Witam,
Mam pytanie odnośnie aktywnych ksenonów w pierwszej generacji CX5 :
wiem, że światła mijania same regulują sobie wysokość świecenia w zależności od ilości ładunku "na kuprze", ale czy one potrafią też regulować (zwiększać / zmniejszać) pole, które doświetlają w zależności od odległości od pojazdu poprzedzającego (tzn. podnosić się i opuszczać) ?
Dlaczego pytam?
W tym tygodniu odebrałem moją Mazdę (rocznik 2014) z warsztatu.
Auto miało naprawiany przód (zderzak, światła grill, itp) po lekkim dzwonie.
Jest to najwyższa wersja wyposażenia – ksenony z AFS i HBC.
Po naprawie HBC i skręcanie świateł (doświetlanie zakrętów) dzialają poprawnie.
Natomiast dałbym sobie rękę uciąć, że wcześniej, na pustej drodze nie musiałem nawet aktywować HBC (włączać świateł dlugich), ponieważ auto "podnosiło sobie" światła mijania, żeby doświetlić większy obszar a gdy tylko wykryło przed sobą inny pojazd, opuszczało je niżej.
Czy ja dobrze pamietam, czy jednak mi się coś we łbie pieprzy teraz bym bez ręki chodził?
pozdrawiam,
Karol
CX-5 1szej gen. – pytanie o działanie aktywnych ksenonów
Strona 1 z 1
ja mam z 2014 roku i działają w w pełni automatycznie
z dziennych po zmroku same się przełączają na mijania i automatycznie na drogowe musisz mieć włączny tryb świateł auto i włączone na stałe drogowe
z dziennych po zmroku same się przełączają na mijania i automatycznie na drogowe musisz mieć włączny tryb świateł auto i włączone na stałe drogowe
- Od: 27 paź 2013, 20:08
- Posty: 2
- Skąd: Wejherowo
- Auto: Mazda CX 5 2014r 2.2 D kupiona w PL salon
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9