumaczy jak to działa bo temat wałkowany bez sensu od jakiegoś czasu. Działa podświetlenie wszystkich klawiszy chyba że wciśnięty jest przycisk blokowania – wtedy świeci się tylko przycisk szyby kierowcy. Instrukcja – strona 3-38.
Identycznie było w GH.

Nie prawda. Tak było w GG i GY. W GH podświetlenie działa tylko przycisku szyby kierowcy. Reszta jest niepodświetlona niezależnie czy przycisk blokowania jest wciśnięty czy nie.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez abracadabra » 5 sie 2013, 21:40

Godlike napisał(a):Ad. 5. Fajnie, to taki dostęp semi-keyless :) Chciaż dziwnie trochę, bo i tak i tak trzeba kluczyk wyjąć, aby otworzyć auto.
Ad. 13. W Oplu miałem opcje w komputerze, z jaką intensywnością ma działać klima w trybie automatycznym. I to było fajne, ponieważ gdy jest duża różnica temp. nawiewy działają jak szalone, na max. i wtedy trzeba korzystać z trybu ręcznego, aby to uspokoić. A jeśli masz opcje takiej regulacji intenswyności w auto, to można to bardzo dobrze wyregulować i ten nawiew w takich przypadkach nie będzie już tak intensywny. Również przydane.
Ad. 16. I to jest argument przemawiający za SkyPassion. Tam jest już chyba taka regulacja.

Ad. 5 Trochę wprawy, i kluczyka wcale nie trzeba wyjmować z kieszeni :D W SkyPassion masz pełne keyless.
Ad. 13 Tryb auto w GJ jest bardzo "ECO", robi wszystko żeby zużyć jak najmniej paliwa i jak najbardziej zirytować użytkownika przyzwyczajonego do poprzedniej generacji Hondy Accord, która w nosie miała ekologię <diabełek>
Ad. 16 Tego pewien nie jestem, w SkyEnergy kąt pochylenia siedziska zmienia się wraz z wysokością. Dla mnie fotel mógłby opuszczać się jeszcze z 2 cm niżej, dzisiaj siedziałem w Hultaju i40 i tam było troszkę lepiej.

P.S. Biała perła SkyPassion jest u Bołtowicza jako demo, podjedź i pogadaj z p. Michałem ;)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2013, 19:27
Posty: 68
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 6 GJ PE MT SkyENERGY Sport Kombi Jet Black 2013

Postprzez Godlike » 5 sie 2013, 22:42

Dzięki za info :) ale u mnie to i tak najwcześniej grudzień wchodzi w grę. A jakby się okazało, że z tym pełnym odliczeniem VAT coś wyjdzie to i styczeń dopiero.

Tak czy inaczej kolorek bym obejrzał w realu :) który to salon? :) poza tym jak widzę, trzeba z kwartalnym wyprzedzeniem zamawiać :) :D z początkiem lub na przełomie roku może też się pojawią jakieś rabaty na rocznik 2013 :) pożyjemy zobaczymy. Ja już raz auto pod wpływem chwili kupiłem. Teraz zabieram się do tego jak należy :)
Początkujący
 
Od: 5 sie 2013, 12:51
Posty: 5
Skąd: Piaseczno
Auto: Mitsubishi Outlander MY`2010 2.0DID

W planach: Mazda 6 (GJ) Kombi 2.0 165KM SkyEnergy/SkyPassion Snowflake White

Postprzez D-fens » 5 sie 2013, 23:33

Sebal napisał(a):
D-fens napisał(a):Ad. 8 – podświetlenie przycisków sterowania szybami – instrukcja nawet tłumaczy jak to działa bo temat wałkowany bez sensu od jakiegoś czasu. Działa podświetlenie wszystkich klawiszy chyba że wciśnięty jest przycisk blokowania – wtedy świeci się tylko przycisk szyby kierowcy. Instrukcja – strona 3-38.
Identycznie było w GH.

