Mazda3 BK Top Sport LF '08
Pany i Panewki... Mam nie lada zagwozdke... Użytkuje auto na standardowym zawieszeniu, plan był wsadzić felgi z RX.. 18 cali , ale do tego trzeba auto obniżyć bo wygląda dość nieestetycznie, a tego chce uniknąć. I koniec końców.. chyba zostanę przy standardowej 17" tylko wrzucę opony 225/45 zamiast 205/50 . Zależy mi na zachowaniu obecnej wysokości nadwozia.. Ewentualnie na zimę kupię jakieś alu dodatkowo 16 lub 17 pod oponę 205/50 właśnie Jaka jest Wasza opinia na ten temat ?
Tylko co Ci da zmiana szerokości opony? Zrobi się balon i będzie to wyglądać równie nieestetycznie, co na 18 bez obniżenia
Profil 45 to 45% z szerokości czyli 225, Profil 50 to 50% z szerokości 205 więc ogólna wysokość koła będzie praktycznie taka sama.
Profil 45 to 45% z szerokości czyli 225, Profil 50 to 50% z szerokości 205 więc ogólna wysokość koła będzie praktycznie taka sama.
- Od: 11 sie 2015, 16:38
- Posty: 329 (7/4)
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005
Chodzi mi o lepszą przyczepność kolego
Przyczepność może i polepszysz, ale pogorszysz prowadzenie, bo auto będzie pływało na tej oponie w zakrętach.
Jest mocno nie zalecane, by "lecieć" z rozmiarem opony tak daleko poza szerokość felgi. Raczej tendencja jest w drugą stronę – opona nieco węższa niż felga – wtedy masz dużo lepsze prowadzenie, bo ścianka się tak nie wygina w zakrętach.
Koniec końców jak chcesz coś poprawić, to zmień felgę na 7J albo 7,5J i dopiero przy 7.5J zmienił bym opony na 215, ale nie wcześniej.
Z kolei przy feldze 7J opona 205 ładniej się rozciągnie i też powinieneś mieć ciut większą powierzchnię styku opony z podłożem.
Jest mocno nie zalecane, by "lecieć" z rozmiarem opony tak daleko poza szerokość felgi. Raczej tendencja jest w drugą stronę – opona nieco węższa niż felga – wtedy masz dużo lepsze prowadzenie, bo ścianka się tak nie wygina w zakrętach.
Koniec końców jak chcesz coś poprawić, to zmień felgę na 7J albo 7,5J i dopiero przy 7.5J zmienił bym opony na 215, ale nie wcześniej.
Z kolei przy feldze 7J opona 205 ładniej się rozciągnie i też powinieneś mieć ciut większą powierzchnię styku opony z podłożem.
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Dzięki Siwy !
Tak jak Siwy mówi, musiałbyś mieć felgę 7,5 – 8 cali żeby tak szeroką oponę dawać. Ewentualnie możesz patrzeć na 215/45, na pewno taniej niż seria wyjdą
- Od: 20 paź 2016, 23:42
- Posty: 206
- Skąd: Polska
- Auto: 2003 Mazda3 BK 1.6 Z6 Sunlight Silver
Ostatnie moje podróże tym autem zweryfikowały plany co do 18.. niestety lub stety auta nie obniże, więc 18 odpadają, bo będzie to wyglądać jak crossover Szukam już 17" 8j pod 225/45 17. Akurat w 17 calach , ceny chociażby momo są takie, że można sobie pozwolić na fajne "szprychówki" Jest sens kupować rozpórkę bez obniżania zawiasu ?
Miałem rozporke w poprzednim aucie i jakoś nie było czuć różnicy.
Jak jeżdżę na różne spotkania aut w Łodzi to każdy mówi, że nie czuje żadnej różnicy także ja osobiście bym odpuścił i zainwestował te pieniadze w coś innego. Lepiej kupić staby z mpsa, one robią mega robotę.
