Mazda Xedos 9 2.5 Pb, 2002, (olx: 474921447), 12.500 zł, Głogowo.

Tutaj zadajemy pytania na temat opinii o konkretnych egzemplarzach.

Postprzez kruszek » 6 sie 2018, 13:06

Dzień dobry. Jestem tu bardzo bardzo świeży. Jestem zainteresowany kupnem mazdy xedos 2,5 z 2002r

olx474921447.jpg


https://www.olx.pl/oferta/mazda-xedos-9 ... 0c62373309

I tu pytanie. Jako wieloletni miłośnik aut spod znaku VAG nie wiem na co zwrócić uwagę. Jak kupować ten samochód , gdzie są rzeczy na które szczególnie zwrócić uwagę. Czy Mazdy właśnie Xedos korodują? Jeśli oglądniecie to ogłoszenie to pytanie czy warto. Jest wiele pytań i stres przed zakupem takiego pięknego ale i rzadko spotykanego samochodu. Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie.
Początkujący
 
Od: 6 sie 2018, 12:57
Posty: 1
Auto: dopiero kupię

Postprzez szkodnik_byd » 6 sie 2018, 18:45

Auto może koronować ale raczej tylko nadkola – no chyba że nasi tu byli

Auto wcale nie jest takie drogie w eksploatacji jak by się mogło wydawać

Jak ładny egzemplarz to brać i cieszyć się jazda
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez ProboszczV6 » 7 sie 2018, 10:39

Witaj.
Cieszy fakt, że masz zamiar podjąć taką życiową decyzję, uwolnienie się od niemieckiego wozu drabiniastego to dobry początek nowego lepszego okresu w życiu hehe :]
Teraz poważnie.
O zaletach Mazdy X9, wykonanie, prowadzenie, wygoda, nie trzeba wiele pisać, nie będę uprawiał tu reklamowego bełkotu. Trzeba pamiętać że auto konstrukcyjnie zakorzenione jest w początku lat 90, więc wyposażenie i wykonanie trzeba porównywać do konkurencji z tych lat, chociaż można się zdziwić bo nawet auta do 2010 są gorzej zrobione. Klimatronik teraz już nikogo nie dziwi, tak jak i pełna elektryka, kiedyś to było coś, teraz normalne wyposażenie.
W kwestii prowadzenia nie ma co porównywać do typowych niemieckich taczek, nawet nowszych, po pierwszej jeździe sam do tego dojdziesz, ja to nazywam "profesjonalnym układem jezdnym". Czasem wkurza tylko TCS który przy uślizgu kół napędzanych wycina moc prawie do zera ale da się do tego przyzwyczaić, układ mimo to jest bardzo przydatny np w zimie, ruszysz po lodzie pod górę bez większego problemu i auto nie zmienia biegów w miejscu :]
Funkcja "Hold" w skrzyni biegów, pozwala ruszyć z 2 a nawet z 3 biegu, również przydatna w zimie. Pozwala też na ręczną zmianę biegów, ale trzeba pamiętać że to hydrokinetyk z lat '90, działa to średnio / nie ma sensu używać.
Teraz wady i bolączki.
Silnik 2,5 KL, zdarzały się awarie aparatu zapłonowego, zdycha cewka, ale da sie to naprawić. Przy skrzyni manualnej auto dość dobrze się rozpędza, przy automacie... cóź nie jest to demon osiągów. Silnik dobrze współpracuje z instalacją LPG, ma hydrauliczne popychacze zaworów więc nie trzeba regulować luzów. Ma również bezkolizyjny rozrząd więc nawet jak urwie się pasek to wystarczy założyć nowy i jedziesz dalej.
Skrzynia manualna jest trwała i nawet po 20 latach nic się z nią nie dzieje, stosunkowo drogie są sprzęgła ale można dać tarczę do regeneracji za 100zł, wymienić łożysko(100zł) i jeździć dalej.
Skrzynia GF4A-EL, stosowana w zestawieniu z silnikiem KL jest słaba konstrukcyjnie, trzeba pilnować wymiany oleju z filtrem co max 40tys km wg mnie. Jednak nawet to na dłuższą metę nie pomoże, cytując pewnego blogera, "mając tą skrzynię to kwestia czasu, bo i tak pójdziesz z nią na dno". Na pocieszenie powiem że skrzynia jest łatwa do rozebrania i jeśli w porę zauważysz problem to wymienisz zestaw tarcz ciernych bez demontażu skrzyni z auta.
Zawieszenie jest dość solidne, trzeba uważać na przednie sworznie wahaczy, bo przy mocnym zużyciu mogą się urwać, nie warto stosować zamienników. Części oryginalne kosztują swoje ale warto wydać więcej bo wytrzymują zdecydowanie dłużej.
Ceny cześci do układu hamulcowego nie odbiegają znacząco od normy, ale np. nie warto kupować drogich klocków hamulcowych, bo najtańsze obecnie na rynku są najlepsze, lepiej kupić droższe tarcze, ale nawet najtańszy Hart się sprawdza. Z tyłu jest bębnowy hamulec ręczny, szczęki da się kupić tylko oryginalne (200-250zł) ale wymieniasz i zapominasz.
Blacha...
Jak napisał szkodnik, korodować będzie, warto zabezpieczyć karoserię porządnymi środkami do konserwacji(np Noxudol) ważne jest zabezpieczenie drzwi, klapy, profili zamkniętych woskiem, Podłoga najwięcej się sypie w okolicach progów mniej więcej 2/3 między słupkiem A i B, czasem trzeba spawać, uderza tam najwięcej kamieni spod przednich kół. Tylne błotniki najbardziej się sypią, nawet wosk nie pomoże bo zrobione to jest tak że nie wejdzie on w szczelinę między blachami, sytuacja jak w przypadku skrzyni tzn. "i tak pójdziesz na dno" prędzej czy później.
Może o czymś zapomniałem...
Celowo nie poruszam sprawy silnika 2.3 KJ bo w tym roczniku nie był dostępny w X9.
Tak wygląda sytuacja w przypadku Mazdy Xedos 9. Ma swoje bolączki, największą z nich jest blacha.
Mimo to uważam że warto taki samochód kupić, koszty nie zwalają z nóg, zwłaszcza kiedy porównasz je z kosztami utrzymania np audi A6 niezależnie czy benzynowego czy "w gnoju".
Problemem nie jest też samo auto, tylko osoba która się zajmie jego serwisowaniem, najpewniej twój poprzedni mechanik od kibelwagena nie będzie w stanie sobie z Mazdą poradzić, chociaż może być też tak że sobie poradzi.
Pocieszający jest fakt, że wiele napraw możesz wykonać sam, są dostępne instrukcje serwisowe w internecie, wystarczy zestaw typowych kluczy płaskich i nasadowych, nie ma nic nietypowego, chyba że chcesz rozbierać silnik na drobne. Niezastąpione jest też uważne podejście do tego co się robi, jak rozbierzesz, żebyś umiał poskładać :D

ostatecznie
Kupuj dobrą zadbaną sztukę, zabezpiecz przed korozją i ciesz się świetnym autem którego nie spotyka się często na drodze. Problemy które się pojawią, dadzą się rozwiązać, wszyscy sobie pomagamy.

PS
Też miałem kiedyś VW, niestety. Całe szczęście mam ten etap za sobą.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy Moto