Mazda3 BP Skyactive-G 250 HP, 2.5 TURBO '22r.

No i szybko zleciało kilka lat z ( byłą już ) Mazdą3 BN. Były to lata bardzo udane, jeśli tak można określić eksploatację auta
W każdym razie współpraca układała się wzorowo – ja dbałem o auto ( jak zawsze zresztą ), a ono odwdzięczało się bezawaryjnością i przyjemnością z jazdy
Pojechała w dobre ręce następnego szczęśliwego użytkownika ( dla zainteresowanych zmianami nadal do zobaczenia tu ) --> https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=213836
Zmiana wynikała z pojawienia się dość niespodziewanie oferty, o której długo marzyłem – Mazda3 BP z silnikiem turbo 2,5 litra i 250 koni
Obserwowałem tego typu auta od prawie 2 lat i największą "przeszkodą" nieco zniechęcającą był niezbędny w przypadku tej wersji silnikowej import z USA, wszystkie procedury z tym związane no i czas oczekiwania
.
Wersja tej piękności to poliftowa Turbo Premium Plus ( czyli , mówiąc w skrócie – maksymalna wersja wyposażenia ), w dość rzadkim kolorze Platinum Quartz.
Na "pokładzie" m.in el. skórzane fotele z pamięcią 2 kierowców, el. szyberdach, automatyczna skrzynia z aktywnym tempomatem, skrętne LEDy, kamery 360st., czarna podsufitka, no i chyba wszystkie te systemy bezpieczeństwa, które obecnie produkuje Mazda
Co ciekawe, Mazda z USA ma kilka zalet/różnic w stosunku do wersji na rynek europejski:
– Nie posiada filtra cząstek stałych GPF – i tu ciekawostka, bo silnik musi spełniać normy EPA –
( odpowiednik norm Euro ), które są dużo bardziej restrykcyjne od europejskich . Np. EPA wymaga, aby auto spełniało warunki testów po 190 tys km ! . Testy są robione w warunkach drogowych na zimnym silniku ( a w EU najczęściej warunki laboratoryjne/mieszane i ciepły start )
– Nie posiada systemu start/stop
– Posiada fotele z prawdziwej skóry, które są wentylowane
Na aucie nałożona 5-letnia ceramika.
Oczywiście nie byłbym sobą , jakbym nie chciał czegoś lekko zmodyfikować/ulepszyć
Więc wstępne plany:
– oklejenie folią ppf piano black wewnątrz i na słupkach na zewnątrz
– nakładki na pedały
– bezprzewodowy carplay
– moduł auto otwierania szyb i szyberdachu z pilota
– siłowniki maski
– może delikatne obniżenie Cork Sport
Nieco później dorzucę klika fot z wnętrza


Zmiana wynikała z pojawienia się dość niespodziewanie oferty, o której długo marzyłem – Mazda3 BP z silnikiem turbo 2,5 litra i 250 koni


Wersja tej piękności to poliftowa Turbo Premium Plus ( czyli , mówiąc w skrócie – maksymalna wersja wyposażenia ), w dość rzadkim kolorze Platinum Quartz.
Na "pokładzie" m.in el. skórzane fotele z pamięcią 2 kierowców, el. szyberdach, automatyczna skrzynia z aktywnym tempomatem, skrętne LEDy, kamery 360st., czarna podsufitka, no i chyba wszystkie te systemy bezpieczeństwa, które obecnie produkuje Mazda
Co ciekawe, Mazda z USA ma kilka zalet/różnic w stosunku do wersji na rynek europejski:
– Nie posiada filtra cząstek stałych GPF – i tu ciekawostka, bo silnik musi spełniać normy EPA –
( odpowiednik norm Euro ), które są dużo bardziej restrykcyjne od europejskich . Np. EPA wymaga, aby auto spełniało warunki testów po 190 tys km ! . Testy są robione w warunkach drogowych na zimnym silniku ( a w EU najczęściej warunki laboratoryjne/mieszane i ciepły start )
– Nie posiada systemu start/stop
– Posiada fotele z prawdziwej skóry, które są wentylowane
Na aucie nałożona 5-letnia ceramika.
Oczywiście nie byłbym sobą , jakbym nie chciał czegoś lekko zmodyfikować/ulepszyć
Więc wstępne plany:
– oklejenie folią ppf piano black wewnątrz i na słupkach na zewnątrz
– nakładki na pedały
– bezprzewodowy carplay
– moduł auto otwierania szyb i szyberdachu z pilota
– siłowniki maski
– może delikatne obniżenie Cork Sport
Nieco później dorzucę klika fot z wnętrza