Szukam samochodu już prawie pół roku, oglądałem już sporo aut z większości marek musiałem zrezygnować bo np nie bita a 4 b6 to koszt ok 30k itp.
Do rzeczy od ponad dwóch tygodni jestem zainteresowany właśnie mazdą 6 znalazłem samochód dokładnie go obejrzałem i mam w związku z tym kilka pytań.
Autko: Mazda 6 kombi 2.0 benzyna 147PS bez gazu z 2006 roku po liftingu.
VIN: JMZGY19F671440833
link do ogłoszenia:

Auto po oględzinach posiada nieznaczne zaprawki zazwyczaj średnicy główki od zapałki, po kamieniach? nie jest tego dużo. Ogólnie stan blacharki jest dobry, auto jest z 2006 roku ideałów nie ma. Oglądam samochody z multimetrem i czujnikiem lakieru. Ładowanie przy włączonych wszystkich odbiornikach oprócz wycieraczek 14.1 V. Lakier po oględzinach całego samochodu jest różnej grubości na karoserii, na słupkach znacznie cieńszy ale to standard. Maska malowana cała grubość 230-280 mikronów, wygląda na to, że coś spadło na maskę, bo po oględzinach komory silnika napraw po wypadku brak, więc jestem w stanie kupić tekst, że "tynk w garażu się ukruszył i spadło", na to wygląda...
Pierwsze pytanko:
1. Czy lakier w madzi kalier jest cieńszy na dole klapy i tylnych błotnikach, przy zakończeniu rantów. Czujnik pokazywał na klapie w dolnej części 70 mikronów i podobnie na rantach obu tylnych błotników i troszkę wyżej też, może ktoś szlif albo polerkę uskuteczniał? napiszcie jak jest u Was z tym lakierem
2. Włącznik świateł wzbudził moją ciekawość, nie ma kontrolki świateł pozycyjnych jak odchylę przełącznik do przodu nie zapalają się także światła drogowe, normalne, czy ktoś grzebał?
3. Auto jest z Danii. Moją ciekawość wzbudził lepki nalot jakby olej w komorze silnika. Samochód jest zakurzony i brudny od oleju. Na pytanie o ten fakt handlarz odpowiedział, że to jest element konserwacji komory silnika i że w Danii to standard, dopytał jeszcze czy nigdy się z czymś takim nie spotkałem.
4. Nie działa elektryka szyb z pozycji kierowcy w drzwiach. Z panelu kierowcy otwiera się tylko jego szyba. Reszta szyb jest sprawna i z "własnych" przycisków przy drzwiach się otwierają. Jaki może być koszt naprawy takiej usterki, czy to częsta usterka w Madzi?
5. Jest nawigacja włącza się ale nie działa wyskakuje jakiś monit po duńsku... Czy można ją samodzielnie wymontować z tego schowka? Mam własną nawi jak nie będzie pasowała, to wolę już funkcjonalny schowek bez szrotowej nawigacji. Dodam jeszcze, że nie jestem pewien, czy to oryginalna navi, bo schowek otwiera się dośc opornie i po miedzianych szynach wysuwa się również opornie nawigacja.
6. Auto wg zamówionego przeze mnie raportu DNA w 2013 pod koniec roku dostało "warunkowe dopuszczenie do ruchu" wiecie co może się za tym kryć auto z Danii może jakieś normy przekroczyło, nie mam żadnych na to papierów...
7. Były trzy akcje serwisowe na kondensator moduł BCM i może pomożecie "coś" z sideback i ogrzewaniem (info z ASO) co to sideback?
8. Klimatyzacja super grzeje gorzej z chłodzeniem włączyłem na 15 stopni i średnio chłodziła Jak wygląda awaryjność, jakość klimatyzacji w tym modelu, może tak powinno być, ale 15 stopni to ona nie dawała.
Autem jeździłem tylko po placu, ale za to bardzo dużym (pusta olsztyńska giełda). Wrażenia z prowadzenia rewelacja, komputer pokazywał średnią po odpaleniu 9,7 l, a podczas jazdy spalanie na drugim biegu miałem max 35l, czy tak powinno być?
Po wnikliwszych oględzinach umówię się na jazdę po mieście auto ponoć posiada tempomat może będzie okazja użyć.
Bardzo proszę o wszelkie wskazówki, które pomogą mi w dokonaniu wyboru, najbardziej martwi mnie to "zabezpieczenie" w komorze silnika, śmierdzi mi to małą eksplozją, być może z przegrzania.
Za wszelkie sugestie i pomoc z góry bardzo dziękuję.
Dopisano 11 paź 2014, 17:13:
Jeszcze jedno pytanie (nie mogłem znaleźć edycji postu). Co kryje się pod kodem modelu GR4KEA8. W jaki sposób można sprawdzić wyposażenie auta?