Mazda3 BL Z6 '12 High-Line
Napisane: 15 cze 2022, 20:06
Od niecałych 2 miesięcy jestem posiadaczem Mazdy 3 BL z 2012 roku z silnikiem 1.6 w wersji high-line(sprzedawca sprzedawał ją jako exclusive). Samochód sprowadzony z Niemiec od pierwszego właściciela. Kupiony w komisie.
Mazda kupiona z przypadku. Oglądałem w komisach astry j, meganki, focusy i guiletty ale z każdym egzemplarzem który oglądałem było coś nie tak. A to rdza wychodziła na każdym nadkolu, a to poobijane z każdej strony bądź silnik zajechany. I to wszystko w autach w okolicy 30 tys zł.
Samochód ma 158 tys km przebiegu i był serwisowany w aso. Do 2019 roku są wszystkie wydruki a przy drzwiach jest naklejka z serwisu z 2021 roku z wymiany oleju.
Na starcie została wykonana konserwacja podwozia. Zdemontowałem osłony podwozia i nadkola i o dziwo było dość zdrowo ale pewnie dlatego że samochód był zabezpieczany woskami w przeszłości. Wszystkie naloty rdzy usunąłem za pomocą szczotek i ściernic i pomalowałem neutralizatorem rdzy. Na to poszedł podkład epoksydowy i ostatecznie na całość wosk czarny do podwozi plus wosk w profile. Roboty było przy tym na tydzień ale myślę że było warto.
Światła przeciwmgielne zmienione na duolight d36. Obecnie zostało mi tylko wpięcie się w plus po stacyjce i plus z postojowych lub mijania by mieć światła dzienne. Zestaw praktycznie plug&play. Wymagał tylko podszlifowania oryginalnych mocowań w paru miejscach.
Zdjęcia z montażu i efekt po odpaleniu przeciwmgielnych:
Przewody i moduły zamocowane trytytkami tak by nic nie latało luzem.
Samochód obecnie stoi na 17 calowych felgach z letnimi oponami.
Zdjęcia samochodu świeżo po czyszczeniu i woskowaniu:
Plany na przyszłość:
–przyciemnienie szyb
–kupno drugiego kompletu kół na zime
–zmiana nagłośnienia
–wyciszenie całego samochodu(pozostały do wyciszenia tylko słupki i dach)
Mazda kupiona z przypadku. Oglądałem w komisach astry j, meganki, focusy i guiletty ale z każdym egzemplarzem który oglądałem było coś nie tak. A to rdza wychodziła na każdym nadkolu, a to poobijane z każdej strony bądź silnik zajechany. I to wszystko w autach w okolicy 30 tys zł.
Samochód ma 158 tys km przebiegu i był serwisowany w aso. Do 2019 roku są wszystkie wydruki a przy drzwiach jest naklejka z serwisu z 2021 roku z wymiany oleju.
Na starcie została wykonana konserwacja podwozia. Zdemontowałem osłony podwozia i nadkola i o dziwo było dość zdrowo ale pewnie dlatego że samochód był zabezpieczany woskami w przeszłości. Wszystkie naloty rdzy usunąłem za pomocą szczotek i ściernic i pomalowałem neutralizatorem rdzy. Na to poszedł podkład epoksydowy i ostatecznie na całość wosk czarny do podwozi plus wosk w profile. Roboty było przy tym na tydzień ale myślę że było warto.
Światła przeciwmgielne zmienione na duolight d36. Obecnie zostało mi tylko wpięcie się w plus po stacyjce i plus z postojowych lub mijania by mieć światła dzienne. Zestaw praktycznie plug&play. Wymagał tylko podszlifowania oryginalnych mocowań w paru miejscach.
Zdjęcia z montażu i efekt po odpaleniu przeciwmgielnych:
Przewody i moduły zamocowane trytytkami tak by nic nie latało luzem.
Samochód obecnie stoi na 17 calowych felgach z letnimi oponami.
Zdjęcia samochodu świeżo po czyszczeniu i woskowaniu:
Plany na przyszłość:
–przyciemnienie szyb
–kupno drugiego kompletu kół na zime
–zmiana nagłośnienia
–wyciszenie całego samochodu(pozostały do wyciszenia tylko słupki i dach)