Mazda3 BK LF '03 winning blue

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez Patryk3bk » 3 sty 2021, 16:24

Witam, po przywitaniu się w odpowiednim dziale czas na prezentację Madzi

Mazda 3 BK 2003r nadwozie hb w kolorze
WINNING BLUE


Auto nabyłem pod koniec listopada 2020

Silnik 2.0 16v DOHC (150km) o symbolu LF bez dużego apetytu na olej

Niestety wersji wyposażenia nie znam ale liczę że ktoś z forumowiczów podpowie:
6x airbag
Czujnik zmierzchu
Czujnik deszczu
Nawigacja z DVD w schowku
Klimatyzacja automatyczna
Kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach
Sterowanie radiem z kierownicy
Komputer pokładowy
4x elektryczne szyby
Elektryczny szyberdach
Elektryczne lusterka + grzane
Felgi 17"
Webasto
Spryskiwacze przednich lamp ponieważ oryginalnie był xenon ale prawdopodobnie po jakiejś przygodzie zostały zamontowane zwykle lampy na żarówkę h7
Nie wiem jak ma się sprawa z tylnimi lampami, czy też były zmienione na led czy to oryginał.
W pakiecie jest też sporo rdzy ale mam zamiar z nią walczyć nieprzebierając w środkach;)

Mechaniczne nie mam zastrzeżeń, zawieszenie sztywne i nie wybite, amorki przód po 75% A tył 68-70%
Silnik wymagał jedynie wymiany uszczelki pod pokrywa zaworów i standardowo oleju ( motul 5w40 8100 x-clean)
Przebieg wg licznika na tą chwilę to 266tys i codziennie przybywa 100-150km po mieście.
Nie ukrywam że lubię dokręcic obrotomierz do końca (zostało po Hondach) jak też sprawdzanie poziomu oleju( codziennie) ku mojemu zaskoczeniu na około 3 tyś pierwszych kilometrów czyli wiadomo było deptane do końca gdzie się tylko dało musiałem uzupełnić 380-400ml oleju co uważam za znikomy pobór.

Jeżeli chodzi o wnętrze auta to obowiązkowo pranie tapicerki i koniecznie wymiana lub obszycie kierownicy i gałki.

Plany są większe i mniejsze ale wszystko musi zweryfikować czas:)

Jakiś dolot CAI czy SRI sam nie wiem co będzie się lepiej sprawować, czekam na podpowiedzi:) Narazie jest przepływka wycięta z seryjnej obudowy filtra i kibel rura z jakimś stożkiem...

Układ wydechowy napewno do ogarnięcia gdyż poprzedni właściciel wybił katalizator więc została sama obudowa:/ Myślałem nad kolektorem bez kata 4-1 bodajże z fiesty st 2.0 150km flansza pasuje i dalej jakieś 2,25" nie za głośne. Ktoś może miał takie doswiadczenia?

Nadwozie hmmm tutaj jest co robić (pokaże wszystko na zdjęciach) jedyny plus że nie ma szpachli i nie trzeba robić po kimś. Myślę że bez reperaturek progów i nadkoli się nie obejdzie + wymiana błotnika przód i ogarnięcie drzwi na dole. Jak to mówią widziały gały co brały i to jest prawda ale w cenie roweru i tak zakładałem że prócz budy to silnik będzie do roboty ale na szczęście nie.

Z wizualnych spraw chciałbym napewno lampy ori xenon bo spryski są sprawne, kostki do przetwornic również i najważniejsze poziomowanie z tylu na wahaczu też jest.
Nakładki na progi
Lotka na tylną klapę
Sprężyny -30mm
Dokladka zderzak przód (jakaś ładna dyskretna)

To chyba tyle na ten moment w razie pojawienia się nowych pomysłów lub prac przy aucie sumiennie będę uzupełniał post:)
Zapraszam do obejrzenia zdjęć i wyrażenia opinii Pozdrawiam Patryk
Załączniki
20210103_130415.jpg
20210103_130424.jpg
20210103_130331.jpg
20210103_130324.jpg
20210103_130310.jpg
20210103_130208.jpg
20210103_130259.jpg
20210103_130248.jpg
20210103_130229.jpg
20210103_130218.jpg
20210103_131045.jpg
20210103_131010.jpg
20210103_130734.jpg
20210103_130512.jpg
20210103_130946.jpg
20210103_130938.jpg
20210103_130926.jpg
20210103_130911.jpg
20210101_123322.jpg
Tak było 1
20210101_123311.jpg
Tak było 2
20210102_105507.jpg
A teraz trochę lepiej
20210102_105517.jpg
:)
Początkujący
 
Od: 29 gru 2020, 14:55
Posty: 9 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BK 2003 hb 2.0 lf 150km

