Mazda3 2.0 Pb, 2004, (otomoto: 6086213147), 9.999 zł, Poznań.

Tutaj zadajemy pytania na temat opinii o konkretnych egzemplarzach.

Postprzez WoBer » 15 cze 2021, 19:31

Witam,
Od jakiegoś czasu planuję zmienić auto i wybór padł na mazda 3 I generacji. Budżet około 10-12tys.

Znalazłem parę interesujących (oczywiście wg. mnie ofert) i chciałbym skonsultować z osobami, które się na tym znają, dlatego właśnie tutaj napisałem.

Oto oferta, która mnie interesuje:

https://www.otomoto.pl/oferta/mazda-3-m ... c662424a98

I teraz takie moje pytania, które się same nasuwają:
– jak spisuje się silnik 1.6 z gazem? czy nie lepiej skupić się na samej benzynie?
– jak to jest z tą rdzą? po rozmowie z kilkoma znajomymi każdy mi odradzał mazdę właśnie przez tą rdzę
– jak jest z awaryjnością i takimi typowymi usterkami?
– widziałem też kilka ofert ze skrzynią automatyczną jak wygląda ich użytkowanie i trwałość? Nie miałem nigdy doświadczenia ze skrzyniami automatycznymi (wydają się wygodniejsze), ale pewnie traci się trochę mocy i rośnie spalanie. Jakieś sugestie od osób użytkujących mazdy ze skrzyniami automatycznymi?

Dodam jeszcze, że auto będzie głównie służyło do jazdy w mieście, choć kilka razy w roku będą dłuższe trasy (po 400-500km w jedną stronę), więc też pytanie jak jest z komfortem w trakcie dłuższych podróży? O ile to ma znaczenie nie jestem wielkoludem i mam jakieś 1,75m.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 15 cze 2021, 19:20
Posty: 1

Postprzez zadra » 16 cze 2021, 00:06

pierwsza sprawiła na mnie lepsze wrażenie. W czerwonej widzę inny odcień prawego przedniego błotnika, wydaje mi się, że lewy słupek A w miejscu łączenia z błotnikiem jest nieprawidłowo spasowany, to samo dotyczy tylnej lewej lampy.
Wymiana maski oraz drzwi ze względu na korozję?? Maskę wymieniał, a nie naprawiał tylnych błotników które tego wymagają?
Jest pewna zbieżność.. Wymiana maski oraz przedniej szyby.. wszystko można wytłumaczyć ale nie we wszystko należy wierzyć.

W obu przypadkach byłbym bardzo ostrożny.
Jeśli się nie znasz ogólnie na mechanice i blacharce (nie każdy musi się znać) to koniecznie jedź z kimś, kto kupował już niejedno auto, żeby nie wpakować się na minę.

Korozja w tych autach nie jest wymysłem volkswagenowców, przygotuj się, na nią i albo się przyzwyczaisz i polubisz albo będziesz się wściekał patrząc na nią.
W obu autach już dawno powinna się ujawnić i nie wierzę, że są od niej wolne. Pozostaje pytanie jak bardzo zainfekowane, lub jak bardzo poprzedni właściciel kochał auto i o nie dbał.

W pierwszej maździe masz lpg. Ważne od jakiego czasu, jak serwisowana, czy wykonywane były regulacje zaworów (nie jest tanio – w tym przypadku to 1/10 wartości auta) dodatkowo należy o to dbać i kontrolować.
Lewa krawędź przedniego zderzaka nie jest spasowana, ale nie musi to od razu świadczyć o jakiejś tragedii.
Zastanawia mnie historia auta.. co się z nim działo , skoro w Holandii miał jednego właściciela przez rok, a w Polsce zarejestrowany został dopiero w 2018r – temat do wyjaśnienia.


Miałem okazję prowadzić mazdę z silnikiem 150kM i 5-o biegową skrzynią manualną. Nie powaliła mnie ani mocą ani prowadzeniem.
Silnik 1,6 jest bardziej popularny i dość powszechny.

Z tych dwu wg mnie mniejszą miną powinna być ta mazda z pierwszego linka z silnikiem 1,6, ale osobiście kupiłbym w benzynie i sam zagazował – od początku panujesz nad sytuacją..

Oba ogłoszenia obarczone są dużym ryzykiem, bez miernika grubości powłoki lakierniczej, kolegi który się zna na autach i kontroli na kanale lub w SKP nie podejmowałbym się zakupu.

Bardzo uważaj...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3148 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez child » 16 lip 2021, 21:44

WoBer napisał(a):– jak spisuje się silnik 1.6 z gazem? czy nie lepiej skupić się na samej benzynie?
– jak to jest z tą rdzą? po rozmowie z kilkoma znajomymi każdy mi odradzał mazdę właśnie przez tą rdzę
– jak jest z awaryjnością i takimi typowymi usterkami?
Dodam jeszcze, że auto będzie głównie służyło do jazdy w mieście, choć kilka razy w roku będą dłuższe trasy (po 400-500km w jedną stronę), więc też pytanie jak jest z komfortem w trakcie dłuższych podróży? O ile to ma znaczenie nie jestem wielkoludem i mam jakieś 1,75m.


Silnik 1.6 spisuje się z gazem średnio. Kolega taki ma i wlaśnie jest po kapitalnym remoncie głowicy :) Oczywiście zaraz pojawią się głosy, że jak dobrze zrobiona instalacja, to będzie hulać, ale prawda jest taka, że są lepsze silniki do LPG. Ja miałem bez gazu i byłem bardzo zadowolony (zarówno z silnika, jak i całego samochodu).

Poza rdzą :) są to samochody mało awaryjne, natomiast części potrafią być dość drogie. Ale wolę drogą część, której nie trzeba wymieniać, niż tanią, którą wymienia się co 2 lata...

Co do komfortu – ja mam 182cm wzrostu i mogłoby być więcej miejsca (chociaż dramatu nie było), ale przy twoim wzroście nie powinieneś mieć żadnego problemu. Samochód jest dość twardy jak na standardy Mazdy, ale nie skrajnie, tzn. nie powinno to powodować dyskomfortu poza naprawdę mocno dziurawymi drogami. Ja swoją robiłem czasami trasy typu 600-700km i nie narzekałem na wygodę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy Moto