Mazda6 2.0 Pb, 2008, (otomoto: 6066953935), 22.000 zł, Sopot.

Tutaj zadajemy pytania na temat opinii o konkretnych egzemplarzach.

Postprzez Sebaa75 » 9 gru 2019, 19:13

Hello,
dawno mnie tu nie było, ale
rozważam zakup nowszej Mazdy GH. Wymagania to kombi i automat przede wszystkim. Ofert zbyt wielu nie ma.

Blisko mnie znalazłem:

https://www.otomoto.pl/oferta/mazda-6-I ... 70b65518f9


Pierwsze co pytałem to korozja, gość twierdzi, że nic nie ma, poza nalotem rdzy na elementach typu belka, wahacze, miejscowy nalot na podłodze od spodu. Napisał, że auto z salonu polskiego, ale tak naprawdę jest z Niemiec i jako nowe przyjechało do Polski na lawecie <co?> Podobno ma na to wszystkie dokumenty. Historia serwisowa jest dostępna niby do 2014 roku, wtedy przebieg około 142 kkm. Zatem może ten obecny 228 kkm jest w miarę realny. Jak jest z żywotnością tego układu silnik 2.0 + automat przy takim przebiegu? Chcę podjechać obejrzeć i pojechać do znajomego na podnośnik na oględziny.
Co myślicie, warto się interesować tym autem? Może ktoś z okolicy zna lub oglądał?
Ewentualnie może ktoś z forum sprzedaje podobne auto?

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2012, 20:23
Posty: 90 (0/5)
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Auto: Mazda 6 GH 2.0 PB '08 Kombi
Mazda 2 DY 1,4 PB '06
Yamaha TDM 900 '07

Postprzez Daka » 10 gru 2019, 01:22

Mógł po prostu dealer z Polski odkupić nową salonową z Niemiec. Moja np jest z produkcji na rynek duński i dealer Mazdy z Polski odkupił ją nową z Danii.
Początkujący
 
Od: 5 mar 2019, 00:03
Posty: 16
Auto: Mazda 6, 2.0 Disi, 2012

Postprzez Sebaa75 » 12 gru 2019, 21:22

Hello,

więc obejrzałem rzeczony samochód z ogłoszenia wyżej. Nadwozie ogólnie wygląda nieźle, poza porysowanym zderzakiem przy parkowaniu, do tego są 2 wgniotki na tylnych drzwiach, jedna w samym narożniku na linii szyb bocznych, ktoś za szybko otworzył drzwi i w coś uderzył i po drugiej stronie typowa wgniotka marketowa z lekką rysą, tym razem pewnie ktoś kto obok stał otworzył nonszalancko drzwi. Do tego lekki nalot korozji na jednym tylnym nadkolu. No i standardowo trochę rys na lakierze raczej wszystko do spolerowania. Silnik pracuje równo, jest suchy, nic nie cieknie, nie dymi. Praca skrzyni biegów raczej też bez zarzutu. Pojechałem na kanał i tak, amortyzatory 85 % , hamulce w miarę równo, przód 3,32 i 3,48, tył odpowiednio 2,15 i 2,12, ręczny trochę słabiej. Świecił się czujnik ciśnienia w kołach, ale po dopompowaniu na 2,2 bara i przejechaniu z 500 metrów kontrolka zgasła. W zawieszeniu nie stwierdziliśmy żadnych luzów oprócz niewielkiego ledwo wyczuwalnego luzu przy gumie stabilizatora po prawej stronie- swoją drogą dostęp tam to tragedia jak dojdzie do wymiany. I teraz sprawa najsmutniejsza, jak zszedłem pod spód moim oczom ukazała się korozja :( Nie jest jej dużo, ale jednak. Najciekawsze jest to, że jest ona na elementach typu progi od spodu, kawałek podłogi, z tyłu przy podłużnicach nad tłumikami. Natomiast większość podłogi na środku i pod tymi plastikowymi osłonami nie ma wcale śladów korozji. Sprzedający twierdzi, że od czasu kiedy kupił to te elementy wyglądają tak samo – kupił w 2015 roku – na moje niemożliwe, korozja jednak jakoś tam z reguły postępuje. Natomiast blacha się trzyma, nie jest miękka czy przegnita, śrubokrętem dziury nie dało się zrobić. Przy odpowiednim nakładzie pracy czy finansów lub mieszaniny tego powinno się to dać ogarnąć. Ogólnie samochód raczej zadbany, do 2014 roku historia serwisowa z ASO, potem już serwisowany w normalnym warsztacie, ale gość ma faktury na wszystkie serwisy olejowe, klimy itp. Wymieniał też niektóre elementy w zawieszeniu w tym dolny wahacz z przodu. Ma koło zapasowe dojazdowe i piankę w bagażniku z przegrodami bardzo dobrze dopasowaną, nic nie lata, podłoga równo leży. Słabo działa przycisk do regulacji prawego lusterka, trzeba mocno wciskać albo "trzymieć" i wtedy operować tym 4-ro pozycyjnym. Martwi mnie też brak info o regulacji zaworów, więc pewnie trzeba by tam chociaż zajrzeć w celu pomiaru. Mam więc trochę do myślenia, chciałbym tym samochodem pojeździć minimum 4- 5 lat, ale ogólnie mi się podoba ten egzemplarz. Jak żyć... <glupek2>

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2012, 20:23
Posty: 90 (0/5)
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Auto: Mazda 6 GH 2.0 PB '08 Kombi
Mazda 2 DY 1,4 PB '06
Yamaha TDM 900 '07

Postprzez Dominator » 13 gru 2019, 19:02

Mazda więc musi gnić. Jeśli to Ci nie przeszkadza to będziesz raczej zadowolony.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez dadan » 14 gru 2019, 21:42

O ile dobrze pamiętam, to swoją gg kupowałeś z Pruszcza z forum? Spóźniłeś się jakiś miesiąc, bo była fajna kombi 2.0 pb + automat za podobne pieniądze, ale z przebiegiem 160 tyś km. Spalanie w mieście bliżej 15 niż 10. Dobrze sprawdź chłodnice wody i ewentualnie wymień, jak puści to może uszkodzić skrzynie.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 13:23
Posty: 664 (0/15)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Postprzez Neonixos666 » 14 gru 2019, 21:49

Dominator napisał(a):Mazda więc musi gnić.


<lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Sebaa75 » 15 gru 2019, 16:22

Hello,

dadan napisał(a):O ile dobrze pamiętam, to swoją gg kupowałeś z Pruszcza z forum? Spóźniłeś się jakiś miesiąc, bo była fajna kombi 2.0 pb + automat za podobne pieniądze, ale z przebiegiem 160 tyś km. Spalanie w mieście bliżej 15 niż 10. Dobrze sprawdź chłodnice wody i ewentualnie wymień, jak puści to może uszkodzić skrzynie.


Zaiste, dobrze pamiętasz. Od jakiegoś czasu nieśmiało się rozglądam, ale bez ciśnienia... Na forum też lookałem, ale pewnie nie zauważyłem. Ta ma 228 kkm, przebieg wygląda realnie, to co jest w DSR pokrywa się jakoś z tym co w CEPIK. Sprzedający ma sporo rachunków, więc jeśli mechanik go nie kantował to powinno być OK. Pod maską wygląda dobrze, chłodnice też, ale jeszcze się temu przyjrzę jutro. Najgorzej ta korozja hahaha ... Pocieszające jest to, że jest ona tylko częściowo na tych nieosłoniętych częściach wzdłuż samochodu, pod tymi plastikowymi pokrywami jest OK – srebrna czysta powłoka. No i dziury nigdzie nie udało się zrobić. Gdyby nie te problemy nie szukałbym teraz auta. Ale poddaję się z GG i normalnie nad tym ubolewam <płacze> ale nie potrafię znaleźć uzasadnienia, żeby dalej z tym walczyć. Gdyby było inaczej pojeździłbym jeszcze 3-4 lata i szukał GJ. A na razie przy moich przebiegach i czasie kiedy jestem w domu i mogę jeździć tym samochodem wydatek rzędu nie wiem... 60 kPLN (około, nie wnikałem dokładnie, może trzeba położyć więcej za dobry egzemplarz) mi się nie kalkuluje, dlatego uznałem,że taka GH będzie fajnym kompromisem, a GG będę chciał sprzedać. Spalanie na chwilę obecną mnie jakoś nie przeraża, zdaję sobie sprawę, że nie będzie to 7,5 litra w trasie i 9 po mieście, tylko raczej więcej. Chociaż na komputerze w tej oglądanej średnia wartość była 9,5 LTR, a u mnie jest chyba 8,5.
Zobaczymy, jeśli kupię...

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2012, 20:23
Posty: 90 (0/5)
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Auto: Mazda 6 GH 2.0 PB '08 Kombi
Mazda 2 DY 1,4 PB '06
Yamaha TDM 900 '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Moto