Postprzez ezg_siwy » 7 sty 2021, 15:33

U panie, ale chrupek :)
Z zewnątrz to bym zdjął srebrną nalepkę z grila i zarzucił lotkę na klapę. Poza tym korekta lakieru (po wygonieniu rudej) i będzie fajnie. Kolor robi robotę.
W środku polecam Ci moda z tabletem w miejscu Navi, bo z tej i tak nie skorzystasz już, no i wnętrze z mps'a, bo od razu auto wygląda 10x lepiej i jeździ się przyjemniej.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 11:58
Posty: 1034
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez Patryk3bk » 7 sty 2021, 20:42

No nalypek chromowany już zdjęty tylko muszę doczyscic ślady po kleju bo ktoś to chyba na mamuta mocował :| z tym tabletem zamiast navi interesujacy pomysł muszę się zagłębić. Może Ty mi podpowiesz jaką mam wersje, czy to top sport? I jeśli mogę prosić o fotkę tableta w miejscu navi jak to wygląda i jak z podłączeniem w sensie czy masz możliwość odtwarzania audio na glosnikach
Początkujący
 
Od: 29 gru 2020, 14:55
Posty: 9 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BK 2003 hb 2.0 lf 150km

Postprzez skyblue » 9 sty 2021, 00:37

Zdejmij jesli masz w odpływach drzwi te zatyczki i zdemontuj listwe gumową pod progami bo to siedlisko rudej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2018, 22:10
Posty: 46 (3/2)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF 150 HP – SKY WINNING BLUE

Volvo V60 D4 2.0 – 163HP

IG@m3skyblue

Postprzez Patryk3bk » 9 sty 2021, 02:15

Dziś to właśnie zrobiłem:) I dodatkowo wymiana mocowań tylnych amortyzatorów boooo prawe mocowanie stwierdziło że pęka:))
Załączniki
20210108_145947.jpg
20210108_145024.jpg
20210108_150621.jpg
Szybka wymiana na lewarku:) właśnie na takie okazje mam narzedzia zawsze że sobą:)
20210108_194757.jpg
Takie cyferki dziś zagościły
Ostatnio edytowano 13 sty 2021, 19:47 przez Patryk3bk, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 29 gru 2020, 14:55
Posty: 9 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BK 2003 hb 2.0 lf 150km

Postprzez ezg_siwy » 11 sty 2021, 15:49

Tablet w navi masz u mnie i w internetach.
Co do wersji, to niestety nie wiem. Może któryś z innych kolegów coś podpowie. Ewentualnie napisz do Mazdy.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 11:58
Posty: 1034
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez Patryk3bk » 13 sty 2021, 19:46

Dziś na trójeczkę zawitało zimowe obuwie. We wtorek czeka ją trip 750km więc trzeba było a wiadomo że lepiej późno niż wcale:):) Mam nadzieję że niczym mnie nie zaskoczy i 750km na raz przyjmie bez zająknięcia:)

Dopisano 13 sty 2021, 18:50:

Myślę też nad żółtymi żarówkami w halogeny + żółta folia. Takie urozmaicenie;) Co o tym myślicie?
Załączniki
20210113_184735.jpg
Stal 16"
Początkujący
 
Od: 29 gru 2020, 14:55
Posty: 9 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BK 2003 hb 2.0 lf 150km

Postprzez Patryk3bk » 23 sty 2021, 03:16

Trasę 800km mazda przeleciała dosłownie, non stop wklepane do deski tak jak widać:) Po tak szybkim tripie byłem zmuszony dolać 350ml oleju ale chyba nie można mieć jej tego za złe. Na całą trasę spalilem troszkę ponad 2 zbiorniki paliwa
Załączniki
20210121_085801.jpg
Tak uchwycilem potem udało się wydusis licznikowe 225km/h oczywiście na niemieckiej autostradzie:)
Początkujący
 
Od: 29 gru 2020, 14:55
Posty: 9 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BK 2003 hb 2.0 lf 150km

Postprzez Kokoszk@ » 24 sty 2021, 23:11

Zrobić zdjęcie przy 220km/h, grubo <nie powiem>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2019, 10:08
Posty: 76 (2/0)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 BL 11’ 2.0 L MZR benzyna 150 KM LF

Postprzez Patryk3bk » 25 sty 2021, 10:06

Trzecią ręką, spokjnie:)
Początkujący
 
Od: 29 gru 2020, 14:55
Posty: 9 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BK 2003 hb 2.0 lf 150km

Postprzez Patryk3bk » 30 sty 2021, 17:14

Takie cyferki dziś wpadły:)

Dopisano 30 sty 2021, 16:22:

20210123_164230.jpg
Wrzucam jeszcze zdjęcie mordki bez chromowanej listewki i z czarnym znaczkiem
Załączniki
20210130_151846.jpg
20210123_164919.jpg
Dla porównania jak było a jak jest. Już przerejestrowana stąd różnica blaszek
Początkujący
 