Nie prawda. Tak było w GG i GY. W GH podświetlenie działa tylko przycisku szyby kierowcy. Reszta jest niepodświetlona niezależnie czy przycisk blokowania jest wciśnięty czy nie.


No to ja miałem jakąś dziwną wersję (exclusive w specyfikacji skandynawskiej 2008r), że działało? Po zablokowaniu szyb gasły po stronie kierowcy i w drzwiach pasażerów. W GJ tylko na podstawie instrukcji piszę bo nie miałem okazji sprawdzić po ciemku. Osobiście mi to nie przeszkadza bo jak wiem gdzie jest jeden przycisk to i resztę znajdę – w końcu są ułożone obok siebie a po ciemku i tak oczu od drogi nie odrywam.
Ale przy okazji sprawdzę.

Wysłane z mojego GT-N8010 za pomocą Tapatalk 4
D-fens himself
Mazda 6 Sport Kombi 2008 2.0 MZR-CD 140 KM w wersji Exclusive.
Wcześniej Mondeo 5d 2002 2.0 TDCI 130 KM
Jeszcze wcześniej Vectra B 1998 1.6 16v
A jeszcze wcześniej MPK, PKS, PKP, TAXI i z buta..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 13:34
Posty: 110 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GJ Sedan 2.0 benzyna 6MT Snowflake White
Mazda MX-5 NB 1998 1.8

Postprzez Sebal » 5 sie 2013, 23:40

Ja mam najbogatszą wersję sport to może w niej nie ma podświetlenia przycisków dla pasażerów.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez 08095751 » 6 sie 2013, 08:39

Angulo napisał(a):
Witam wszystkich,
proszę o pewną informację: od miesiąca jeżdżę nową 6-ką, 165 KM benzyna, sedan, ok. 2000 km. Wszystko jest OK, ale zauważyłem od prędkości ok. 110-120 km/h wyraźne drgania podwozia, czuję to w nogach, coś jakby źle wyważone koła. Nie za bardzo chce mi się wierzyć, że to kwestia wyważenia kół.
Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem, może jakaś podpowiedź, może to kwestia przenoszenia drgań z silnika lub coś w tym rodzaju....?

Sprawdź czy nie masz jakichś kamyków itp. w bieżniku opon. Jak nie to jeśli to mocno przeszkadza to nie zaszkodzi pojechać do ASO.


Nie mam nic w bieżnikach, serwis zaś mam dosyć daleko, drgania nie są przenoszone na kierownicę a jedynie czuć je w podwoziu, z tego co wiem jeżeli koła są niewyważone to drgania są odczuwalne na kierownicy, a w moim przypadku tak nie jest
08095751
 

Postprzez chmooreck » 6 sie 2013, 09:01

Jeśli źle wyważone są koła przednie, to na kierownicy, jeśli tylne – niekoniecznie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1121 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez kogut1235 » 6 sie 2013, 10:41

D-fens napisał(a):No to ja miałem jakąś dziwną wersję (exclusive w specyfikacji skandynawskiej 2008r), że działało? Po zablokowaniu szyb gasły po stronie kierowcy i w drzwiach pasażerów.


tu wszystkim chodzi że tylko przycisk do opuszczania szyb kierwocy jest podświetlony w tym panelu w drzwiach kierowcy , tam gdzie kierowca może sterować wszystkimi szybami . W tym panelu z 4 przyciskami jest podświetlony tylko przycisk kierowcy. Przyciskiem blokady szyb wygaszasz/zaplasz przyciski w drzwiach pasażerów.
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2012, 23:46
Posty: 103
Skąd: Świnoujście
Auto: Lexus IS 300H 2013

Mazda CX5 2012 2,0 SKYPASSION

Postprzez Wicio23 » 6 sie 2013, 11:28

Godlike napisał(a):15. Bi-xenon skrętny? AFL? Jak sobie radzi? Genialne rozwiązanie jeśli faktycznie działa jak należy.


Służbowo przemieszczam się Oplem Astrą J i tam AFL działa dużo lepiej niż w Mazdzie.
Lepiej doświetla zakręty i ma więcej trybów działania.
Generalnie uważam, że AFL Opla jest jednym z najlepszych na rynku a ten w Mazdzie nie jest zły.
Początkujący
 
Od: 20 maja 2013, 11:26
Posty: 27
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda6, 2.0 6AT, SkyEnergy
SportKombi, Blue Reflex

Postprzez D-fens » 6 sie 2013, 21:32

kogut1235 napisał(a):
D-fens napisał(a):No to ja miałem jakąś dziwną wersję (exclusive w specyfikacji skandynawskiej 2008r), że działało? Po zablokowaniu szyb gasły po stronie kierowcy i w drzwiach pasażerów.


tu wszystkim chodzi że tylko przycisk do opuszczania szyb kierwocy jest podświetlony w tym panelu w drzwiach kierowcy , tam gdzie kierowca może sterować wszystkimi szybami . W tym panelu z 4 przyciskami jest podświetlony tylko przycisk kierowcy. Przyciskiem blokady szyb wygaszasz/zaplasz przyciski w drzwiach pasażerów.


Dzisiaj sprawdziłem. Rzeczywiście działa tylko jedna lampka. Instrukcja pisze jedno, życie pokazuje drugie. Ale mi to nie przeszkadza jak pisałem. I tak na to nie patrzę :). Ale zwracam honor kolegom co do GJ.

Wysłane z mojego GT-N8010 za pomocą Tapatalk 4
D-fens himself
Mazda 6 Sport Kombi 2008 2.0 MZR-CD 140 KM w wersji Exclusive.
Wcześniej Mondeo 5d 2002 2.0 TDCI 130 KM
Jeszcze wcześniej Vectra B 1998 1.6 16v
A jeszcze wcześniej MPK, PKS, PKP, TAXI i z buta..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 13:34
Posty: 110 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GJ Sedan 2.0 benzyna 6MT Snowflake White
Mazda MX-5 NB 1998 1.8

Postprzez tombien » 7 sie 2013, 22:03

Jestem dzisiaj po drugiej jeździe testowej (pierwsza była w styczniu) – tym razem sedan, SkyEnergy, bez zmian 2.0 MT. Dealer we Wrocławiu zgodził się na dłuższy test – 150 km (podziękowania dla Pana Krzysztofa) – trasa obejmowała autostradę (15%), drogi krajowe (55%), lokalne (20%) oraz jazdę miejską (10%) na odcinkach, których często jeżdżę, z tym samym stylem jazdy – chodziło mi o bezpośrednie porównanie diesla 140 KM GH z benzyną 165 KM GJ. Jeżeli chodzi o dynamikę i osiągi benzyny 2.0 to dla mnie nie ma jakieś kolosalnej różnicy – do 100 na pewno lepiej rozpędza się benzyna – co prawda nie ma takiego wciskania w fotel jak przy ropniaku z turbo, ale tam znowu nie można kręcić do 7 tys. Na podjazdach natomiast czuć przewagę doładowanej jednostki szczególnie, gdy nie redukujemy biegów a obroty są na 2 tys. W tej sytuacji trzeba w benzynie zrzucić 2 biegi w dół, gaz w podłogę i jest prównywalnie. Najciekawiej według mnie przedstawia się zużycie paliwa – mi podczas tej próby wyszło 6,2 l/100 przy średniej 74 km/h – samochód miał przebieg 5000 km. Prędkość na autostradzie140 – 150 km, na pozostałych drogach 100 -120 km/h – praktycznie 80% na tempomacie. Mój diesel podczas takiej próby spaliłby w najlepszym razie 0,5 l/100 mniej pod warunkiem, że w międzyczasie nie wypadłoby dopalanie sadzy w DPFie (u mnie średnio co 170 km). Ten test przekonuje mnie do tego silnika, oczywiście 2,5 byłby lepszy, ale 20 tys zł więcej + automat, który spowalnia to auto skutecznie mnie odstraszają. Oczywiście pomijam inne aspekty GJ jak prowadzenie, hamowanie, zawieszenie itp. bo nie ma do czego przyczepić a jest dużo lepiej niż w GH.

Aha, jeszcze sprawa hałasu z okolic drzwi powyżej 120 km/h – wsłuchiwałem się bardzo mocno, ale hałas nie był większy niż w GH – więc dla mnie problem nie istnieje.
Obrazek

Wcześniej: GH 2.0 MZR-CD Top '08
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 21:12
Posty: 106 (0/1)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 MT Sedan SkyPassion

Postprzez D-fens » 7 sie 2013, 22:06

@up
Miałem identyczne odczucie po pierwszej i jedynej jeździe testowej. Zaraz później zamówiłem, prawie miesiąc temu odebrałem i jestem szczęśliwy. A przesiadka tak jak u ciebie z 2.0 diesel GH.
A spalanie przy mojej spokojnej jak na razie jeździe (takiej jak w GH) spadło do 5.8 przy ostatnim tankowaniu z kalkulatorem w ręku.
Wysyłane z mojego GT-N8010 za pomocą Tapatalk 2
D-fens himself
Mazda 6 Sport Kombi 2008 2.0 MZR-CD 140 KM w wersji Exclusive.
Wcześniej Mondeo 5d 2002 2.0 TDCI 130 KM
Jeszcze wcześniej Vectra B 1998 1.6 16v
A jeszcze wcześniej MPK, PKS, PKP, TAXI i z buta..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 13:34
Posty: 110 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GJ Sedan 2.0 benzyna 6MT Snowflake White
Mazda MX-5 NB 1998 1.8

Postprzez tombien » 7 sie 2013, 22:28

D-fens napisał(a):(...) A przesiadka tak jak u ciebie z 2.0 diesel GH.


Tak, wiem, obserwowałem Cię mocniej na forum, od momentu, kiedy dałeś sygnał że przymierzasz się do GJ :)
Obrazek

Wcześniej: GH 2.0 MZR-CD Top '08
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 21:12
Posty: 106 (0/1)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 MT Sedan SkyPassion

Postprzez Cantore » 7 sie 2013, 23:11

tombien napisał(a):chodziło mi o bezpośrednie porównanie diesla 140 KM GH z benzyną 165 KM GJ

Ale jakbyś wziął do testów 2.2 175KM to poczułbyś różnicę i to bardzo. Czasami kupując diesla zależy nam na dynamice, a nie na spalaniu.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

Postprzez tombien » 7 sie 2013, 23:28

Cantore napisał(a):Ale jakbyś wziął do testów 2.2 175KM to poczułbyś różnicę i to bardzo. Czasami kupując diesla zależy nam na dynamice, a nie na spalaniu.


Oczywiście, że byłaby znacząca różnica – sam moment jest dużo większy niż u mnie. W tej chwili na zakup diesla decydują się głównie Ci, dla których dopłacenie 30 tys zł to nie problem, chcą mieć duży moment pod pedałem lub bardzo dużo jeżdżą. W innych przypadkach nie ma to najmniejszego sensu – różnica w cenie się nie zwróci przy bieżących cenach samochodu i paliwa. W 2008 się nawet nie zastanawiałem nad benzyną, bo full wersja w dieslu to było 100 tys zł (nawet za 98 tys zł można było kupić) a benzyna była tańsza o 10 tys zł. Przy aktualnych cenach Mazdy, paliwa i moich dystansach nawet nie biorę 2.2 pod uwagę.
Z tego co mi potwierdził sprzedawca, sprzedaż GJ 80-90% benzyna, w GH, gdy był jeszcze 2.0 diesel to 60-70% sprzedaży były to ropniaki. W Niemczech nie ma tej chorej akcyzy i tam 60% ropa jak zwykle, poza tym benzyna SkyPassion 2.0 jest o 10 tys zł tańsza od ON.
Obrazek

Wcześniej: GH 2.0 MZR-CD Top '08
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 21:12
Posty: 106 (0/1)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 MT Sedan SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6