Mazda3 1.6 Pb, 2008, (otomoto: C35128528), 25.900 zł, Gliwice.

Tutaj zadajemy pytania na temat opinii o konkretnych egzemplarzach.

Postprzez Bombel86 » 12 kwi 2015, 15:29

Witam forumowiczów, to mój pierwszy post, jestem nowy na forum.

Serdecznie proszę o opinie o poniższym ogłoszeniu. Widziałem dziś ten samochód na żywo, wydruki z DSR są ok, samochód miał malowany jeden bok (mocne zarysowanie kluczem), handlarz pokazał mi zdjęcia sprzed malowania.
Technicznie ok, przejechane 129tyś, handlarz zgodził się na badanie w ASO. Jakaś tam badziewna gwarancja na silnik na 3 miesiące w cenie.

Jest coś co widzicie na zdjęciach, a rzuca się w oczy i powinno przykuć moją uwagę?
Szukałem opinii o tej firmie (Bart-Trans, Gliwice), internet milczy ;)

Z góry dzięki

http://otomoto.pl/mazda-3-i-perfekcyjny ... 28528.html

Dopisano 12 kwi 2015, 19:42:

Ktokolwiek koledzy?

Może ktoś ma jakieś doświadczenie z ASO Mazdy w Zabrzu w kwestii badania przed zakupem?
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2015, 20:11
Posty: 25 (1/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BK 2008 1.6 PB

Postprzez blaze007 » 14 kwi 2015, 12:30

No moje oko prezentuje się dobrze. Oczywiście trzeba sobie odjąć te 2 poduchy powietrze i nie widze także czujników parkowania... A Vin sprawdzałeś w jakimś systemie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 20:22
Posty: 285 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Postprzez Szumi91 » 14 kwi 2015, 12:58

Poproś Marianka aby zobaczył co widnieje w DSR. Na zdjęciach ładnie, jak masz blisko zawsze warto podjechać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2015, 18:16
Posty: 251 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF
Jest: Renault Megane Grandtour 2010 1.5 dCi

Postprzez Bombel86 » 15 kwi 2015, 17:05

Witam ponownie,

Wziąłem samochód na ASO w Zabrzu i niestety badanie nie wyszło zbyt dobrze.
Do naprawy:
cały wydech, ledwo się trzyma, cały w rdzy
tuleje wahacza
wahacz poprzeczny
wahacz dolny prawy + lewy
chłodnica klimatyzatora

Dodatkowo podwozie mocno skorodowane. Nie wiem czy to auto w tym roczniku ma tak wyglądać, ale moje 15 letnie Punto od spodu wygląda dużo lepiej. Żeby dopełnić obraz rozpaczy wprost na rdzę nałożona jest konserwacja. Panowie z ASO powiedzieli, że jest to typowa amatorka, pod środkiem konserwującym jest rdza.
Dodatkowo malowane były nadkola o czym handlarz nie wspomniał, prawdopodobnie także z powodu rdzy.
Silnik, hamulce super, wizualnie też. Przebieg potwierdzony DSR-em.
Koszt napraw na dzień dobry 1500-2000pln. Powiedziałem handlarzowi, że jak obniży cenę (przed badaniem wynegocjowałem 26.300 razem ze wszystkim opłatami) o koszt części to przemyślę sprawę. Odpowiedź znacie, auta nie kupiłem, przejechałem się pociągiem 200km w 2 strony (jestem z Bielska), zmarnowałem pół dnia i wydałem 400zł.
Co do ASO w Zabrzu to pełna profeska, nie mam żadnych zastrzeżeń.

Generalnie trochę się podłamałem, było to jedno z ogłoszeń z najwyższą ceną i najładniejsza z 4 Mazd 3 jakie do tej pory widziałem. Chyba nie chce widzieć tych ofert w okolicy 23tyś.

Jakby pomimo tego ktoś był zainteresowany dysponuję całą dokumentacją z badania, wraz z kosztorysem niezbędnych napraw.

Czytałem Panowie sporo o problemie z rdzy, jest szansa na poliftowe auto w roczniku 2007-2009 z możliwie niewielkimi oznakami korozji? O braku korozji to już chyba nawet nie marzę.
Czy raczej będzie ciężko o takie auto od handlarza?
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2015, 20:11
Posty: 25 (1/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BK 2008 1.6 PB

Postprzez Yoki » 15 kwi 2015, 17:32

Są auta bez korozji no może po za wydechem. Trzeba szukać, lepiej poczekać dłużej niż kląć później jak się wejdzie na minę. Jak masz vin to może wrzuć tutaj to każdy potencjalny kupiec może być zainteresowany badaniem a Ty możesz odzyskać trochę kasy.
Ostatnio edytowano 15 kwi 2015, 19:56 przez Yoki, łącznie edytowano 1 raz
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez widmo82 » 15 kwi 2015, 18:22

A ja z chęcią zerkne jak wygląda dokumentacja warta 300zl:)
PS potwierdza się to co mówiłem o konserwacji na szybko za 100zl byle ukryć rdze
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Bombel86 » 16 kwi 2015, 08:26

VIN dla chętnych:
JMZBK14Z291771400
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2015, 20:11
Posty: 25 (1/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BK 2008 1.6 PB

Postprzez talk_about85 » 16 kwi 2015, 10:28

Szkoda ze nie zrobiles zadnych zdjec no chyba ze masz cos bo w sumie tez nic o tym nie pisales. Wydech w rdzy to rzecz raczej normalna no chyba ze bylo to juz w oplakanym stanie. Mimo wszystko najgorsza rzecz to konserwacja zrobiona na rdzy. Znalezienie egzemplarza bez rudej w tym roczniku powinno sie udac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez widmo82 » 16 kwi 2015, 21:30

Bombel, zapłaciłeś za przeglad kilka stówek i nie masz papierow z tego?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez tomi911 » 16 kwi 2015, 22:16

Ja dostałem z krakowskiego ASO w sumie 3 kartki:
1- wydruk z DSR
2 – wydruk z wynikami skanu kompa
3 – raport z przeglądu (on miał w sumie 2 kartki) z opisanymi i pozaznaczamy rzeczami, które zostały sprawdzone i z uwagami od nich
Oprócz tego facet z serwisu pokazał mi fizycznie na samochodzie złe i dobre strony, dał wykaz części i rysunki tego co powinno zostać ewentualnie wymienione oraz kosztorys ewentualnych wymian w ASO na ori częściach i przybliżone ceny zamienników.
Ogólnie szału ni ma, ale jak ktoś nie ma "zaprzyjaźnionego mechaniora" i dostępu do podnośnika/kanału to jest to jakaś opcja, ale kosztowna niestety ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez widmo82 » 17 kwi 2015, 17:50

Rdzawawy nalot na podwoziu to norma. Tak samo jak i ten wydech. Szkoda, że nie mamy zdjęć krytykowanej konserwacji.
Aż trudno uwierzyć by auto z końca 2008 miało tak zjedzony wydech i porażającą rdzę o jakiej piszesz
Na jakiej podstawie stwierdzono, że coś jest nie tak z klimatyzacją? Na szym polegała diagnostyka? Potrafisz odczytac ile wskazał miernik na nadkolu? 160? Jeśli tak to był tylko lakierowany, ciężko (ale możliwe) jest osiągnięcie takie wyniku przy walce z rdzą.
Co ASO powiedziało o błędzie U2064? O co chodzi z tym pasem/fotelem?
Poraża wysokie szyfrowanie pisma ;/

PS: Odpowiadajac na pytanie o rdze w roczniku 2007-8: Tak jest to możliwe! Jest wiele starszych aut, których wlasciciele na forum moga potwierdzi, że rdzy brak.
Jeśli zaś sprawa tyczy sie usterkom w zawieszeniu to niestety, ale długo jeszcze będziesz szukal auta bez wad.
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez bercikz » 19 kwi 2015, 16:04

Hej,

Jestem z Bielska-Białej, mam M3, kabel do komputera i miernik grubości lakieru. Jak będziesz potrzebował pomocy przy zakupie to daj znać w PW.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto

cron