Witam wszystkich tak to jest jak się ma trochę więcej czasu , więc wymyśliłem sobie że może wymienię płyn chłodzący (minęło już 5 lat).
I teraz mam pytanie czy jest jakiś korek ,zawór spustowy i gdzie ? Płyn FL22 Ravenol powinien być dobry ?
Dzięki za wszelkie odpowiedzi.
Wymiana płynu chłodzącego
Strona 1 z 1
Cześć
Mialem też w ostatnim czasie robić wymianę płynu chłodniczego, ale nie mogę znaleść na to czasu... Poniżej lini do tutoriala z YT może się przydać.
Raz na dolewkę płynu zakupiłem właśnie koncentrat z Ravenola FL22 i jak narazie po jednorazowej dolewce jeszcze u mnie wszystko w porządku.
[youtube]https://youtu.be/UhENQm_HNF8[/youtube]
Mialem też w ostatnim czasie robić wymianę płynu chłodniczego, ale nie mogę znaleść na to czasu... Poniżej lini do tutoriala z YT może się przydać.
Raz na dolewkę płynu zakupiłem właśnie koncentrat z Ravenola FL22 i jak narazie po jednorazowej dolewce jeszcze u mnie wszystko w porządku.
[youtube]https://youtu.be/UhENQm_HNF8[/youtube]
Dzięki za filmik , właśnie parę dni wcześniej również odnalazłem ten zawór spustowy płynu ( patrząc od góry na chłodnice widać go na dole po prawej stronie). Zastanawia mnie tylko kwestia odpowietrzenia układu czy mam rozumieć że odpowietrzenie następuje samoistnie ?
aRb napisał(a):wymyśliłem sobie że może wymienię płyn chłodzący (minęło już 5 lat)
FL22 wg producenta wymienia się co 10 lat ale wiadomo częściej nie zaszkodzi.
Co do odpowietrzania, pompa wody przepchnie Ci wszelkie pęcherze powietrzne jeśli się takie będą znajdować w układzie, później tylko kontrolować poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym, a ubytki uzupełnić.
Gdzieś ktoś napisał, że aby pozbyć się całości płynu to powinno się przed wymianą odpalić auto i włączyć ogrzewanie na full aż włączy się wiatrak i wtedy wymieniać. Moje pytanie – Co daje te włączenie ogrzewania na full? Po zgaszeniu silnika i ostygnięciu wszystko wraca do chłodnicy i wtedy spuszczę cały płyn z układu?
Pisaliście o odpowietrzaniu – ok, fajnie że to samo się odpowietrza ale czy podczas tej operacji mam mieć odkręcony któryś kurek? Ten plastikowy czy ten metalowy z obrazkiem?
Pisaliście o odpowietrzaniu – ok, fajnie że to samo się odpowietrza ale czy podczas tej operacji mam mieć odkręcony któryś kurek? Ten plastikowy czy ten metalowy z obrazkiem?
- Od: 28 gru 2021, 22:54
- Posty: 10
- Auto: Mazda CX-5 2.0 benzyna (4x4)
weź pod uwagę, że na zimnym układzie część płynu w małym obiegu zostaje bo termostat jest zamknięty.
Z druguej strony trzeba uważać, żeby nie poparzyc się gorącym płynem przy spuszczaniu, a nowego zimnego płynu nie należy wlewać do rozgrzanego silnika.
Z druguej strony trzeba uważać, żeby nie poparzyc się gorącym płynem przy spuszczaniu, a nowego zimnego płynu nie należy wlewać do rozgrzanego silnika.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9