Mazda3 BM '14 Titanium Flash / 2.0 PE-VPS 120 KM / Gdańsk

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez Qóba » 29 mar 2020, 22:21

Cześć wszystkim,
po sprzedaży rodzinnego A4 Allroad, zdecydowałem się na zakup dwóch aut – jednego daily, którym głównie będzie jeździć żona i weekendowej zabawki dla mnie.

Na ten moment udało kupić się daily, czyli Mazdę 3, której dotyczy poniższy wątek.

Jest to wersja z silnikiem benzynowym 2.0 (120 KM), rocznik 2014, pierwsza rejestracja 03/2015. Samochód z polskiego salonu, od pierwszego właściciela, z przebiegiem niecałe 108 tys. km. Został przeze mnie sprawdzony przed zakupem w ASO Mazda Zdanowicz w Gdańsku. Z ciekawostek – otrzymana instrukcja była oryginalnie zafoliowana <lol>.

Mazda jest w kolorze Titanium Flash, z mniej standardowego wyposażenia posiada podgrzewane fotele z przodu, RVM, tempomat czy dwustrefową klimatyzację. Samochód kupiłem z oryginalnymi felgami Mazdy 16".

Załączam zdjęcia z dnia zakupu.

Samochód kupiłem troszkę zakurzony (sprzedająca nie zdążyła go umyć), więc w sobotę trafił od razu na kompletne sprzątanie z zewnątrz i wewnątrz.

Plany na modyfikację / upgrade samochodu:
1. Zmiana felg na 18" – zamówione,
2. Uzupełnienie brakującej zaślepki od holowania na zderzaku z tyłu – zamówione,
3. Wymiana dywaników na nowe – zamówione,
4. Dorzucenie zapachu California Scent Chery – zamówione <serduszka>,
5. Zmiana podkładek pod tabilce rejestracyjne na oryginalne Mazda – zamówione,
6. Odświeżenie kierownicy (zadrapania od biżuterii) – Colourlock zamówiony, wykonam w jakiś luźniejszy dzień,
7. Pozbycie się rysy od wycieraczki na szybie czołowej,
8. Dołożenie lotki (spoilera) z tyłu,
9. Dołożenie kamery cofania,
10. Dołożenie nawigacji,
11. Przy przebiegu ok. 115 tys. km kolejna wymiana oleju, filtrów oraz świec zapłonowych.

Na bieżąco będę informował o postępie w dopieszczaniu auta <spoko>

Pozdrowienia,
Kuba
Załączniki
Moje1.jpg
Moje2.jpg
Moje3.jpg
Moje4.jpg
Moje5.jpg
Ostatnio edytowano 1 kwi 2020, 14:09 przez Qóba, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 mar 2020, 22:25
Posty: 8
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BM, 2014, 2.0 120 KM

Postprzez czarmi » 30 mar 2020, 19:25

Szerokości i zadowolenia z Twojej M3 BM
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez PiotrekZ95 » 31 mar 2020, 00:44

Super egzemplarz! Możesz zmienić żonce mapę na +/– 170 koni do tych felg 18"
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2019, 20:33
Posty: 155 (1/0)
Skąd: Śląsk
Auto: M3 BK 2.0 LF 2008r.

Postprzez Qóba » 31 mar 2020, 08:44

Dziękuję za miłe komentarze :) O mapie pomyślę – czy to rzeczywiście jest odczuwalne przy przyspieszeniu (lepsza elastyczność, lepszy czas 0-100 i 100-150) czy raczej przekłada się na wyższą prędkość maksymalną (co akurat mnie nie interesuje)?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 mar 2020, 22:25
Posty: 8
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BM, 2014, 2.0 120 KM

Postprzez PiotrekZ95 » 31 mar 2020, 11:36

Silnik powinien zyskać elastyczność , bo obecne parametry dostanie we wcześniejszym zakresie obrotów, przynajmniej tak jest z uturbionymi jednostkami :) Tutaj musiałbyś popatrzeć na wykresy , lub poszukać podobnych tematów, zasięgnąć opinii osob, które zwiększyły moc w wolnossących mazdach
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2019, 20:33
Posty: 155 (1/0)
Skąd: Śląsk
Auto: M3 BK 2.0 LF 2008r.

Postprzez Qóba » 1 kwi 2020, 13:04

Piotrek, dzięki – zorientuję się. Do tej pory chipowałem tylko silniki turbo (2.0 TFSI i 2.0T w WRXie), tu muszę to przemyśleć, bo żonie więcej chyba nie potrzeba, a ja stosunkowo mało jeżdżę :)

Na ten moment założyłem brakującą zaślepkę, wrzuciłem odświeżacz i założyłem 18stki. Moim zdaniem mocna poprawa wizualna na plus <spoko>
Załączniki
Nowe koła 18'.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 mar 2020, 22:25
Posty: 8
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BM, 2014, 2.0 120 KM

Postprzez Qóba » 9 kwi 2020, 20:17

Spalanie z pierwszych około 200 km według wskazania komputera to 7.9 L / 100 km, z czego 30 km to dynamiczna jazda po mieście i obwodnicą (z wyższą prędkością), pozostałe km to 70% trasa, 30% miasto.

Jest okej. Mam nadzieję, że średniej powyżej 8.5 L / 100 km nie przekroczymy, bo co do zasady Mazda miała być znacznie oszczędniejsza niż Allroad (tam średnia ok. 12 L i konieczność PB 98).
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 mar 2020, 22:25
Posty: 8
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BM, 2014, 2.0 120 KM

Postprzez TheMonster » 4 cze 2020, 14:02

Piękna :)
Zapraszam na spoty regionalne :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem

_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
Tomasz W.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Pomorza
Moderator
 
Od: 22 lis 2015, 15:59
Posty: 1521 (227/225)
Skąd: Bydgoszcz / Poznań
Auto: Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT

Postprzez Qóba » 5 lis 2020, 21:02

Cześć!
Dopóki aktualne jest inne auto, które mam na oku, sprzedam Mazdę:

https://www.otomoto.pl/oferta/mazda-3-salon-polska-serwisowany-niski-przebieg-bezwypadkowy-gdansk-ID6DrEdB.html

Zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 mar 2020, 22:25
Posty: 8
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BM, 2014, 2.0 120 KM

Postprzez Qóba » 11 lis 2020, 12:11

Sprzedana w dobre ręce :) a ja wracam do WRX'a <lol>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 mar 2020, 22:25
Posty: 8
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BM, 2014, 2.0 120 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy