Kupuję 323F BG 1.8 16V 1991 BP-DOHC – mam kilka pytań...

Tutaj zadajemy pytania na temat opinii o konkretnych egzemplarzach.

Postprzez kurczak » 10 maja 2005, 09:04

Witam,

To mój pierwszy post więc wypada się przedstawić. Jestem z Gdańska, zasadniczo jestem hondziarzem, jeszcze ujeżdżam Hondę Civic 3D, 3generacji, 1.3 71KM – zapraszam na www.h3m.pl.

Wracając do tematu: Trafiła mi się okazja (tak mi sie wydaje), którą głupio byłoby zmarnować, mianowicie MAZDA 323F z 1991 roku z silnikiem 1.8 16V o mocy około 130KM. Samochodzik był sprowadzony rok temu z Niemiec, ma przebieg 170tyś. km., idealny stan blach (czerwona), na 100% bezwypadkowa – generalnie samochód w bardzo dobrym stanie. Wszystko to w cenie 5500PLN, czyli wydaje mi się, że tanio. VIN: JMZBG14G200520170.


Próbowałem ustalić różne parametry tego autka, ale o ile o Hondach jestem w stanie dość szybko znaleźć potrzebne mi dane, tak z tą Mazdą mam juz parę problemów, które wymienie poniżej w punktach aby ulatwić wam odpowiedzenie mi:

1)Kwestia oznaczenia nadwozia: Ustaliłem, że jest to BG, ale tym symbolem oznacza się zarówno wersje 3D, 4D jak i 5D. Czy 323F ma jakieś osobne jednoznacznie identyfikujące oznaczenie budy?

2)Oznaczenie silnika i jego parametry: Jest to 1.8 16V DOHC i z moich ustaleń wynika, że oznacza się go BP-DOHC. Czy to dobre oznaczenie i jaką moc i moment ma ten motorek, bo znalazłem kilka wersji od 128 do 138KM?

3)Osiągi: Vmax, 0-100km/h?

4)Spalanie: Ile podaje fabryka w różnych cyklach: 90/120/miasto a ile wam palą – minimalnie na trasie, maksymalnie na trasie i w zależności od sposobu jazdy?

5)Jak wygląda kwestia założenia gazu do tego motorka i która generacja tam musi być? Silnik ma wtrysk jedno, dwu, czy wielopunktowy?

6)Jakieś ogólne dane, linki i istotne informacje o tym pojeździe?

7)W 1991 był face-lifting, w jaki sposób wpłynął on na ten model w tej wersji silnikowej? Bo na razie to wiem że zmienił się znaczek na atrapie z napisu na logo?

8)Do ilu obr kręci się silnik, kiedy odcina, czy silni jest "typowo japoński" czyli raczej słaby dół i dostaje kopa dopiero przy wyższych obrotach?

9)Czy ma on VISC i czy jest to coś istotnego? (Mam świadomość, że jest to głupie i lamerskie pytanie :–) )

To na razie byłoby na tyle, jak zapoznam się z ogólnymi danami to będe wiercił dalej :–)

Kurczak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 08:22
Posty: 46
Skąd: Gdańsk
Auto: Honda Civic Tourer 1.8

Postprzez radziu » 10 maja 2005, 09:20

Odp.

Ad 1)nadwozie wszystkie wersje to BG, nie ma znaczenia czy to F-ka czy sedan czy HB

Ad 2)jezeli to 1.8 DOHC to ma oznaczenie BP-DOHC

Ad 3)około 8,2 s

Ad 4)Średnie zużycie paliwa: 7,9 l miasto/trasa – 10l/6,5l

Ad 5)Silnik ma wielopunkt. ja mam 2 generacje gazu i smiga mi bardzo dobrze. spadek mocy na gazie odczuwalny, ale spalanie gazu mnie zadowala – trasa około 9l, miasto około 11-12l

Ad 6) http://www.mazdaspeed.pl/modele/323_tech.php
http://www.323f.dk

Ad 7) zmiana znaczka z przodu, lakierowany tylny spojler (kazda wersja GT miala spojler, po 91 lakierowany w kolorze nadwozia cos tam jeszcze bylo ale nie pamietam)

Ad 8)odciecie przy okolo 7800 obr/min

Ad 9)nie wiem co to jest VISC
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez radziu » 10 maja 2005, 09:24

aha i jeszcze jedno. w 90 i 91 roku byly wypuszczane wersje bez kata, ktore mialy w zaleznosci od zrodel 139, 140 KM. z katem 128KM. nie wiem co z VINem, ja mam poczatkowe oznaczenie JMZBG1472.... Ty masz JMZBG14G2, ale to kiedys cos tam szukalem i jest ok. Ty masz katalizator ja nie mam i stad roznice pewnie.
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez woso1975 » 10 maja 2005, 09:38

1. Oznaczenie nadwozia to 14 – 5 drzwi
13 – 3 drzwi
12 – 4 drzwi
2. Oznaczenie silnika to G2 czyli BP-DOHC z katalizatorem 128KM
3. Niestety nie znam, nie próbowałem
4. Producent podaje : 90km/h – 6.5
120km/h – 8.8
miasto – 10.1
5. Silnik z wielopunktowym wtryskiem benzyny.Nie wiem która generacja instalacji gazowej ale na pewno nie ta z sekwencyjnym wtryskiem gazu ja 2 lata temu dałem 1600PLN ale do ciebie będzie trochę drożej bo masz katalizator.
6. W każdej księgarni są książki.
7. nie mam pojęcia
8. nie wiem kiedy odcina ale prędkośc obrotowa maksymalnej mocy to 6500 obr/min, maksymalny moment obrotowy to 160Nm przy 4500 obr/min
9. nie wiem co to ten VISC. Jak mi wyjaśnisz to Ci powiem
woso1975
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 07:34
Posty: 41
Skąd: Bytom
Auto: 626 GD '88 FE 2.0i

Postprzez radziu » 10 maja 2005, 10:04

co do instalacji gazowej to jak masz kata to masz tez sonde lambda. ja musialem sobie sonde dołożyć i podpiac pod kompa, bo wersje bez kata nie mialy sondy. mnie kosztowala instalacja 2 generacji 1700 juz z elektronika podpieta pod sonde lambda. bez elektroniki nie przejdzie Ci rejestracji.
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez kurczak » 10 maja 2005, 12:16

Czy ta wersja silnikowa w jakis sposób determinuje wersje wyposażenia typu GT, GLX, itp.? Bo ustaliłem już, że jest to egzemplarz po face-liftingu, ma z tyłu tarcze – o ile ma to jakieś znaczenie dla wersji, nie ma klimy, ale ma pełną elektrykę, czyli 4xszybki, lusterka, szyberdach.

To jak to jest z tymi wersjami? Czy to jest GT?

Kurczak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 08:22
Posty: 46
Skąd: Gdańsk
Auto: Honda Civic Tourer 1.8

Postprzez radziu » 10 maja 2005, 12:34

masz wersje GT. GLX byla przy wersji silnikowej 1.8 103KM i jeszcze tam przy jakiejs innej.
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez kurczak » 10 maja 2005, 13:35

No Panowie :–) Jeździcie Mazdami i nie wiecie co to jest VISC. Jest to Variable Inertia Charging System, i najprawdopodobniej występuje w silniku BP-DOHC.

Jego króciutki opis jest na: http://www.323f.cz/vics.htm

Zacytuje:
VICS – variable inertia charging system (proměnný objem sání) – technologie podobná proměnné délce sacího potrubí, využívá možnost naladit sání pro vysoký kroutící moment v nízkých otáčkách a vysoký výkon v maximálních otáčkách, což je u sání běžného atmosférického motoru téměř nemožné.

Na pewno mają to niektóre silniki w budzie po 95, ale nie wiem czy jest w BP-DOHC w budzie BG?

Kurczak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 08:22
Posty: 46
Skąd: Gdańsk
Auto: Honda Civic Tourer 1.8

Postprzez Orin » 10 maja 2005, 15:29

Co do VICS to po polsku "zawór dodatkowego powietrza" w kolektorze ssącym... Jest on w tej maździe – doładowanie następuje prze 5200 obr/min... W innych modelach także czasami występuje – w zależności od wersji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Moto