Mazda6, 2.0, 2006, (autoscout24.de: 621505), 25.132 zł, Moers (D).

Tutaj zadajemy pytania na temat opinii o konkretnych egzemplarzach.

Postprzez Gamboa » 13 wrz 2014, 20:25

Witam. Zapisałem się na forum po to, aby dowiedzieć sie opinii na temat tego samochodu. Jadę we wtorek obejrzeć ten egzemplarz. Auto jest z roku 2006, silnik benzyna 2.0, auto stoi w autohausie w Niemczech, ja też mieszkam w Niemczech i powiem szczerze bardzo podoba mi sie to auto, jednakże naczytałem sie wiele negatywnych komentarzy na jego temat co mnie zupełnie skołowało i nie wiem co teraz robić.
Jeżeli to jest zły wątek to proszę o przeniesienie. Link do niemieckiej strony podaję tutaj.
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=258780152

Obrazek


Chcę wiedzieć czy cena jest adekwatna do stanu auta? Czy moge na czymś negocjować cenę? Co sprawdzać przy zakupie?
Musze tam zadzwonić, niestety jest to daleko bo aż 100 km odemnie więc nie chce jechać na darmo bo i czasu szkoda.

Moje wcześniejsze autko to ford puma. Użytkowało mi sie je rewelacyjnie ale nie moge jeździć autem na polskich blachach będac w Niemczech.

Edit by stachan: kurs € na dzień 13.09.2014 roku.
Ostatnio edytowano 13 wrz 2014, 21:07 przez stachan, łącznie edytowano 3 razy
Powód: 8.3.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez bieski » 13 wrz 2014, 20:31

PRzenosze do działu Kupuje Mazdę.
Proszę zapoznać się z regulaminem tego działu.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Marianek » 13 wrz 2014, 21:16

Auto wygląda na zdjęciach OK. Silnik 2.0 w benzynie praktycznie jest bezawaryjny a ruda w polifcie jest już mniej problemów. Dopytaj o vin może poznamy jego historie z DSR.
Z ceny jeszcze powinieneś trochę zejść ;) . Przy okazji zapraszam na spoty w regionie, ale to już jak coś na PW.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Gamboa » 13 wrz 2014, 21:27

co to znaczy historia z dsr?

edit. juz wiem co to dsr. czy ty to robisz?
ile to czasu zajmuje?

mam pare tematów pozapisywanych co mam sprawdzić przy zakupie, ale tak jak mówisz silnik mazdy jest bezawaryjny??

przy okazji polska wygrywa z iranem 2-0 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez bieski » 13 wrz 2014, 21:30

Marianek napisał(a): ruda w polifcie jest już mniej problemów.

Marianie nie zgodzę się z tym. Polift potrafi być bardziej zgnity niż przedlift.
Jeśli przedlift był na akcji serwisowej dotyczącej korozji i został dobrze zabezpieczony to może być nmniej zgnity niż polift.

Kupująć polifta trzeba przejrzeć porządnie blachy...
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Gamboa » 13 wrz 2014, 22:13

to gdzie sprawdzać? pod maska z przodu progi i nadkola. a jak wyglada sprawa np ze spodem? trzeba wejść pod auto? tak samo coś w bagażniku>?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez bieski » 13 wrz 2014, 23:06

Głównie nadkola, tam lubi wyłazić. No i łączenie zderzaka z błotnikiem.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Gamboa » 13 wrz 2014, 23:30

czy w tej maździe jest łańcuch rozrządu? ile takie coś wytrzymuje? 250 tys?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez dobrzyn22 » 14 wrz 2014, 09:14

a ja Ciebie zapraszam do (prawdopodobnie) Twojego przyszłego działu, czyli M6 gg/gy. znajdziesz tam wiele interesujących Cię wątków. Na początek przejrzyj koniecznie wątki typu FAQ, poradniki, i fotorelacje.

Na zachętę masz ten wątek: ;)
viewtopic.php?f=60&t=165928

PS. łańcuch rozrządu mają M6 z silnikiem benzynowym, natomiast diesle mają pasek. Wytrzymałość jest różna – generalnie one nie pękają, ale potrafią się rozciągać
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5238 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Gamboa » 14 wrz 2014, 12:05

czytałem juz ten wątek ale i czytałem inne i juz sam nie wiem co myśleć. ile użytkowników tych aut tyle opinii.
ta mazda ma 100 tys przebiegu. jeżeli miała jednego właściciela moge brać w ciemno. tym bardziej że jest z servisu mazdy, czyli ktoś ją oddał w rozliczeniu za nowe auto.
trapi mnie że nie ma gwarancji (chyba) jeśli będę mógł dokupić to chyba się zdecyduję bo nie jestem mechanikiem i nie znam sie na tych sprawach ;/ klocki sobie wymienie i jakieś proste rzeczy ale coś trudnego.?
a i powiedzccie mi czy ta mazda jest trudna w usunięciu usterek u mechanika>? czy Zdzichu mechanik poradzi sobie z jakąś typową bolączką mazdy czy w większośći serwis? czy jednak jak ktoś ma jakaś tam wiedzę i ze wsparciem forum może zrobić coś sam?
czesci są drogie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez dobrzyn22 » 14 wrz 2014, 12:32

Gamboa napisał(a):trapi mnie że nie ma gwarancji

<oczy> to kup sobie nówkę... nie wymagaj za wiele od używanego kilkuletniego auta...

Gamboa napisał(a):czy ta mazda jest trudna w usunięciu usterek u mechanika>?

nie jest trudna, ale jak każda marka ma swoje specyficzne usterki itp.

Gamboa napisał(a):czy Zdzichu mechanik poradzi sobie z jakąś typową bolączką mazdy czy w większośći serwis?

w większości sobie poradzi... ale pamiętaj, że auta są coraz bardziej skomplikowane i oddając auto do "Zdzicha" więcej ryzykujesz... Ale przejrzyj forum, zobacz na polecanych/nie polecanych mechaników/warsztaty w Twojej okolicy i na pewno będziesz zadowolony w razie problemów z autem

Gamboa napisał(a):czy jednak jak ktoś ma jakaś tam wiedzę i ze wsparciem forum może zrobić coś sam?

jak najbardziej tak i taka też jest jedna z zasad funkcjonowania tego forum. Przejrzyj choćby dział z fotorelacjami... <czytaj>

Gamboa napisał(a):czesci są drogie?

przeciętne dla tej klasy.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5238 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Gamboa » 14 wrz 2014, 12:51

dzieki uspokoiłeś mnie :) jeżeli moje wymagania min beda spełnione, tj bedzie 1 szy właściciel i bedzie tuv jak również bez wiekszej stłuczki to biorę to auto we wtorek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez Marianek » 14 wrz 2014, 15:43

Gamboa napisał(a):edit. juz wiem co to dsr. czy ty to robisz?
ile to czasu zajmuje?

Najczęściej godzina do 6, zależy jak jestem przy kompie. Max do 12 godzin.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Gamboa » 15 wrz 2014, 16:01

witam. mam jeszcze 2 pytanie odnośnie kupna samochodu.
gdzie tam sa numery vin w aucie? powinny byc 3 chyba? za przednia szyba, pod wycieraczka pasazera i gdzies pod maska?
2 sprawa. jeśli kupie taka mazde i mam gwarancje na nia, nie wiem konkretnie co obejmuja gwarancja ale powiedzmy podzespoły silnikowe czy jeśli auto bedzie brało olej to sie kwalifikuje na gwarancje?
jeśli auto bierze olej to na tuv powinno to wykryć? testy spalin? ile powinno byc prawidłowo a jeśli bierze olej to ile jest (jednostek, nie wiem jak to nazwać), więcej czy mniej?
boje sie o ten olej bo miałem jedno auto gdzie paliło mi prawie litr oleju na 1k km i to było uciążliwe.
ogólnie jaki olej powinno się lać do mazdy? jeśli będzie zalany inny moge wtedy nabrać podejrzeń. jaki ten olej powinien mieć barwe? wiadomo lepsze oleje sa barwy brązowej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez Wojtek » 15 wrz 2014, 17:23

Mimo wszystko na wersję Sport to mi nie wygląda... <nie>
Masz VIN auta?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Gamboa » 15 wrz 2014, 18:10

właśnie nie.
po czym poznać że to wersja sport?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez Wojtek » 15 wrz 2014, 19:12

Sport powinien mieć xenony w standardzie...

sport.jpg


tak samo jak i zmieniarkę 6CD a nad kolanem kierowcy taki przycisk DSC/TCS OFF

DSC_TCS_OFF.jpg


i chyba również spoiler na klapie :)

sport1.jpg
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Marianek » 15 wrz 2014, 20:15

Gamboa napisał(a):gdzie tam sa numery vin w aucie? powinny byc 3 chyba? za przednia szyba, pod wycieraczka pasażera i gdzieś pod maska?

W wersji Europejskiej kontynentalnej za szyba nr vin nie będzie. Na kielichu powinna być naklejka z nr vin , pod siedzeniem pasażera.

Gamboa napisał(a):jeśli kupie taka mazde i mam gwarancje na nia, nie wiem konkretnie co obejmuja gwarancja ale powiedzmy podzespoły silnikowe czy jeśli auto bedzie brało olej to sie kwalifikuje na gwarancje?

Najczęściej wszystkie podzespoły mechanicznie (silnik, skrzynia, zawieszenie) i elektronika.
2.0 i 1.8 nie powinno pic oliwy.

Wojtek napisał(a):i chyba również spoiler na klapie :)

W wersji europejskiej sport nie miały najczęściej spojlera :)
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Wojtek » 15 wrz 2014, 21:38

... dodatkowo musi posiadać system dźwięku Bose...
Włączając radio powinno się wyświetlić odpowiednie powitanie... plus maskownice na głośnikach musza mieć insygnia tego systemu... (warto zerknąć do innych tematów w tym dziale)
:P
np. ta:
http://otomoto.pl/mazda-6-2-0-benz-po-f ... 83240.html
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez dobrzyn22 » 15 wrz 2014, 22:00

Marianek napisał(a):2.0 i 1.8 nie powinno pic oliwy.

jak tak sobie czytam/przeglądam różne wątki z odpowiedniego działu M6, to chyba z tym bym się do końca nie zgodził :P oczywiście – nie powinny, ale potrafią i piją.... :D
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5238 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Moto