Mazda3 BL 2.3T MPS '11 260KM Velocity Red [STAGE 0 REBORN –> STAGE 1 POWER]
 Napisane: 16 lip 2024, 21:21
Napisane: 16 lip 2024, 21:21Witajcie,
W dość nietypowych i zarazem bardzo smutnych okolicznościach zostałem posiadaczem małego potworka o którym marzyłem od dłuższego czasu. Po kilku nieudanych wycieczkach na oględziny wystawionych MPSów które okazywały się na miejscu gruzami na horyzoncie pojawił się ten oto egzemplarz:
Po sporych przygodach udało się autko obejrzeć, dokładnie prześwietlić na stacji diagnostycznej i podjąć decyzję o zakupie gdyż egzemplarz był w na prawdę dobrym stanie i był najlepszy jaki udało mi się do tej pory oglądać. Było oczywiście kilka wad, ale głównie mechanicznych które sam jestem w stanie ogarnąć, natomiast najbardziej cieszył mnie stan blacharski. Miał lekką przygodę przodem, ale poprawy wymagał tylko przedni zderzak – wymiana ślizgów i ogólne spasowanie zderzaka z resztą – powiedzmy że jest teraz w 95% idealnie już Poza tym normalne zużycie nadwozia, kilka odprysków, rysek, ale to normalne przy takim przebiegu.
 Poza tym normalne zużycie nadwozia, kilka odprysków, rysek, ale to normalne przy takim przebiegu. 
Kilka podstawowych informacji:
Silnik: 2.3T 260KM
Skrzynia: 6 MT
Rok produkcji: 2011r (kupiony w polskim salonie)
Przebieg przy zakupie: 188,000 km
Przebieg obecny: 194,000 km (lipiec 2024)
MPS po zakupie w nowym domku, a świeżo upieczony właściciel wyskakuje z hajsu na pierwsze zakupy i modyfikacje:
Pakiet startowy obejmował w pierwszej kolejności:
-komplet tarcz ZIMMERMANN SPORT COATZ
-komplet klocków EBC GREEN STUFF
-świece zapłonowe DENSO ITV22
-olej SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AF 5W30
-wszystkie filtry + płyn hamulcowy
-komplet sprężyn Eibach Pro-Kit
-górne łożyska amortyzatorów przód
-osłony amortyzatorów przód
-poduszki silnika
-zawór BOV ProPerfekt
przód seria vs Eibach
 
Na przeglądzie zawieszenie przeszło wzorowo pomimo tego że jedna sprężyna tylna powiedziała 
   
 
Przy okazji wymiany świec oczyszczony TMIC i sprawdzona kompresja – byłem pełen obaw jak po takim przebiegu się będzie prezentować, ale pomiar potwierdził tylko fantastyczne odczucia które auto daje na drodze podczas przyspieszania, wskazania książkowe:
Auto po zmianie hamulców i sprężyn odżyło i nabrało również wyglądu
Po podstawowym serwisie przyszedł czas na pierwsze mody, nie mam zdjęć wszystkich bo nie planowałem z pewnego powodu zaczynać wątku o aucie, ale stwierdziłem że będzie to mobilizacja do dalszych prac i budowanie historii samochodu. A więc:
-shortshifter plate DIY
-oświetlenie LED wnętrza, wymiana wszystkich żarówek zewnętrznych na LEDowe
-światła do jazdy dziennej LED
-kierunkowskazy przód tył LED
-dynamiczne dymione kierunkowskazy LED w lusterkach
-moduł domykania szyb i składania lusterek
-dechroming znaczków, ramek halogenów, przednich lotek zderzaka czarną gumą w sprayu
-oklejenie srebrnych plastików wewnątrz folią szczotkowane aluminium
-pełne wygłuszenie drzwi i bagażnika maty + pianka BITMAT
-konserwacja elementów pod przednim i tylnym zderzakiem (podłużnice i belki)
-nowe nakładki pedałów OEM MPS + regeneracja podstopnicy
-siłowniki gazowe maski
-uzupełnienie brakującego wygłuszenia maski i spinek w komorze silnika
-nowa skórzana gałka zmiany biegów
-regeneracja skóry na kierownicy
-naprawa podgrzewania siedzenia kierowcy
-nowe lampki podświetlenia tablicy tył
-koło dojazdowe, styropian bagażnika, wykładzina i siatka bagażnika
-stacja multimedialna 9" Android Auto + kamera cofania
-naklejka Rising Sun JDM na klapce paliwa 
 
Po ponad pół roku od zakupu, po dłubaniu wieczorami i weekendami, w chwili obecnej auto prezentuje się następująco:
Felgi na próbę wrzucone z Mazdy3 BN, wg mnie nie wyglądają te 18" najgorzej w takim setupie – skąd pochodzą to za moment wspomnę
Auto od samego początku miało być "projektem" do dłubania sobie wieczorkami i w wolnej chwili, natomiast los chciał że przez ostatnie pół roku było moim daily, więc nie było szans na jakieś spektakularne prace, ale....
Oto wchodzi do gry nowy zawodnik jako daily i przed MPSem otwierają się nowe horyzonty (a przede mną portfel ). Po kilku miesiącach poszukiwań w moje łapki wpadła 3BN '18 w jedynym słusznym kolorze w wyposażeniu SkyPassion i z automatem. Śmiga się tym wspaniale, póki co wpadły również mody pierwsze ale ma to być dupowóz i nic nowego nie zaprezentuję tym egzemplarzem – a jednak:
 ). Po kilku miesiącach poszukiwań w moje łapki wpadła 3BN '18 w jedynym słusznym kolorze w wyposażeniu SkyPassion i z automatem. Śmiga się tym wspaniale, póki co wpadły również mody pierwsze ale ma to być dupowóz i nic nowego nie zaprezentuję tym egzemplarzem – a jednak:
MAZDA 3BN '18
 ! PLANY
! PLANY  !
!
Wobec powyższego, w MPSie planowany jest szereg tych bliższych jak i dalekosiężnych prac i modyfikacji:
--- -- --- [STAGE 0] --- -- ---
-naprawa tapicerki i pianki fotela kierowcy – DONE 09.2025 KLIK--->
-obszycie kierownicy nową skórą – DONE 09.2025 KLIK--->
-przednie czujniki parkowania – DONE 11.2024 KLIK--->
-pełna regeneracja zacisków hamulcowych + malowanie proszkowe – DONE 12.2024 KLIK--->
-przewody hamulcowe w oplocie HEL- DONE 08.2025 KLIK--->
-regeneracja OEM felg (piaskowanie, malowanie proszkowe) + nowe opony letnie – DONE 09.2024 KLIK--->
-regeneracja zawieszenia (piaskowanie, malowanie proszkowe) – DONE 11.2024 KLIK--->
-nowe tuleje poliuretanowe – DONE 11.2024 KLIK--->
-nowy komplet piasty + łożyska przód – DONE 12.2024 KLIK--->
-nowe piasty tył – DONE 12.2024 KLIK--->
-nowy komplet dłuższych szpilek – DONE 12.2024 KLIK--->
-komplet dystansów 14mm na stronę – DONE 12.2024 KLIK--->
-komplet przegubów wewnętrznych i zewnętrznych + uszczelniacze półosi – DONE 09.2024 KLIK--->
-regeneracja podpory półosi – nowe łożysko + uszczelniacz – DONE 09.2024 KLIK--->
-nowa poduszka dolna poliuretan – DONE 12.2024 KLIK--->
-zawieszenie gwintowane TEIN – DONE 12.2024 KLIK--->
-wymiana wyświetlacza komputera pokładowego na kolorowy – DONE 12.2024 KLIK--->
-wymiana filtra paliwa w baku – DONE 01.2025 KLIK--->
-montaż oil catch tank – DONE 07.2025 KLIK--->
-cynkowanie śrub i drobnych elementów montażowych – DONE 07.2025 KLIK--->
-pełna konserwacja podwozia (piaskowanie + powłoka) – DONE 09.2025 KLIK--->
-nowe osłony termiczne podwozia – DONE 09.2025 KLIK--->
-odświeżenie układu wydechowego – DONE 09.2025 KLIK--->
-komplet sprzęgło + dwumas – DONE 07.2025 KLIK--->
--- -- --- [STAGE 1] --- -- ----
-turbo BNR S4
-kompletny wydech turbo-back ze sportowym katalizatorem
-wkład pompy HPFP VIS
-regeneracja wtryskiwaczy
-większy intercooler TMIC
-dolot aftermarket
Po ogarnięciu większości lub najlepiej wszystkiego, można będzie zacząć dłubać coś przy silniku , ale to na razie marzenia – plan zero jest doprowadzenie do stanu jak najbliżej fabrycznego jeśli chodzi o napęd. Dopiero potem można się bawić wtryskami, HPFP, turbo BNR S3 lub S4 i tak dalej...
