Mazda6 2.0 Pb, 2003, (otomoto: 6009786543), 11.900 zł, Poznań.

Tutaj zadajemy pytania na temat opinii o konkretnych egzemplarzach.

Postprzez modrzep » 8 sty 2017, 00:24

Witam Wszystkich Mazdofilów :–)

Zamierzam dołączyć do Waszego grona. Zacząłem poszukiwania "szóstki w benzynie", niestety z niewysokim budżetem. Po oględzinach i jazdach – na razie tylko czterema – autkami wstępna selekcja padła na:
https://www.otomoto.pl/oferta/mazda-6-navigacja-dvd-benzyna-bogata-opcja-kombi-ID6yIs11.html#6dbf91c7f2.
Byłem, obejrzałem, przejechałem się.
Wstępnie:
– lakier bez zarzutu (tyci ślad nalotu na rancie drzwi kierowcy, bez parchów, jedna mała kropka we wnęce lewych drzwi z tyłu na słupku)
– miernik magnetyczny lakieru – całe auto (łącznie z wnęką na koło zapasowe) w zasadzie identyczne wskazania, dość dobre, nawet ranty nadkoli i progi tak samo (?!);
– połysk lakieru jak nowy – aż nie mogę uwierzyć, że oryginalny po 13 latach (było polerowane? całe lakierowane?)
– silnik działa bez zarzutu, równo, cicho (na postoju wydawało mi się, że zgasł, prawie go włączyć chciałem <glupek2> ), nie trzęsie, wciśnięcie sprzęgła nic nie zmienia, zero dymienia z rurki bagnetu, dym z tyłu bezbarwny
– akumulator słaby, ale z przenośnego startera odpalił natychmiast, mimo postoju kilkudniowego na mrozie (dzisiaj było jakieś -10 stopni); po przejechaniu jakichś dwóch kilometrów i wyłączeniu zapalał ponownie bez problemów
– hamulce bez zarzutu, włącznie z ręcznym, nie ściąga przy hamowaniu, ABS sprawny
– zawieszenia nie słychać
– sprzęgło i biegi bez problemów
– leciutko czasem ściągał w prawo przy jeździe na wprost (tak minimalnie, że to mogła być choćby różnica w ciśnieniu z przodu)
– elektryka i klima wydają się sprawne
– koła na stalówkach, niestety, oryginalne alu ktoś zap... zapomniał założyć, znaczy się... :]
– radio BOSE, navi
– kierownica, gałka biegów (skóra), fotele (welur) nie zużyte itd.
– wyposażenie i kolor zasadniczo zgadzają się z VIN
– papiery, łącznie z dwoma czy trzema wydrukami z TUV/Dekra (z załączonym blaknącym już paragonem termicznym po niemiecku) wydają się być autentyczne; wpisy serwisowe kończą się bodajże na 2010 roku; obecny przebieg z grubsza proporcjonalnie zgodny z tym co jest na TUV'ach.
Podwozia i spodu nie mogłem obejrzeć (tyle, co z pochylenia pod auto; brak kanału).
Zrobiłem jeszcze jakieś zdjęcia spod maski i wnętrza z kokpitem, ale chyba nie ma tutaj jak ich bezpośrednio wkleić (może ktoś mi podpowie?)

Generalnie: zbyt pięknie, aby prawdziwe. Ale...

Czy po obejrzeniu ogłoszenia wpadnie Wam coś, co może wzbudzić wątpliwość? Coś jeszcze sprawdzić?

Jeśli nic nie wyskoczy, to po niedzieli chciałbym z nim do serwisu na dokładniejsze sprawdzenie. Dlatego, jeśli możliwe, proszę Was o dość szybką ocenę tej propozycji. (Także dlatego, aby mi jej ktoś w razie czego nie sprzątnął sprzed nosa...)

Z góry dziękuję za pomoc. :)
Początkujący
 
Od: 5 sty 2017, 23:42
Posty: 6 (3/0)
Skąd: Poznań

Postprzez stachan » 8 sty 2017, 09:31

modrzep napisał(a):– leciutko czasem ściągał w prawo przy jeździe na wprost (tak minimalnie, że to mogła być choćby różnica w ciśnieniu z przodu)


W mojej był problem z zawieszeniem. Ewentualnie do sprawdzenia ogumienie oraz same felgi – czy są proste.

modrzep napisał(a):elektryka i klima wydają się sprawne


Klima może być kosztowna – w zimie łatwo sprawdzić samą szczelność układu.

modrzep napisał(a):Zrobiłem jeszcze jakieś zdjęcia spod maski i wnętrza z kokpitem, ale chyba nie ma tutaj jak ich bezpośrednio wkleić (może ktoś mi podpowie?)


Tutaj poradnik, który zawiera rozdział "Zdjęcia" – wszystko super opisane :)

modrzep napisał(a):Coś jeszcze sprawdzić?


Czy rzuciłeś okiem na te wątki: Vademecum oraz Opinie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 17:09
Posty: 5603 (328/453)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Postprzez modrzep » 10 sty 2017, 00:39

Stachan,
dzięki za szybką odpowiedź.
Wątki, o których piszesz, też przejrzałem jeszcze przed oględzinami – bardzo pomocne przy wstępnej weryfikacji auta. Ale nie jestem mechanikiem ani znawcą, stąd nadal poszukuję pomocy.

A czy ktoś mógłby spojrzeć na samo ogłoszenie i napisać, co myśli o tym, co tam widać?
Będę wdzięczny za pomoc.

Dopisano 10 sty 2017, 22:35:

Mam pytanie do Szanownych Kolegów: czy ktoś mógłby mi polecić uczciwego i znającego mazdy człowieka, który mógłby razem ze mną / dla mnie sprawdzić auto w Poznaniu przed zakupem? Oczywiście, koszty wsparcia biorę pod uwagę. :)
"Mój" mechanik jest ostatnio tak zajęty, że ciężko mi Go wyciągnąć z warsztatu, a z kolei wożenie do niego auta na lawecie może być drogie, bo daleko (ze 20 km w jedną stronę). :(

Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Początkujący
 
Od: 5 sty 2017, 23:42
Posty: 6 (3/0)
Skąd: Poznań

Postprzez kad7 » 11 sty 2017, 16:50

Ja tez rozgladam sie za 6. Mam pytanie czy po przejechaniu tych paru km odpalil ci za pierwszym strzalem. Bo ja bylem jedna ogladac i w podobnej sytulacji rozrusznik musial z dwa razy przekrecic zanim zaskoczyl. Nie wiem czy to wina mrozu czy to jest normalne.
Początkujący
 
Od: 11 sty 2017, 10:01
Posty: 10
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 6

Postprzez modrzep » 12 sty 2017, 14:05

Kad7,
odpalił od razu, choć wcześniej startował z zewnętrznego startera (słaby akumulator, nawet centralnego nie otwierał – centralny ruszył dopiero po wystartowaniu silnika).
Później jeszcze raz podobnie odpalił.
W sumie przejechaliśmy jakieś 3-4 km.
Początkujący
 
Od: 5 sty 2017, 23:42
Posty: 6 (3/0)
Skąd: Poznań

Postprzez modrzep » 17 sty 2017, 01:08

Szanowni Koledzy, ponawiam prośbę:
Czy ktoś z Poznania lub okolic mógłby fachowo pomóc w oględzinach auta, o którym jest w tym ogłoszeniu?
Lub przynajmniej uważny look na ogłoszenie i ewentualne sugestie, spostrzeżenia.
Pierwszy zachwyt już mi minął, dałem sobie czas na ochłonięcie. Teraz "na trzeźwo" ;) chciałbym je zweryfikować i podjąć decyzję w którą stronę.
Dzięki z góry za każdą pomoc.:)
Początkujący
 
Od: 5 sty 2017, 23:42
Posty: 6 (3/0)
Skąd: Poznań

Postprzez Bigbluee » 17 sty 2017, 09:48

Może zapytaj tutaj w regionalnym:
viewtopic.php?f=514&t=159212&start=1500
Jesteś z Poznania więc pewnie da rade z kimś się zgadać.
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 13:50
Posty: 795 (5/49)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez mudol » 18 sty 2017, 22:45

Jak możesz to podjedź autkiem do mechanika na podnośnik, sprawdź podwozie, niech mechanicy sprawdzą zbieżność, sprawdź czy silnik nie jest brudny od oleju, sprawdź wskaźniki wszystkich płynów, sprawdź wodę w chłodnicy czy nie ma śladów oleju, szyby czy gładko chodzą, numery szyb czy się zgadzają itp. Trochę "martwi" licznik, 148tys? strasznie blisko miał do kościoła ;)

Na polerkę nie patrz, każdy sprzedawca daje do specjalisty przed sprzedażą abyś właśnie zrobił te "WOW".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2015, 21:54
Posty: 149 (1/3)
Skąd: Poznań
Auto: mazda 6 2.0 pb 2005 lift 147km lpg

Postprzez modrzep » 19 sty 2017, 12:52

mudol napisał(a):Jak możesz to podjedź autkiem do mechanika...

