Mazda CX-5 (KE) – Nasze wrażenia i opinie

Mazda CX-5 (2012– )
Mazda CX-8 (2017- ) Przedłużona wersja CX-5 z trzema rzędami siedzeń

Postprzez yaroo » 22 paź 2013, 08:42

abracadabra napisał(a):
yaroo napisał(a):Drugi mały minus – to brak możliwości otwarcia bagażnika po zatrzymaniu samochodu i niewyłączeniu silnika.

Było o tym gdzieś napisane: zaciągnij "ręczny" i wszystko działa ;)


Rzeczywiście! Abracadabra miałeś rację!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 20:06
Posty: 41
Auto: Mazda CX-5 2.5 AT SkyPassion 2019 Machine Gray

Postprzez Zbigniew_AWD » 14 lis 2013, 22:35

Witam serdecznie,

1300 km – Pierwsze wrażenie

Poszukiwałem samochodu, który po pierwsze ma w miarę sprawny napęd na 4 koła, jest dobrze wykończony, komfortowy i nie jest Niemcem, gdyż czasami musi dzielić parking z polskim miejskim społeczeństwem. Za SUVem przemawiała dobra dostępność napędów no i praktyczność, która od początku przypadła mi do gustu.

Do CX-5 przesiadłem się z Subaru Legacy i jest to mój 4, a 3 prawdziwy Japończyk.

Nie rozumiem niestety dlaczego Mazda usilnie stara się reklamować CX-5 jako samochód o zacięciu sportowym. Być może ja nie wiem jak źle potrafią prowadzić się inne SUVy, albo po prostu teraz każdy musi mieć coś co się nazywa sportowe, ale na szczęście prócz kilku kucyków więcej nic ze sportem wspólnego nie ma.

Ja poszukiwałem auta komfortowego i CX-5 jest istotnie bardzo spokojne. Na szczęście. Mazda jest bardzo leniwa szczególnie przy ruszaniu, po prostu z charakteru, nie że nie potrafi:) Jeszcze niedawno, sposób w jaki ruszam obecnie, u innych, przyprawiał mnie co najmniej o zniecierpliwienie. Teraz jadąc CX-5 posiadam zupełnie inny stan świadomości i odprężenia. I bardzo mi on na co dzień odpowiada. Mam jedynie taki problem, że taka jazda mnie usypia, szczególnie brak sportowego wydechu. Zapewne po jakimś czasie zatęsknię za nerwusem, jakim było Legacy, ale raczej będzie to już prawdziwy nerwus jako drugie auto.

Jak prowadzi się Mazda? Wystarczająco precyzyjnie, zawieszenie to jest na pewno jedna z głównych zalet. Idealnie dostrojone. Oczywiście wysokość robi swoje, ale rzeczą która mnie najbardziej zaskoczyła to inny balans samochodu. Otóż w sytuacji normalnej napędu z tyłu nie ma, więc nie ma co się dziwić, że na suchym przy spokojnej jeździe zakręty pokonuje się jak autem z przednim napędem. I to naprawdę czuć, w Subaru wystarczyło dodać lekko gazu i auto ustawało się do wyjazdu z zakrętu (Mazda napęd włącza ostrożniej), ta niezauważalna szczypta nadsterowności dawała sporo, oczywiście mówię tu nawet o spokojnej jeździe. Przy ostrzejszej jeździe Mazdą, szczególnie na mokrym, jest już znacznie lepiej, czuć iż z tyłu zaczyna się coś dziać. Wniosek tylko taki: różnica jest spora, ale czy stały napęd jest mi potrzebny w aucie na co dzień gdy nie jestem drwalem? Nie. W przypadku gdy będzie na prawdę potrzebny to się włączy, a zakręty mogę przejechać wolniej, żona będzie bardziej szczęśliwa, a ja bardziej wypoczęty u celu.

Na prawdziwy test napędu przyjdzie pora zimą.

