Negocjacje cenowe z dealerem

Mazda CX-5 (2012– )
Mazda CX-8 (2017- ) Przedłużona wersja CX-5 z trzema rzędami siedzeń

Postprzez YATES » 27 sty 2019, 11:54

Tak w tym temacie zapytam , czy widzieliście cennik nowej Mazdy 3 ? Cena wersji podstawowej 94900zł ( w stosunku do poprzedniego modelu wzrost ceny o 26 tys zł) – dla mnie szok . To Mazda 3 będzie chyba teraz droższa od Mazdy 6
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 21:20
Posty: 182 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez toomaas » 28 sty 2019, 10:19

Mazda chce być marką premium więc i ceny będą premium. Teraz niby punktem odniesienia dla nowej 3 mają być marki premium. Zobaczymy, bo jeśli wyciszenie nie będzie premium to z tej mazdy będzie taka żaba, która nigdzie nie będzie pasowała przy tych cenach.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 16:50
Posty: 185 (0/4)
Skąd: Lublin, obecnie Wawa
Auto: Mazda CX-5 2016 2.0 SKYACTIV-G 165KM 4x2 6MT

Postprzez YATES » 28 sty 2019, 11:07

Nie wyobrażam sobie w obecnej sytuacji zakupu rdzewiejącego auta klasy C w wersji podstawowej za 95 tys zł podczas gdy np. konkurencyjna Toyota Auris lub Corolla kosztuje w wersji standard 34 tys zł mniej, a wersji dobrze wyposażonej 20 tys zł mniej.
Poza tym jeśli ktoś koniecznie chce mieć samochód marki Mazda to jak można kupić nową trójkę za 95 tys zł kiedy dopłacając 3 tys zł za 98 tys zł można mieć nową Mazdę 6.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 21:20
Posty: 182 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez bl4ck » 28 sty 2019, 13:35

@Yates – zobacz ceny nowej corolli, nie są już tak różowe jak za czasów aurisa, ale to nie zmienia faktu, ze ceny nowej 3 są bardzo wygórowane i szczerze wątpię w dobrą sprzedaż tego modelu.
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2017, 18:04
Posty: 21
Auto: Była kiedyś mazda 323f BG, jest mazda CX-5 2.0 FWD 165KM SkyENERGY 2017

Postprzez YATES » 28 sty 2019, 13:51

bl4ck napisał(a):@Yates – zobacz ceny nowej corolli, nie są już tak różowe jak za czasów aurisa, ale to nie zmienia faktu, ze ceny nowej 3 są bardzo wygórowane i szczerze wątpię w dobrą sprzedaż tego modelu.

No fakt , nowa Corolla w stosunku do starego modelu troszkę podrożała ale w Toyocie są upusty finansowe nawet czasami do 12000zł, a w Mazdzie za prawie 100 tys zł co najwyżej można dostać gratis dywaniki.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 21:20
Posty: 182 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez toomaas » 30 sty 2019, 08:50

YATES napisał(a):Nie wyobrażam sobie w obecnej sytuacji zakupu rdzewiejącego auta klasy C w wersji podstawowej za 95 tys zł podczas gdy np. konkurencyjna Toyota Auris lub Corolla kosztuje w wersji standard 34 tys zł mniej, a wersji dobrze wyposażonej 20 tys zł mniej.
Poza tym jeśli ktoś koniecznie chce mieć samochód marki Mazda to jak można kupić nową trójkę za 95 tys zł kiedy dopłacając 3 tys zł za 98 tys zł można mieć nową Mazdę 6.


Napiszę jeszcze raz. Mazda chce być klasą premium. I mają przychodzić klienci, którzy nie będą porównywać nowej 3 z Toyotą czy Peugeotem tylko mają przyjść klienci Mercedesa lub Audi i z tamtym cennikiem należy się porównywać.
Nowa Mazda 3 rozpoczyna się nowa era – to hasło Mazdy.
Czy się uda zobaczymy. Pewnie za jakiś czas będzie nowa 6 i CX5 i cenniki też będą nowe. Czas pokaże czy to słuszna droga. Jeśli środek tej nowej Mazdy będzie premium i wyciszenie też premium to może rzesza znudzonych klientów Audi sprawi sobie Mazdę.
Ja kupując CX5 2 lata temu porównywałem się z Fordem Kugą, VW Tiguanem, Hyundaiem Tucsonem i RAV4. Do głowy mi nie przyszło np. odnieść się do Audi czy Mercedesa. Bo tam gdzie się zaczynają cenniki tych marek tam kończy się Mazdy. Niemniej jednak jak się przejedziesz Audi to zobaczysz jak głośna jest Mazda w środku.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 16:50
Posty: 185 (0/4)
Skąd: Lublin, obecnie Wawa
Auto: Mazda CX-5 2016 2.0 SKYACTIV-G 165KM 4x2 6MT

Postprzez YATES » 30 sty 2019, 09:49

Ale klasa premium nie powinna rdzewieć po 2-3 latach od wyjazdu z salonu , bo co mi z luksusowego wnętrza i super wyciszenia jak karoseria będzie w rdzy. Mam nadzieję, że w nowej trójce zrobią solidny ocynk
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 21:20
Posty: 182 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez popielasty » 30 sty 2019, 10:26

1. Do dyskusji o wątku nowej M3 –> https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... &start=300

2. Gdzie masz te 2-3 letnie zardzewiałe Mazdy, bo nie widzę?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 21:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez YATES » 30 sty 2019, 10:43

popielasty napisał(a):1.

2. Gdzie masz te 2-3 letnie zardzewiałe Mazdy, bo nie widzę?

Tutaj nie 2-3 letnia tylko roczna Mazda 3 http://www.wykop.pl/ramka/4664043/zabez ... zywistosc/
Skoro w aucie rocznym czyli prawie nowym występuje taka korozja to jak będzie wyglądać ta mazda po 10 latach użytkowania ? Najlepsze są komentarze i odpowiedz z salonu Mazdy.
Jeśli Mazda w nowych modelach nadal tak samo będzie podchodzić do zabezpieczenia antykorozyjnego to za kilka lat na rynku nie będzie walczyć o klientów Audi, Lexusa, Mercedesa tylko o klientów Dacii , Taty, Fiata.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 21:20
Posty: 182 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez popielasty » 30 sty 2019, 11:07

Haha :) no tak. Jeździsz na tym stelażu? Afera z wypoku, nagonka na Mazdę. Zdecydowanie nie rozumiem tego. Gość może ma wilgoć w samochodzie to mu zaszły stelaże rdzą. Ważne żeby podłoga nie gniła i progi nie wpadały do środka, a to jest znacznie poprawione względem np GG.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 21:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez YATES » 30 sty 2019, 11:22

popielasty napisał(a):Haha :) no tak. Jeździsz na tym stelażu? Afera z wypoku, nagonka na Mazdę. Zdecydowanie nie rozumiem tego. Gość może ma wilgoć w samochodzie to mu zaszły stelaże rdzą. Ważne żeby podłoga nie gniła i progi nie wpadały do środka, a to jest znacznie poprawione względem np GG.

Czyli uważasz , że wszyscy z tego tematu mają wilgoć w aucie ?

https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 4&t=207695

Tu nie chodzi o to czy to jest tylko zardzewiały stelaż, podłoga czy progi . Tu chodzi o podejście serwisu Mazdy do problemu , udawanie, że problemu nie ma. Serwis twierdzi , że skoro rdzy nie widać i nie ma to wpływu na bezpieczeństwo to tak może sobie rdzewieć w prawie nowym aucie .
A poczytajcie sobie tutaj https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 4&t=198551 To nie tylko stelaż siedzenia ale wiele innych bardziej newralgicznych miejsc . Dla mnie SZOK zważywszy , że 2 lata temu miałem kupować nową trójkę. Na szczęście będąc na przeglądzie innym autem diagnosta mi pokazał zdjęcia kilku 3-letnich trójek od spodu i od tego dnia omijam salon Mazdy szerokim łukiem .
Pytanie czy tak powinno być w autach klasy premium segmentu C za prawie 100 tys zł w wersji podstawowej ? Myślę, że w takim przypadku podejście serwisu Dacii było by pewnie bardziej przyjazne dla klienta .
A tutaj filmik pokazujący jaki naprawdę jest ocynk w Mazdzie https://www.youtube.com/watch?v=Y5_EV2nexwk ( od 8 minuty 20 sekundy)
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 21:20
Posty: 182 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez ryba113 » 30 sty 2019, 17:34