Jak jeżdżę na różne spotkania aut w Łodzi to każdy mówi, że nie czuje żadnej różnicy także ja osobiście bym odpuścił i zainwestował te pieniadze w coś innego. Lepiej kupić staby z mpsa, one robią mega robotę.
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1834 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
OK, dzięki bardzo! Aczkolwiek czytałem, że do nich jest problem z gumami ?
Jest problem bo do przodu oprócz ASO nie znalazłem nic. Aczkolwiek, założyłem gumy ze staba tył na przód i póki co Cisza xd
- Od: 20 paź 2016, 23:42
- Posty: 206
- Skąd: Polska
- Auto: 2003 Mazda3 BK 1.6 Z6 Sunlight Silver
Okok, dzięki bardzo!
Ostatnio niewiele się dzieje , przegląd gwarancyjny instalacji LPG STAG, wymiana oleju w skrzyni biegów i tyle ? Praca na HO więc jeżdżenie weekendowe. Kasa leży i czeka tak naprawdę.. ale sam już nie wiem co robić , były plany na motocykl, ale gdzieś tam lampka się świeci w głowie , że czas zbierać na wesele Mazdy też nie ruszam, doprowadzę ja tylko do idealnego stanu fabrycznego korekta lakieru, obszycie kierownicy, końcówka wydechu itd.. raczej smaczki aniżeli większe mody. Zamówiłem Ledy w5w philipsa do rejestracji i planuje też ściągnąć zobaczę jak będą świecić. Na tablicę pójdą 4000K , bo nie chce się bawić w wiejski tuning z odcieniami niebieskiego , a do wnętrza trafi raczej śnieżna biel. Tyle w sumie. Będę wrzucać wpisy jak coś się będzie działo
Ja wrzuciłem takie, 6k piękna biała barwa szczególnie w podświetleniu tablicy.
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1834 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
PiotrekZ95 napisał(a):Kasa leży i czeka tak naprawdę.. ale sam już nie wiem co robić...
Załóż sobie rozpórkę kielichów przód od Górnego. Usztywnia budę, poprawia prowadzenie i wybieranie nierówności. Świetny mod za tak niską cenę.
Staby z MPSa też są podobno dobrym modem, ale tu muszą się inni wypowiedzieć. No i trafić je ciężko.
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
No właśnie Siwy czytałem że rozpórka jest "passe" i dużo lepsze wrażenie robią staby? Ano właśnie Chmielu.. ja się boje , że będę żałować tych 4000K w tablicy , zamiast 6000K Ale już ciul , na pewno nie będą tak żółte jak zwykle w5w, a nawet w nocy mi się podoba ten odcień z czerwonym ostatnio mam słabość do klasyków i przeglądałem masę cafe racer"ów.. ale zdrowy rozsądek raczej wygra, czas się oświadczać i żenić bo już bliżej 30 niż dalej, a i włosów ubywa na głowie
Potwierdzam, staby robią robotę, a Mazdy 3 generalnie mają sztywną górę więc rozpórka nie zmieni za dużo
- Od: 20 paź 2016, 23:42
- Posty: 206
- Skąd: Polska
- Auto: 2003 Mazda3 BK 1.6 Z6 Sunlight Silver
Barwa jak na 4000K mnie nie zawiodła , starałem się ustawić aparat żeby było odzwierciedlone 1:1 . Natomiast są bardzo jasne , do wnętrza biorę Philips ultinon Xtreme 6000K , powinny fajnie rozświetlić wnętrze na długi długi czas , ogólnie polecam
Uzupełniam zestaw ledow, tym razem wnętrze auta , leci 6000K Zastanawiam się tylko czy ta mocniejsza wersja da radę do bagażnika , jak nie to zwrot , ewentualnie dokupie druga lampkę i założę po drugiej stronie, bo deskę czasem odpinany to odpada montaż listwy na niej.
Patent dobry , ale prędzej czy później zapomniałbym to odczepić i by się wyrwało sklonilbym się bardziej w stronę jakiejś magnetycznej złączki jak są ... Ale szczerze obecnie mi się nie chce no i brak czasu, ostatnia sesja w życiu...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości