Mazda3 BM G120 '13 SkyEnergy --> 200KM & 242NM

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez Kiernek » 3 cze 2021, 06:52

Cześć wszystkim,
Przedstawiam wszystkim moja madzie w pakiecie SkyEnergy, którą posiadam od sierpnia 2020 :D
Jest to wersja z silnikiem benzynowym 2.0 (120 KM), rocznik 2013. Samochód z Niemiec , od pierwszego właściciela, z przebiegiem niecałe 62 tys. km.

Mazda jest w kolorze Titanium Flash, z mniej standardowego wyposażenia posiada podgrzewane fotele z przodu, pakiet Xenon, przyciemnione szyby, RVM, tempomat czy dwustrefową klimatyzację. Samochód kupiłem z oryginalnymi czarnymi felgami Mazdy 16" <jupi>

PS Podziękowania dla Pawła za pomoc w sprawdzeniu auta <spoko>

Modyfikacje:
    Ramki pod tablice rejestracyjną Alti Giri
    Instalacja CarPlay/AndroidAuto
    Instalacja automatycznie składanych lusterek
    Felgi DOTZ Kendo 18x8 ET48
    Opony Michelin CrossClimate+ 235/40
    Sprężyny obniżające Eibach Pro-kit
    Aluminiowe nakładki na pedały z Allegro + OEM podnóżek
    Czarne nakładka na emblemat znajdujący się na kierownicy
    'Karbonowe" naklejki na progi z logiem Mazdy 3
    Oklejenie elementu środkowej konsoli folią "karbonową"

Tak wygląda obecnie <serduszka> ...
IMG_7976.JPG
IMG_7975.JPG
IMG_7974.JPG


Zdjęcia z dnia zakupu...
IMG_4160.JPG
IMG_4158.JPG


Po pierwszym woskowaniu :) ,...
FVAQ2980.JPG
Ostatnio edytowano 26 maja 2022, 21:44 przez Kiernek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2020, 15:38
Posty: 9 (2/1)
Auto: Mazda 3 BM G120 '13 SkyEnergy

Postprzez sylwia323F » 10 cze 2021, 14:20

Śliczna Madzia :D Bezawaryjnej jazdy życzę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 17:20
Posty: 799 (52/35)
Skąd: Kobyłka, Marki k/Warszawy
Auto: jest: Mazda 3 BM 2014r.,
Opel Speedster Piwa,
było: Mazda 323 F 1,3 1999r.,
Citroen C2 1,6l VTS 2006r. Piwa:–)

PostTen post został usunięty przez Bartg 20 lip 2021, 09:12.

Postprzez Kiernek » 26 maja 2022, 22:03

Cześć wszystkim po dłuższej przerwie :) Trochę mnie nie było na grupie ale jak powrót, to z rozmachem :D

Autko od ostatniego wpisu, służyło mi bardzo dobrze <oczko> Dbanie i cieszenie się dynamiczną jazdą :) W trakcie przeskoczyłem na oleju z Mobila 1 na Milersa XF Premium ale nadal 5w30 ;)

Ale nie tak dawno stała się rzecz zaplanowana już jakiś czas temu :D Auto otrzymało STAGE 3 dzięki @MMRSPL, @ARCHOUSE_Welding i @DIsiTUNE <jupi>

kolektor od @ARCHOUSE_Welding <cfaniak>
image_6487327 (4).JPG

image_6487327 (3).JPG


Montaż Streetowych wałków Świątek :D

image_6487327 (5).JPG

image_123927839.JPG


Dodatkowo wleciała większa przepustnica ;)

No i na koniec wisienka na torcie, czyli strojenie prze Doktora DISI'ego <peace>

image_157482271.JPG

image_6483441.JPG


Po montażu gratów i odblokowaniu bez strojenia silnik osiągnął 187,6 KM & 233,5 NM :D Co jest bardzo dobry wynikiem i świadczy, że motorowania jest bardzo zdrowa <serduszka>

Finalny wynik po strojeniu jaki udało się uzyskać to 200,2 KM i 242NM :D Więc jest na dzień dzisiejszy najmocniejsza 3ka BM/BN w Polsce jak nie dalej :D

Samochodem zrobiłem już 1000 klocków na tym setup'ie i zalałem świeży olej Millers EE Performance ECO 5w30 :D Całkiem zmieniony został charakter auta, nie jest już taki spokojny :D Teraz to wilk w owczej skórze <killer> dolne partie obrotów według wykresu się nie zmieniły ale ewidentnie stał się po strojeniu jeszcze bardziej elastyczny i spalanie w tych partiach bez zmian ;) Terror zaczyna się po przekroczeniu 4k RPM <killer> Wcześniej auto nie jechało kompletnie a teraz rwie do przodu jak narwane przy rasowym ryczeniu sportowego auta :D Teraz Madza brzmi jak powinna i zaznacze, że na pokładzie wciąż jest seryjny tłumik ;) Wyprzedzanie gwałtwone albo wskoczenie w jakąś lukę myślałęm wcześniej, że to bajka ale teraz jest super :D

Zabawa cała kończy się dopiero na 7200 RPM <cfaniak>
Mimo długiej i ekonomicznej skrzyni jaką ma wersja G-120 motorowni wcale to nie przeszkadza bo auto teraz wreszcie jest szybkie :D Na pewno jednym z kolejnych modów jest wymiana hebli na adekwatne do mocy :D

Sam motor w takim setup'ie według mnie może śmiało konkurować z K-serią Hondy seryjną, gdzie rozwijają taką samą moc ale Mazda ma o wiele więcej momentu który jest dostępny wcześniej :) W przypadku awarii nawet sam Słupek Mazdy jest o wiele tańszy w rynku wtórnym ;) Setup ten w Mazdach MX-5 ND która okazuje się ma bardzo podobną jednostkę spisuje się bardzo dobrze, auta są pałowane na torze i nic im nie jest <czarodziej>
Sam kiedyś, przed zakupem BM, szukałem dla siebie Civic'a Type R FN2 (zwanego UFO), ale z mizernym skutkiem bo wszystkie 3 egzemplarze które oglądałem były pałowane (bo od tego są) ale nie dbane :(
Więc zrezygnowałem z tego pomysłu i szukałem także już jakiegoś trwałego Japończyka ale już 5D .
Po zakupie auta i zabłądzeniu w zalążkach internetu wyczytałem co ten motor potrafi :D i tak się zaczęło a efekt tego można dziś podziwiać :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2020, 15:38
Posty: 9 (2/1)
Auto: Mazda 3 BM G120 '13 SkyEnergy

Postprzez Kiernek » 19 sty 2024, 12:33

Od ostatniego postu minęło ponad półtora roku moja Madzia przeszłą parę drobnych zmian, głównie stylistycznych :D

Z przodu wpadły atrapy halogenów oryginalne z chromowanym ringiem. Przygodę z tym miałem taką, że kupiłem najpierw atrapy na olx, gdzie po odebraniu okazało się, że są to zamienniki (w sumie cenna okazała się adekwatna). Niestety rozleciał się jeden przy próbie montażu :( Trzeba było zaopatrzyć się w OEM. Wpadły używki w bardzo dobrym stanie :D

Wrzuciłem dystanse na przód 3mm i na tył 5mm. Samochód ma teraz Fitment bliżej flush :D ET zmieniło się odpowiednio na przodzie na ET45 i na tyle na ET43 przy feldze R18x8j i oponie 235/40. Fitment sprawdzony przy 5 osobach, łącznie z kierowcą i zero problemów. Nakrętka robi ok. 7 obrotów na seryjnej szpilce więc jest okay :) Gorzej było z centrowaniem, a w szczególności na tyle, ponieważ plastikowy pierścień centrujący ma ścięcia dookoła i nie "łapie" już pierścienia na piaście. Z pomocą przyszły pierścienie aluminiowa które mają minimalne ścięty rant.

Na tyle:

Udało się zdobyć używany wydech przelotowy Bastuck z końcówkami 90mm. Lepiej pewnie wyglądałyby o średnicy 100mm, czyli takie jak końcówki Ultera na poprzednim, seryjnym tłumiku. Ale i tak lepiej wyglądają niż fabryczne :D
Dokładka zderzaka i spoiler na klapie jest to replika Garage Vary, model Vailant <serduszka>
Z tyłu również dorzuciłem fabryczne oryginalne chlapacze, by poczuć się bardziej JejDeMowo <glupek2>

Poniżej w jesiennej kreacji :)

IMG_1432.JPG

IMG_1431.JPG
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2020, 15:38
Posty: 9 (2/1)
Auto: Mazda 3 BM G120 '13 SkyEnergy

Postprzez Neonixos666 » 19 sty 2024, 17:37

Mam pytanie ile kosztowały przeróbki aby z 120 zrobić 200 KM?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Kiernek » 20 sty 2024, 08:54

Nie pamiętam dokładnie, ale był to zakup grupowy z polskiego forum miaty. Udało się uzbierać 10 osób wtedy :D

Poniżej link do posta z zakupem grupowym i obecnym cennikiem:
https://www.facebook.com/groups/1112540 ... 267646385/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2020, 15:38
Posty: 9 (2/1)
Auto: Mazda 3 BM G120 '13 SkyEnergy

Postprzez piwo » 20 sty 2024, 09:23

Na pewno jednym z kolejnych modów jest wymiana hebli na adekwatne do mocy :D

polecam klocki zimerman. zmieniaja calkowicie uklad hamulcowy. jak na trw uklad byl tepy i auto tylko spowalnialo. efekt jakby serwo wspomagania hamulcowego nie dzialalo. po przejsciu na klocki zimerman auto staje deba od dotkniecia na hebel. na prawde polecam bo trw do mazdy 3 to dziadostwo straszne.

no i gratuluje wyniku. jak auto trafilo do Rafala to wiadoma sprawa. walki switka sprzedjae caly czas i sam z mechankiem MAriuszem wymienia. swietnie im to idzie i final zacny. az millo byloby sie spotkac na lotnisku na cwiare i porownac Sylwi trojke ktora ma raptem 160 koni z tak pieknie krecaca sie trojka.
mierzyles moze auto jakims go pro czy chociaz stoperem? 200 konikow to powinno dawac jakies 7s do setki i na cwiare pewnie kolo 15,5s. pieknie to wyglada. no chcialbym polsluchac tego wydechu bo faktycznie seryjny jest taki jakby wogole go nie bylo i mazda wogole nie brzmi.
co do porownania z k seria sam zawsze to robia. ale sryjna k seria robi nawet i 260 koni dzieki vtekowi i kreci sie do 8800rpm bezpiecznie.
mazda za to nie chleje oleju co tez jest piekne. tak czy siak mazdzie udal sie ten silnik. ja sie zastanawiam gdzie leza braki 2,5litrowego odpowiednika. teoretycznie to powinno byc plug and play wymiana do amzdy i tak samo modyfikowalny silnik byc. a jest jednak slabo z nim i moce tak nie rosna. albo slabsze walki ma albo sam nie wiem. fajnie jakby rozkminic 2,5 do nowej trojki i udalo sie go walkami ostrzejszymi i paroma modami pod 250 konia robic. to by byla juz potega bo bez turbo bezobslugowo bez brania oleju a mega juz szybko i civici moglyby juz zaczac sie bac takiego potworka bo mazda 3 nie jest tez jakos nadmiernie ciezka.
takze gratuluje swietnego autka i mam nadzieje mala na spotkanie i porownanie na cwiare aut :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (211/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Neonixos666 » 20 sty 2024, 17:22

K20 ma ten sam skok co średnica cylindra, skyactive ma większy skok tłoka niż średnica dlatego ma większy moment obrotowy kosztem mocy i max obrotów. Bez wątpienia Mazda źle wykorzystała potencjał tego silnika, wystarczyło parę modyfikacji i mogli mieć fajną usportowioną wersję M3 bez jakiś grubych kosztów 2.0 200 KM sprzedawał by się świetnie, jakieś fajne zderzaki większe heble i młode chłopaki latali by nimi fajnie no ale cóż jest jak jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Kiernek » 21 sty 2024, 08:39

Co do hebli to cały czas męczę zestaw który zamontowałem wcześniej, czyli klocki i tarcze ATE <lol>
W piwnicy już się kurzą klocki Galfer Sport FDHP 1050 :D Tarcza oczywiście także nowa (obecna ma widoczny rant pod palcem) i póki co zastanawiam się z czym to spasować, czy tarcza nacinana Rotinger będzie dobry wyborem <nauka> Na tyle tarcze właśnie mam Zimmerman razem z klockami EBC Green Stuff i jest okey :)

Mierzyłem ScanGauge 0-60mph to wyszło 6.6 sekundy więc do 0-100 kmh można przyjąć 7 sekund :D
IMG_4648.jpeg

Czas na 1/4 mili nie sprawdzałem. Nie mam już ScanGauge ale mam Lufi X1. Oba urządzenia sprawdzają przyspieszenia niestety po OBD2. Poczekam aż zrobi się cieplej i nowe gumy letnie wlecą. 1/4 mili czas może być bez szału bo przełożenie główne mojej skrzyni jest długie bo aż 3.6 więc 2 bieg z przesuniętą odcinką potrafi się skończyć na 120 km/h :(

No plus taki z k20 seryjnym, że nie trzeba robić luzów zaworowych okresowo :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2020, 15:38
Posty: 9 (2/1)
Auto: Mazda 3 BM G120 '13 SkyEnergy

Postprzez Neonixos666 » 21 sty 2024, 10:08

Hydraulika do normalnego auta jest wygodniejsza bo nie trzeba nic robić, jak ma się kręcić wysoko to hydraulika już nie jest dobra.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Kiernek » 13 lut 2024, 15:06

Tak zgadza się ;) Silniki Skyactiv zmodyfikowane przez MMRSPL w miatach ND2 kręcą się do 8 tysięcy obrotów i jeszcze część testuje je w boju na torze i bez problemów jak do tej pory ;) Tak więc hydraulika nie jest wadą w tych motorach :D

Od ostatniego postu wpadło kilka modów ;) Przyszła wyczekiwana paczka ze stanów z short shift plate'm :D
IMG_2409.jpeg

Wyczekiwany montaż trwał niedługo, bo dwie godziny. Warto sobie przygotować instrukcję montażu, np.od firmy CorkSport, którą można ściągnąć z ich oficjalnej strony, niestety tylko w wersji angielskiej ale raczej myślę, że to nie duży problem ;) Poniżej zdjęcia z instalacji:
IMG_2422.jpeg

IMG_2423.jpeg

Do instalacji musiałem zdemontować dolot, akumulator i jego podstawę i ECU. Montaż sam w sobie banalny. Najpierw montujemy dystanse do wspornika kabli od lewarka, następnie już sam short shift plate;)
Jakoś produktu jest bardzo dobra i co najważniejsza solidna. Po złożeniu wszystkiego do kupy nic nie haczy i blokuje. Wrażenia niesamowite, skok lewarka wyraźnie skrócony. Bardzo wyczuwalna zmiana biegów, z jedynki na dwójkę wreszcie lewarek pokonuję krótką drogę, o wcześniej wydawało mi się, ż trwa to wieczność :D Oprócz powyższego shift plate mam zamontowane już od długiego czasu metalowe podkładki zamiast gumowych pod konstrukcję lewarka zmiany biegów:
IMG_2487.jpeg

Niestety nie jestem na tyle szalony, żeby zamawiać dedykowane metalowe podkładki z USA, tak więc wpadłem na pomysł podpytania się o wymiary na forum mazda3revolution :D Po pewnym czasie pewien miły forumowicz podzielił się wymiarami produktu ze mną i zrobienie ich zleciłem kumplowi ;)
Po montażu tych podkładek sam lewarek jak i zmiana biegów pewniejsza. Wszystko wydaje się takie zwarte :D
Z ręką na sercu polecam obie modyfikację ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2020, 15:38
Posty: 9 (2/1)
Auto: Mazda 3 BM G120 '13 SkyEnergy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy