Witam wszystkich forumowiczów i forumowiczki! W minioną sobotę zupełnie przypadkiem wpadła mi w oko mazda 3 1.6 diesel 80kw. Wiem, że są różne oznaczenia tych modeli niestety jeszcze się w nich nie orientuję.
Link do sprzedawcy poniżej:
http://tanie-auta.otomoto.pl/mazda-3-pe ... 56590.html
Zamierzam się tym samochodem przejechać w tym tygodniu, bo w czasie pierwszej wizyty niestety nie było na to czasu.
Z moich spostrzeżeń to to mam takie:
– samochód ogólnie baaardzo ale to bardzo zadbany. We wnętrzu wszystko wygląda na oryginalne, nic nie jest pourywane. Pod pokrywą bagażnika czysto, wszystkie akcesoria łącznie z chyba oryginalną apteczką na miejscu
– lewy dolny halogen (jego szkło) przebite(pewnie przez jakiś kamień itp)
– drążek skrzyni biegów trochę wytarty ale spodziewałem się tego przy 160kkm
– samochód pali za każdym razem ale trzeba pokręcić koło sekundy (mam v40 benzynę i może dlatego wydawało mi się to dziwne)
– samochód przy odpaleniu i gaszeniu trochę trzęsie – i znów, może to urok diesla, nie wiem. Dodam, że nie trzęsie po odpaleniu tylko w momencie zapłonu
– W samochodzie jest pełen plik dokumentów/faktur po niemiecku i chyba książka serwisowa-znów brak czasu.
Niestety nie spisałem sobie VIN'u więc trochę gapa – a jestem z Wrocławia.
Proszę Was o pomoc w ocenie czy samochód jest ok i na co zwrócić uwagę przy kupnie tego silnika.
Z góry wielkie dzięki za pomoc!
Mazda 3 BK, 1.6 diesel, 80kw, (otomoto:C33256590) Paczków 19 900 PLN
Strona 1 z 1
Książki serwisowej to on na pewno mieć nie będzie.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Marianek napisał(a):Książki serwisowej to on na pewno mieć nie będzie.
Eeee a może jednak ma, nic nie stoi na przeszkodzie uzupełnienie wpisów wg. uznania klienta w książce od przedlifta:) Tak na poważnie, to pewnie z pośpiechu przekopiował opis z innej oferty i została ta książka lub pomylił instrukcję w postaci książki z książką przeglądów
Co do czystości komory silnika to ja baaaardzo sceptycznie podchodzę do takich aut przy zakupie. Chemia+woda=>ukryty problem[/quote]
braveskunk: poproś o zdjęcie spod maskipo sciągnięciu osłony górnej silnika
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Pisałem o pokrywie bagażnika:)
Pod maską było trochę zakurzone, trochę brudu tam i ówdzie Nie wyglądał na czyszczony nigdzie. W porównaniu do mojej starej v40,98r był ciut czystszy ale nie widziałem nigdzie wycieków, ot zwykły kurz, brud ale nie zacieki z oleju.
Możecie w skrócie napisać na co zwrócić uwagę czy oględzinach i ew. przy jakich przebiegach zmienia się w nim:
rozrząd (podobno 240kkm ale trochę trudno mi w to uwierzyć
)
sprzęgło
przeważnie pada turbinka
inne "duże rzeczy" ?
Z góry wielkie dzięki za pomoc!
Pod maską było trochę zakurzone, trochę brudu tam i ówdzie Nie wyglądał na czyszczony nigdzie. W porównaniu do mojej starej v40,98r był ciut czystszy ale nie widziałem nigdzie wycieków, ot zwykły kurz, brud ale nie zacieki z oleju.
Możecie w skrócie napisać na co zwrócić uwagę czy oględzinach i ew. przy jakich przebiegach zmienia się w nim:
rozrząd (podobno 240kkm ale trochę trudno mi w to uwierzyć
sprzęgło
przeważnie pada turbinka
inne "duże rzeczy" ?
Z góry wielkie dzięki za pomoc!
- Od: 13 lip 2014, 20:19
- Posty: 4
- Auto: póki co v40, ale jest zamiar na mazda 3, 1.6 80kw diesel
braveskunk napisał(a):Pisałem o pokrywie bagażnika:)
heh a faktycznie
Co do rozrządu to raczej go sobie wymień, jesli myślisz nim jeździć przez kilka lat. Zaleca się po realnych 150-170tyś dokonać takiej zmiany. Są jednak osoby, które wymieniały powyżej 200tyś:)
Wątków o uwalonym turbo nie jest wiele. O sprzęgle też nie słyszałem. W dieslach straszą kołem 2masowym a to w Mazdzie 3 trzyma się bardzo dobrze. Z forum znam dwa (wątpliwe) przypadki sensownosci wymiany koła2masowego. Normą jest padające koło pasowe, które z robocizną zrobisz spokojnie poniżej 500zł. jest o tym wątek na forum tak jak i częste opinie o mocnym poceniu przy wtryskach, które wymaga, albo dokrecenia, albo wymiany podkladek. Ogólnie czytaj wątek z silnikiem Y6 jeśli zbierasz się do zakupu takiego auta.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Super, wielkie dzięki za rzeczową odpowiedź!
Rozrząd wymienię oczywiście po kupnie- wolę mieć spokój.
Co do koła pasowego to czy ono mogło piszczeć z okolic lewej strony bloku silnika i zbiornika chłodnicy?( wrzuciłem poglądowe foto). Proszę jeszcze o info czy głęboko nisko z lewej to był pasek osprzętu czy już rozrząd(choć domyślam się, że rozrząd jest gdzieś pewnie zabudowany) ponieważ na pierwszy rzut oka był dość mocno sfatygowany.
Rozrząd wymienię oczywiście po kupnie- wolę mieć spokój.
Co do koła pasowego to czy ono mogło piszczeć z okolic lewej strony bloku silnika i zbiornika chłodnicy?( wrzuciłem poglądowe foto). Proszę jeszcze o info czy głęboko nisko z lewej to był pasek osprzętu czy już rozrząd(choć domyślam się, że rozrząd jest gdzieś pewnie zabudowany) ponieważ na pierwszy rzut oka był dość mocno sfatygowany.
- Od: 13 lip 2014, 20:19
- Posty: 4
- Auto: póki co v40, ale jest zamiar na mazda 3, 1.6 80kw diesel
Najprawdopodobniej to był ten pasek: viewtopic.php?f=91&t=117021
Jeśli był w tragicznym stanie to na spora szansa, że koło pasowe również jest w oryginale... na wykończeniu. Sprawdz, czy nie ma rdzawego nalotu w tej okolicy. Rozwulkanizowane koło wybija opiłki metalu, które rdzewieją. Jest jeszcze szansa, że jeśli pasek jest zniszczony to koło było źle założone a może wadliwe. Jest jeszcze szansa, że rolka prowadząca posypała się i nawet jak zmienisz pasek i koło to za jakiś czas posypie się ponownie.
Jeśli był w tragicznym stanie to na spora szansa, że koło pasowe również jest w oryginale... na wykończeniu. Sprawdz, czy nie ma rdzawego nalotu w tej okolicy. Rozwulkanizowane koło wybija opiłki metalu, które rdzewieją. Jest jeszcze szansa, że jeśli pasek jest zniszczony to koło było źle założone a może wadliwe. Jest jeszcze szansa, że rolka prowadząca posypała się i nawet jak zmienisz pasek i koło to za jakiś czas posypie się ponownie.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości