Mazda CX-5 z USA
Panowie może ktoś z was temat przerabiał i podpowie. Kupiłem CX-5 touringa KF. Jak wiadomo ta wersja nie ma halogenów (przeciwmgielnych tył i przód) Temat dołożenia obowiązkowych tylnych jest tu doskonale opisany. Niestety w temacie przodu cisza. Ktoś z was może dokładał bo mam miejsce w zderzaku, mam już same światła.
Wie może ktoś z was czy tam fabrycznie wiązki są już poprowadzone ? Czy trzeba walczyć od zera ?
Dopytam jeszcze czy ktoś z was przeprowadzał tą procedurę w wersji touring lub sport czyli w wersjach które nie mają fabrycznie przednich halogenów ?
Wie może ktoś z was czy tam fabrycznie wiązki są już poprowadzone ? Czy trzeba walczyć od zera ?
Dopytam jeszcze czy ktoś z was przeprowadzał tą procedurę w wersji touring lub sport czyli w wersjach które nie mają fabrycznie przednich halogenów ?
- Od: 23 mar 2021, 10:50
- Posty: 12
przednie nie sa wymagane przez przepisy prawa
ja bym olal – nie uzwalem nigdy
Panowie ratujcie coś spier......niczyłem. Wymieniłem Radio z USA na UE. Mam wersje bez BOSE. Generalnie wydawało sie plug and play. Wszystkie kostki pasowały. Radio gra zgodnie z oczekiwaniami. Niestety wycieło mi keylees. Mazda gada, że bateria kluczyka rozładowana i jedyna opcja startu to przyłożenie klucza do guzika. Otwieranie/zamykane zdalnie działa ale już bezkluczykowe na guzik na klamce nie. Co mogłem narozrabiać ? Ponowny montaż oryginalnego radia USA nie naprawia problemu. Błagam o pomoc
- Od: 23 mar 2021, 10:50
- Posty: 12
Robiłem dokładnie to samo.
Chyba Ci niestety nie pomogę, ale ja cieszył bym się gdyby wycięło dostęp bez kluczykowy.
A może w międzyczasie zupełnie przypadkiem umarła bateria w kluczyku???
Tak naprawdę to nie widzę powiązania między radiem i dostępem, ale ja nie jestem inżynierem od Mazdy...
Chyba Ci niestety nie pomogę, ale ja cieszył bym się gdyby wycięło dostęp bez kluczykowy.
A może w międzyczasie zupełnie przypadkiem umarła bateria w kluczyku???
Tak naprawdę to nie widzę powiązania między radiem i dostępem, ale ja nie jestem inżynierem od Mazdy...
oczywiście też miałem nadzieję, że to tylko bateria. Niestety wymieniona na nową dalej sytuacja identyczna. Czyli z pilota sobie otwieram/ zamykam. Na wyświetlaczu komunikat " nie wykryto kluczyka" Zbliżam kluczyk do guzika auto odpala. Na czas przekładki radia odłączałem akumulator. Może tym coś "narozrabiałem"
- Od: 23 mar 2021, 10:50
- Posty: 12
To i ja się podepnę. Mam CX-5 KF z 2019 2.5 AWD Grand Touring. Rynek Kanadyjski więc przód i tył to lampy LED których teoretycznie zmieniać nie muszę. Samochód uszkodzony lekko w tylny narożnik więc skorupa zderzaka do wymiany. Mam do kupienia zderzak z europy. Ma już lampę przeciwmgielną i czujniki PDC z wiązką. Mój samochód według lakiernika czujników z tyłu nie miał i tera pytanie.
1. Jak podłączyć ten tylny przeciwmgielny? Z zderzaku jest lampa z miejscem na żarówkę więc będę potrzebował do niej jakąś oprawkę + wiązkę. Tylko gdzie to wpiąć? Teraz chyba wszystko jest po CAN więc pewnie w bagażniku jest jakiś moduł spinający część tylnego oświetlenia. Co z manetką przy kierownicy? Czy może jest jakaś inna prostsza metoda aby na przeglądzie to zaświecić?
2. Czy do uruchomienia tylnych PDC poza tym co w zderzaku (czyli czujnikami i wiązką) potrzebuję jeszcze jakiś moduł? Widziałem na allegro moduły do PDC ale co z tym dalej? Pewnie wpięcie to nie wszystko. Trzeba coś kodować.
Serio nie ma ludzi którzy zajmują się tym odpłatnie? Mam dwuletnie BMW z USA i te samochody pomimo że są cholernie rozbudowane to doposażyłem z kodowaniem u mnie pod domem we wszystko. Zmieniałem światła na laserowe, dokładałem kamery w lusterkach. Dostałem listę elementów po numerach OE i całość z przekodowaniem świateł, montażem kamer i wgraniem w całe centrum rozrywki wszystkiego co najnowsze i po Polsku zajęła 3h.
Jeżeli ma ktoś namiary do takiego szamana od Mazdy, będę wdzięczny za udostępnienie.
Już zastanawiałem się nad ASO. Mieszkam 20km od Sosnowca a tam nawet ta obsługa serwisowa jest przychylna petentom z dziwnymi wyzwaniami.
1. Jak podłączyć ten tylny przeciwmgielny? Z zderzaku jest lampa z miejscem na żarówkę więc będę potrzebował do niej jakąś oprawkę + wiązkę. Tylko gdzie to wpiąć? Teraz chyba wszystko jest po CAN więc pewnie w bagażniku jest jakiś moduł spinający część tylnego oświetlenia. Co z manetką przy kierownicy? Czy może jest jakaś inna prostsza metoda aby na przeglądzie to zaświecić?
2. Czy do uruchomienia tylnych PDC poza tym co w zderzaku (czyli czujnikami i wiązką) potrzebuję jeszcze jakiś moduł? Widziałem na allegro moduły do PDC ale co z tym dalej? Pewnie wpięcie to nie wszystko. Trzeba coś kodować.
Serio nie ma ludzi którzy zajmują się tym odpłatnie? Mam dwuletnie BMW z USA i te samochody pomimo że są cholernie rozbudowane to doposażyłem z kodowaniem u mnie pod domem we wszystko. Zmieniałem światła na laserowe, dokładałem kamery w lusterkach. Dostałem listę elementów po numerach OE i całość z przekodowaniem świateł, montażem kamer i wgraniem w całe centrum rozrywki wszystkiego co najnowsze i po Polsku zajęła 3h.
Jeżeli ma ktoś namiary do takiego szamana od Mazdy, będę wdzięczny za udostępnienie.
Już zastanawiałem się nad ASO. Mieszkam 20km od Sosnowca a tam nawet ta obsługa serwisowa jest przychylna petentom z dziwnymi wyzwaniami.
- Od: 8 cze 2021, 17:59
- Posty: 3
- Auto: CX-5 KF 2019 2.5 AWD
Ważne info bo może ktoś w przyszłości utknie z tym samym tematem i dzięki temu oszczędzi sobie od cholery zabawy i kasy. Pisałem jakiś czas temu
"Panowie ratujcie coś spier......niczyłem. Wymieniłem Radio z USA na UE. Mam wersje bez BOSE. Generalnie wydawało sie plug and play. Wszystkie kostki pasowały. Radio gra zgodnie z oczekiwaniami. Niestety wycieło mi keylees. Mazda gada, że bateria kluczyka rozładowana i jedyna opcja startu to przyłożenie klucza do guzika. Otwieranie/zamykane zdalnie działa ale już bezkluczykowe na guzik na klamce nie. Co mogłem narozrabiać ? Ponowny montaż oryginalnego radia USA nie naprawia problemu. Błagam o pomoc"
Padało tu i w innych wygooglowanych wątkach różne podpowiedzi typu :
"zmień baterię w kluczu"
"doładuj akumulator w aucie"
"zrestartuj pojazd pozostawiając go z odłączonym aku na kilka godzin"
" wszystkie styczniki keyless w klamkach i klapie bagażnika do weryfikacji czy nie robią zwarcia"
próbowałem wszystkiego nie pomogło. For scan pokazywał "próba kradzieży" auto lądowało u fachowców także mocno tu polecanych na forum. Każdy rozkładał ręce. Słyszałem
"moduł BCM do wymiany"
"moduł keyless do wymiany"
"klucz musi być jakoś uszkodzony"
"k_o_u_r_w_a nie wiem co tu się dzieje"
Ale wczoraj jeszcze raz podłączyłem akumulator do prostownika, szybko wskoczyły "cztery kreski" ale i tak to zostawiłem podłączone. Dziś wsiadam do auta i nagle KEYLESS DZIAŁA. Tam musi być jakieś założenie, że przez ileś godzin napięcie na aku jest większe/równe 14V więc takie zwykłe podładowanie kilka godzin bo na prostowniku pokazało "cztery kreski" możemy sobie w gacie wsadzić. Sorry za przydługiego posta ale ten poranek z działającym keyless-em zrobił mi dzień
"Panowie ratujcie coś spier......niczyłem. Wymieniłem Radio z USA na UE. Mam wersje bez BOSE. Generalnie wydawało sie plug and play. Wszystkie kostki pasowały. Radio gra zgodnie z oczekiwaniami. Niestety wycieło mi keylees. Mazda gada, że bateria kluczyka rozładowana i jedyna opcja startu to przyłożenie klucza do guzika. Otwieranie/zamykane zdalnie działa ale już bezkluczykowe na guzik na klamce nie. Co mogłem narozrabiać ? Ponowny montaż oryginalnego radia USA nie naprawia problemu. Błagam o pomoc"
Padało tu i w innych wygooglowanych wątkach różne podpowiedzi typu :
"zmień baterię w kluczu"
"doładuj akumulator w aucie"
"zrestartuj pojazd pozostawiając go z odłączonym aku na kilka godzin"
" wszystkie styczniki keyless w klamkach i klapie bagażnika do weryfikacji czy nie robią zwarcia"
próbowałem wszystkiego nie pomogło. For scan pokazywał "próba kradzieży" auto lądowało u fachowców także mocno tu polecanych na forum. Każdy rozkładał ręce. Słyszałem
"moduł BCM do wymiany"
"moduł keyless do wymiany"
"klucz musi być jakoś uszkodzony"
"k_o_u_r_w_a nie wiem co tu się dzieje"
Ale wczoraj jeszcze raz podłączyłem akumulator do prostownika, szybko wskoczyły "cztery kreski" ale i tak to zostawiłem podłączone. Dziś wsiadam do auta i nagle KEYLESS DZIAŁA. Tam musi być jakieś założenie, że przez ileś godzin napięcie na aku jest większe/równe 14V więc takie zwykłe podładowanie kilka godzin bo na prostowniku pokazało "cztery kreski" możemy sobie w gacie wsadzić. Sorry za przydługiego posta ale ten poranek z działającym keyless-em zrobił mi dzień
- Od: 23 mar 2021, 10:50
- Posty: 12
Cześć, witam.
Nie chciałem zakładać nowego tematu, a mam kilka pewnie prostych (dla Was) pytań. W zeszłym roku zmarł mi ojciec i matka odziedziczyła Mazde CX5 (2018) Touring 2.5 143/194 automat benzyna sprowadzaną z USA. Chcę pomóc jej w utrzymaniu auta, a już prawie 2 lata nic nie było przy nim robione, (a po śmierci ojca to dobre 3-4 miesiące w garażu stała) a jak mi wiadomo auto sprowadzane z USA nie ma gwarancji, a ASO trochę zdziera, a więc:
1. jakie zamienniki filtrów kupić (mann, bosch, filtron)?
2. jaki olej kupić? znalazłem fakture aso i mam 0w20 SupraX, ale znajomy mówił, że można lepszy w podobnej cenie, tylko, że jak patrzyłem to Motul to ponad 300zl, a SupraX 180, chyba,że pomyliłem Motul z inną firmą
3. jaką benzyne lać? Czytałem, że powinno być na klapie zbiornika, ale ja nic nie mam, jak również nie znalazłem w domu żadnych manuali czy książek od auta. Póki co leję 95 na zmianę czasami z 98.
4. czy model posiada filtr paliwa i czy jest wymienny? Na fakturze nic nie mam, a i próżno szukać w necie takiego filtra. Czy amerykańska wersja jest jakaś "inna" i tak filtr trzeba sprowadzać z USA czy jest ale może niewymienny?
5. czy auto na taki przegląd (olej, filtry) można oddać do Ryśka z garażu i spokojnie sobie poradzi czy w nowszych autach to jakaś bardziej skomplikowana sprawa? Dodam, że ów Rysiek, już 10lat naprawia mojego 20letniego diesla i jestem zadowolony
6. czytałem, że po takim przeglądzie, wymianie oleju, powinno się "coś" kasować w aucie. Co to takiego i czy samemu można to zrobić, bo umknął mi ten temat i teraz nie mogę go odnaleźć
7. czy przy nagłym wyprzedzaniu, chwila na zastanowienie auta to jest normalne czy może coś już sie zaczyna psuć? W sensie wiecie, jedziecie sobie 110km/h chcecie wyprzedzic tira, a tu taka jakby dziura, wciskam gaz i musze poczekac tak z sekunde czy dwie na odpowiedź auta. Jak już wspominałem auto stało w garażu 3-4 miesiące, w garażu ciepło min. 14 stopni w zimie, to oznaka jakiegoś zapowietrzenia od stania, czegoś innego, czy automaty tak mają?
Pytania pewnia dla wielu błache, ale dla mnie, posiadacza starego diesla, te odpowiedzi są ważne i liczę na Waszą pomoc. Pozdrawiam.
Nie chciałem zakładać nowego tematu, a mam kilka pewnie prostych (dla Was) pytań. W zeszłym roku zmarł mi ojciec i matka odziedziczyła Mazde CX5 (2018) Touring 2.5 143/194 automat benzyna sprowadzaną z USA. Chcę pomóc jej w utrzymaniu auta, a już prawie 2 lata nic nie było przy nim robione, (a po śmierci ojca to dobre 3-4 miesiące w garażu stała) a jak mi wiadomo auto sprowadzane z USA nie ma gwarancji, a ASO trochę zdziera, a więc:
1. jakie zamienniki filtrów kupić (mann, bosch, filtron)?
2. jaki olej kupić? znalazłem fakture aso i mam 0w20 SupraX, ale znajomy mówił, że można lepszy w podobnej cenie, tylko, że jak patrzyłem to Motul to ponad 300zl, a SupraX 180, chyba,że pomyliłem Motul z inną firmą
3. jaką benzyne lać? Czytałem, że powinno być na klapie zbiornika, ale ja nic nie mam, jak również nie znalazłem w domu żadnych manuali czy książek od auta. Póki co leję 95 na zmianę czasami z 98.
4. czy model posiada filtr paliwa i czy jest wymienny? Na fakturze nic nie mam, a i próżno szukać w necie takiego filtra. Czy amerykańska wersja jest jakaś "inna" i tak filtr trzeba sprowadzać z USA czy jest ale może niewymienny?
5. czy auto na taki przegląd (olej, filtry) można oddać do Ryśka z garażu i spokojnie sobie poradzi czy w nowszych autach to jakaś bardziej skomplikowana sprawa? Dodam, że ów Rysiek, już 10lat naprawia mojego 20letniego diesla i jestem zadowolony
6. czytałem, że po takim przeglądzie, wymianie oleju, powinno się "coś" kasować w aucie. Co to takiego i czy samemu można to zrobić, bo umknął mi ten temat i teraz nie mogę go odnaleźć
7. czy przy nagłym wyprzedzaniu, chwila na zastanowienie auta to jest normalne czy może coś już sie zaczyna psuć? W sensie wiecie, jedziecie sobie 110km/h chcecie wyprzedzic tira, a tu taka jakby dziura, wciskam gaz i musze poczekac tak z sekunde czy dwie na odpowiedź auta. Jak już wspominałem auto stało w garażu 3-4 miesiące, w garażu ciepło min. 14 stopni w zimie, to oznaka jakiegoś zapowietrzenia od stania, czegoś innego, czy automaty tak mają?
Pytania pewnia dla wielu błache, ale dla mnie, posiadacza starego diesla, te odpowiedzi są ważne i liczę na Waszą pomoc. Pozdrawiam.
CX5 to nie statek kosmiczny
ad1. kup filtrona, mann też ok
ad2. 0w20 Motul z oznaczeniem sn ( ja taki stosowałem w tym silniku przez 100kkm i nie było problemów
ad3. spokojnie Pb95 tym bardziej że auto z US przystosowane do troszkę mniejszej liczby oktanów nie ma sensu lać 98
ad4. Nie ma filtra jjest tylko sitko w baku filtra nie wymieniasz
ad5. tak spokojnie da radę
ad6. tak samemu wszystko wyzerujesz tz serwis olejowy i serwis samochodu wchodzisz w aplikacje to pierwsze po lewej ( o ile dobrze pamiętam ) i tam masz opcje kasowania serwisu i oleju.
ad7. nie powinno być takiego objawu że skrzynia tak długo myśli nie wiem jaki przebieg ale może warto olej w skrzyni wymienić
swoją drogą sprawdz na stronach Mazda US czy nie podlegasz pod jakieś akcje serwisowe jak wyjdzie że tak podjedz do ASO zrobią to bez problemów.
powodzenia
ad1. kup filtrona, mann też ok
ad2. 0w20 Motul z oznaczeniem sn ( ja taki stosowałem w tym silniku przez 100kkm i nie było problemów
ad3. spokojnie Pb95 tym bardziej że auto z US przystosowane do troszkę mniejszej liczby oktanów nie ma sensu lać 98
ad4. Nie ma filtra jjest tylko sitko w baku filtra nie wymieniasz
ad5. tak spokojnie da radę
ad6. tak samemu wszystko wyzerujesz tz serwis olejowy i serwis samochodu wchodzisz w aplikacje to pierwsze po lewej ( o ile dobrze pamiętam ) i tam masz opcje kasowania serwisu i oleju.
ad7. nie powinno być takiego objawu że skrzynia tak długo myśli nie wiem jaki przebieg ale może warto olej w skrzyni wymienić
swoją drogą sprawdz na stronach Mazda US czy nie podlegasz pod jakieś akcje serwisowe jak wyjdzie że tak podjedz do ASO zrobią to bez problemów.
powodzenia
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9