e-tomek napisał(a):Ciekawe też ile oni biorą za pośrednictwo, gdyby to było max. 1500zł, to rejestracja i koszty sprowadzenia wyniosą ok. 3000zł. Do tego samochód za +– 3000-3200EUR (po negocjacjach ) i wyjdzie ok. 15000-16000zł za wszystko. Za 3000EUR można już coś ciekawego w Niemczech dostać.
Sorki,a jak czytam tego typu teksty , to mi się scyzoryk otwiera.Nie bierz tego do siebie tak jak ja:–)( tekst :ile oni na tym"zarabiają") ale muszę Ci coś wyjaśnić , na przykładzie który sam podałeś:
http://ww3.autoscout24.de/classified/27 ... asrc=st|as
Zakładam , że stanęło na cenie 3000!!!(poniosło mnie)
Co mamy?:
koszt zakupu auta
kurs EURO 4,24 zł
koszt zakupu na vat marże EUR 3000
koszt zakupu w PLN 12 720,00 zł
akcyza 3,1% 394,32 zł
badania techniczne 100,00 zł
tłumaczenia 100,00 zł
recykling 500,00 zł
tablice wywozowe PLN 260,00 zł
suma 14 074,32 zł
Do tego koszty transportu około 1000 zł.
Czyli wychodzi 15074.No dobra ,doliczam 1500 mojej prowizji .Wyjdzie 16574.
I uważasz , że to jest okey?
Tak będzie w przypadku osób nie prowadzących działalności w tym zakresie i nie muszących płacić podatków , a tym samym , zero odpowiedzialności(umowa na niemca , czy też wycieczka z kimś , kto ogarnie temat zakupu), rękojmi i możliwości dochodzenia odszkodowania .
Kolosalna różnica.Ja muszę zapłacić Vat marżę, czyli różnicę pomiędzy ceną zakupu 12720 , a ceną sprzedaży 16574 -która wyniesie w tym konkretnym przypadku 729.
1500-721=729.No i oczywiście dochodowy.Biorąc pod uwagę, że prowadzenie działalności wiąże się również z innymi kosztami to Twoje wyliczenia są z bajki.
I weź tu konkuruj.