Mazda3 2.0 Pb, 2003, (otomoto: 6002383737), 15.600 zl, Warszawa.

Tutaj zadajemy pytania na temat opinii o konkretnych egzemplarzach.

Postprzez Sikora » 30 gru 2015, 15:25

Co myślicie o tej? Nie mam jeszcze VINu, zadzwonię do właściciela w wolnej chwili

Jeden z nielicznych egzemplarzy z rak prywatnych, niska cena, ale i przebieg prawie 200k.
Niestety jestem teraz w pracy i z jakichś dziwnych powodów nie wszystkie screeny mi się otwierają.

http://otomoto.pl/oferta/mazda-3-prywat ... ydocW.html

Z góry dzięki za opinie.
Sikora
 

Postprzez Goth » 30 gru 2015, 16:37

Sikora napisał(a):Jeden z nielicznych egzemplarzy z rak prywatnych, niska cena, ale i przebieg prawie 200k.


To jest niska cena??? To ja swoją 6 z przebiegiem 155000km (100% pewny) z tego samego roku, też silnik 2.0 + porządna instalacja LPG i maksymalna wersja wyposażenia, wystawiłem za 16900, a dzisiaj sprzedałem za 15500zł (jeśli klient mi za chwile przeleje zaliczkę).
Jak dla mnie nie jest to jakaś super okazja.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2012, 13:01
Posty: 117 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: była: Mazda 6 kombi, 2003r, 2.0 benzyna + LPG
jest: Citroen C5, 2.0HDi 163KM, 2011
będzie ....?

Postprzez Sikora » 30 gru 2015, 16:43

Tak, to jest niska cena za Top Sporta 2.0, jeśli dobrze zrozumiałem wypowiedzi Kolegów z forum. No i rodzynek bo nie "od Niemca"...
Sikora
 

Postprzez e-tomek » 30 gru 2015, 17:02

"Kraj pochodzenia
Niemcy"
– a jednak "od Niemca", tzn. sprzedający ją obecnie pewnie kupił ją od handlarza, bo gdyby sam sprowadził, to by o tym napisał. A czy Ty jesteś pierwszym kupującym – od handlarza, czy drugim, jedno i to samo ... sprawdzić i tak trzeba dokładnie.

"Nie jestem handlarzem i zakładam po stanie auta autentyczność licznika."
– po stanie auta autentyczność licznika? :) ... lepiej jakieś papiery, potwierdzenia, a nie zakładanie, ciekawe czy w DSR coś będzie.

Ja lubię niskie przebiegi, ale jak samochód zadbany, ktoś pielęgnował silnik, to 194 000 km ... to nic takiego. Bardziej chodzi o pozostałe podzespoły, jak i wiek, coś typu sprzęgło – jeśli nie było wymieniane to może być czas, no, ale to element niejako eksploatacyjne, niosący ze sobą koszty, ryzyko padnięcia łożyska większe, jak się mają gumy na przegubie, przekładni, czy nie sparciałe, paski, wydech, końcówki drążków ... no, ale to wszystko to elementy eksploatacyjne, zresztą wszystko w sumie może być elementem eksploatacyjnym :D ... z tym, że im niższy przebieg, tym teoretycznie podzespoły powinny być w lepszym stanie, z drugiej strony – wszystko idzie zrobić. Jeśli nie jeździsz często w jakieś dalekie trasy, gdzie warto zachować pewność – w sensie, że lepiej, żeby nic się nie popsuło w trasie, bo tutaj ... im mniejszy przebieg, tym teoretycznie pewniej.
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2012, 17:03
Posty: 1213 (2/27)
Auto: Mazda 6 2018

Postprzez Sikora » 30 gru 2015, 17:09

Wiem, widziałem, ze kraj pochodzenia DE, no ale dla siebie sprowadzał.

No właśnie robię kilka razy w roku dłuższe trasy po minimum 1000km tam i z powrotem... Eksploatacyjne elementy się wymieni jak coś, wiadomo, ze nie biorę wózka z salonu. Nie oczekuje tez od auta z 2003 roku przebiegu 100- 150k. Dla mnie ta oferta wygląda dość uczciwie

A DSR nie będzie, bo auto sprzed 2006, z tego co się naczytałem o tym DSR
Sikora
 

Postprzez madozi » 30 gru 2015, 18:20

Nie oczekuje tez od auta z 2003 roku przebiegu 100- 150k
Takie auta się też zdarzają, ja jak sam sprowadzałem swoją M3 2003r. 3 lata temu to miała 98000 a obecnie 12300 ale ja mało nią jeżdżę z racji zawodu(kierowca), co do oferty niby wygląda jak powiadasz uczciwie ale to i tak do weryfikacji na miejscu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 12:26
Posty: 100 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: była Mazda 6 MZR-CD 136
jest M3 Top Sport 2003r

Postprzez e-tomek » 30 gru 2015, 18:23

Niestety nigdzie nie jest napisane, że sam sprowadzał.

"SPRZEDAM DOINWESTOWANY PRYWATNY SAMOCHÓD."
– samochód prywatny, no prywatny, w sensie, że sprzedaje osoba prywatna, ale ciągle kraj pochodzenia – Niemcy.

"Oczywiście na mnie zarejestrowana. Auto całkowicie znane, nie kupujesz ŚWIEŻO SPROWADZONE"
– w sensie, że jest zarejestowana na niego, ale nigdzie nie ma o tym, że sam sprowadzał z DE, równie dobrze mógł kupić od handlarza, a tutaj chodzi o to, że już trochę tym samochodem, zarejestowanym na siebie, jeździ ... a nie, że dopiero co sprowadzony.
Według mnie sam tego samochodu nie sprowadzał, bo by o tym wyraźnie napisał.

A jeśli chodzi o DSR to:
" Wszystkie Mazdy od 1lipca 2006 roku posiadają wpisy "
chodzi o to, że od 1 lipca 2006 roku są wpisy w DSR, czyli jak ktoś serwisował w serwisie Mazdy to wpisy będą.
"ale nie wcześniejsze niż zarejestrowane przed 1 października 1998 r, te zostają wpisane na życzenie klienta przy wizycie w serwisie i od tego czasu maja prowadzana już elektroniczna ksiazke serwisowa."
– tutaj chodzi o samochody, że roczniki przed 1998 na życzenie.

Tak ja to widzę, zresztą co by było z rocznikami między 1998 a 2006? ;)
Tam chodzi o wpisy, że od 1 lipca.

A z przebiegiami to różnie bywa, ja robię ok. 12 000 km rocznie, mój 12-latek miałby ok. 150 000 km. Jedni robią 30 000 km, inni robią 15 000 km, jeszcze ktoś inny zrobi 10 000 km, a niektórzy robią tylko 5 000 km rocznie.
Sam swego czasu kupiłem 11-letnią Astrę II (od znajomej, miała ją od nowości) z przebiegiem 44 000 km, a znajoma kupiła Mazdę 323F 11-letnią z przebiegiem 88 000 km. Nie można się nastawiać, że jakieś wartości są nierealne ... oczywiście te samochody miały też odpowiednio wyższą cenę, ale naprawdę przebieg było czuć, nic nie stukało, nic nie pukało, żadnych luzów, biegi wchodziły elegancko, środki niezniszczone.
Znaleźć – pewnie się by znalazło z niskim przebiegiem, ale trochę z tym zabawy.

Można też sprowadzić z DE:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... ANUAL_GEAR
np. ta:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... eNumber=1#
2006 rok, 115 000 km, od 1-go właściciela, spoiler można dokupić ;) ... serwisowana w Mazdzie, wpisy w DSR powinny być = byłaby pewność praktycznie 100%. No, ale pewnie koło 20 000 zł by wyszło ze wszystkim, coś za coś.
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2012, 17:03
Posty: 1213 (2/27)
Auto: Mazda 6 2018

Postprzez Sikora » 30 gru 2015, 18:37

Patrze bardziej na stan niż na przebieg, co sadzicie po zdjęciach zatem? Bo nam się zrobił OT o przebiegach. Mam budżet właśnie 20k, ale wolałbym coś w Polsce znaleźć.
Sikora
 

Postprzez madozi » 30 gru 2015, 20:10

na pierwszy rzut oka wygląda według mnie dobrze mam taki sam kolorek i chyba ma już zrobione nadkola co i mnie czeka jak masz blisko to podjedz i na miejscu oblukaj kolo raczej sensownie opisuje autko, jak ma papierki na to co zrobił i powymieniał to już całkiem spoko.Chyba warto podjechać zobaczyć ale to moja opinia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 12:26
Posty: 100 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: była Mazda 6 MZR-CD 136
jest M3 Top Sport 2003r

Postprzez e-tomek » 30 gru 2015, 23:22

Sikora – Twoja kasa ;) ... z tym, że do Polski mało który handlarz sprowadza samochody w super stanie, bo one w Niemczech mają swoją cenę.
Najbardziej opłaca się – dla handlarza – sprowadzać taki, z którym coś jest nie tak, bo one najtańsze, a jak przekręci licznik to dopiero ma super towar ... na sprzedaż.
A z przebiegiem ... stan techniczny jest pochodną przebiegu, mając 2 samochody tak samo użytkowane ten, który ma przejechane 100 000 km powinien być w lepszej kondycji niż ten, który ma przejechane 200 000 km, pewnie, że jak ktoś dba i wymieni różne części to może być odwrotnie, ale takich agentów jak ja (pierwsze co zawsze robiłem w kupionym – używanym to nowe sprężyny i amorki – KYB + nowe opony, do tego systematyczna wymiana części, mimo tego, że nie były w złym stanie, jak końcówki drążków) pewnie wielu nie ma, a ludzie przeważnie wymieniają części, jak one o sobie dają znać.
Skoro wymienił gumy, tzn. że były popękane, a które gumy? Może manszetę przegubu? – to po jakim czasie się zorientował, że pęknięta? (tylko chyba ja wymienam sprawną :D ;)) ... czy przegub przez to nie dostał? – nie wiadomo, trzeba ewentualnie potestować podczas jazdy próbnej.

A powymieniać – powymieniał, tylko na co? Jeśli by napisał, że np. tarcze i klocki ATE, albo Brembo ... to ok, amorki – jakie? – może chińskie? Co z tego, że wymienione, skoro za bardzo nie wiadomo co tam siedzi? – a na allegro różności sprzedają.

Jak już kupować to coś pewnego, nie mówię, że siedzi tam chińszczyzna, ale warto by się tematem zainteresować, jeśli jest chęć kupna. A jeśli wymieniał łączniki, to dlaczego? – coś pewnie musiało się dziać ... a opony "lato- stan dobry jeszcze na jeden sezon" – stan dobry i na 1 sezon? Jak ktoś mówi, że na 1 sezon to bieżnika może praktycznie już nie być, to wtedy trzeba kupić 4 nowe opony, to też koszty.
Poprawiony ręczny? – nie wiem, mój poprzedni samochód miałem 4 lata, był rocznik 2004, najechane miał 180 000 km, ale żebym musiał poprawiać ręczny? Przed nim jeździłem 15-letnim Nissanem, przebieg 220 000 km, ręcznego też nie musiałem poprawiać ... co trzeba było poprawiać? To takie tam tematy do zainteresowania się.

Ja nie jestem jakiś wielki spec, ot co – hobby'ista – amator, paru osobom pomagałem w zakupie i wiem, że trzeba dobrze wszystko posprawdzać, żeby później nie żałować, a tym bardziej w przypadku sprowadzonego.
Fajnie jak by były jakieś niemieckie papiery, np. z TUV-u.

A miernik lakieru posiadasz?

Po zdjęciach nie ma co sądzić, tym bardziej, że są bardzo kiepskiej jakości, no i po zdjęciach ... to co tam można mówić? Jeśli jesteś zainteresowany to trzeba przetrzepać samochód, żeby wiedzieć co się kupuje, zaczynając od zmierzenia lakieru, sprawdzić szyby, śruby – czy nie ruszane, spasowanie elementów, wsłuchać się w silnik, posprawdzać wszystko podczas jazdy (przeguby, łożyska, stuki, puki, czy kierownica nie bije podczas hamowania, sprzęgło czy jeszcze jest, itd.) a na podnośniku kończąc, wtedy można minimalizować jakąś wtopę.

A nie wiem jak się Sikora znasz na samochodach, bo ja tak piszę jak gdybyś był trochę amator, a może się lepiej znasz ode mnie :)

Powodzenia.
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2012, 17:03
Posty: 1213 (2/27)
Auto: Mazda 6 2018

Postprzez Sikora » 31 gru 2015, 09:19

Madozi-->Raczej blisko, jestem z Krakowa

e-tomek – Chyba lepiej kupić auto od kogoś kto wziął nawet od handlarza i jeździł 2 lata (bo zna to auto i coś już zrobił), niż "prosto od Niemca, który płakał jak sprzedawał, po oplątach" od jakiegoś Mariana...

Na mechanice się nie znam, na motoryzacji jako dziedzinie bardziej teoretycznie owszem, trochę. Samochód tez nie mój pierwszy, a poza tym nie spieszy mi się jakoś z zakupem, wiec się nie napalam. Brat jest mechanikiem, czujnik grubości lakieru ma i pewnie oglądałby ze mną.

Na pewno chciałbym ja wziąć do ASO, no i TÜV sobie poczytam, brat chce komputer podpinać.

Nie chce gościa teraz budzić ale kolo 9 AM dzwonie po VIN. :D

P.S. Nienawidzę tej lotki w Mazdzie, wole bez :)
Sikora
 

Postprzez madozi » 31 gru 2015, 09:26

P.S. Nienawidzę tej lotki w Mazdzie, wole bez :)[/quote]

chętnie bym ją odkupił bo mam taki sam kolorek, ale zostały by ci dziury po mocowaniu :D oczywiście jak kupisz auto, i poniekąd zgadzam się z twoją teorią że jak ktoś ma auto już jakiś czas to chyba wymienia podstawowe rzeczy zepsute tylko jak kolega wyżej pisał na jakiej jakości no chyba że auto ciągle stoi to inna historia.Ja bym się przejechał tym bardziej że masz blisko.Co do tych opon letnich jak kolega pisał to przecież nikt przed sprzedażą nie będzie kupował nowiutkich opon w prezencie, jak by tak wszystko ostatnio byłoby pokupowane powymieniane na nowe to tu bym się zastanawiał czy coś jest nie tak, bo ładować kupę kasy przed sprzedażą <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 12:26
Posty: 100 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: była Mazda 6 MZR-CD 136
jest M3 Top Sport 2003r

Postprzez e-tomek » 31 gru 2015, 14:43

Co do opon to chodziło o to, że sprzedający pisze, że dobre ... i na 1 sezon. Nie chodzi o to, że ktoś przed sprzedażą ma kupować, tylko o czas ekploatacyjny, w sensie, że można też trafić na taki, gdzie opony będą dobre jeszcze na 3-4 sezony (zależy też kto ile km robi), a tutaj mogą generować dodatkowe koszty.

No, a tak w ogóle to najlepiej kupić samochód od kogoś, kto dba, inwestuje, a w pewnym momencie nachodzi taką osobę myśl, by zmienić samochód, i taki doinwestowany sprzedaje.

A najgorzej to chyba kupić od kogoś, kto wie, że za parę miesięcy sprzeda, i nic w samochodzie już nie robi.

Jak brat mechanik, czujnik jest, to jeździć pewnie, że można, a nuż się trafi coś fajnego i zadbanego ... niezgodnego z moją teorią, że jak samochód tani, to handlarz sprowadzał co popadnie.

Sikora – rozumiem, ale jak ktoś kupił od handlarza w złym stanie – coś nie tak, to nagle ten samochód, sam z siebie, nie ożyje, nieważne czy 1, 2, czy też 3 właściciel. A on przez 2 lata trochę w niego już wsadził, a nie wiadomo co tam jeszcze – no, ale to nigdy nie wiadomo.

Powodzenia.
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2012, 17:03
Posty: 1213 (2/27)
Auto: Mazda 6 2018

Postprzez Sikora » 31 gru 2015, 15:20

Macie racje z tymi oponami i częściami, dopytam chłopa, ale to dopiero po VINie :) .

Będę miał to wszystko na uwadze, czekam na VIN smsem,zobaczymy co powie Marianek no i pomyślimy.
Nie ma ciśnienia, nie musi być ta:) Jak będzie trzeba to chętnie dołożę z 5k do innego modelu w lepszym stanie. <serduszka>
Sikora
 

Postprzez e-tomek » 31 gru 2015, 15:37

Po "winie" to Ci wszystko wyśpiewa ;)
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2012, 17:03
Posty: 1213 (2/27)
Auto: Mazda 6 2018

Postprzez Danmazda » 31 gru 2015, 15:38

W tym przypadku w DSR raczej nic nie będzie, wpisy były od 2006 roku.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez e-tomek » 31 gru 2015, 16:44

Danmazda napisał(a):W tym przypadku w DSR raczej nic nie będzie, wpisy były od 2006 roku.

Analizowaliśmy (-łem) to w tym komentarzu:
viewtopic.php?p=3111543#p3111543
to jak to w końcu jest?

...

no dobra, znalazłem inne źródło, sorry Sikora za zamieszanie, jednak jest inaczej:
"We provide this with every vehicle we’ve registered since July 2006. Why do we do this?"
czy "zarejestrowane" od lipca 2006.

by Marianek:
"Wszystkie Mazdy od 1lipca 2006 roku posiadają wpisy ale nie wcześniejsze niż zarejestrowane przed 1 października 1998 r, te zostają wpisane na życzenie klienta przy wizycie w serwisie i od tego czasu maja prowadzana już elektroniczna ksiazke serwisowa."
– może była na życzenie.
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2012, 17:03
Posty: 1213 (2/27)
Auto: Mazda 6 2018

Postprzez Sikora » 2 sty 2016, 20:38

Wyposażenie, kolory zgadzają się z VINem – JMZBK14F241101279. Czekam na odp. od Marianka, ale jak mówicie, zapewne nie będzie wpisu.

Czy komuś z Was byłoby we wtorek po drodze do Legionowa pod Warszawą za flaszkę/piwo/PLNy?

Gdzie można rzetelnie sprawdzić auto przed zakupem w Wawie poza ASO?

Niestety brat mechanik odpada a ja sam nie znam się na tyle, żeby oglądać samodzielnie.
Sikora
 

Postprzez suspectt » 3 sty 2016, 07:40

Nie chce Cię martwić ale samochodu chyba już nie ma. Rozmawiałem wieczorem z gościem, powiedział ze właśnie ktoś kupuje i jak nie kupi to da mi znać. Niestety nie dał wiec obstawiam ze sprzedał. :)
suspectt
 

Postprzez talk_about85 » 3 sty 2016, 15:26

Tak sobie wczesniej myslalem ze jesli ten samochod jest zgodny z opisem i w jakikolwiek sposob go nie zarezerwujesz to nie zdazysz go kupic. Pamietajcie jedno konserwacja spodu to nie wszystko jesli chodzi o rdze. Bardziej martwiloby mnie gdybym zobaczyl ruda na drzwiach nadkolach czy dachu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Moto