Jak czytam ten wątek to się grubo zastanawiam czy to forum fanów czy fanatyków? Bo to spora różnica. Mazda w kwestii zabezpieczenia antykorozyjnego jest na etapie góra sang yonga, i żadne tłumaczenie sobie tego faktu nie ma sensu bytu. Co do obsługi i prawdomownosci śmiało można równać do praktyk elit rządzących. Markę premium tworzy się latami, a nie przez samozwancze mianowanie i wysoką cenę. Załatwianie reklamacji oczywistych, tych co trapią juz od kilku modeli jest delikatnie mówiąc śmieszne. Rozbierając różne marki aut widzę doskonale oszczędność i wręcz rażące niedbastwo i oszukiwanie klienta ze strony Mazdy. Niestety trzeba się pogodzić z faktem , że mazda to nie to samo co 15 lat wstecz. Jeżeli słyszę, że ja mam mazde i nie ma korozji to tylko świadczy o ignorancji i nieświadomości jej właściciela. Korozją jest wszędzie dosłownie, cały stelaż deski rudy, stelaże siedzeń rude podłogi swoich bolidów od spodu czy wewnątrz pewnie nikt nie widział, o tym co dzieje sie w rocznych egzemplarzach pod parcianym nadkolem nawet nie wspomne. Czy ktoś z tak broniących marki zajrzał pod uszczelki drzwi w karoserii? Pewnie nie! Reasumując z podejściem aso czyt. banda wymieniaczy części i to nieudolnie czy oddziałem mazda polska można było robić karierę w PRL nie dzisiejszych czasach. Klienci ci rozumni szybko zweryfikują markę. Ocynk jest na nowszych modelach i większości nabywców ta informacja wystarczy tylko, że nikt z Mazdy nie mówi o tym, że nakładany natryskowo co zmienia postać rzeczy diametralnie ale co tam nie jest wstyd przed "somsiadem"
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2018, 06:12
Posty: 181 (6/22)
Skąd: CT, EL, NO
Auto: Mazda CX-5 2.0 benzyna 160 PS AWD

Postprzez YATES » 30 sty 2019, 18:46

Podniesienie ceny nowego modelu Mazdy 3 średnio o 26 tys zł czyli o około 30% nie uczyni tego auta klasą premium. Myślałem , że po okropnej wpadce z korozją w modelu 6 GG/GY Mazda wyciągnie wnioski ale niestety chyba w Japonii nie obowiązuje przysłowie " mądry Japończyk po szkodzie"
Cóż mi po samochodzie który ma idealny silnik, idealne zawieszenie, piękny wygląd, bogate wyposażeniu , super wygłuszenie skoro mi go korozja oszpeci i zeżre po 5-6 latach użytkowania .
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 21:20
Posty: 182 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez popielasty » 30 sty 2019, 19:08

ryba113 napisał(a):Czy ktoś z tak broniących marki zajrzał pod uszczelki drzwi w karoserii?


Mój samochód ma 5 lat i tak, zaglądałem pod uszczelki – nic tam nie ma. Pod parcianym wygłuszeniem nadkola z tyłu też nic nie ma rudej koleżanki którą tak każdy straszy. Wow, stelaż deski i kanapy z nalotem rudej. Ktoś wrzucał foty stelaży z BMW foteli przednich, były wżery już. Ja nie rozumiem tej nagonki na blachy Mazdy w generacji SkyActiv, nie widzę nigdzie oznak korozji ani u mnie ani znajomych. Za to mam znajomych z pół rocznymi Passatami gdzie wymieniane są drzwi bo znowu VW coś nie pykło przy konstrukcji listew ozdobnych na drzwiach przy szybach i tam zaczynają się wykwity.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 21:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez Pabloss » 31 sty 2019, 07:44

popielasty napisał(a):
ryba113 napisał(a):Czy ktoś z tak broniących marki zajrzał pod uszczelki drzwi w karoserii?


Mój samochód ma 5 lat i tak, zaglądałem pod uszczelki – nic tam nie ma. Pod parcianym wygłuszeniem nadkola z tyłu też nic nie ma rudej koleżanki którą tak każdy straszy. Wow, stelaż deski i kanapy z nalotem rudej. Ktoś wrzucał foty stelaży z BMW foteli przednich, były wżery już. Ja nie rozumiem tej nagonki na blachy Mazdy w generacji SkyActiv, nie widzę nigdzie oznak korozji ani u mnie ani znajomych. Za to mam znajomych z pół rocznymi Passatami gdzie wymieniane są drzwi bo znowu VW coś nie pykło przy konstrukcji listew ozdobnych na drzwiach przy szybach i tam zaczynają się wykwity.


Zgadzam się z kolegą. Ale może każdy przypadek jest inny – nie wiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 16:00
Posty: 428 (2/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda CX-5 2.0 AT

Postprzez piotrriv » 31 sty 2019, 09:33

Też nie mam tych problemów a nie garażuję. Ma prawie siedem lat i jest spokój.
Rozumiem, że szóstki jedynki rdzewiały ale i merce okulary w tych latach były zżerane szybciej nawet niż Mazdy. Wozy za 2 -4 krotnie więcej kasy więc nie popadajmy w paranoję. A uważam, że przynajmniej Mazdy psują się mniej, a i koszty napraw czy przeglądów są znacznie niższe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 19:52
Posty: 200 (3/3)
Auto: Była 323F, CX-5 I gen 2.0 MT.
Jest 2.5 II gen.

Postprzez ryba113 » 31 sty 2019, 13:45

Moje zdanie jest inne i go nie zmienię. Rdza rdzą, a reszta nie kuje w oczy? Skóra okazujej się w 30% skórą bo reszta to nędzna jakości skaja, wykładzina na podłodze to jakaś cerata, przy zwykłym wyciąganiu dywaników do odkurzania podnosi się cała z podłogi ? Wykończenia miejsc niewidocznych praktycznie nie ma, a wkładając rękę gdzieś od spodu zawsze się człowiek potnie, wygłuszenia nie ma permanentnie nigdzie, ciągłe i nieustające dźwięki skrzypienia i stukania zewsząd? Topornie działające systemy, i te rozwiązania nie trzymające żadnej logiki typu podświetlenie schowka tylko z światłami mijania i to na stałe się świeci kiedy schowek zamknięty czy podgrzewanie lusterek tylko z tylna szybą. Ceny serwisów to jakieś nieporozumienie. Nie wiem może się czepiam ale jeżdżę sporo i to różnymi markami aut i serwisy tylko w aso. Obiektywnie w moich oczach tak wygląda wizerunek marki. Czysto hobbystycznie zajmuje się wygluszaniem wiec rozbieram różne marki, a tutaj widać spore różnice w jakości wykończenia i materiałów.
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2018, 06:12
Posty: 181 (6/22)
Skąd: CT, EL, NO
Auto: Mazda CX-5 2.0 benzyna 160 PS AWD

Postprzez Nomado » 10 lut 2019, 04:42

Na ilu procentowy upust można liczyć u sprzedawcy podczas zakupu auta cx5 z bieżącego rocznika?
Jeśli to nie problem, prosiłbym na priv (RODO) namiar na sprzedawcę w wawie, ktory bez problemu przyznaje rabaty cenowe)
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2019, 13:40
Posty: 36 (0/1)
Auto: MAZDA CX5 2019 FWD
2.5 194KM SkyEnergy
Machine Gray

Postprzez daroMW » 10 lut 2019, 06:19

Tutaj dużo nie ugrasz, może to być kwotowo np. 2 tys. (albo gdy masz mazdę – lojalnościowy bonus).
Możesz też popytać, skorzystać z polecenia – tz. z karty Ambasadora, od wcześniejszego klienta.
Zapytaj tutaj Grono, lub masz na forum w motorozmowy – "Program More&More".
Ja polecam rozmowę w salonie i zamiast upustu negocjować dodatki przy zakupie np. akcesoria :).
W katalogu modelu masz z czego wybierać, pod siebie wtedy patrzysz.
Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2018, 19:29
Posty: 34 (2/1)
Skąd: Sławno
Auto: CX-5 v.2017(KF)/FWD/2.0/MT/SkyEnergy/2018

Postprzez addamuss » 10 lut 2019, 18:34

Obawiam się, że sprzedawcy dającego "bez problemu" rabat na CX-5 nie uda się znaleźć. Model ładnie się sprzedaje i nie mają ciśnienia na to by łapać każdego klienta za wszelką cenę. Coś dadzą – ale bez szału.
Niedawno w rodzinie temat przerabiałem z wieloma dilerami – wszędzie to samo. Po dociśnięciu dają mały rabacik (najwięcej to 4000zł do auta za 160k) + dodatki (które zwykle są więcej warte – licząc oczywiście po cenach ASO). W kilku salonach mówili, że jak weźmiemy więcej niż jedno auto (np. CX-5 i CX-3) to wtedy coś się powinno udać (temat trafi do szefostwa, które może indywidualnie dać jakiś lepszy rabat – przy czym nigdy nie udało nam się dowiedzieć ile to by było faktycznie w PLN).
Da się też troszkę ugrać pod warunkiem, że bierze się auto z poprzedniego rocznika – a Ciebie interesuje rocznik bieżący – zatem będzie bardzo ciężko. Mazda ma taką politykę i to nie jest kwestia braku chęci tylko polityki cenowej. Pewnie mogliby wycenić auto o kilka procent drożej i te kilka procent potem obcinać – ale tego nie robią.
DaroMW podpowiadał skoncentrowanie się na dodatkach – i tu w pełni się zgadzam. Dużo większe szanse aby kwotowo coś sensownego ugrać. W tej materii mam wrażenie, że dilerzy Mazdy są bardziej elastyczni – ale to już trzeba niestety się trochę pogimnastykować i sprawdzać, co który diler może (chce) dać – koncentrując się na dodatkach, które i tak trzeba by było brać (a nie takich, które do niczego się nie przydadzą – bo co z tego, że je dostaniemy jak nie są potrzebne). Ja nacisk kładłbym na felgi, opony, alarm/zabezpieczenie (dobre), przedłużona gwarancja (a właściwie ubezpieczenie) – bo z tego co zauważyłem te elementy najłatwiej otrzymać. A każdemu dwa komplety kół się przydadzą. Dywaniki itp. to też jakiś bonus – ale poza ASO można je kupić za niewielką kwotę więc moim zdaniem warto się koncentrować na bardziej wartościowych elementach. Jednak jeśli chodzi o opony i felgi (np. do SkyPASSION za 1zł można dostać komplet opon zimowych 19" czy felg aluminiowych 19") to zwykle dodają je do modeli modeli wyprodukowanych w roku 2018. Nie wiem czy do 2019 się uda... No i jeszcze oczywiście Mazda oferuje różne formy promocyjnego finansowania (choć z doświadczenia powiem, że nie do końca jestem przekonany czy ono jest faktycznie takie promocyjne – ale to już indywidualna sprawa).

Powodzenia życzę w negocjacjach. A CX-5 kupić warto ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 lut 2019, 17:44
Posty: 24
Skąd: Lublin
Auto: Mazda CX-5 2017 2.0 Benzyna 160KM A/T AWD SkyPASSION

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9