VIN – dowiedz się więcej o swoim samochodzie (vide pierwszy post).

Tutaj zadajemy pytania na temat opinii o konkretnych egzemplarzach.

Postprzez PiotrekOzo » 12 sty 2011, 18:53

Bardzo proszę o sprawdzenie i ewentualny opis tego pojazdu – MAZDA 3 1.4 benzyna ja posiadam wglad do ksiazek ale chce potwierdzic przebieg
JMZBK14J261363516

Obrazek

Obrazek
Ostatnio edytowano 12 sty 2011, 21:17 przez PiotrekOzo, łącznie edytowano 3 razy
Początkujący
 
Od: 26 lis 2010, 14:22
Posty: 11
Skąd: Ozorków
Auto: 626 rok 2000 136 kucy

Postprzez blacky24 » 12 sty 2011, 19:09

kolego chyba błędny vin podałeś
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2007, 19:37
Posty: 84 (0/4)
Skąd: Mysłowice
Auto: Mazda 626 GF

Postprzez PiotrekOzo » 12 sty 2011, 21:16

a taraz ?
Początkujący
 
Od: 26 lis 2010, 14:22
Posty: 11
Skąd: Ozorków
Auto: 626 rok 2000 136 kucy

Postprzez Boogieman » 12 sty 2011, 21:44

Proszę o odpowiedź w miarę możliwości <cisza>
Boogieman
 

Postprzez kolarek » 12 sty 2011, 22:07

Witam.Kupiłem Mazdę Premacy z motorem 2,0 DiTD rocznik "99. Mam problem z określeniem mocy silnika,według opisu VIN na ósmej pozycji literka R oznacza 101 KM a wg.dekodera VIN na "ruskiej"stronie mam 90 KM.Proszę o wlaściwą interpretację numeru VIN JMZCP19R201111515 i po czym ew.móglbym rozpoznać właściwą moc silnika <nauka>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sty 2011, 19:03
Posty: 28 (0/1)
Skąd: DSR- Środa Śląska
Auto: MAZDA PREMACY '99 2,0 DiTD

Postprzez blacky24 » 13 sty 2011, 00:13

PiotrekOzo ostatni wpis 22/02/10 45 065 km

kolarek twoje auto ma 90 KM
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2007, 19:37
Posty: 84 (0/4)
Skąd: Mysłowice
Auto: Mazda 626 GF

Postprzez PiotrekOzo » 13 sty 2011, 20:45

a w przypadku takiej 626 oto nr vin JMZGF12S201442374 i czy mozesz mi rozkodowac jakie to sa wersjie wyposazeniowe i co posiadaja – dziekuje
Początkujący
 
Od: 26 lis 2010, 14:22
Posty: 11
Skąd: Ozorków
Auto: 626 rok 2000 136 kucy

Postprzez Blumek » 14 sty 2011, 02:57

No kolego trochę pojechałeś po nas jak po tępakach.....kolor kolorem, a gdzie sposób lakierowania? żeby się od fabrycznego nie różnił za bardzo? Ja mam auto pomalowane według mnie perfekcyjnie ( po dzwonie), jednak jak popatrzeć z innego konta to kolor się zmienia w odniesieniu do fabrycznego. I uważam,że to po prostu kąt nanoszenia bazy a nie kolor.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez problem19 » 14 sty 2011, 20:18

Witam,
sprawdziłby mi ktoś wersje wyposażenia, moc silnika, kolor nadwozia i rocznik mazdy 2 z kodem vin:JMZDE14K200245683. Bardzo proszę o odpowiedz
problem19
 

Postprzez Demetrios » 14 sty 2011, 23:29

Witam,
Panowie, jeżeli ktoś ma taką możliwość i przede wszystkim chęci to byłbym wdzięczny za sprawdzenie mi tej 6-steczki.
VIN: JMZGG14r661648501
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 14:29
Posty: 58
Skąd: Białystok/Łódź
Auto: 626 1.8 16V
M3 1.6 Pb

Postprzez bieski » 14 sty 2011, 23:36

http://www.japancars.ru/cat/mazda/index ... AEGA09&h=L

Prosze bardzo. Wiecej to w ASO ci powiedza. (Wiem ze niektore nie chca udzielac informacji ale zdarzaja sie takie ktore nie robia problemu)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez mazz777 » 15 sty 2011, 00:34

Ledwo sie rozpędziłem a kolega Blumek pisze ze pojechałem.... :D
Ale przyznaje kolega ma racje... do pewnego stopnia na pewno tak.
Kąt ustawienia pistoletu względem lakierowanej powierzchni ma znaczenia ale również i temperatura lakieru wewnątrz pistolety w odniesieniu do temperatury otoczenia i przede wszystkim ciśnienie robocze. Te wszystkie elementy maja znaczenie i mogą powodować wadę która obserwuje kolega...
Tylko ze wada powstała taki sposób nie powinna być „az” tak bardzo widoczna.
W przypadku widocznych różnic lakieru może zachodzić jeszcze jeden często pojawiający sie błąd i to nie w czasie lakierowania a w momencie dobierania lakieru. Pracownik mieszalni lakierów żle dobrał wielkość "ziarna" (Nie wnikam dlaczego mogło sie tak stać najprawdopodobniej brak doświadczenia -moje domysły)
Wadę lakieru można zminimalizować wykonując tzw. „wpylanie” w element sąsiadujący z naprawianym. Sposób teoretycznie nie stosowany przez profesjonalne -serwisowe zakłady lakiernicze. Poprostu prawdziwi profesjonaliści lakierują na tzw. "kant" (czyli tylko element naprawiany) A najgorzej jak zapominają wykonać lakierowania kontrolnego na blaszce testowej...
Często jednak by zaoszczędzić czas i ułatwić sobie prace wykonują wypylenia.
Teoretycznie niby nic ale w przypadku pomiaru grubości lakieru jest widoczne ze auto ma lakierowane większą powierzchnie (oraz większa ilość elementów) co może byc problemem przy jego sprzedaży jeśli kupujący będzie wyposażony w miernik grubości powłoki lakierniczej...
Lakiernik ułatwia sobie prace a my tracimy...
Inny odcień lakieru może powodować również ostatnia bezbarwna warstwa lakieru czyli klar. Zastosowanie klaru odmiennej firmy niz lakieru bazowego lub nawet zastosowanie podwójnego lub kilkokrotnego lakierowania klarem może powodować odmienny odcień!

Dobry fachowiec w mieszalni farby dobierze nam prawidłowe ziarno lakieru bazowego odpowiedni kolor i odcień a lakiernik zastosuje sie do prawideł lakierowania i teoretycznie powinno być Ok.

Moja Mazda ma do lakierowania jeden zderzak i to w najgorszym, najtrudniejszym kolorze –srebrnym. Naszczepcie mam dobrego (drogiego) kumpla który się tym zajmuje. Od niego mam większość informacji…
<jupi> <jupi> <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2010, 02:47
Posty: 133
Skąd: Sandomierz-Tarnobrzeg
Auto: Mazda 3
CiTD 109KM 2005
Ford Mondeo MK4

Postprzez Blumek » 15 sty 2011, 01:01

Czyli twoje dyktando polega na opinii Kumpla?

Naszczepcie mam dobrego (drogiego) kumpla


Życzę żeby nie Szczepolił :) sprawy, bo uważam, że czy srebrny czy zielony, MAt czy błysk, perła czy tez nie, wymaga innej technologii "umiejętności".
Oczywiście przychylam się poniekąd do twojej wypowiedzi.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Dominooo » 15 sty 2011, 02:06

mazz777 napisał(a):Kąt ustawienia pistoletu względem lakierowanej powierzchni....

...itd.

Owszem, technika nakładania lakieru jak i sam lakier są bardzo istotne, ale co w przypadku kiedy większość lakierników ma to głęboko w 4 literach?
Co w przypadku klienta, który się nie zna, a dla lakiernika liczy się czas i zysk?

Ano to, że później oglądamy takie "kwiatki", które wołają o pomstę do nieba.

Generalnie bez pożądnych narzędzi i odpowiednio przystosowanych pomieszczeń, można zapomnieć o lakierowaniu z prawdziwego zdarzenia. Nie wspominając już o kumatych operatorach potrafiących działać jak należy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Demetrios » 15 sty 2011, 16:00

Panowie jak to jest z tą historią aut ? Byłem dzisiaj w ASO i podałem im nr. VIN. W przypadku informacji historii auta dowiedziałem się tylko o naprawach gwarancyjnych i akcjach serwisowych Mazdy, w których te auto uczestniczyło. Natomiast żadnych wzmianek odnośnie wymiany oleju, rozrządu itp. (właściciel poinformował mnie, że wymieniał te elementy w ASO). W Aso poinformowali mnie, że tego w systmie mieć nie będe, bo auto nie jest w nim zarejestrowane. OCB ??

bieski napisał(a):http://www.japancars.ru/cat/mazda/index.php?vin=JMZGG14r661648501&cat=AEGA09&h=L

Prosze bardzo. Wiecej to w ASO ci powiedza. (Wiem ze niektore nie chca udzielac informacji ale zdarzaja sie takie ktore nie robia problemu)


hehe – dokładnie – na początku przyjmowała mnie kobieta, która powiedziała, że takie info tylko udzielą właścicielowi. Jak zaczołem wypytwać ją o cennik usług serwisowych to przekierowała mnie do innego kolesia, który bez problemowo przejrzał mi historię auta.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 14:29
Posty: 58
Skąd: Białystok/Łódź
Auto: 626 1.8 16V
M3 1.6 Pb

Postprzez wojetek » 15 sty 2011, 22:53

witam
bardzo proszę o sprawdzenie/informację na temat Premacy'ki o numerze VIN: JMZCP19R241352782

szczególnie zależy mi na potwierdzeniu przebiegu.

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 13 sty 2011, 21:30
Posty: 10
Skąd: Śląsk
Auto: MAZDA Premacy 2,0 DiTD '2003

Postprzez mazz777 » 15 sty 2011, 23:28

Rozmawiałem dzisiaj w pracy z naszym technologiem od lakierów i zwrócił mi uwagę na inną możliwość.
Struktura lakieru bazowego (ziarno) może pod pewnym kontem odbijać większą ilość światła i mimo ze kolor jest nadal taki sam to oko ludzkie widzi ze jest jaśniejszy.
Najprawdopodobniej jest tak ze oryginalny lakier ma „drobniejsza” strukturę i w inny sposób odbija światło…
Trudno powiedzieć jak się uporać z takim problemem… według mnie to pozostaje ponowne lakierowanie. Można polerować polerką z pastą ale to przy mniejszych różnicach w odcieniach…
:D :D :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2010, 02:47
Posty: 133
Skąd: Sandomierz-Tarnobrzeg
Auto: Mazda 3
CiTD 109KM 2005
Ford Mondeo MK4

Postprzez TheSmigly » 18 sty 2011, 11:11

Witam

Bardzo prosze o sprawdzenie nr VIN:
JMZGY19F671429694

dzieki serdeczne

prosze o info na maila najlepiej: m.orzel@passeo.pl
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2011, 21:06
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX9, 2012 USA

Postprzez oskar1566 » 18 sty 2011, 18:23

Dzieki wszystkim którzy odpowiedzieli na pytanie.:)
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 22 sie 2009, 17:40
Posty: 7
Skąd: Męcina Wielka/Gorlice
Auto: Mazda 3
1.6 Mz-CD
109KM

Postprzez ramzes.79 » 18 sty 2011, 21:27

U mnie nr lakieru mam też wpisany w certyfikacie który kupiłem z autem od Niemca, a jeżeli chodzi o mieszalnię farb to w większości przypadków nawet trafiają w dany kolor, gorzej jest z fachowcami od malowania <faja> .
Pamiętaj że każda Mazda to kobieta, wiec traktuj Ją jak na kobietę przystało (interpretacja dowolna)
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 11:35
Posty: 51
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3; 1.6 benzyna 2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Moto