Koszty przeglądów
Może napisz czy z własnymi filtrami , olejem? itp.
Ja też tam robię i trochę taniej wychodziło opisałem swoje przeglądy w odpowiednim dziale.
A już znalazłem...
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 3#p3362913
Ja też tam robię i trochę taniej wychodziło opisałem swoje przeglądy w odpowiednim dziale.
A już znalazłem...
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 3#p3362913
Przegląd po 2 latach (29 kkm), benzyna 2,5 l: 2030,00 zł. : standard plus odgrzybianie wentylacji, wymiana kół na letnie, przechowanie kół (Bołtowicz-Warszawa). Miesiąc wcześniej wymiana klocków ham. przód (mus) : 1200, 00 zł. Ubezpieczenie do końca marca: 4.9 tyś zł. Razem, w jednym miesiącu ponad 8 tyś zł. ! Kto da więcej!?
Nie dam więcej bo nie ma takiej potrzeby.
Drugi przegląd 1100 zł. w ASO
Wymiana kół i przechowanie (łącznie z ich myciem po demontażu) 120 zł. w niezależnym serwisie oponiarskim.
Ubezpieczenie na koniec marca 3100 w Warta.
Zastanawiam się co skłania do wymiany i przechowywania kół w ASO, kiedy można to zrobić kilkuktotnie taniej, ale nie oceniam – każdemu wolno. Nawiasem mówiąc nigdy też nie udało mi się pozbyć klocków w tak krótkim czasie.
Drugi przegląd 1100 zł. w ASO
Wymiana kół i przechowanie (łącznie z ich myciem po demontażu) 120 zł. w niezależnym serwisie oponiarskim.
Ubezpieczenie na koniec marca 3100 w Warta.
Zastanawiam się co skłania do wymiany i przechowywania kół w ASO, kiedy można to zrobić kilkuktotnie taniej, ale nie oceniam – każdemu wolno. Nawiasem mówiąc nigdy też nie udało mi się pozbyć klocków w tak krótkim czasie.
Lenistwo, to przyczyna. A co do klocków – prawie 30 kkm w mieście autem z automatem to chyba nie przesada? Ubezpieczenie liczone od 126 tyś zł., (w PZU było 1.2 tys zł więcej), ale nie wykluczam, że dałem d.
W instrukcji obsługi , była do pobrania ze str. Mazdy w PDFie może jeszcze jest?
Jest – proszę https://www.mazda.pl/serwis/filmy-i-podreczniki/
od str. 6-3 i dalej
Jest – proszę https://www.mazda.pl/serwis/filmy-i-podreczniki/
od str. 6-3 i dalej
Witam Szanowne Grono użytkowników Mazd!
Jako, że temat o kosztach przeglądów pozwolę sobie dokonać swojego wpisu.
W dniu dzisiejszym robiłem swój I przegląd swojej CX5 2.5 AWD (2019). Koszt przeglądu to 169 zł. Oczywiście przegląd nie robiony w ASO Mazdy tylko w serwisie Boscha, gdzie miły pan postarał się o dostęp do elektronicznej książki serwisowej Mazdy. Trwało to około miesiąca zanim otrzymał wszystkie dane do logowania i uprawnienia, ale udało się. Jak pewnie wszyscy wiecie zgodnie z dyrektywą GVO możemy dokonywać przeglądów w dowolnym serwisie, w dowolnym momencie eksploatacji auta. Ponieważ z serwisem tym byłem związany wcześniej, postanowiłem zapytać o możliwość zrobienia przeglądu nowej Mazdy. I tak oto po kilkunastodniowej wymianie maili pomiędzy centralą Mazdy a serwisem Boscha mogę kolejne serwisy robić właśnie tam. Nadmieniam, że po przeglądzie otrzymałem wydruk z bazy Mazdy wraz ze wszystkimi podpunktami, które powinny być uwzględnione podczas pierwszego przeglądu.
Jako, że temat o kosztach przeglądów pozwolę sobie dokonać swojego wpisu.
W dniu dzisiejszym robiłem swój I przegląd swojej CX5 2.5 AWD (2019). Koszt przeglądu to 169 zł. Oczywiście przegląd nie robiony w ASO Mazdy tylko w serwisie Boscha, gdzie miły pan postarał się o dostęp do elektronicznej książki serwisowej Mazdy. Trwało to około miesiąca zanim otrzymał wszystkie dane do logowania i uprawnienia, ale udało się. Jak pewnie wszyscy wiecie zgodnie z dyrektywą GVO możemy dokonywać przeglądów w dowolnym serwisie, w dowolnym momencie eksploatacji auta. Ponieważ z serwisem tym byłem związany wcześniej, postanowiłem zapytać o możliwość zrobienia przeglądu nowej Mazdy. I tak oto po kilkunastodniowej wymianie maili pomiędzy centralą Mazdy a serwisem Boscha mogę kolejne serwisy robić właśnie tam. Nadmieniam, że po przeglądzie otrzymałem wydruk z bazy Mazdy wraz ze wszystkimi podpunktami, które powinny być uwzględnione podczas pierwszego przeglądu.
- Od: 23 wrz 2020, 10:59
- Posty: 2
- Auto: Mazda CX5 Skyactiv 2.5 l. 2019
papierki2 napisał(a):Witam Szanowne Grono użytkowników Mazd!
Jako, że temat o kosztach przeglądów pozwolę sobie dokonać swojego wpisu.
W dniu dzisiejszym robiłem swój I przegląd swojej CX5 2.5 AWD (2019). Koszt przeglądu to 169 zł. Oczywiście przegląd nie robiony w ASO Mazdy tylko w serwisie Boscha, gdzie miły pan postarał się o dostęp do elektronicznej książki serwisowej Mazdy. Trwało to około miesiąca zanim otrzymał wszystkie dane do logowania i uprawnienia, ale udało się. Jak pewnie wszyscy wiecie zgodnie z dyrektywą GVO możemy dokonywać przeglądów w dowolnym serwisie, w dowolnym momencie eksploatacji auta. Ponieważ z serwisem tym byłem związany wcześniej, postanowiłem zapytać o możliwość zrobienia przeglądu nowej Mazdy. I tak oto po kilkunastodniowej wymianie maili pomiędzy centralą Mazdy a serwisem Boscha mogę kolejne serwisy robić właśnie tam. Nadmieniam, że po przeglądzie otrzymałem wydruk z bazy Mazdy wraz ze wszystkimi podpunktami, które powinny być uwzględnione podczas pierwszego przeglądu.
jakie miasto
papierki2 napisał(a):Witam Szanowne Grono użytkowników Mazd!
Jako, że temat o kosztach przeglądów pozwolę sobie dokonać swojego wpisu.
W dniu dzisiejszym robiłem swój I przegląd swojej CX5 2.5 AWD (2019). Koszt przeglądu to 169 zł. Oczywiście przegląd nie robiony w ASO Mazdy tylko w serwisie Boscha, gdzie miły pan postarał się o dostęp do elektronicznej książki serwisowej Mazdy. Trwało to około miesiąca zanim otrzymał wszystkie dane do logowania i uprawnienia, ale udało się. Jak pewnie wszyscy wiecie zgodnie z dyrektywą GVO możemy dokonywać przeglądów w dowolnym serwisie, w dowolnym momencie eksploatacji auta. Ponieważ z serwisem tym byłem związany wcześniej, postanowiłem zapytać o możliwość zrobienia przeglądu nowej Mazdy. I tak oto po kilkunastodniowej wymianie maili pomiędzy centralą Mazdy a serwisem Boscha mogę kolejne serwisy robić właśnie tam. Nadmieniam, że po przeglądzie otrzymałem wydruk z bazy Mazdy wraz ze wszystkimi podpunktami, które powinny być uwzględnione podczas pierwszego przeglądu.
169PLN za pierwszy przegląd? Napisz jaki olej, jakie filtry, jakie czynności wykonane bo cena delikatnie mówiąc promocyjna. Mam nadzieję, że miły Pan leje olej odpowiedniej klasy . Auto nowe – olej musi być odpowiedniej klasy bo szkoda silnika. Zapewne ufasz im bo z serwisem byłeś związany wcześniej – ale za taką kasę jeśli są w stanie zrobić wszystkie czynności przewidziane w zakresie i zalać dobry olej – to chyba mają rabaty 90% w hurtownii
Oczywiście dyskusja nad tym czy wysokie koszty serwisu w ASO są uzasadnione jest trudna – bo sam znajduję wiele za ale i jeden duży (cena) przeciw – natomiast ja na ASO (oczywiście dobre – bo różnie z tym bywa) patrzę szerzej – to nie jest tylko kwestia ceny, ale pewnej wyspecjalizowanej wiedzy w zakresie specyfiki auta, dostępu do technologii, dokumentacji, itd. To także kwestia współpracy i relacji MAZDA<–>Klient. Nie jest to bez znaczenia przy np. geście handlowym, w ramach którego auta serwisowane w ASO nie mają problemu np. z wymianą słynnych (i psujących się wcześniej czy później) lusterek także po upływie gwarancji. Generalnie w przypadku pojawienia się jakiejś dużej wady/usterki (szczególnie gdy auto na gwarancji – ale takż potem) kwestia serwisowania lub jego braku w ASO ma znaczenie przy podejmowaniu decyzji przez Mazdę (i oczywiście inne marki tak samo) czy dany "problem" jest związane z np. niewłaściwym użytkowaniem auta czy jest wadą fabryczną. Jasne – zawsze jest sąd itd... Tylko to są bardzo trudne sprawy i ciągną się często bardzo długo – a auto ma jeździć Zatem w mojej opinii płacimy za ASO także trochę po to aby mieć lepszą pozycję gdyby "coś" się stało. Natomiast rozmawiamy o Mazdach – a one się nie psują więc...
Tak czy inaczej gratuluję skutecznego skorzystania z dyrektywy GVO – wiele osób nawet nie wie, że takie coś jest (choć funkcjonuje od dawna) – a nie ma nic cenniejszego niż to aby mieć wybór – i każdy wedle własnego uznania (a czasem konkretnych kalkulacji) wybiera to co dla niego najlepsze.
- Od: 3 lut 2019, 18:44
- Posty: 24
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda CX-5 2017 2.0 Benzyna 160KM A/T AWD SkyPASSION
Olej i filtr oleju oczywiście kupowałem oddzielnie i nie ujmowałem tego w cenie 169 zł. Olej kupowałem przez Internet 0W20 za 180 zł. / 5l. oryginalny Mazdy, filtr również oryg. za 45 zł. Także do tych 169 zł. proszę doliczyć 250 zł. Miasto, w którym robiłem przegląd to Siemianowice Śląskie Jeśli zaś chodzi o wszystkie aspekty które wymienił kolega @addamuss to oczywiście na rację. Kiedy ASO spojrzy gdzie był dokonywany przegląd zawsze może pójść" pod górkę" klientowi. Ja tym się nie przejmuję bo przy 3 tyś założyłem LPG i w mniemaniu serwisu straciłem gwarancję na silnik. Ale to już temat na inną rozmowę.
Ostatnio edytowano 22 gru 2020, 09:47 przez papierki2, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 23 wrz 2020, 10:59
- Posty: 2
- Auto: Mazda CX5 Skyactiv 2.5 l. 2019
daj na priv info co to za gaz ile juz zrobiles km i jakie odczucia
Olej 150
Filtr 40
Wymiana w mazda Aso Gołembiewski w wawie 100
Filtr kabinowy wymienisz sam
Filtr kabinowy węgiel aktywny FILTRON 40
Czyli suma 330
Filtr 40
Wymiana w mazda Aso Gołembiewski w wawie 100
Filtr kabinowy wymienisz sam
Filtr kabinowy węgiel aktywny FILTRON 40
Czyli suma 330
Zrobiłem ostatecznie w ASO Czach Rzeszów.
1200PLN za olej, filtr oleju i kabiny – rozbój w miały dzień
Na oleju marża chyba 300% bo na fakturze pisze Mazda 5W30 ULTRA 208L Czyli olej Totala z beczki, gdzie za litr w detalu wyjdzie 20PLN, a tu prawie 60
Plus że filtr kabiny dają z węglem oryginalny Mazdy, bo z fabryki wyjeżdża ze zwykłym papierowym.
Drugi Plus to filmik SkyVideo – mechanik pokazuje i omawia stan samochodu jak stan podwozia i zawieszenia, stan filtrów, stan klocków i tarcz hamulcowych na obu osiach.
1200PLN za olej, filtr oleju i kabiny – rozbój w miały dzień
Na oleju marża chyba 300% bo na fakturze pisze Mazda 5W30 ULTRA 208L Czyli olej Totala z beczki, gdzie za litr w detalu wyjdzie 20PLN, a tu prawie 60
Plus że filtr kabiny dają z węglem oryginalny Mazdy, bo z fabryki wyjeżdża ze zwykłym papierowym.
Drugi Plus to filmik SkyVideo – mechanik pokazuje i omawia stan samochodu jak stan podwozia i zawieszenia, stan filtrów, stan klocków i tarcz hamulcowych na obu osiach.
- Od: 29 gru 2019, 21:41
- Posty: 14
- Auto: 2019 CX-5 2.0 AT FWD SkyPassion+Sebring
no coz kto Ci zabroni zaplacic 1200 za cos co jest warte 300
damian.k napisał(a):Zrobiłem ostatecznie w ASO Czach Rzeszów.
Na oleju marża chyba 300% bo na fakturze pisze Mazda 5W30 ULTRA 208L Czyli olej Totala z beczki, gdzie za litr w detalu wyjdzie 20PLN, a tu prawie 60
Raz się pytałem o cenę za litr. Dowiedziałem się że litr Supry w ASO kosztuje "tylko" 60-parę zł.
Od tamtej pory śmigam ze swoim olejem. Filtr oleju zazwyczaj był w miarę normalnej cenie. Baniak 5L Supry w sklepie kosztuje chyba jakieś 150-160zł...
W styczniu 3'ci przegląd wyszedł mnie jakoś 900zł z groszami (z wymianą klocków na przedniej osi). Z własnym olejem. I bodajże baterią w pilocie (ba, bateria dużo tańsza niż np. w MM).
).demonpredkosci napisał(a):no coz kto Ci zabroni zaplacic 1200 za cos co jest warte 300
Leasingodawca? Poza tym wtedy część kosztów wrzucasz do tarczy podatkowej.
- Od: 20 lip 2016, 09:57
- Posty: 21
- Auto: Mazda CX5 KF (2017), 2.5l Sky-G 6AT AWD, SkyPassion
Sulfur napisał(a):Leasingodawca? Poza tym wtedy część kosztów wrzucasz do tarczy podatkowej.
Akurat auto na osobę prywatną. Ale robię zawszę w ASO te serwisy na ich materiałach, nawet jak się gwarancja skończy, potem łatwiej sprzedać. Poza tym w Mazdzie robią to co w Fordzie – przegląd perforacji – jak jest to też potencjalny kupiec inaczej patrzy.
- Od: 29 gru 2019, 21:41
- Posty: 14
- Auto: 2019 CX-5 2.0 AT FWD SkyPassion+Sebring
Tu się zgadzam, że nas zdzierają z kasy. Nie powinno to tyle kosztowacz.
No z drugiej strany mam troche gwarancje. Jak się coś stanie mogę do nich wrócić głównie jak się z czasem ukaże jakaś fabryczna wada.
No starszy samochód już chyba nie ma sensu u nich robić.
Tak czy tak nik nie jest powinny robić przeglądy w markowym serwisie. Można i w innym serwisie, dla tego jest ta serwisowa książka. I jak jest serwis autoryzowany do takich przeglądów.
.
No jest wielka różnica jak się kupuje samochód i jest historią serwisowa w ASO. Bo bele jake podbijanie książki serwisowej z poza granic dla mnie nie jest warte.
No z drugiej strany mam troche gwarancje. Jak się coś stanie mogę do nich wrócić głównie jak się z czasem ukaże jakaś fabryczna wada.
No starszy samochód już chyba nie ma sensu u nich robić.
Tak czy tak nik nie jest powinny robić przeglądy w markowym serwisie. Można i w innym serwisie, dla tego jest ta serwisowa książka. I jak jest serwis autoryzowany do takich przeglądów.
.
No jest wielka różnica jak się kupuje samochód i jest historią serwisowa w ASO. Bo bele jake podbijanie książki serwisowej z poza granic dla mnie nie jest warte.
- Od: 15 wrz 2019, 21:10
- Posty: 27
- Auto: mazda cx-5 2.2 skyactiv-d 175km AWD AT
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9