, ale to na razie marzenia – plan zero jest doprowadzenie do stanu jak najbliżej fabrycznego jeśli chodzi o napęd. Dopiero potem można się bawić wtryskami, HPFP, turbo BNR S3 lub S4 i tak dalej...
Zobaczymy co pokaże przyszłość, póki co auto z miesiąc jeszcze będzie na kołach, potem trafia na kobyłki i będzie sukcesywnie plan wdrażany w życie. Trzymajcie kciuki. Pozdro
			W dość nietypowych i zarazem bardzo smutnych okolicznościach zostałem posiadaczem małego potworka o którym marzyłem od dłuższego czasu. Po kilku nieudanych wycieczkach na oględziny wystawionych MPSów które okazywały się na miejscu gruzami na horyzoncie pojawił się ten oto egzemplarz:
Po sporych przygodach udało się autko obejrzeć, dokładnie prześwietlić na stacji diagnostycznej i podjąć decyzję o zakupie gdyż egzemplarz był w na prawdę dobrym stanie i był najlepszy jaki udało mi się do tej pory oglądać. Było oczywiście kilka wad, ale głównie mechanicznych które sam jestem w stanie ogarnąć, natomiast najbardziej cieszył mnie stan blacharski. Miał lekką przygodę przodem, ale poprawy wymagał tylko przedni zderzak – wymiana ślizgów i ogólne spasowanie zderzaka z resztą – powiedzmy że jest teraz w 95% idealnie już
Kilka podstawowych informacji:
Silnik: 2.3T 260KM
Skrzynia: 6 MT
Rok produkcji: 2011r (kupiony w polskim salonie)
Przebieg przy zakupie: 188,000 km
Przebieg obecny: 194,000 km (lipiec 2024)
MPS po zakupie w nowym domku, a świeżo upieczony właściciel wyskakuje z hajsu na pierwsze zakupy i modyfikacje:
Pakiet startowy obejmował w pierwszej kolejności:
-komplet tarcz ZIMMERMANN SPORT COATZ
-komplet klocków EBC GREEN STUFF
-świece zapłonowe DENSO ITV22
-olej SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AF 5W30
-wszystkie filtry + płyn hamulcowy
-komplet sprężyn Eibach Pro-Kit
-górne łożyska amortyzatorów przód
-osłony amortyzatorów przód
-poduszki silnika
-zawór BOV ProPerfekt
przód seria vs Eibach
Na przeglądzie zawieszenie przeszło wzorowo pomimo tego że jedna sprężyna tylna powiedziała
Przy okazji wymiany świec oczyszczony TMIC i sprawdzona kompresja – byłem pełen obaw jak po takim przebiegu się będzie prezentować, ale pomiar potwierdził tylko fantastyczne odczucia które auto daje na drodze podczas przyspieszania, wskazania książkowe:
Auto po zmianie hamulców i sprężyn odżyło i nabrało również wyglądu
Po podstawowym serwisie przyszedł czas na pierwsze mody, nie mam zdjęć wszystkich bo nie planowałem z pewnego powodu zaczynać wątku o aucie, ale stwierdziłem że będzie to mobilizacja do dalszych prac i budowanie historii samochodu. A więc:
-shortshifter plate DIY
-oświetlenie LED wnętrza, wymiana wszystkich żarówek zewnętrznych na LEDowe
-światła do jazdy dziennej LED
-kierunkowskazy przód tył LED
-dynamiczne dymione kierunkowskazy LED w lusterkach
-moduł domykania szyb i składania lusterek
-dechroming znaczków, ramek halogenów, przednich lotek zderzaka czarną gumą w sprayu
-oklejenie srebrnych plastików wewnątrz folią szczotkowane aluminium
-pełne wygłuszenie drzwi i bagażnika maty + pianka BITMAT
-konserwacja elementów pod przednim i tylnym zderzakiem (podłużnice i belki)
-nowe nakładki pedałów OEM MPS + regeneracja podstopnicy
-siłowniki gazowe maski
-uzupełnienie brakującego wygłuszenia maski i spinek w komorze silnika
-nowa skórzana gałka zmiany biegów
-regeneracja skóry na kierownicy
-naprawa podgrzewania siedzenia kierowcy
-nowe lampki podświetlenia tablicy tył
-koło dojazdowe, styropian bagażnika, wykładzina i siatka bagażnika
-stacja multimedialna 9" Android Auto + kamera cofania
-naklejka Rising Sun JDM na klapce paliwa
Po ponad pół roku od zakupu, po dłubaniu wieczorami i weekendami, w chwili obecnej auto prezentuje się następująco:
Felgi na próbę wrzucone z Mazdy3 BN, wg mnie nie wyglądają te 18" najgorzej w takim setupie – skąd pochodzą to za moment wspomnę
Auto od samego początku miało być "projektem" do dłubania sobie wieczorkami i w wolnej chwili, natomiast los chciał że przez ostatnie pół roku było moim daily, więc nie było szans na jakieś spektakularne prace, ale....
Oto wchodzi do gry nowy zawodnik jako daily i przed MPSem otwierają się nowe horyzonty (a przede mną portfel
MAZDA 3BN '18
 ! PLANY
! PLANY  !
!Wobec powyższego, w MPSie planowany jest szereg tych bliższych jak i dalekosiężnych prac i modyfikacji:
--- -- --- [STAGE 0] --- -- ---
-naprawa tapicerki i pianki fotela kierowcy – DONE 09.2025 KLIK--->
-obszycie kierownicy nową skórą – DONE 09.2025 KLIK--->
-przednie czujniki parkowania – DONE 11.2024 KLIK--->
-pełna regeneracja zacisków hamulcowych + malowanie proszkowe – DONE 12.2024 KLIK--->
-przewody hamulcowe w oplocie HEL- DONE 08.2025 KLIK--->
-regeneracja OEM felg (piaskowanie, malowanie proszkowe) + nowe opony letnie – DONE 09.2024 KLIK--->
-regeneracja zawieszenia (piaskowanie, malowanie proszkowe) – DONE 11.2024 KLIK--->
-nowe tuleje poliuretanowe – DONE 11.2024 KLIK--->
-nowy komplet piasty + łożyska przód – DONE 12.2024 KLIK--->
-nowe piasty tył – DONE 12.2024 KLIK--->
-nowy komplet dłuższych szpilek – DONE 12.2024 KLIK--->
-komplet dystansów 14mm na stronę – DONE 12.2024 KLIK--->
-komplet przegubów wewnętrznych i zewnętrznych + uszczelniacze półosi – DONE 09.2024 KLIK--->
-regeneracja podpory półosi – nowe łożysko + uszczelniacz – DONE 09.2024 KLIK--->
-zawieszenie gwintowane TEIN – DONE 12.2024 KLIK--->
-wymiana wyświetlacza komputera pokładowego na kolorowy – DONE 12.2024 KLIK--->
-wymiana filtra paliwa w baku – DONE 01.2025 KLIK--->
-montaż oil catch tank – DONE 07.2025 KLIK--->
-cynkowanie śrub i drobnych elementów montażowych – DONE 07.2025 KLIK--->
-pełna konserwacja podwozia (piaskowanie + powłoka) – DONE 09.2025 KLIK--->
-nowe osłony termiczne podwozia – DONE 09.2025 KLIK--->
-odświeżenie układu wydechowego – DONE 09.2025 KLIK--->
-komplet sprzęgło + dwumas – DONE 07.2025 KLIK--->
--- -- --- [STAGE 1] --- -- ----
-turbo BNR S4
-kompletny wydech turbo-back ze sportowym katalizatorem
-wkład pompy HPFP VIS
-regeneracja wtryskiwaczy
-większy intercooler TMIC
-dolot aftermarket
Po ogarnięciu większości lub najlepiej wszystkiego, można będzie zacząć dłubać coś przy silniku
 , ale to na razie marzenia – plan zero jest doprowadzenie do stanu jak najbliżej fabrycznego jeśli chodzi o napęd. Dopiero potem można się bawić wtryskami, HPFP, turbo BNR S3 lub S4 i tak dalej...
, ale to na razie marzenia – plan zero jest doprowadzenie do stanu jak najbliżej fabrycznego jeśli chodzi o napęd. Dopiero potem można się bawić wtryskami, HPFP, turbo BNR S3 lub S4 i tak dalej...Zobaczymy co pokaże przyszłość, póki co auto z miesiąc jeszcze będzie na kołach, potem trafia na kobyłki i będzie sukcesywnie plan wdrażany w życie. Trzymajcie kciuki. Pozdro


 przy okazji ekranik klimy ma bardziej pasujące do wnętrza czerwone podświetlenie.
 przy okazji ekranik klimy ma bardziej pasujące do wnętrza czerwone podświetlenie. 