Mazda6 2.0, 2006, (otomoto: C33561543), 20.888 zł, Olsztyn.

Tutaj zadajemy pytania na temat opinii o konkretnych egzemplarzach.

Postprzez radkacz » 11 paź 2014, 17:00

Dzień dobry! od dłuższego czasu przeglądam forum i zbieram informację o mazdzie 6.
Szukam samochodu już prawie pół roku, oglądałem już sporo aut z większości marek musiałem zrezygnować bo np nie bita a 4 b6 to koszt ok 30k itp.
Do rzeczy od ponad dwóch tygodni jestem zainteresowany właśnie mazdą 6 znalazłem samochód dokładnie go obejrzałem i mam w związku z tym kilka pytań.

Autko: Mazda 6 kombi 2.0 benzyna 147PS bez gazu z 2006 roku po liftingu.
VIN: JMZGY19F671440833
link do ogłoszenia: http://otomoto.pl/mazda-6-i-147km-klima ... 61543.html

Auto po oględzinach posiada nieznaczne zaprawki zazwyczaj średnicy główki od zapałki, po kamieniach? nie jest tego dużo. Ogólnie stan blacharki jest dobry, auto jest z 2006 roku ideałów nie ma. Oglądam samochody z multimetrem i czujnikiem lakieru. Ładowanie przy włączonych wszystkich odbiornikach oprócz wycieraczek 14.1 V. Lakier po oględzinach całego samochodu jest różnej grubości na karoserii, na słupkach znacznie cieńszy ale to standard. Maska malowana cała grubość 230-280 mikronów, wygląda na to, że coś spadło na maskę, bo po oględzinach komory silnika napraw po wypadku brak, więc jestem w stanie kupić tekst, że "tynk w garażu się ukruszył i spadło", na to wygląda...

Pierwsze pytanko:
1. Czy lakier w madzi kalier jest cieńszy na dole klapy i tylnych błotnikach, przy zakończeniu rantów. Czujnik pokazywał na klapie w dolnej części 70 mikronów i podobnie na rantach obu tylnych błotników i troszkę wyżej też, może ktoś szlif albo polerkę uskuteczniał? napiszcie jak jest u Was z tym lakierem

2. Włącznik świateł wzbudził moją ciekawość, nie ma kontrolki świateł pozycyjnych jak odchylę przełącznik do przodu nie zapalają się także światła drogowe, normalne, czy ktoś grzebał?

3. Auto jest z Danii. Moją ciekawość wzbudził lepki nalot jakby olej w komorze silnika. Samochód jest zakurzony i brudny od oleju. Na pytanie o ten fakt handlarz odpowiedział, że to jest element konserwacji komory silnika i że w Danii to standard, dopytał jeszcze czy nigdy się z czymś takim nie spotkałem.

4. Nie działa elektryka szyb z pozycji kierowcy w drzwiach. Z panelu kierowcy otwiera się tylko jego szyba. Reszta szyb jest sprawna i z "własnych" przycisków przy drzwiach się otwierają. Jaki może być koszt naprawy takiej usterki, czy to częsta usterka w Madzi?

5. Jest nawigacja włącza się ale nie działa wyskakuje jakiś monit po duńsku... Czy można ją samodzielnie wymontować z tego schowka? Mam własną nawi jak nie będzie pasowała, to wolę już funkcjonalny schowek bez szrotowej nawigacji. Dodam jeszcze, że nie jestem pewien, czy to oryginalna navi, bo schowek otwiera się dośc opornie i po miedzianych szynach wysuwa się również opornie nawigacja.

6. Auto wg zamówionego przeze mnie raportu DNA w 2013 pod koniec roku dostało "warunkowe dopuszczenie do ruchu" wiecie co może się za tym kryć auto z Danii może jakieś normy przekroczyło, nie mam żadnych na to papierów...

7. Były trzy akcje serwisowe na kondensator moduł BCM i może pomożecie "coś" z sideback i ogrzewaniem (info z ASO) co to sideback?
8. Klimatyzacja super grzeje gorzej z chłodzeniem włączyłem na 15 stopni i średnio chłodziła Jak wygląda awaryjność, jakość klimatyzacji w tym modelu, może tak powinno być, ale 15 stopni to ona nie dawała.

Autem jeździłem tylko po placu, ale za to bardzo dużym (pusta olsztyńska giełda). Wrażenia z prowadzenia rewelacja, komputer pokazywał średnią po odpaleniu 9,7 l, a podczas jazdy spalanie na drugim biegu miałem max 35l, czy tak powinno być?
Po wnikliwszych oględzinach umówię się na jazdę po mieście auto ponoć posiada tempomat może będzie okazja użyć.

Bardzo proszę o wszelkie wskazówki, które pomogą mi w dokonaniu wyboru, najbardziej martwi mnie to "zabezpieczenie" w komorze silnika, śmierdzi mi to małą eksplozją, być może z przegrzania.
Za wszelkie sugestie i pomoc z góry bardzo dziękuję.

Dopisano 11 paź 2014, 17:13:

Jeszcze jedno pytanie (nie mogłem znaleźć edycji postu). Co kryje się pod kodem modelu GR4KEA8. W jaki sposób można sprawdzić wyposażenie auta?
Ostatnio edytowano 12 paź 2014, 19:11 przez stachan, łącznie edytowano 1 raz
Powód: 8.3.
Początkujący
 
Od: 11 paź 2014, 15:45
Posty: 24 (4/0)
Skąd: OLSZTYN
Auto: M6 2.0 MZR-CD 143PS DPF /2007

Postprzez Janoszka » 11 paź 2014, 18:04

AD 1 – nie znam się
AD 2 – nie ma kontroliki włączenia świateł. Zapala się podświetlanie deski, radia, wybieraka biegów w automacie. Po właczeniu "długich" powinna być niebieska kontrolka
AD 3 – moja z Niemiec też lepiła się pod maską jak kupiłem. Wszystko się do tego kleiło. 2 lata ją mam i zarosła kurzem to przestaje się kleić.
Jeżeli masz auto z Danii to poproś o duńskie numery rejestracyjne. Sprawdzisz sobie przebieg przy ostatnim przeglądzie. Link jest poniżej
AD 4 – To nie usterka. Nie są zaprogramowane. Przy otwieraniu/zamykaniu szyby trzeba trzymać przełącznik aż do "pyknięcia" które będzie kilka sekund po zamknięciu/otwarciu okna
AD 5 – Ktoś na forum wstawił sobie swoją nawigację i zrobił fotorelację. Ale chyba w oryginale miał schowek.
AD 6 – nie znam się
AD 7 – nie znam się. Akcje serwisowe były na kilka elementów – najgłośniejszy to chyba korozja nadkoli. Poznasz po takim "gumowym" pasku na krawędziach błotników
AD 8 – może nie być nabita. Jest jeden wężyk do sprawdzenia. Chyba była akcja na niego.

Tempomat masz na kierownicy po prawej stronie i na desce rozdzielczej 2 kontrolki do niego. jedna żółta sygnalizująca włączenie i zielona sygnalizująca że jest aktywny
Chwilowe spalanie może być nawet 40l, to jest chwilowa wartość. Im mocniej depczesz tym więcej jest.

GR4KEA8 – to kolor na zewnątrz i wersja kolorystyczna wewnątrz

A8 – kolor nadwozia STARLIGHT BLUE
przejrzyj to
viewtopic.php?f=60&t=41306&

Tu musisz wpisać VIN i numer rejestracyjny
http://selvbetjening.trafikstyrelsen.dk ... gning.aspx
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2012, 21:28
Posty: 95 (0/2)
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GH
2.0E A/T
147 KM
--------
było
M6 GY FL 25B
2.0E A/T 147KM
GK6

Postprzez radkacz » 11 paź 2014, 19:42

Janoszka dziękuję za linka do duńskiej strony długo go szukałem nie mogłem znaleźć:( Sam handlarz mowił żeby sprawdzić.
Przebieg auta na 80% wiarygodny wpisze na fakturze, upozostaje kwestia malowanej maski i oleju w komorze silnika.

To jak jest z tymi włącznikami szyb z fotela kierowcy, nie bardzo rozumiem są niezaprogramowane, więc to kwesria kosmetyczna? Można to samemu zaprogramować jak?

Zbiorniczek od wspomagania był pobrudzony płynem w trakcie kręcenia kierownicą (żona kręciła ja słuchałem przy otwartej masce) wydawał głośne "syczenie". W kabinie cisza z zewnątrz słychać.

Moglibyście napisać coś więcej odnośnie klimatyzacji. Czytałem posta o tym na co zwrócić uwagę, ale może dołożycie coś od siebie będę wdzięczny.

Czy w waszych madziach jak spojrzycie na maskę, to czy lekko odstaje od świateł, jest wyżej, niżej, maska była malowana, dopiero po wydaniu 400 zł w ASO dowiem się dlaczego:) może ten typ tak ma jak np volvo v40 po fl. Moja ma z prawej ok 4mm wyżej, za to z lewa bardziej przylega do światła
Początkujący
 
Od: 11 paź 2014, 15:45
Posty: 24 (4/0)
Skąd: OLSZTYN
Auto: M6 2.0 MZR-CD 143PS DPF /2007

Postprzez Janoszka » 11 paź 2014, 20:12

radkacz napisał(a):Można to samemu zaprogramować jak?

Można zrobić samemu. Siadasz na miejscu pasażera i zamykasz okno (jeżeli jest zamknięte to sobie otwórz). Podczas zamykania trzymasz cały czas przełącznik nawet po zamknięciu. Po jakichś 2 sekundach od zamknięcia będzie słychać delikatne "pyknięcie". Wtedy puszczasz przełącznik. To znaczy że już z drzwi kierowcy otworzysz szybę.
Procedurę powtarzasz na każdych drzwiach.
radkacz napisał(a):Zbiorniczek od wspomagania był pobrudzony płynem w trakcie kręcenia kierownicą

To znaczy że jest nieszczelność. Może tylko niedokręcona pokrywka? Ktoś może zaglądał przed Tobą i nie dokręcił.
radkacz napisał(a):z prawej ok 4mm wyżej, za to z lewa bardziej przylega

U mnie jest równo. I to oznacza że coś było robione z przodem. Teraz tylko trzeba się dowiedzieć jak mocno. Sprawdź geometrię. Ale tak porządnie. Bo może się okazać że nigdy nie ustawisz zbieżności.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2012, 21:28
Posty: 95 (0/2)
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GH
2.0E A/T
147 KM
--------
było
M6 GY FL 25B
2.0E A/T 147KM
GK6

Postprzez radkacz » 11 paź 2014, 20:41

Co może być przyczyną rozprogramowania el. szyb? czy może to być rozładowany akumulator?
Początkujący
 
Od: 11 paź 2014, 15:45
Posty: 24 (4/0)
Skąd: OLSZTYN
Auto: M6 2.0 MZR-CD 143PS DPF /2007

Postprzez tomekwr » 11 paź 2014, 20:54

jaki ona ma przebieg w ogloszeniu ? bo
27-12-2013 226.000

12-01-201 180.000
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2014, 17:34
Posty: 12
Auto: mazda 6 gy 2.0 citd 136km

Postprzez radkacz » 11 paź 2014, 21:20

Przebieg na desce dziś widziałem 236.000 jak wyżej wspomniałem napisze go na fakturze po moich oględzinach tel do aso werufikacja papjerów i czujne oko, wynika że raczej nie kręcony.

Silnik chodzi równo. Aha ważna rzecz! Po odpaleniu od razu odpalił się wiatrak chłodnicy, czy też tak macie? Na początku myślałem, że kolektor dolot lewe powietrze łapał, ale okazało się, że to wiatrak.

Panowie jak jesr z tym lakierem na dole klapy i błotnikach, fabrycznie cieńszy czy polerka była?
Początkujący
 
Od: 11 paź 2014, 15:45
Posty: 24 (4/0)
Skąd: OLSZTYN
Auto: M6 2.0 MZR-CD 143PS DPF /2007

Postprzez kubsztyk » 11 paź 2014, 22:19

radkacz napisał(a):(...) Aha ważna rzecz! Po odpaleniu od razu odpalił się wiatrak chłodnicy, czy też tak macie?

Jeśli klimatyzacja była włączona, to po odpaleniu włączył się wiatrak od chłodnicy klimatyzacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez dobrzyn22 » 12 paź 2014, 12:15

radkacz napisał(a):od dłuższego czasu przeglądam forum

chyba za krótko, bo zakładasz wątek w niewłaściwym dziale....
przenoszę
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez radkacz » 12 paź 2014, 12:43

Prawda, bardzo przepraszam i proszę o przeniesienie:(

Czy ktoś z Panów potrafi czytać duński brief? Gdzie znajdę info o ilości właścicieli?
Początkujący
 
Od: 11 paź 2014, 15:45
Posty: 24 (4/0)
Skąd: OLSZTYN
Auto: M6 2.0 MZR-CD 143PS DPF /2007

Postprzez Danmazda » 12 paź 2014, 13:15

Moja Madzia też jest sprowadzona z Danii. Komora silnika była bardzo brudna i przypominała wyciekający olej. Co prawda na zdjęciu aż tak bardzo tego nie widać.
DSC07984.JPG

Na zdjęciach wygląda ładne, ale cena trochę niska. Ja za swoją dałem o wiele więcej ale od sprawdzonego sprzedawcy polecanego na forum. O wyposażeniu nic nie jest opisane i nie wiadomo co Madzia posiada.
I jeszcze ten dopisek na końcu ogłoszenia (Powyższy opis nie stanowi w rozumieniu prawa oferty handlowej, jest jedynie treścią informacyjną w myśli art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego. Nie odpowiadamy za ewentualne błędy lub nieaktualność ogłoszenia.)
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez radkacz » 12 paź 2014, 13:30

Dzięki za fotkę. co ciekawe, że na silniku nie ma kropli oleju, jest tylko na częściach karoserii wewnątrz, najwięcej przy "gniazdach" amortyzatorów, tabliczkę z Vinem musiałem dwa razy wycierać taki syf.

Cena tej madzi z ogłoszenia to 22k na otomoto jest bez opłat. Dziękuję koledze Marianek za pomoc w zweryfikowaniu historii serwisowej.
Gdzie na duńskim briefie jest ilość właścicieli? jakiego słowa szukać?
Początkujący
 
Od: 11 paź 2014, 15:45
Posty: 24 (4/0)
Skąd: OLSZTYN
Auto: M6 2.0 MZR-CD 143PS DPF /2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Moto