Mazda CX-5 (KE) – Nasze wrażenia i opinie
Ja dzisiaj odebrałem swoją Madzię z silnikiem 2.5
- Od: 8 cze 2017, 20:46
- Posty: 2
- Auto: Było cx5 2012
6 2014
Jest cx5 2017
Witajcie, tak sobie przeglądam oferty Cx5 z 2012-14 bo mnie kusi żeby zmienić moją obecną Zafirę na Mazdę. Obecnie jeżdzę niezniszczalnym dieslem 1.9 cdti, czyli fiatowskim jtd....ale jakoś się boję 2.2 z Mazdy. Stąd chyba raczej 2.0 w benzynie. Inna sprawa to to że w Zafirze od razu, tzn 8 lat temu, wywaliłem DPF i to była najelepsza decyzja. Teraz jakoś chyba bym się bał...bo zapowiadają zmiany w przepisach, kontrole i kary.
1. Czy pownienem się bać 2.2 w dieslu?
2. Czy 2.0 w benzynie ma jakieś typowe usterki czy motor kompletnie bezawaryjny?
3. Automat w dieslu jest taki sam jak w benzynie? Są jakieś bolączki.
4. Benzyny 2.5 są tylko z USA? Czy ten motor pali dużo więcej od 2.0? Który jest mniej awaryjny?
1. Czy pownienem się bać 2.2 w dieslu?
2. Czy 2.0 w benzynie ma jakieś typowe usterki czy motor kompletnie bezawaryjny?
3. Automat w dieslu jest taki sam jak w benzynie? Są jakieś bolączki.
4. Benzyny 2.5 są tylko z USA? Czy ten motor pali dużo więcej od 2.0? Który jest mniej awaryjny?
Czołem,
Tuż przed Świętami stałem się posiadaczem (na razie szczęśliwym:) Mazdy CX-5 2012 SkyPassion 2,0 Pb AT, Zeal Red.
Samochód od znajomego więc z pewnym przebiegiem i historią i serwisami tylko w ASO. Jak na razie ma 153000 przejechane. Z informacji od poprzedniego właściciela nie było z nią nigdy żadnego problemu – mam nadzieję, że dalej tak będzie.
Z moich krótkich na razie wrażeń (po przesiadce z Mondeo MkIV 2,0 TDCi) – dużo głośniejsza od 140km/h w górę, do 140 km/h cichutko i fantastycznie. Pierwszy raz mam AT więc nie mam porównania, ale jeździ się bardzo wygodnie. Olej w skrzyni nie był wymieniany (w danych z ASO nic nie mam na ten temat), ale skrzynia działa płynnie – delikatnie tylko czuć zmianę chyba z 1 na 2. reszta biegów bardzo płynna i właściwie tylko po obrotomierzu widać, że zmienił się bieg.
Lusterka i maska drgają lekko ale gdybym nie przeczytał wątków na ten temat tutaj to pewnie bym tego nawet nie zauważył.
W środku komfortowo i wygodnie. Fotel trzyma bardzo fajnie. Skóra jak to skóra. Taki sam piaskowy kolor miałem w Mondeo więc się niewiele zmieniło. Nagłośnienie rewelacja – aż się nie chce wychodzić z auta.
Spalanie jak na razie (200km po mieście) nie chce zejść poniżej 10,7 ale zobaczymy dalej.
reszta bajerów też przydatna (kamera cofania, automatyczne światła itd.).
Napęd na 4 jeszcze mi się nie włączył więc nic nie powiem:)
Do benzyny się trzeba przyzwyczaić, bo wprawdzie jest dużo ciszej niż w dieslu, ale moment jednak lepszy w Mondeo. No i skończą się jazdy po 160-180 po autostradzie:)
Pierwszy raz mam SUVa – w mieście się wygodnej jeździ, bo więcej widać, na trasie pewnie jednak limuzyna się lepiej sprawuje.
Na razie tyle wrażeń
Tuż przed Świętami stałem się posiadaczem (na razie szczęśliwym:) Mazdy CX-5 2012 SkyPassion 2,0 Pb AT, Zeal Red.
Samochód od znajomego więc z pewnym przebiegiem i historią i serwisami tylko w ASO. Jak na razie ma 153000 przejechane. Z informacji od poprzedniego właściciela nie było z nią nigdy żadnego problemu – mam nadzieję, że dalej tak będzie.
Z moich krótkich na razie wrażeń (po przesiadce z Mondeo MkIV 2,0 TDCi) – dużo głośniejsza od 140km/h w górę, do 140 km/h cichutko i fantastycznie. Pierwszy raz mam AT więc nie mam porównania, ale jeździ się bardzo wygodnie. Olej w skrzyni nie był wymieniany (w danych z ASO nic nie mam na ten temat), ale skrzynia działa płynnie – delikatnie tylko czuć zmianę chyba z 1 na 2. reszta biegów bardzo płynna i właściwie tylko po obrotomierzu widać, że zmienił się bieg.
