Strona 1 z 4

Tor – szkolenia i odcinek specjalny

PostNapisane: 28 sie 2011, 11:04
przez ravo
Zapraszam do zapoznania się z planami odcinka specjalnego oraz jazdy szkoleniowej.

mazdaspeed_sportowa.JPG
Jazda sportowa



mazdaspeed_szkoleniowa.JPG
Jazda szkoleniowa


Oraz filmik z przejazdu naszego klubowicza Dona który wykręcił najlepszy czas w ubiegłym roku

Re: Tor – szkolenia i Odcinek Specjalny –

PostNapisane: 30 sie 2011, 21:06
przez piwo
jej nie za dluga ta prosta w osie?na dohamwoaniu z 180 moze byc mocno niebezpeicznie.moze sie zdarzyc dachowanie.nie lepiej jakos na tej prostej porostawiac pacholki i szykany?troche to strasznie wyglada.

Re: Tor – szkolenia i Odcinek Specjalny –

PostNapisane: 30 sie 2011, 21:51
przez ravo
spokojnie projektowali to zawodowcy

Re: Tor – szkolenia i Odcinek Specjalny –

PostNapisane: 31 sie 2011, 10:23
przez loockas
Przez matę na wprost? Szkoda... tam FWD miały okazje nadrobić straty wobec RWD :)

Re: Tor – szkolenia i Odcinek Specjalny –

PostNapisane: 2 wrz 2011, 00:12
przez Paweł
No, trochę szkoda. Była zajeślisko śliska. <serduszka>

Re: Tor – szkolenia i odcinek specjalny

PostNapisane: 2 wrz 2011, 00:24
przez Bartg
Ale serio taka długa prosta bez niczego ? W zeszłym roku na tej krótszej prostej niektórzy mieli po 140km/h, a ta jest zauważalnie dłuższa :P

Re: Tor – szkolenia i odcinek specjalny

PostNapisane: 2 wrz 2011, 00:27
przez Paweł
Na 101% będą tam ustawione szykany. Żaden organizator imprezy dla amatorów nie pozwolili na ustawienie toru z zakrętem po hamowaniu z dużej prędkości.

Re: Tor – szkolenia i odcinek specjalny

PostNapisane: 2 wrz 2011, 00:34
przez Bartg
I taką mamy wszyscy nadzieję <spoko> <ok>

Re: Tor – szkolenia i odcinek specjalny

PostNapisane: 2 wrz 2011, 06:55
przez kinki
tco_tm napisał(a):Żaden organizator imprezy dla amatorów

dla jakich amatorow :P
fakt, ze dluga prosta moze zachecac do hamowania na samym jej koncu. szykany musza byc, dla bezpieczenstwa oraz dla lepszego efektu przejazdu :)

Re: Tor – szkolenia i odcinek specjalny

PostNapisane: 2 wrz 2011, 10:39
przez sq2jul
kinki napisał(a):dluga prosta moze zachecac do hamowania na samym jej koncu


kiepsko to widze na plycie poslizgowej ;)

Re: Tor – szkolenia i odcinek specjalny

PostNapisane: 2 wrz 2011, 15:04
przez Bimbak
niecierpię długich prostych

Re: Tor – szkolenia i odcinek specjalny

PostNapisane: 12 wrz 2011, 07:05
przez Xenocyd
Panowie, o ile w tym roku podnosicie cisnienie w oponach na tor? :)

Re: Tor – szkolenia i odcinek specjalny

PostNapisane: 12 wrz 2011, 08:41
przez ravo
Proszę pamiętać, że w czasie takich przejazdów ciśnienie w oponach może podnieść się nawet o 0,5 bara :)

Re: Tor – szkolenia i odcinek specjalny

PostNapisane: 12 wrz 2011, 12:32
przez HKSze
Xenocyd napisał(a):Panowie, o ile w tym roku podnosicie cisnienie w oponach na tor? :)


min 2.6

Re: Tor – szkolenia i odcinek specjalny

PostNapisane: 12 wrz 2011, 22:32
przez loockas
ravo napisał(a):Proszę pamiętać, że w czasie takich przejazdów ciśnienie w oponach może podnieść się nawet o 0,5 bara


Mimo wszystko zbyt niskie ciśnienie na początku może doprowadzić do przykrych niespodzianek na ostrych zakrętach. Trochę się naoglądałem ściągniętych opon z felg na Wyrazowie :)

Re: Tor – szkolenia i odcinek specjalny

PostNapisane: 14 wrz 2011, 21:40
przez Basilius
naprawdę o pół bara może się podnieść?

Re: Tor – szkolenia i odcinek specjalny

PostNapisane: 15 wrz 2011, 07:18
przez ravo
tak

Re: Tor – szkolenia i odcinek specjalny

PostNapisane: 15 wrz 2011, 15:47
przez piwo
p1/p2=t1/t2
p1 = 2 bary przy t1 20 stopniach celcjusza sprawdzane =293K
t2 po podgrzaniu opony na torze do tylko 60 stopni c =353K
p2=?

p2=p1*t2/t1=2,4 bara
czyli temperatura wzrosla tylko od 40stopni c a cisnienie wzroslo az o 0,4 bara.

przy wzroscie temperatury opon do 100c czyli 373K z 20st c 293K
p2=2,73 bara czyli wzrosnie o 0,7 bara cisnienie w oponce z 2 barow.

Re: Tor – szkolenia i odcinek specjalny

PostNapisane: 15 wrz 2011, 19:34
przez paweł_wro
reasumujac jakie Panowie zalecacie cisnienie w oponach...205/50r16?....a dwa pi razy drzwi ile zatankowac paliwa na sam tor w pieciocylindorwym 2.0 T...pozdrawiam, Pawel

Re: Tor – szkolenia i odcinek specjalny

PostNapisane: 16 wrz 2011, 16:30
przez piwo
teoretycznie powinno byc tyle ile zaleca producent. ja probowalem keidys wydusic on innych przy jakim cisnieniu najlepiej opona trzyma.czy lepiej jak opona sie kladzie na boki i ma wieksza powierzchnie przylegania czy lepiej jak nie pracuje i jest sztywniejsza.ale chyba za duzo zmiennych i nikt nie umial odpoweidziec.trzeba samemu potestowac z roznymi cisnieniami na przodzie i tyle na torze, bo co fachowiec to mowi co innego.jedni zalecaja cisnienia na tor rzedu 3 barow inni 1,5.e szkoda gadac.wiem ze w kia lotos cup pompowali pirelki w granicach 2,8 bara.tylko nie wiem czy to cisnienie to juz rozgrzanych opon czy zimnych wiec tak na prawde nic to nie mowi.