Mazda5 2.0 ON, 2007, (olx: 299582882), 22.000 zł, Żory.

link
Obejrzany – prywatny właściciel, auto z Niemiec, kupione prawie rok temu.
Z wyglądu w porządku – kierownica, fotele nie wytarte, stan wnętrza odpowiada przebiegowi.
Szczeliny między drzwiami równe, drobne wątpliwości dotyczą prawych tylnych drzwi – właściciel potwierdza, że też je miał przy zakupie, ale wszystkie drzwi chodzą bardzo dobrze.
Lakier – brak śladów poprawiania, w obtartych miejscach widoczna blacha (brak dodatkowych warstw lakieru); kolor zgodny z VIN.
Silnik pracuje idealnie, żadnych drgań, stuków, brzęczeń, zawieszenie – bez zastrzeżeń (nie stuka, dobrze tłumi nierówności), nie ściąga na żadną stronę. Mechanicznie wszystko ok – biegi wchodzą bez haczeń. Układ kierowniczy precyzyjny, bez luzów (oglądałem już jedną 5, w której kierownica była bardzo "nerwowa").
Ładnie przyspiesza – nie mam porównania, więc trudno ocenić, czy zachowuje się tak jak powinna.
Żadnych zapalonych kontrolek, gasną standardowo zaraz po przekręceniu kluczyka. Webasto działa.
W komorze silnika żadnych śladów wycieków.
Zastrzeżenia:
1. Nie działa obsługa okien ze stanowiska kierowcy – działają przyciski w poszczególnych drzwiach, ale nie można otworzyć/zamknąć okien pasażerów z drzwi kierowcy – po kilku próbach zadziałała obsługa okna pasażera z przedniego siedzenia.
2. Obecny właściciel nie wymienił rozrządu – znajomy mechanik oznajmił mu, że rozrząd wygląda na wymieniony, choć nie ma wzmianki w książce (z Niemiec).
3. Właściciel nie robił nic z DPF i EGR – kontrolki się nie świecą.
Pytania:
1. Czy przy takim przebiegu należy po ewentualnym zakupie dokonać jakichś poważniejszych działań z DPF lub EGR?
2. Gdzie i w jaki sposób można sprawdzić te kluczowe elementy silnika – tylko w ASO?
3. Na desce jest przycisk ogrzewania szyby przedniej, ale w szybie nie widać "żyłek" ogrzewania (w Fordzie było je widać wyraźnie) – czy to znaczy, że szyba jest wymieniana (właściciel twierdzi, że nie), czy w Madzi tych żyłek po prostu nie widać?
Jakub.