Lusterka i maska drgają lekko ale gdybym nie przeczytał wątków na ten temat tutaj to pewnie bym tego nawet nie zauważył.
W środku komfortowo i wygodnie. Fotel trzyma bardzo fajnie. Skóra jak to skóra. Taki sam piaskowy kolor miałem w Mondeo więc się niewiele zmieniło. Nagłośnienie rewelacja – aż się nie chce wychodzić z auta.
Spalanie jak na razie (200km po mieście) nie chce zejść poniżej 10,7 ale zobaczymy dalej.
reszta bajerów też przydatna (kamera cofania, automatyczne światła itd.).
Napęd na 4 jeszcze mi się nie włączył więc nic nie powiem:)
Do benzyny się trzeba przyzwyczaić, bo wprawdzie jest dużo ciszej niż w dieslu, ale moment jednak lepszy w Mondeo. No i skończą się jazdy po 160-180 po autostradzie:)
Pierwszy raz mam SUVa – w mieście się wygodnej jeździ, bo więcej widać, na trasie pewnie jednak limuzyna się lepiej sprawuje.
Na razie tyle wrażeń
- Od: 5 gru 2017, 16:37
- Posty: 19
- Auto: Mazda CX-5 2012 Skypassion
Włączył Ci się, i to setki razy, tylko tego nie odczułeśLwiaNerka napisał(a):Napęd na 4 jeszcze mi się nie włączył więc nic nie powiem:)
Pytanie, jak poradzi sobie najnowsza wersja w w ciężkich warunkach, tu nie wygląda to najlepiej:
viewtopic.php?p=3307395#p3307395
Garth napisał(a):Włączył Ci się, i to setki razy, tylko tego nie odczułeśLwiaNerka napisał(a):Napęd na 4 jeszcze mi się nie włączył więc nic nie powiem:)
Pytanie, jak poradzi sobie najnowsza wersja w w ciężkich warunkach, tu nie wygląda to najlepiej:
viewtopic.php?p=3307395#p3307395
Hmm wygląda na to, że te Ruski miały wersję FWD only
Rzuć okiem na poniższe filmiki pokazują zgoła coś innego.
https://www.youtube.com/watch?v=0EwMX2mgIAk najlepsze zaczyna się koło 19 min i polecam obejrzeć do końca.
https://www.youtube.com/watch?v=5qfhOcju2aE a tutaj porównanie z czołowymi napędami 4x4 między innymi Quatro i xDrive.
Myślę, że CX5 2017 nie ma się czego wstydzić.
- Od: 16 sty 2018, 19:55
- Posty: 17
- Auto: CX-5 2,5/2017
Mieli wersję AWD (oznaczenia na tylnej klapie), pokazał się komunikat o przegrzaniu napędu, podobnie jak w "teście" w Automaniaku (ale tam próbowali holować tira) oraz tutaj: https://youtu.be/ppOFiX-T_yM?t=11m10s
W testach kanadyjskiego Car Question samochód nie przeszedł prostego testu "po przekątnej", Mazda przesyłała nawet oficjalne wyjaśnienie tej sytuacji. Czyżby były różne wersje softu?
W testach kanadyjskiego Car Question samochód nie przeszedł prostego testu "po przekątnej", Mazda przesyłała nawet oficjalne wyjaśnienie tej sytuacji. Czyżby były różne wersje softu?
wiecie co, generalnie jeśli ktoś kupił CX-5 do offroad, to przykro mi ale wybrał złe auto. Ten napęd to miejska odmiana 4x4 oczywiście, jego zadanie to głównie polepszenie właściwości jezdnych na śliskich powierzchniach i "wyczyny" typu podjechanie pod niezbyt stromą ośnieżoną ulicę (nawet mamy to napisane w instrukcji auta) dlatego tego typu testy są mocno na wyrost i zupełnie bez sensu. Przed tą Mazdą jeździłem przez 3 lata Jeepem Grand Cherokee z QDII i tego typu testy mają sens właśnie w takich autach, które z zasady choć w jakiejś części przeznaczone są do offroad.
Porównując prowadzenie Jeepa (rocznik 2005) do nowej CX5 na miejskich czy podmiejskich ośnieżonych drogach wygrywa Mazda – z powodu dużo mniejszej masy i lepszych hamulców prowadzi się jednak stabilniej, auto zachowuje się mniej bezwładnie.
W jakimkolwiek offroad przegrałaby z kretesem ale tego typu "wyścigi" jak i załączone wyżej testy na bezdrożach czy wielkich stromiznach są kompletnie bez sensu z powodów przytoczonych powyżej można sobie takie porównania robić z ciekawości, ale wyciąganie na ich podstawie wniosków typu: ale z pupy ten AWD w Maździe to nadużycie – nie na takie warunki on został zaprojektowany.
Porównując prowadzenie Jeepa (rocznik 2005) do nowej CX5 na miejskich czy podmiejskich ośnieżonych drogach wygrywa Mazda – z powodu dużo mniejszej masy i lepszych hamulców prowadzi się jednak stabilniej, auto zachowuje się mniej bezwładnie.
W jakimkolwiek offroad przegrałaby z kretesem ale tego typu "wyścigi" jak i załączone wyżej testy na bezdrożach czy wielkich stromiznach są kompletnie bez sensu z powodów przytoczonych powyżej można sobie takie porównania robić z ciekawości, ale wyciąganie na ich podstawie wniosków typu: ale z pupy ten AWD w Maździe to nadużycie – nie na takie warunki on został zaprojektowany.
Witam,
Moje wrażenia po przejechaniu 130 000 km wszystkimi CX-5, tj. pierwszą generacją, liftem i drugą:
http://moderngranturismo.eu/130-000-km-with-mazda-cx-5/
Pozdrawiam
Moje wrażenia po przejechaniu 130 000 km wszystkimi CX-5, tj. pierwszą generacją, liftem i drugą:
http://moderngranturismo.eu/130-000-km-with-mazda-cx-5/
Pozdrawiam
Wrażenia mojej małżonki: Jeździ,nie psuje się,przecież to tylko narzędzie do przemieszczania 14kkm przebiegu
Wrażenia córki: Fajne Tato,fajne 7kkm przebiegu
https://zapodaj.net/ed6ea9146163e.jpg.html
Wrażenia córki: Fajne Tato,fajne 7kkm przebiegu
https://zapodaj.net/ed6ea9146163e.jpg.html
kapete napisał(a):Panowie jestem w ciężkim szoku. Chciałem sobie zajrzeć do bagażnika. Była noc i nic nie widziałem.
Ja tak poprawiłem fabrykę i można książkę czytać
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 1&start=80
Działa do dzisiaj , myślę że w waszym modelu też się da podobnie
Jak widać nic nie razi po oczach, dodam że peszel na kabelek wymieniłem na cieniutki i teraz nie rzuca się w oczy.Foto po powiększeniu wyświetla się dobrze...(nie do góry nogami)
To prawda – oświetlenie bagażnika to porażka
Jeśli chodzi o taką modyfikację w CX-5 to będzie trzeba trochę pomyśleć, gdzie umocować listwę – u nas nie ma takiej półki tylko roleta automatyczna...
Jeśli chodzi o taką modyfikację w CX-5 to będzie trzeba trochę pomyśleć, gdzie umocować listwę – u nas nie ma takiej półki tylko roleta automatyczna...
Masz rację , nie przyglądałem się jak to jest w cx 5, ale myślę że da się coś pokombinować
Ja jestem zwolennikiem własnej inicjatywy , ale nie zawsze jest to możliwe .
Znalazłem coś takiego
http://www.akcesoriasubaru.pl/mazda/651 ... -620d.html
Tylko ta cena w porównaniu z własną przeróbką trochę onieśmiela
Pozdrawiam
Ja jestem zwolennikiem własnej inicjatywy , ale nie zawsze jest to możliwe .
Znalazłem coś takiego
http://www.akcesoriasubaru.pl/mazda/651 ... -620d.html
Tylko ta cena w porównaniu z własną przeróbką trochę onieśmiela
Pozdrawiam
Kolejne zdziwienie (pewnie będzie ich jeszcze sporo).
Auto sprowadzone z USA a radio ma pełny polski zakres częstotliwości.
Pierwsze moje auto z automatem – ale tak jak quattro było – kto pojeździł czteronapędówką do ośki nie wróci i teraz jak pojeździłem automatem do manualnej skrzyni już chyba nie wrócę.
Czy zmiana blatu (rzecz w tym żeby licznik był tylko w km) to bardzo trudna rzecz? Znalazłem w necie blat za 160 i zastanawiam się czy dam radę sam wymienić (co zepsuję?).
Auto sprowadzone z USA a radio ma pełny polski zakres częstotliwości.
Pierwsze moje auto z automatem – ale tak jak quattro było – kto pojeździł czteronapędówką do ośki nie wróci i teraz jak pojeździłem automatem do manualnej skrzyni już chyba nie wrócę.
Czy zmiana blatu (rzecz w tym żeby licznik był tylko w km) to bardzo trudna rzecz? Znalazłem w necie blat za 160 i zastanawiam się czy dam radę sam wymienić (co zepsuję?).
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9