Od: 29 gru 2020, 14:55
Posty: 9 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BK 2003 hb 2.0 lf 150km

Postprzez Patryk3bk » 5 lut 2021, 23:14

Dziś z czystej ciekawości zmierzyłem przyspieszenie co prawda prowizorycznie bo przez ELM obd. W pierwszej i jedynej próbie wyszło tak jak na załączonym zdjęciu
Załączniki
Screenshot_20210205-213421.jpg
Początkujący
 
Od: 29 gru 2020, 14:55
Posty: 9 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BK 2003 hb 2.0 lf 150km

Postprzez Arche » 7 kwi 2021, 09:37

2.0 musi w budzie M3 musi dobrze zbierać, spalanie oleju znikome ok ale czemu 5w40 a nie 5w30 jaki był lany wcześniej?
Początkujący
 
Od: 22 lis 2020, 21:13
Posty: 4

Postprzez ezg_siwy » 7 kwi 2021, 12:23

Uwierz mi, że to nie jedzie. Tzn. niby jedzie, ale po paru latach przyzwyczajenia oraz gdy większość diesli na ulicach (i benzyn też), ma bliżej 200km, to te marne 160 już nie robią na nikim wrażenia.
Poza tym wystarczy wrzucić kilka bagaży, jedną pasażerkę i już w ogóle jest dramat.
Na trasy by się przydało takie 2.5 z mazdy GH – tam jest 170 kunia, więcej niutów i można to też ładnie zmapować na +/– 15KM więcej.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 11:58
Posty: 1034
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez chmielu_KL » 7 kwi 2021, 16:50

Jak wyżej, jedzie to jako tako. Choć nie powiem bo kilka razy się pytali co mam pod maską bo nie mogą mnie dogonić <lol>
A te 2.5L z GH też szału nie ma, na starcie zostawało w tyle za moją BK :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez mlodyldz » 14 kwi 2021, 09:54

Jedzie po Japońsku – Jako Tako <lol> , a tak serio to bardzo trafne określenie. Po ok. 3 latach z 3 Bk 2.0 mogę śmiało potwierdzić. Auto i owszem przyspiesza całkiem całkiem, czasy 0-100 miałem identyczne jak kolega zamieścił powyżej, ale musi wkręcić się na obroty, a co za tym idzie pojawia się dość spory hałas – dźwięk silnika na wyższych obrotach nie należy do najpiękniejszych i potrafi mocno zmęczyć, no i spalanie – mi przy dynamicznej jeździe wychodziło coś ok. 10 -11l w mieście. W konsekwencji przesiadłem się na Fokę MK3 z małym ecoboostem 1.5 182km i szczerze to był strzał w 10. Auto może nie dużo szybsze na papierze, ale wrażenia z jazdy na mega plus, moment obrotowy dostępny dużo wcześniej i przy w miarę dynamicznej jeździe po mieście spalanie ok. 9l. Oczywiście z czasem zaczęło brakować mocy, a dłubanie w tym i tak już wysilonym silniku sobie odpuściłem, więc przesiadłem się na Fokę MK4 ST :> . Sentyment jednak pozostał i zawsze jak widzę M3, zwłaszcza Kintaro lub Top sporta po lifcie to pojawia się uśmiech na twarzy :) .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 22:25
Posty: 322
Skąd: Łódź
Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed

Postprzez deejayija » 30 kwi 2021, 10:55

Ahh ten niebieski kolorek M3 BK :D Chorowałem na niego od początku poszukiwań. Padło jednak na szarak...

Nie narzekaj na silnik 2.0 i 150 "kuniów", bo są też tacy, co wożą się 1,6 z 105 KM. Widzę, że ładnie ją katujesz. Wyniki prędkościowe do granic możliwości – widać na załączonym obrazku licznika. I jeszcze "pyk" foteczka bez zajęknięcia i poruszenia ręki. Ale jednak głośno musisz mieć w budzie przy tak dokręconym liczniku...

Blachówa niestety w opłakanym stanie – niezbędne reperaturki na nadkola, błotniki, progi. Zajrzyj pod podwozie co tam się jeszcze dzieje. Uroki tego przyzwoitego Japońca...

Szerokości, wykonania założonych planów, małych strat oleju i przede wszystkim bezpiecznych szybkich przejazdów na tych "niemieckich autostradach" <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2018, 10:48
Posty: 184
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK Hatchback Z6 1.6 105KM 2005

Postprzez alehandro` » 7 cze 2023, 11:22

Nie da się ukryć, że mniejszy silnik, ale z turbiną daje inne wrażenia z jazdy.
Podobnie jest w VW z 1.4 czy 1.5.
Na plus to bezawaryjnośc jaką proponuje mazda w swoich silnikach i chyba to trzeba docenić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2023, 10:15
Posty: 46
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BN 17r. 2.0l 88kw

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy