Zakup używanego auta: Mazda3 BM/BN (2014-2018)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez e-tomek » 20 mar 2017, 19:24

Szarny – no tak to działa, to wszystko o czym piszesz jest normalne ... tym bardziej, że BM-ka waży prawie 1300kg, to nie ma co oczekiwać od 120 koni, że będzie rakietą.
A 6-tka GJ benzyna ... też prawie 1300kg, masa taka sama!
Może coś tam z przełożeniem 6-tki skopali ... ale myślę, że to po prostu specyfika silnika + masa auta, a też skoro ludzie piszą o wrażeniach z autostrady ... to raczej nikt po autostradzie sam nie jedzie. Jak auto zapakowane bagażami, do tego 3-4 osoby w aucie, to już mamy masę ok. 1650kg.
Jadąc w pojedynkę to zupełnie inne wrażenia.

A jak ktoś jeździ dieslem to musi zrozumieć, że silnik benzynowy a diesel to 2 różne światy i tych silników nie porównuje się przez pryzmat mocy.
110 koni w dieslu to odpowiednik (wrażenia z przyspieszania) benzyny gdzieś może na poziomie 130-140 koni.
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2012, 16:03
Posty: 1214 (2/28)
Auto: Mazda 6 2018

Postprzez child » 21 mar 2017, 21:38

Szarny napisał(a):Oczywiście nie jest to jakiś tam dramat i spokojnie można tak jeździć, należy jednak mieć świadomość że na autostradzie samochód zdecydowanie jest z gatunku słabszych i trzeba mieć z tyłu głowy że nie ma żadnego zapasu mocy na wysokich biegach.

No, i skoro jest tak w silniku 2.0, to w znacznie słabszym 1.5 będzie jeszcze gorzej.


I znowu dochodzimy do tego samego miejsca, czyli "o jaka ta Mazda 3 słaba, tym się ledwo da toczyć po mieście" itd itp.

Długi 6-ty bieg to akurat bardzo fajna sprawa, ponieważ zmniejsza zużycie paliwa przy prędkościach autostradowych. Oczywiście, że kosztem przyspieszenia, ale po to masz 5 niższych biegów, żeby sobie móc zredukować i mieć przyspieszenie.

Twierdzenie, że wolnossak nie ma mocy na niższych obrotach to truizm – jak ktoś chce mieć moc na niskich obrotach, to kupuje kosiarkę, a nie wolnossaka.

Na opinie o "samochodzie zdecydowanie z gatunku słabszych" itp nie chce mi się nawet po raz któryś odpowiadać – gdyby to była prawda, to zdecydowana większość samochodów spotykanych na autostradach musiała by być z gatunku masakrycznie słabych :)

Ja po autostradach śmigam, jest fajnie, dynamicznie, a mocy mi nie brakuje, żeby dynamicznie doganiać wyprzedzające się TIRy <killer>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1570 (49/93)
Skąd: Brzezina
Auto: BM '13
NB '00
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez wiciu32 » 18 paź 2018, 18:24

Czy znajdzie się osoba, która użytkowała najpierw BL 2.2 MZR-CD i przesiadła się do BM 2.2 SkyActive-D, żeby porównać eksploatację tych aut?
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2017, 14:02
Posty: 30 (1/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BL 2.2 MZR-CD 185 KM '09

Postprzez Creativ95 » 22 maja 2019, 10:23

Witam, planuje kupić mazde 3 bn/bm mam pytanie o fotele, jak wygląda jakość foteli materiałowych a jaka skórzanych w tym aucie? Nie ukrywam że marzy mi się piękna skóra w aucie ale troche o tym czytałem i jest dużo negatywnych opinii(za zimno, za gorąco, pocenie się, slizganie itp) czy ktoś może posiada i może podpowiedzieć? nie wiem czy skupić się na szukaniu ze skórą czy dać sobie spokój
Początkujący
 
Od: 16 maja 2019, 11:23
Posty: 8
Auto: Opel astra g 1.6

Postprzez fux » 3 cze 2019, 06:11

Creativ95 napisał(a):Witam, planuje kupić mazde 3 bn/bm mam pytanie o fotele, jak wygląda jakość foteli materiałowych a jaka skórzanych w tym aucie? Nie ukrywam że marzy mi się piękna skóra w aucie ale troche o tym czytałem i jest dużo negatywnych opinii(za zimno, za gorąco, pocenie się, slizganie itp) czy ktoś może posiada i może podpowiedzieć? nie wiem czy skupić się na szukaniu ze skórą czy dać sobie spokój


Bzdura. Właśnie fotele podstawowe d... nie urywają. Te, które mam w swojej, skórzane kubełki, są wygodne.
Szukaj wysokich modeli wyposażenia. Najlepiej automat.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 18:41
Posty: 327 (4/5)
Auto: 3 BM 2.0 120 KM, A/T, X'15 SKY PASSION Safety, Navi, sedan, snowflake white

Postprzez darrecki » 16 cze 2019, 21:56

wiciu32 napisał(a):Czy znajdzie się osoba, która użytkowała najpierw BL 2.2 MZR-CD i przesiadła się do BM 2.2 SkyActive-D, żeby porównać eksploatację tych aut?


A Może być 2.0 MZR-CD?
Sky-D 2.2 jest fajne ale:
1. Rocznik ma znaczenie – wersje wyprodukowane do września 2013 mają wadliwy wałek wydechowy. Unikać jak ognia
2. Padają turbiny – wada materiałowa, lekarstwa brak. Moja jeszcze dycha, 84tyś km najechane.

Jeździłem 2.0 MZR-CD 9 lat, 2.2 Sky-D jeżdżę ponad 4. Nowa mniej pali, lepiej się zbiera, DPF bezproblemowy. Po "wirusie" daje sporo frajdy z jazdy więc dla mnie 2.2D to jedyny wybór. Godny następca 2.2 MZR, ostatni niestety, bo nowe BP dostały jedynie parchło w postaci 1.8D.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2595 (38/118)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez JacekS » 15 sie 2019, 23:02

Dzieńdobry,
Przeglądając rekreacyjnie ogłoszenia sprzedaży Mazdy 3 po lifcie (od 2017 roku) trafiłem na jedno, które wydało mi się bardzo atrakcyjne – przynajmniej cenowo.
Przedmiotem ogłoszenia jest poliftowa mazda 3 sedan z początku 2017 roku z silnikiem Sky-D 2.2 150KM i przebegiem 126tys km. Więc auto było jeżdżone – wychodzi średnio 50tys rocznie. Niby sporo ale nie jest to też '180tys do negocjacji.....'
Samochód będę oglądać w najbliższy weekend i w związku z tym chciałbym prosić o poradę na co szczególnie zwrócić uwagę i czy w modelu występują jakieś znane wady. Chodzi i głównie o silnik / układ napędowy / elektronikę.
Jako, że rzecz dzieje się w Danii to wypadkowości się nie obawiam, bo nikt tu nie naprawia aut poważnie rozbitych gdyż jest to zwyczajnie nieopłacalne. Fakt wystrzelenia pirotechniki eliminuje auto z dróg – więc jeśli coś znajdę to będą to raczej naprawy szkód parkingowych lub niewielkich stłuczek. Chciałbym jednak wiedzieć czy taki przebieg w Mazdzie z dieslem to powód do obaw czy niekoniecznie?
Z góry dziękuję za pomoc i serdecznie pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 1 lis 2016, 18:02
Posty: 7 (1/0)
Auto: Mazda 3 BK '08, 1.6 105KM

Postprzez darrecki » 16 sie 2019, 18:54

Taki przebieg nie jest problemem o ile auto było serwisowane tak jak przewiduje producent. W 2017 nie było również żadnych kwiatków jak z początku produkcji (wycierający się wałek), a turbina powinna być już po rewizji (urywające się klapki). DPF również powinien być w dobrym stanie, a jeśli będzie się wypalał zbyt często (częściej niż 150-200km) to trzeba go "wyprać" i założyć ponownie – będzie jak nowy. Napisał to właściciel 2.2D od jakichś 5 lat.
Co sprawdzić?
– rozpędzić się do 130+ i obserwować czy coś nie drga >> https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=497&t=173575
– zobaczyć czy nie bije kierownicą podczas hamowania i jako tako hamuje
...bo hamulce i wibracje to 2 największe wady tego pojazdu, szczególnie w dieslu.
– ewentualnie sprawdzić czy w miarę równo się rozpędza (3 bieg), bo jeśli do 2500obrotów nie jedzie, a potem drze do przodu, to mała turbina klękła.
Raczej nic innego nie boli tego pojazdu, na rudą to chyba jeszcze za wcześnie.
I jak masz ELM327 na bluetooth to można podłączyć się forscanem na telefonie i w zasadzie wszystko sprawdzić. Od interwałów DPF poprzez wszelakie błędy zapisane w pamięci auta.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2595 (38/118)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez JacekS » 18 sie 2019, 21:31

Hej darrecki, dziękuję za odpowiedź. Turbo sprawdzone -auto przyspiesza jak marzenie od 1000 obrotów ciągnie równo aż do samego końca. Dwumasa cisza – żadnych metalicznych dzwięków, brzdęków wszystko OK. Rura wydechowa czysta – zero sadzy, czyli DPF raczej ok. Żadnego interfacu do komputera nie posiadam, więc auto będę musiał kupić na 'wiarę'. Jedyne co znalazłem to 2 warstwę lakieru na tylnym błotniku od strony kierowcy – około 160 mikronów, więc szpachli nie ma – tylko lakier.
Nic nie wibruje, nic nie sciąga – na autostradzie do 150 gonione – no nie mogłem sobie przyjemności odmówić. Auto jedzie prosto jak strzała. Po prostu... jestem zachwycony.
No ale żeby nie było tak kolorowo to jest jeszcze jedna rzecz która nie daje mi spokoju, lecz wierzę, że można ją (mam nadzieję, że łatwo) rozwiązać: Mianowicie podczas zamykania drzwi tylnych słychać brzęczący odgłos jakby w klapie bagażnika, zderzaku tylnytm. Problem występuje tylko wtedy gdy klapa jest zamknięta. Gdy jest otwarta nic nie brzęczy, nic nie wibruje. Próbowałem też klapę mocniej dociskać – opierając sie o nią i dalej to samo. Wystarczy jendak ją lekko uchylić – by tylko zamek puścił i brzdęk ustaje.
Ciężko mi opisać jaki to odgłos ale porównać go można do np. wibrującej osłony tłumika (tej alumionowej na podwoziu). Sprawa dziwna. Mam nadzieję, że błaha ale daje do myślenia.
Początkujący
 
Od: 1 lis 2016, 18:02
Posty: 7 (1/0)
Auto: Mazda 3 BK '08, 1.6 105KM

Postprzez przemek24p584 » 4 lis 2019, 14:07

Creativ95 napisał(a):Witam, planuje kupić mazde 3 bn/bm mam pytanie o fotele, jak wygląda jakość foteli materiałowych a jaka skórzanych w tym aucie? Nie ukrywam że marzy mi się piękna skóra w aucie ale troche o tym czytałem i jest dużo negatywnych opinii(za zimno, za gorąco, pocenie się, slizganie itp) czy ktoś może posiada i może podpowiedzieć? nie wiem czy skupić się na szukaniu ze skórą czy dać sobie spokój
z tego co cise orientuje wersję do 2016 r (przed liftem) miały fotele tzn ich obicia z kiepskiego materiału. Wersje po liftingu są dużo lepiej wykonane. Co do skóry nie podpowiem bo nie miałem M3 w skórze.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2019, 21:21
Posty: 106 (13/0)
Auto: Mazda 3. 2018 2.0 165KM

Postprzez kierownikk » 28 lut 2020, 07:19

Po pierwsze ogromne WITAM WSZYSTKICH od nowego członka forum.

Potrzebuję porady. W niedzielę zamierzam obejrzeć Mazdę 3.
Jest to 2016 rocznik po facelifcie, 2.0 Sport Skyactive Automatic z 60tyś km przebiegu i kosztuje 11500 funtów (mieszkam w UK). Uwielbiam jej specyfikacje i uwielbiam wygląd, 18-calowe koła, audio bose, światła xenonowe itd itp. Przesiadam się z dość ubogiej BMW serii 1 z 2014 roku z powrotem na japońską jakość (mam nadzieję).
Kiedyś miałem toyoty przed moim bmw i nigdy nie narzekałem, czego nie mogę powiedzieć o bmw chwilowo.

W każdym razie moje pytania to:
1) Czego powinienem szukać, oglądając ten samochód? Czego powinienem szukać podczas jazdy testowej?
2) Pytanie również o automatyczną skrzynię biegów, ile ma biegów? Spodziewałbym się, że będzie to 6, ale mogę się mylić.
3) Czy te silniki są niezawodne?
4) Czy te automatyczne skrzynie biegów są niezawodne?
Samochód pochodzi od dealera Mazdy z 12-miesięczną gwarancją, co daje mi trochę spokoju umysłu. Będzie również robiony przegląd przed odbiorem, chociaż nie sądzę, że zmienią olej przekładniowy, więc czy warto to też zrobić przy tym przebiegu?
Mam zamiar zatrzymać ten samochód przez 4-5 lat, więc oczywiście chciałbym, aby był jak najbardziej bezproblemowy.
Będę głównie korzystał z tego samochodu na dość krótkich dystansach, 5-10 km dziennie, a co tydzień lub dwa dłuższe przejazdy autostradą w weekend. Około 10 tyś kilometrów rocznie. Czy uważacie, że ten samochód poradzi sobie z tym dobrze?

Tutaj sztuka o której piszę...

https://www.autotrader.co.uk/classified/advert/202002036894075?advertising-location=at_cars&year-from=2015&maximum-mileage=40000&price-to=12000&postcode=m98rn&model=MAZDA3&page=1&price-from=10000&radius=100&make=MAZDA&fuel-type=Petrol&onesearchad=New&onesearchad=Nearly

Co myślicie?
Wszelkie porady i opinie będą mile widziane.

Dziękuję i pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 28 lut 2020, 07:12
Posty: 2 (1/0)
Auto: Mazda 3 2016 2.0 Skyactive Automatic

Postprzez child » 28 lut 2020, 22:21

kierownikk napisał(a):Po pierwsze ogromne WITAM WSZYSTKICH od nowego członka forum.


My również witamy

W każdym razie moje pytania to:
1) Czego powinienem szukać, oglądając ten samochód? Czego powinienem szukać podczas jazdy testowej?


* bicia podczas hamowania z prędkości 120-150km/h (ale w jukeju to chyba nawet tyle nie wolno jechać :P)
* trzeszczenia słupków czy tam innych schowków
* stanu lakieru (ryski itp)
* porysowanego plastku piano black w środku, o ile ci się nudzi i przeszkadzają ci takie rzeczy

2) Pytanie również o automatyczną skrzynię biegów, ile ma biegów? Spodziewałbym się, że będzie to 6, ale mogę się mylić.


Tak, 6.

3) Czy te silniki są niezawodne?


Ja bym powiedział, że nawet bardzo. Zdarzają się drobne wycieki oleju i to właściwie tyle.

4) Czy te automatyczne skrzynie biegów są niezawodne?


Nie kojarzę żeby ludzie się skarżyli.

Samochód pochodzi od dealera Mazdy z 12-miesięczną gwarancją, co daje mi trochę spokoju umysłu. Będzie również robiony przegląd przed odbiorem, chociaż nie sądzę, że zmienią olej przekładniowy, więc czy warto to też zrobić przy tym przebiegu?


W instrukcji użytkownika będziesz miał napisane, co ile trzeba zmieniać, dealer to na pewno też wie. Ja bym zmieniał zgodnie z zaleceniami producenta.

Mam zamiar zatrzymać ten samochód przez 4-5 lat, więc oczywiście chciałbym, aby był jak najbardziej bezproblemowy.
Będę głównie korzystał z tego samochodu na dość krótkich dystansach, 5-10 km dziennie, a co tydzień lub dwa dłuższe przejazdy autostradą w weekend. Około 10 tyś kilometrów rocznie. Czy uważacie, że ten samochód poradzi sobie z tym dobrze?


Na krótkich dystansach możesz się niemile zdziwić spalaniem (zwłaszcza, jeśli to miasto). Ogólnie piszesz o typowym, niezbyt intensywnym użytkowaniu, więc nie ma sobie z czym nie radzić ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1570 (49/93)
Skąd: Brzezina
Auto: BM '13
NB '00
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez kierownikk » 29 lut 2020, 05:51

Hej, dzięki za odpowiedź i za wszystkie porady odnośnie oględzin samochodu. Na pewno zwrócę na to wszystko uwagę.

Wysokie spalanie na krótkich dystansach to chyba norma w każdym silniku spalinowym więc tego jestem świadomy i przygotowany mentalnie <glupek2>

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 28 lut 2020, 07:12
Posty: 2 (1/0)
Auto: Mazda 3 2016 2.0 Skyactive Automatic

Postprzez talk_about85 » 4 wrz 2020, 09:13

Mam zagwozdkę. Co to za wersja AL-SPORTS? Była w ogóle taka nazwa? To jakaś krótka seria na dany kraj docelowy modelu BM w tym przypadku Niemcy? Ja osobiście myślałem że Sky Passion to jest full.

https://www.otomoto.pl/oferta/mazda-3-a ... 800b215933
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 22:59
Posty: 1106 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez child » 6 wrz 2020, 19:46

W Polsce nie było takiej nazwy. W innych krajach zdarzała się wersja Sport, ale o AL-SPORTS nie słyszałem. Z wyposażenia wychodzi mi, że to po prostu SkyPassion.

Natomiast samo ogłoszenie jest napisane tak nieprzyzwoicie entuzjastycznym tonem, że aż zęby bolą. Najbardziej mi się podoba "FULL LED przód i tył" oraz "Skrętne bixenony". Czyli jedyny w swoim rodzaju samochód ze światłami jednocześnie LED i Xenon – ja bym brał taki unikat :D

PS. Widzę, że nawet skóry nie ma – mi by to akurat odpowiadało, ale ogólnie skóra jest uważana za "wyznacznik wypasu".
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1570 (49/93)
Skąd: Brzezina
Auto: BM '13
NB '00
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez skrzypela » 11 wrz 2020, 07:21

Hej. Zamierzam kupić Mazde 3II. Słyszałam jednak opinię że karoseria szybko rdzewieja...Czy ktoś z użytkowników może to zweryfikować. Czytałam na różnych forach, że problem dotyczył starszych modeli A obecnie już nie występuje. Potwierdziciw to? Zakochałam się w niej od pierwszego wejrzenia i chyba dlatego mąż odradza mi kupno :)
Początkujący
 
Od: 10 wrz 2020, 18:40
Posty: 1
Auto: Mazda 3 II

Postprzez Tasman20Wroc » 11 wrz 2020, 08:29

Z karoserią jest mniejszy problem niż w pierwszej generacji. Podwozie rdzewieje nadal. Kupując Mazdę musisz się liczyć z konserwacją podwozia i z tym , że ruda kiedyś wyjdzie. Ja mam 3 II i zakupu nie żałuję, jak każde auto ma swoje wady.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2019, 20:45
Posty: 313 (16/6)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL 2012
Były:
Polonez Caro 1.5 GLE
Golf IV 1.6 MPI

Postprzez rafik85 » 12 wrz 2020, 11:16

Każdy japończyk z tamtych lat rdzewiał trochę. Po zakupie oczyścić dół, zakonserwować i będzie spokój.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 813 (0/17)
Auto: cx5 2.5t 250KM2020
3 2.5 185KM 2019
mx5 2.0 185KM 2019

Postprzez Dominator » 12 wrz 2020, 11:24

Każdy japończyk jak gnił tak gnije, tym bardziej obecne gdzie lakier ma po 50 mikronów.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4851 (62/63)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: 308SW T7 2.0 gnojówka
Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez patryk0402 » 16 paź 2020, 16:45

Witam
Jestem na etapie poszukiwań swoje przyszłej wymarzonej Mazdy 3.

Ogólnie to problem jest w tym, że liczba ogłoszeń spełniająca moje kryteria jest ogólnie mała – a okolic/promieniu 100km jest ich masakrycznie mało.

Ciekawi mnie, czy realne jest zdobycie 3 BM (2014-2015-2016) w przedziale 35-40k w przyzwoitej cenie/stanie?


Oglądałem jeden egzemplarz w komisie – na zdjęciach wszystko ładnie fajnie, a na miejscu istna tragedia – kierownica poprzecierana, fotel kierowcy strasznie wytarty rozdarty, liczne rysy, obicie, drobne otarcia etc.

Chciałbym poznać opinię w szczególności o stanie kierownicy i tapicerki w samochodach ok 6letnich – jak to u Was wygląda, albo z czym mieliście styczność podczas poszukiwań własnego samochodu

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 15 paź 2020, 17:18
Posty: 6 (4/0)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Rabus i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Moto