Adam,
właśnie ściągnąłem CX5, 2.5 l, 2014. Planuję jej sprzedaż.
Szukałem tego auta kilka tygodni, wybierałem wśród wielu tak aby mieć auto pewne.
Bo co może Ciebie spotkać kupując nie sprawdzone auto – tanio w USA
– to co widzisz na zdjęciach to auto JUZ PRZYGOTOWANE do zakupu – widzisz bite auto, ale tak naprawdę ono wcześniej było jeszcze bardziej bite niż na zdjęciach z aukcji. Takie "podrasowane" sztuki na ogół schodzą bardzo tanio, klient się cieszy, że kupił tanio a dopiero po przyjeździe auta do Polski zobaczy (jeśli się ogóle pozna), że auto było bardziej bite niż na zdjęciach. To "podrasowanie" w USA może dotyczyć m.in. blach, ale nie tylko
Co Cię może spotkać kupując auto w Polsce:
– kupujesz nienaprawione auto od handlarza lub osoby, która sprowadziła z USA. Czyli "prosto z lawety". Dlaczego – bo handlarz od razu się zorientował, że ma kukułcze jajo i jak najszybciej chce się go pozbyć.
– kupujesz naprawione auto od handlarza lub osoby, które jest sprowadziła i naprawiła we własnym zakresie, ale kupiły "reanimowanego trupa" już w USA. Dostaniesz zdjęcie auta z aukcji, ale stan na zdjęciach z aukcji już był "podrasowany". Zatem kupujesz auto po naprawie "połowicznej"
– kupujesz auto zrobione – i WOW – cieszysz się jak dziecko że tak tanio! Jeśli sprzedający nie pokaże Ci zdjęć z aukcji / wypadku to nie wiesz co naprawiał. Jeśli cena jest atrakcyjna to masz spore ryzyko, że zamiast poduszek powietrznych masz atrapy, że podłużnice prostowane i że wszystko zrobione na sprzedaż "na szybko".
– kupujesz rozbite auto w Polsce – do naprawy – to co kupujesz w Polsce może być już "podrasowane". Czyli w USA kupiony "trup", wymienili części z drugiego trupa, i sprzedają Ci auto "do lekkiej naprawy" akceptowanej. Po prostu nie podrasowali do naprawy w USA, podrasowali w Polsce. "Trupy" w USA kupisz znacznie taniej i na nich masz dopiero przebitkę!

Czy części z EU wejdą do wersji USA – nie wszędzie. Przy kompletowaniu / naprawie mojej CX5 sprawdzałem kody części w:
– Mazda Odyssey
– Mazda Boston
– Tasca – sklep na ebay z częściami do aut – fachowe doradztwo
Są elementy, które możesz zastosować z wersji EU, w tym EU 2.0 czy EU 2.5. Ale są elementy które musisz mieć z wersji USA, a tych na części w Polsce bardzo mało. Ja do swojej z USA ściągałem, NOWE i ORYGINALNE części np.: kompletny filtr powietrza z dolotem (do 2.5 jest szerszy flot niż do 2.0 czy diesel 2.2.), lampa przednia. Częsci w USA są ok. 30-40% tańsze niż w Polsce. Cło – ok. 6-8% jeśli w ogóle. Poduszka powietrzna z modelu USA ma podwójny nabój, w EU – pojedynczy. Możesz też kupić używane części na ebay.com.