Mazda 3 BK 1.6 benzyna 2007 (otomoto.pl C32657273) 28 500zł, Kraków

Tutaj zadajemy pytania na temat opinii o konkretnych egzemplarzach.

Postprzez dawid2711 » 16 kwi 2014, 20:12

Witam,
proszę o poradę nt tego samochodu:

http://otomoto.pl/mazda-3-lift-82000-km ... 57273.html

Byłem wczoraj na oględzinach, właścicielem jest pracownik salonu Skody (nie salonu Mazdy jak wcześniej myślałem), który zanabył nową Octavię po jakiejś super okazji dla pracowników. W związku z tym sprzedaje tą.
Jest pierwszym właścicielem w PL, drugim ogólnie. Sprowadził ją samodzielnie z Niemiec z obitymi tylnymi błotnikami (powiedział mi to w prost). Naprawa polegała na wyklepaniu i pomalowaniu błotników.
Również przedni błotnik, jak sam twierdzi, ma podwójną warstwę lakieru (około 170mikronów) – jak kupował tak mu pokazał miernik elektroniczny.
Powiedział również, że zrobił zaraz po kupnie zabezpieczenie antykorozyjne podwozia – demontaż zamkniętych przestrzeni (czy jakoś tak), wyczyszczenie, natryśnięcie zabezpieczenia. Zmienione są tarcze hamulcowe (faktycznie wyglądają na nowe) i klocki, stoi na prawie nowych oponach (jeszcze zimowych).
Właściciel zgadza się na wizytę w dowolnym serwisie, nr VIN: JMZBK14Z281611097.

Z własnych obserwacji wyniosłem, że blacharka jest ładna, wszystko równo spasowane, nic nie lata luźno, jedyne co to lekkie ślady rdzy pojawiają się na prawych przednich drzwiach na dolnej krawędzi łączenia balach oraz na klapie bagażnika naokoło zamka klapy. Lekka rdza również widoczna na podłużnicach w komorze silnika.
Na podstawie braku słynnej naklejki informującej o wentylatorze i braku podstawki pod przednią tablicą wnioskuję, że był wymieniany przedni zderzak / przedni pas. Śruby mocujące te elementy nie mają żadnych śladów odkręcania.
Środek jak w nowym samochodzie – super czysto, brak jakichkolwiek oznak użytkowania – nie ma się kompletnie do czego przyczepić. Radio gra, klimatyzacja automatyczna działa, szyby elektryczne ok.
Stan licznika ponad 86tyś (różnica 4tyś w stosunku do ogłoszenia).
Samochód zapala 'na dotyk', silnik chodzi równo, samochód jedzie płynnie, biegi w porządku, zawieszenie ciche, nic nie stuka, samochód zachowuje kierunek jazdy przy przyspieszaniu i hamowaniu.
Właściciel twierdził, że nie ma komputera pokładowego, mówił wówczas o spalaniu około 7,5l/100km. Dopiero jak włączyłem silnik pokazałem mu, że jest w błędzie i że średnie spalanie na komputerze to 9.2l/100km (był zaskoczony, twierdził, że nie wiedział nawet, że jest komputer w tym samochodzie). Do pracy dojeżdża ok. 2km, co jest możliwe, bo w okolicy jest salon Skody. To mogłoby tłumaczyć dość spore spalanie.

To czego zapomniałem sprawdzić to rok produkcji szyb, dokładne oględziny silnika pod względem wycieków (ale silnik z tego co pamiętam był naturalnie zakurzony, suchy), sprawdzenie co się dzieje po odkręceniu korka wlewu oleju / wyciągnięciu bagnetu przy włączonym silniku.


Co sądzicie o tym wszystkim?
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2014, 20:34
Posty: 14

Postprzez widmo82 » 17 kwi 2014, 08:31

Czytając Twoj opis auta mam wrażenie, że jesteś świadomym kupującym. A jak z dynamiką? Masz jakies porównanie do innych mazd z takim motorkiem – jezdziles? Pamiętaj, że 170mikronów może też uzyskać dobry lakiernik malując błotnik, ale zawsze lepiej powiedziec, ze "to tylko przelakierowanie". Jest właścicielem od pół roku czy mylę się? Powodem sprzedazy po 6mc moze byc... skarbowy.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez dawid2711 » 17 kwi 2014, 22:36

Jeśli chodzi o dynamikę, to nie mam niestety porównania do innej Mazdy. Jechaliśmy tym samochodem podczas jazdy próbnej w 3 osoby, odniosłem wrażenie, że jedzie podobnie do Kii Cee'd z silnikiem 1.4 (katalogowo 109KM, 137Nm).
Tak, jest właścicielem od pół roku. Twierdzi, że sprzedaje z powodu atrakcyjnej oferty pracowniczej (już kupił Skodę Octavię, chociaż nie widziałem jej na własne oczy, nie zapytałem o to, czy można ją zobaczyć).

Sprawdzam właśnie DSR, zobaczymy co powie oraz tą ofertę pracowniczą, czy faktycznie takie coś jest. Na chwilę obecną wiem, że jest, ale nie wszyscy pracownicy ją mają.

Czy lepiej jechać do autoryzowanego salony Mazdy na przegląd, czy może macie (użytkownicy z Krakowa) jakieś nieautoryzowane warsztaty godne polecenia? Nie zależy mi na cenie przeglądu tylko na rzetelnej ocenie.
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2014, 20:34
Posty: 14

Postprzez Li Mu Bai » 17 kwi 2014, 23:41

w Krakowie niestety serwisów, które znają mazdę jak na lekarstwo /:

Jedź do ASO, nieważne w sumie którego, bo i o jednym i drugim są zarówno dobre i złe informacje w necie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 314 (17/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez widmo82 » 18 kwi 2014, 12:19

Ja bym odradził ASO. Po pierwsze cholernie drogo a po drugie to jak kupisz przystanek z przeszczepionym silnikiem to i tak ASO wypnie się na Ciebie. Najpierw znajdz inna 3ke z takim silnikiem i przejedz się nią, popatrz dokladnie jak wyglada i potem następną i następną aż sam sobie wyrobisz zdanie o tym aucie. Pozniej poszukaj kogos co zna sie na mazdach najlepiej z takim motorem nawet z forum i za flache niech sie pofatyguje z Tobą... np. studzic emocje.
PS: Takie akcje promocyjne dla pracownikow sa normą, chcesz to załątwie Ci tanio Toyotę :) Bardziej jednak stawiam, ze powodem sprzedazy jest urzad skarbowy:) Odsprzedaż auta szybciej niż 6mc od zakupu, generuje opłate skarbową:)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez dawid2711 » 18 kwi 2014, 22:31

Dostałem wydruk z DSR-a (podziękowania dla Marianka), był serwisowany w ASO do 2010r, wtedy miał na liczniku 45tyś, liczba km rosła w miarę regularnie, wszystkie serwisy były w tym samym miejscu. Tu się wydaje ok.

Naczytałem się o korozji i teraz mam duże wątpliwości co z tym fantem zrobić...
Nie wiem, czy nie przejadę się jeszcze raz do gościa (jakieś 10km ode mnie mieszka) z latarką i przepatrzę dokładniej wszystko jeszcze raz.

Wiem, że istnieje opcja położenia zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia bez czyszczenia, co skutkuje tylko zatuszowaniem rdzy. Czy da się rozpoznać podczas przeglądu taką praktykę (zabezpieczenie robione max pół roku temu)?
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2014, 20:34
Posty: 14

Postprzez tomek-waw » 21 kwi 2014, 09:06

Generalnie to dziwię się, dlaczego było robione zabezpieczenie antykorozyjne ?
Nie tylko w ASO ale i inne warsztaty nie zalecają tego typy usługi w mazdzie z tego roku.
Nie ma takiej potrzeby. Zadzwoń sam do aso i spytaj czy tego typy zabezpieczenie powinno się wykonywać. Owszem, jeśli powłoka zabezpieczająca w jakiś cudowny sposób zeszła, to tak.
Co do ceny, wygląda na normalną.
Aha, wydech jakiś taki dziwnie mały.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez dawid2711 » 21 kwi 2014, 14:54

Czyli ten rocznik miał już fabryczne zabezpieczenie?
Teraz się pogubiłem...
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2014, 20:34
Posty: 14

Postprzez scooterteam » 23 kwi 2014, 20:04

Niektóre auta mają fabryczne zabezpieczenie.. a niektóre nie...
Co producent to obyczaj...
Nie wiem jak to jest w tym aucie.

Auto już ma kilka lat.. więc jak ktoś zrobił konserwacje po oczyszczeniu spodu spodu to spoko.

Ludzi którzy ściągają oryginalną konserwacje żeby nałożyć nową jest może kilkaset na całą polske.. każdy oczyszcza i kładzie nowe zabezpieczenie i systematycznie sprawdza co się dzieje..


Jak masz blisko do gościa to jedź i jeszcze raz dokładnie oglądnij:) możesz nawet zrobić zdjęcia spodu i wstawić :)
:)
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2013, 23:41
Posty: 48
Skąd: Małopolska Bochnia-Brzesko-Tarnów
Auto: Mazda 323F Ba 1.8 114 Km 95 rok.

Postprzez buczos » 23 kwi 2014, 22:06

Wg mnie to nie jest tak do końca jak pisze tomek-waw. Dodatkowe zabezpieczanie – profile zamknięte- na pewno nie zaszkodzi – słowa ASO MAZDA. Dodatkowe zabezpieczenie było robione u mojego ojca w BLu z zachowaniem gwarancji na perforację. Usługa była wykonywana poza ASO, bo takich usług przynajmniej ASO w Rzeszowie nie wykonuje.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez dawid2711 » 28 kwi 2014, 21:30

Byłem na przeglądzie w ASO. Fajnie wyszło, wszedłem normalnie na warsztat razem z mechanikiem i obecnym (jeszcze) właścicielem. Wszystko widziałem na własne oczy, mechanik spoko gość wszystko wyjaśnił.
Przegląd wyszedł ok, nie wykryto żadnych błędów w komputerze, lakierowane były błotniki tylne dokładnie tak jak to wcześniej powiedział sprzedawca.
Zabezpieczenie antykorozyjnie zostało zrobione trochę 'na-odwal-się'. Może przed zimą poprawię. W każdym razie nadkola tylne i progi czyste.
Zawieszenie ok, hamulce albo wymagają dotarcie, bo są nowe albo przeczyszczenia (klocki nierówno dociskają na tarcze).
Z rzeczy, które trzeba zrobić od razu to wyciek na misce olejowej – ściągnąć, przeczyścić, uszczelnić; wymiana bardzo mocno zerdzewiałej końcówki przewodu wysprzęglika. Bardziej profilaktycznie zrobię również czyszczenie tych zaczątków rdzy na klapie i przednich prawych drzwiach.

Tak więc jutro podpisuję umowę kupna. Pytanie szybkie jeszcze mam gdzie znajdę nabity nr silnika?
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2014, 20:34
Posty: 14

Postprzez widmo82 » 29 kwi 2014, 14:21

dawid2711 napisał(a):Z rzeczy, które trzeba zrobić od razu to wyciek na misce olejowej – ściągnąć, przeczyścić, uszczelnić; wymiana


Nie jest zardzewiała? W benzynie to dość popularne.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Moto