Zapraszam do zapoznania się z planami odcinka specjalnego oraz jazdy szkoleniowej.
Jazda sportowa
Jazda szkoleniowa
Oraz filmik z przejazdu naszego klubowicza Dona który wykręcił najlepszy czas w ubiegłym roku
Re: Tor – szkolenia i Odcinek Specjalny –
Napisane: 30 sie 2011, 21:06
przez piwo
jej nie za dluga ta prosta w osie?na dohamwoaniu z 180 moze byc mocno niebezpeicznie.moze sie zdarzyc dachowanie.nie lepiej jakos na tej prostej porostawiac pacholki i szykany?troche to strasznie wyglada.
Re: Tor – szkolenia i Odcinek Specjalny –
Napisane: 30 sie 2011, 21:51
przez ravo
spokojnie projektowali to zawodowcy
Re: Tor – szkolenia i Odcinek Specjalny –
Napisane: 31 sie 2011, 10:23
przez loockas
Przez matę na wprost? Szkoda... tam FWD miały okazje nadrobić straty wobec RWD
Re: Tor – szkolenia i Odcinek Specjalny –
Napisane: 2 wrz 2011, 00:12
przez Paweł
No, trochę szkoda. Była zajeślisko śliska.
Re: Tor – szkolenia i odcinek specjalny
Napisane: 2 wrz 2011, 00:24
przez Bartg
Ale serio taka długa prosta bez niczego ? W zeszłym roku na tej krótszej prostej niektórzy mieli po 140km/h, a ta jest zauważalnie dłuższa
Re: Tor – szkolenia i odcinek specjalny
Napisane: 2 wrz 2011, 00:27
przez Paweł
Na 101% będą tam ustawione szykany. Żaden organizator imprezy dla amatorów nie pozwolili na ustawienie toru z zakrętem po hamowaniu z dużej prędkości.
Re: Tor – szkolenia i odcinek specjalny
Napisane: 2 wrz 2011, 00:34
przez Bartg
I taką mamy wszyscy nadzieję
Re: Tor – szkolenia i odcinek specjalny
Napisane: 2 wrz 2011, 06:55
przez kinki
tco_tm napisał(a):Żaden organizator imprezy dla amatorów
dla jakich amatorow fakt, ze dluga prosta moze zachecac do hamowania na samym jej koncu. szykany musza byc, dla bezpieczenstwa oraz dla lepszego efektu przejazdu
Re: Tor – szkolenia i odcinek specjalny
Napisane: 2 wrz 2011, 10:39
przez sq2jul
kinki napisał(a):dluga prosta moze zachecac do hamowania na samym jej koncu
kiepsko to widze na plycie poslizgowej
Re: Tor – szkolenia i odcinek specjalny
Napisane: 2 wrz 2011, 15:04
przez Bimbak
niecierpię długich prostych
Re: Tor – szkolenia i odcinek specjalny
Napisane: 12 wrz 2011, 07:05
przez Xenocyd
Panowie, o ile w tym roku podnosicie cisnienie w oponach na tor?
Re: Tor – szkolenia i odcinek specjalny
Napisane: 12 wrz 2011, 08:41
przez ravo
Proszę pamiętać, że w czasie takich przejazdów ciśnienie w oponach może podnieść się nawet o 0,5 bara
Re: Tor – szkolenia i odcinek specjalny
Napisane: 12 wrz 2011, 12:32
przez HKSze
Xenocyd napisał(a):Panowie, o ile w tym roku podnosicie cisnienie w oponach na tor?
min 2.6
Re: Tor – szkolenia i odcinek specjalny
Napisane: 12 wrz 2011, 22:32
przez loockas
ravo napisał(a):Proszę pamiętać, że w czasie takich przejazdów ciśnienie w oponach może podnieść się nawet o 0,5 bara
Mimo wszystko zbyt niskie ciśnienie na początku może doprowadzić do przykrych niespodzianek na ostrych zakrętach. Trochę się naoglądałem ściągniętych opon z felg na Wyrazowie
Re: Tor – szkolenia i odcinek specjalny
Napisane: 14 wrz 2011, 21:40
przez Basilius
naprawdę o pół bara może się podnieść?
Re: Tor – szkolenia i odcinek specjalny
Napisane: 15 wrz 2011, 07:18
przez ravo
tak
Re: Tor – szkolenia i odcinek specjalny
Napisane: 15 wrz 2011, 15:47
przez piwo
p1/p2=t1/t2 p1 = 2 bary przy t1 20 stopniach celcjusza sprawdzane =293K t2 po podgrzaniu opony na torze do tylko 60 stopni c =353K p2=?
p2=p1*t2/t1=2,4 bara czyli temperatura wzrosla tylko od 40stopni c a cisnienie wzroslo az o 0,4 bara.
przy wzroscie temperatury opon do 100c czyli 373K z 20st c 293K p2=2,73 bara czyli wzrosnie o 0,7 bara cisnienie w oponce z 2 barow.
Re: Tor – szkolenia i odcinek specjalny
Napisane: 15 wrz 2011, 19:34
przez paweł_wro
reasumujac jakie Panowie zalecacie cisnienie w oponach...205/50r16?....a dwa pi razy drzwi ile zatankowac paliwa na sam tor w pieciocylindorwym 2.0 T...pozdrawiam, Pawel
Re: Tor – szkolenia i odcinek specjalny
Napisane: 16 wrz 2011, 16:30
przez piwo
teoretycznie powinno byc tyle ile zaleca producent. ja probowalem keidys wydusic on innych przy jakim cisnieniu najlepiej opona trzyma.czy lepiej jak opona sie kladzie na boki i ma wieksza powierzchnie przylegania czy lepiej jak nie pracuje i jest sztywniejsza.ale chyba za duzo zmiennych i nikt nie umial odpoweidziec.trzeba samemu potestowac z roznymi cisnieniami na przodzie i tyle na torze, bo co fachowiec to mowi co innego.jedni zalecaja cisnienia na tor rzedu 3 barow inni 1,5.e szkoda gadac.wiem ze w kia lotos cup pompowali pirelki w granicach 2,8 bara.tylko nie wiem czy to cisnienie to juz rozgrzanych opon czy zimnych wiec tak na prawde nic to nie mowi.