Aha, może mam szczęście, ale w moim CX-5 absolutnie nic nie szarpie. Jedynie co to synchronizator 4 biegu się czasem zapomni. Skrzynia ogólnie chodzi bardzo kulturalnie. Z nowym sprzęgłem z WRXa na jednomasie to dopiero jest szarpanie:)

Od kiedy mam CX-5 otworem stanęła cała masa nowych miejsc parkingowych pod pracą. Nie tylko dzięki wysokości ale i temu że jest krótsza. W przeciwieństwie do większości swoich sióstr moja zjedzie też co najmniej kila razy z asfaltu w górach. Zobaczymy jak sobie poradzi.

Bardzo ważna dla mnie jest też ładowność. Pełen bagażnik i 3 osoby, a także rowery na haku nie robią na niej wrażenia, podczas gdy w Legacy zawieszenie było prawie dobite.

Bałem się odmrażania szyb bez podgrzewanego co najmniej podszybia. Ale dziś poszło wyjątkowo sprawnie, Mazda szybko dzieli się ciepłem z pasażerami, duży plus.

Brakuje kilku rzeczy:

Domykanie szyb, i lusterek z kluczyka – nie znalazłem w instrukcji.

Już raz szyber uchylony zostawiłem – w żaden sposób samochód o tym nie przypomina, choć by niedomkniętą osłoną.

Nie ma osobnych liczników spalania dla dystansów A i B? To miałem nawet w 8 letnim Subaru.

Pozdrawiam, póki co bardzo zadowolony. <spoko>
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 21:42
Posty: 60 (0/4)
Auto: CX-5, G, AWD

Postprzez piotrriv » 15 lis 2013, 11:39

Jeśli chodzi o reklamowanie CX-a jako sportowego to coś w tym jest – gdzieś doczytałem, że wykonywała okrązenie na torze szybciej, niż poprzednia trójka z tym samym silnikiem. Poza tym jak jadę dynamiczniej z jakimś znajomym, to łapią się czegoś bo jak twierdzą, swoim (osobowym) baliby się tak wejść w zakręt. Dodam, że nie wariuję. Oznacza to, że jej trzymanie w zakrętach jest, można by rzec sportowe właśnie :).

Poza tym jesteś skrzywiony po Subaru ;).

Skoro masz szyber, to masz wersję nieskandynawską. Pomyśl o zabezpieczeniu podwozia przed zimą.

Fakt – domykania brakuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 20:52
Posty: 200 (3/3)
Auto: Była 323F, CX-5 I gen 2.0 MT.
Jest 2.5 II gen.

Postprzez Zbigniew_AWD » 16 lis 2013, 01:52

Być może – skoro przesiadka z niskiego Subaru nie spowodowała do teraz u mnie odczuć negatywnych, to rzeczywiście prowadzenie CX-5 musi być wzorowe:) A ja po prostu spojrzałem z innej perspektywy;) Niech będzie, że potrafi, ale niepotrzebnie nie prowokuje.

Czytałem temat Twojej CX-5 Piotrze uważnie przed kupnem i tu muszę podziękować za dużą dawkę informacji i zdjęć motywacyjnych.

Co do konserwacji jeszcze nie wiem, nie mam zaufania do specjalistów poza fabryką, a w fabryce tylko do co piątego (średnio). Czy gdzieś można coś więcej wyczytać na temat wersji na różne rynki? Wstyd się przyznać ale póki co niewiele wiem o Mazdach, a forum dopiero zgłębiam...

Właśnie wysiadłem po 500 km i w ogóle ich nie czuje. TomTom live – bomba.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 21:42
Posty: 60 (0/4)
Auto: CX-5, G, AWD

Postprzez piotrriv » 16 lis 2013, 09:30

A dziękuję. Cieszy jak można pomóc :). Dopóki będzie w moich rękach będę uzupełniał. Jest bardzo szanowana więc może potem pójdzie do znajomych a to oznacza, że może się z tego ciekawa historia wozu zrobić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 20:52
Posty: 200 (3/3)
Auto: Była 323F, CX-5 I gen 2.0 MT.
Jest 2.5 II gen.

Postprzez zuckerdebest » 2 gru 2013, 22:36

Witam jestem nowym forumowiczem wcześniej tylko czytałem od czwartku jestem szczęśliwym posiadaczem mocno wypasionej cx5 2,2d 175KM. Autko super spalanie w większości jazda po,mieście 8,6 jest to moje drugie autko typu Suv w poròwnaniu do wcześniejszego auta też skośnookiego producenta wypada dużo lepiej ale różnica 5 lat to w tej chwili przepaść także nie ma co porównywać. Silnik bardzo elastyczny i czuć moc. Będę od czsu do czasu coś dopisywał dopiero 300 km na liczniku także to dopiero początki.... :)
Pozdrawiam wszystkich szczęśliwych posiadaczy tego modelu mazdy
Początkujący
 
Od: 2 gru 2013, 22:25
Posty: 7 (0/3)
Auto: Mazda CX5 2,2 D 175 KM

Postprzez zuckerdebest » 3 gru 2013, 23:20

Wersja z automatem zresztą muszę go pochwalić za kulturę pracy. Dzisiaj mała trasa 120 km średnie spalanie po wcześniejszej jeździe miejskiej spadło do 8,4 ale muszę przyznać że próbowałem trochę co to autko potrafi i muszę powiedzieć "szacun". Szósty bieg bez problemu przyspiesz po wciśnięci mocniej pedału gazu szybka redukcja i wymiany pojazd jest nie do rozpoznania wecwstecznym lusterku :)
Jedyny minus brak pamięci ustawienia fotela kierowcy.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 2 gru 2013, 22:25
Posty: 7 (0/3)
Auto: Mazda CX5 2,2 D 175 KM

Postprzez Auto-mania-Q » 4 gru 2013, 09:44

Gratuluję auta :) cieszę się, że ktoś na forum posiada 2.2 175, gdyż przeważają Skyactiv-G.
U mojego dealera auto z jazdy próbnej spaliło 6,6l z silnikiem 2.2 175km AT przy mojej jeździe.

2 osoby napisały o CX5 w innym temacie , ale uważam iż warto to napisać tutaj:
–"samochody z roku 2014 będą miały elektrykę obydwu foteli z pamięcią fotela kierowcy, skóra jasna będzie taka jak w "szóstce" (Off White). "
–"nawigacja będzie w standardzie w opcji Skypassion"
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2013, 12:15
Posty: 24 (22/1)
Skąd: Polska
Auto: Mazda CX5 2014 Skyactiv-D 2.2 175 AT SkyPassion Crystal White Pearl

Postprzez kopsa1 » 16 lut 2014, 14:31

Witam wszystkich uzytkownikow mazda CX5 2.2 150 KM. Postanowilem podzielic sie z wami usterkami wystepujacymi w tym modelu ktory aktualnie posiadam. Mianowicie
-slabe tarcze hamulcowe dwie wmiany przy przejechaniu 40 tys km
-skrzybia biegow manualna- wymiana przy 45tys km
-nawigacja- brak połączenia z karta sd
-oprogramowanie (wgrany nowy Soft przy 23 tys km)– objawy zapalanie sie kontrolek TSC/DSC, CSBS ABS TPMS
Byc moze ktos z Was tez mial podobne przygody...
Początkujący
 
Od: 3 lut 2013, 15:00
Posty: 12 (0/1)
Auto: mazda cx5 2,2 diesel wersja Sport

Postprzez Blixten » 16 lut 2014, 17:18

Hej Kopsa,
Kupiłeś swoją Mazdę w polskim salonie i masz ją od nowości ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2013, 12:28
Posty: 126 (10/7)
Auto: CX-5 Passion 2.0 G AT

Postprzez zdzislaw1955 » 16 lut 2014, 17:46

Witam, pozwolę sobie na sugestię – wersja "sport" a taką podał autor zapytania nie występuje w Polsce.
Początkujący
 
Od: 5 sty 2014, 18:47
Posty: 24 (0/2)
Auto: CX 5
2013 2.0 automat 4x4 SkyEnergy
Soul Red

Postprzez kopsa1 » 16 lut 2014, 18:12

Kupiłem w Belgii i mam ja od nowości
Początkujący
 
Od: 3 lut 2013, 15:00
Posty: 12 (0/1)
Auto: mazda cx5 2,2 diesel wersja Sport

Postprzez garbi7 » 17 lut 2014, 23:35

A co tej skrzyni dolegalo ze ja wymienic musiales?
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2013, 12:26
Posty: 16
Auto: mazda cx-5 , mazda 3 2014 BMW 328i f30

Postprzez kopsa1 » 18 lut 2014, 19:19

Pisałem już o tym na forum ale w ramach przypomnienie problem ze skrzynia miałem taki ze dźwignia drążka zmiany biegów na "6" dostawała wibracji w zakresie prędkości 115-130km/h. Zgłaszałem to kilka razy do serwisu ze tak nie powinno byc i wymienili.
Początkujący
 
Od: 3 lut 2013, 15:00
Posty: 12 (0/1)
Auto: mazda cx5 2,2 diesel wersja Sport

Postprzez bvb » 12 mar 2014, 22:52

Witam,
czy moze ktos wystawi jakas swieza zaktualizowana opinie na temat CX 5 DIESEL 150 LUB 175 KM?
dziekuje,
pozdrawiam
bvb
 

Postprzez zuckerdebest » 16 mar 2014, 23:34

Witam na liczniku 9000 km. Spalanie ostatni wyjazd do Kołobrzegu 8,9 nie jechałem zbyt oszczędnie. Powyżej 140 w samochodzie dosyć głośno. Ale ja jestem ogólnie zadowolony z zakupu auto przyjemnie się prowadzi. Potwierdzam że jest to samochód dla 4 osobowej rodziny wyjazd w 5 osób nie realny na dłuższą metę. Jedna darmowa aktualizacja mapy w nawigacji zrobiona w styczniu nie wniosła żadnych zmian nie widzi części s8 a i a1 też nie w rzeczywistym wymiarze. Spalanie poniżej 7 możliwe tylko przy jeździe do 80 i w 50% z górki producent w tej kwestii przekłamuje i to zdrowo. Ale mi spalanie na poziomie 8 litrów w zupełności wystarcza :), silnik w mojej wersji 175 kM dynamiczny wyprzedzanie super, przyspieszenie na dobrym poziomie.
Początkujący
 
Od: 2 gru 2013, 22:25
Posty: 7 (0/3)
Auto: Mazda CX5 2,2 D 175 KM

Postprzez kris22 » 17 mar 2014, 21:50

Witam

Mam CX5 175KM w automacie. Na liczniku około 26000 km. Ogólnie z samochodu jestem bardzo zadowolony a szczególnie z silnika oraz skrzyni. Spalanie jak dla mnie rewelacyjne. Przy jeździe około 100 km/h spalanie potrafi spaść poniżej 6l. Przyznaję że nie prowadzę w stylu Roberta Kubicy ;) ale kiedy trzeba mocno przyspieszyć to przyspieszam. Szczegółowe wyniki mojego spalanie w stopce. Jak napisałem spalanie potrafi zejść poniżej 6l niestety co 300-400km włącza się wypalanie DPF'a i średnia mocno idzie w górę. Myślę że DPF podnosi średnie zużycie paliwa o około 0,5l na 100 km. Samochód jest bardzo dynamiczny pomimo automatu. Teraz może kilka minusów. Jedno miejsce na napój pomiędzy kierowcą a pasażerem strasznie mnie irytuje. Beznadziejnie rozwiązane jest odprowadzanie wody z przedniej szyby. Podczas deszczu cała woda z przedniej szyby przelewa się strugami po szybach bocznych ograniczając widoczność w lusterkach. Nawigacja bez usług Live to także porażka (próbowałem kiedyś ją zaktywować w Niemczech ale się nie udało). Obsługa telefonu też nie jest najlepsza. Posiadam iPhone'a 5s i nie działa tryb iPod. Kontakty w książce telefonicznej posortowane są według imion i w następnej kolejności nazwisk. Nie działa odbieranie SMS'ów. Niby wyskakuje komunikat że nadszedł SMS i gdy wybieram opcję "odbierz" to nic się nie dzieje. Próba oddzwonienia na numer z historii (odebranych telefonów) najczęściej kończy się komunikatem – numer nie istnieje (bo numer w historii jest w jakimś dziwnym formacie).

Pozdrawiam
Obrazek
Początkujący
 
Od: 6 gru 2012, 09:38
Posty: 24
Auto: CX-5 2.2D 175KM AT
SkyPassion ZealRed

Postprzez Rey » 5 kwi 2014, 17:31

Dziś odebrałem CX-5 2.2 D 175k w manualu. Zrobiłem na szybko małą jazdę około 70 km trochę po mieście i reszta po trasie. Licznik spalania spadał z 10,5 do 7,9 co daje dobre prognozy na przyszłość. Poza tradycyjnym drżeniem lusterek przy 120 nie zauważyłem żadnych innych przypisanych Mazdzie problemów (np. maska). Lusterka jak na razie mi nie przeszkadzają wiec nie wiem czy będę coś z tym robił. Wrażenia bardzo pozytywne. Nie mogę się doczekać dłuższej trasy.
Qui penis aquam turbat?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 gru 2013, 20:05
Posty: 13 (0/2)
Skąd: Zielona Góra/Warszawa
Auto: CX-5 2.2D 175 MT SkyPassion (2014)

Postprzez whitescorpio » 5 kwi 2014, 21:44

W najnowszych Mazdach CX-5 jest juz fotel kierowcy z ustawieniem pamieci, szyberdach i ustawienie elektryczne fotela pasazera. Auto z pierwszego linku prezentuje takze ''nowy automat'' w CX-5 :D .Planuje przesiadke, wiec obserwuje rynek :D
Elektryczne fotele
Dach suwany
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2012, 16:39
Posty: 29 (0/2)
Skąd: Wien/Austria
Auto: Jest: Mazda 5 CW TX 2.0i MZR i-Stop 150 KM
Bylo: Mazda CX-9 3.7i
Renault Espace IV 2.2 dCi 150 KM JKOH Celebration.
Renault Laguna II 2.0 16V Aut.
Renault Laguna I 2.0 8V Aut.
Renault Clio I phI RT 1.9 D
Fiat CC 700 LPG

Postprzez zuckerdebest » 6 kwi 2014, 08:07

Elektryczne fotele z zapamiętywaniem ustawień to jest nowość ( której bardzo mi brakuje w moim aucie) ale szyber dach mam także to nie jest nowość. Mam przejechane 11000 km spalanie średnio 7,8 l, Zadowolenie z auta nie spada, ale jest pare rzeczy które lekko denerwują.
1. Samochód powyżej 120 km/h nie należy do najcichszych
2. Funkcja i-stop działa w sobie tylko wiadomych schematach imtrudno wyczuć dlaczego,czasem nie zatrzymuje pracy silnika
3. Wykładziną dywanowa jest tak cieńka że podczas odkurzanie auta jest zasysana i unoszenia do góry pierwszy raz się z tym spotkałem
Ale ogólnie jeżdżąc moim autkiem stwierdzam że, konkurencja przy wyborze tj. Honda CRV i Hyundai 35
odstaje bardziej niż w momencie zakupu
Początkujący
 
Od: 2 gru 2013, 22:25
Posty: 7 (0/3)
Auto: Mazda CX5 2,2 D 175 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9