Jestem umówiony na jutro. Serwis podobno dobry, spec od "japońców", tyle że daleko, bo aż w Bolechowie (ktoś zna?). Będzie "godzina prawdy".
mudol napisał(a):Trochę "martwi" licznik, 148tys? strasznie blisko miał do kościoła ;)

Uśmiałem się :-D Dzięki.:)
Ja też mam blisko.;)

A swoją drogą, może muszę poszukać ewentualnego serwisu dla madzi gdzieś bliżej Rataj?
Początkujący
 
Od: 5 sty 2017, 23:42
Posty: 6 (3/0)
Skąd: Poznań

Postprzez Bigbluee » 19 sty 2017, 17:08

http://dobrymechanik.pl/szukaj/?szukaj=pozna%C5%84
Poszukaj
Ja jestem z okolic poznania i za drugim razem na dobrymmechaniku znalazłem obecnego szpeca.
Pierwszy warsztat niestety sie nie popisał więc dostał taką opinie na jaką zasłużył, mimo że wczesniej miał same pozytywne.
Ważne jest nie tylko to czy dobrze robi ale tez to czy w razie "lawety" lub czegoś mało przyjemnego będzie w stanie coś szybko od ręki na drugi dzień zrobić, typu urwana guma wydechu, wymiana filtra i tego typu rzeczy gdzie bez kanału lub narzędzie, pod blokiem się nie da a czasu wcale dużo nie pochłania.

P.S. Ja Ci z Mazdą nie pomoge bo takiej nie posiadam narazie :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 13:50
Posty: 795 (5/49)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez e-tomek » 19 sty 2017, 19:38

yyy ... z tego, co ja wyczytałem w Twoim pierwszym komentarzu, to auto jest już sprawdzone.
Teraz to tylko wynająć jakiś kanał za 50zł na 15-20 minut i zerknąć jak wygląda od spodu, no, ale pewnie – im bardziej "przetrzepane", tym lepiej.

Z tym, że ... w jaki sposób Ty chcesz je tam przetransportować? Auto nie jest nigdzie dopuszczone do ruchu, także na jakich tablicach? Za jazdę na fałszywkach i z OC na numer VIN grozi mandat do 500zł i zakaz dalszej jazdy, a też nigdy nie wiadomo jak się ubezpieczalnia zachowa w przypadku jakiegoś nieszczęścia, bo jednak auto nie było dopuszczone do ruchu.

A odnośnie ogłoszenia:
"Pierwszy właściciel Tak"
"Auto świeżo sprowadzone – z Niemiec – na kołach"
niestety ... tak pięknie to raczej nie było.
Zobacz sobie pozostałe oferty od tego handlarza, wszędzie zaznacza "Pierwszy właściciel" – pewnie jak leci.
A tutaj kubeł zimnej wody:
viewtopic.php?f=138&t=196790
też było zaznaczone "1 właściciel", a było 8.

No i na kołach to auto na pewno nie przyjechało, to nie sposób sprowadzania aut przez handlarzy, a gdyby tak było, to by nie omieszkał wrzucić auta na żółtych / czerwonych tablicach (które swoje kosztują).

Także ...

A na przebieg masz jakieś twarde dowody?
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2012, 17:03
Posty: 1213 (2/27)
Auto: Mazda 6 2018

Postprzez modrzep » 21 sty 2017, 10:16

No i po przeglądzie. No i po aucie.
Po kolei:
– Faktycznie bezwypadkowy.
– Karoseria była tu i ówdzie malowana, ale bez grubej szpachli – raczej przemalowania zarysowań.
– Bardzo mało płynu chłodzącego.
– Olej minimum, jasny.
– W komorze silnika nie grzebane.
– Przednie koła nie dają się ręcznie obrócić (po podniesieniu auta) – hamulce!
I teraz najważniejsze:
– Spód: rdza, rdza, rdza! Progi prawie na całej długości, miejscami wręcz strach było dotykać, elementy zawieszenia totalnie rude, często zgniłe, bez możliwości odkręcenia czegokolwiek, jeden element z przodu (jakiś drążek) już wisiał, bo śruba nie wytrzymała.
– Były próby "konserwowania", ale to już było konserwowanie rdzy.

Po tych kwiatkach odpuściłem dalsze badania, bo już nie miały sensu.
Auto w stanie podwozia, który prawdopodobnie uniemożliwiłby przejście niemieckiego przeglądu technicznego, dlatego zapewne sprzedane w tej cenie.

Cóż, szukam dalej...

P.S. Dodam, że do serwisu auto dojechało na lawecie.
A "na kołach" z Niemiec zapewne w ten sam sposób.

Pozdrawiam i dziękuję za posty i pomoc.
Do następnego!
Początkujący
 
Od: 5 sty 2017, 23:42
Posty: 6 (3/0)
Skąd: Poznań

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto