Mazda3 BL LF '11 Aluminium – Kokoszk@
Cześć!
Chciałem się przywitać.
Mam na imię Rafał, pisze do Was z Rzeszowa.
To moja pierwsza Mazda, mam nadzieję, że nie ostatnia...
Po kilku latach z niemiecką marką, zapragnąłem delikatnie rzecz mówiąc stabilizacji i ograniczenia kosztów napraw, czegoś nowszego.
Z początku moich poszukiwań nie brałem Mazdy pod uwagę. Czytając coraz to więcej opinii dotyczących bezawaryjności, miłości ludzi do tych samochodów to i ja powoli się zakochiwałem.
Potem zaraziłem się delikatnie modelem 6, jednak oglądając wiele egzemplarzy odpuściłem, dużo szóstek było po prostu jak woły robocze...
Przypadkowo na ulicy zobaczyłem Mazde3 BL, której wcześniej w ogóle nie brałem pod uwagę, wydawała mi się brzydka (!?)
Zacząłem przeglądać ogłoszenia, czytać cichaczem forum i zdecydowałem, że skupię się tylko na 3.
I tutaj miłe zaskoczenie, bo kilka sztuk które oglądałem okazały się całkiem zadbane i stanem nie odbiegały od zdjęć w ogłoszeniach.
Na pierwszy ogień poszło 1.6, nie było takie złe ale jednak po przejażdżce dwulitrówką brałem pod uwagę już tylko dwa litry.
Do tej pory jeździłem głównie automatem w poprzednich samochodach, wydawało mi się, że kupując Mazdę będę skazany na powrót do manuala a tutaj... niespodzianka !
Udało mi się znaleźć BL z 2011r 2.0 L MZR 150 z automatyczną skrzynią biegów w kolorze Aluminium Metallic w wersji Exclusive Plus.
Szybki telefon do sprzedającego i jedziemy na Kraków.
Autko umyte, pachnące aż miło się oglądało.
Przebieg nie duży bo 107tyś km, potwierdzony do marca 2018r – 93tyś, serwisowany do końca w ASO.
Pomoc przy sprawdzeniu samochodu uzyskałem dzięki Rafałowi Rogozińskiemu pracującemu w ASO Mazdy, za co po raz drugi serdecznie dziękuje.
Lakier zmierzony w każdym miejscu i następne miłe zaskoczenie
Po oględzinach dałem sobie dwie nocki namysłu i pojechałem jeszcze raz do sprzedającego.
Wziąłem samochód na serwis i chłopaki stwierdzili, że Mazda w super stanie itd, lecz ktoś się do niej musiał 'przytulić' na parkingu, zderzak delikatnie ruszony i nadkole troszkę połamane od spodu.
Moje pedanctwo zwyciężyło i zacząłem się zastanawiać i wyjechałem drugi raz z Krakowa bez auta, tym razem dałem sobie kilka nocy namysłu i tylko się utwierdziłem, że trzeba po nią wrócić.
Nie uwierzycie jaką minę miał sprzedający jak przyjechałem do niego trzeci raz w ciagu tygodnia :O
Troszkę ceny urwałem i jest moja !
Trochę danych:
* Mazda3 BL
-wersja exclusive plus
-Produkcja: marzec 2011
-Silnik: 2.0 benzyna MZR (nie Disi)
-Skrzynia: Automat 5
-Moc: 150km
-Przebieg: 107.529 dzień zakupu
-Kolor: aluminium metallic
Mam ją nie cały miesiąc i jak na ten moment nie mogę żałować podjętej decyzji.
Mazda idealnie sprawdza się w mieście, jest bardzo komfortowa w porównaniu do wcześniejszych moich samochodów, mimo felg 17.
Automat super sprawdza się w moim przypadku, zdaje sobie sprawę, że niektórzy zarzucą mi, że skrzynia manualna w Mazdzie to marzenie, krótki skok itd ale jednak moja wygoda wygrywa
Plany 2019:
– zakup opon zimowych – zrobione
– konserwacja kompletna z profilami zamkniętymi – zrobione
– malowanie przedniego zderzaka zrobione
– dywaniki gumowe OE – zrobione
– wymiana oleju i filtrów – zrobione 15.11.19 – 110.082km
~ cieszenie się jazdą
Plany 2020:
– Felgi 18 z nowej trójki + opony 225/40 – zrobione
– dystanse przód + tył – zrobione
– Eibach Pro Kit (?) – założony i zdemontowany
– przyciemnienie szyb – zrobione 25% przepuszczalność
– dywaniki na lato OE
– większa końcówka wydechu
– wymiana oleju w skrzyni – zrobione 120.200km
– sprawdzenie układu klimatyzacji – zrobione,
Mam nadzieję, że moja przygoda z Mazdą potrwa długo oraz że popełnione błędy na forum będą mi wybaczane Poniżej kilka zdjęć, które do tej pory udało mi się zrobić
Pozdrawiam
Chciałem się przywitać.
Mam na imię Rafał, pisze do Was z Rzeszowa.
To moja pierwsza Mazda, mam nadzieję, że nie ostatnia...
Po kilku latach z niemiecką marką, zapragnąłem delikatnie rzecz mówiąc stabilizacji i ograniczenia kosztów napraw, czegoś nowszego.
Z początku moich poszukiwań nie brałem Mazdy pod uwagę. Czytając coraz to więcej opinii dotyczących bezawaryjności, miłości ludzi do tych samochodów to i ja powoli się zakochiwałem.
Potem zaraziłem się delikatnie modelem 6, jednak oglądając wiele egzemplarzy odpuściłem, dużo szóstek było po prostu jak woły robocze...
Przypadkowo na ulicy zobaczyłem Mazde3 BL, której wcześniej w ogóle nie brałem pod uwagę, wydawała mi się brzydka (!?)
Zacząłem przeglądać ogłoszenia, czytać cichaczem forum i zdecydowałem, że skupię się tylko na 3.
I tutaj miłe zaskoczenie, bo kilka sztuk które oglądałem okazały się całkiem zadbane i stanem nie odbiegały od zdjęć w ogłoszeniach.
Na pierwszy ogień poszło 1.6, nie było takie złe ale jednak po przejażdżce dwulitrówką brałem pod uwagę już tylko dwa litry.
Do tej pory jeździłem głównie automatem w poprzednich samochodach, wydawało mi się, że kupując Mazdę będę skazany na powrót do manuala a tutaj... niespodzianka !
Udało mi się znaleźć BL z 2011r 2.0 L MZR 150 z automatyczną skrzynią biegów w kolorze Aluminium Metallic w wersji Exclusive Plus.
Szybki telefon do sprzedającego i jedziemy na Kraków.
Autko umyte, pachnące aż miło się oglądało.
Przebieg nie duży bo 107tyś km, potwierdzony do marca 2018r – 93tyś, serwisowany do końca w ASO.
Pomoc przy sprawdzeniu samochodu uzyskałem dzięki Rafałowi Rogozińskiemu pracującemu w ASO Mazdy, za co po raz drugi serdecznie dziękuje.
Lakier zmierzony w każdym miejscu i następne miłe zaskoczenie
Po oględzinach dałem sobie dwie nocki namysłu i pojechałem jeszcze raz do sprzedającego.
Wziąłem samochód na serwis i chłopaki stwierdzili, że Mazda w super stanie itd, lecz ktoś się do niej musiał 'przytulić' na parkingu, zderzak delikatnie ruszony i nadkole troszkę połamane od spodu.
Moje pedanctwo zwyciężyło i zacząłem się zastanawiać i wyjechałem drugi raz z Krakowa bez auta, tym razem dałem sobie kilka nocy namysłu i tylko się utwierdziłem, że trzeba po nią wrócić.
Nie uwierzycie jaką minę miał sprzedający jak przyjechałem do niego trzeci raz w ciagu tygodnia :O
Troszkę ceny urwałem i jest moja !
Trochę danych:
* Mazda3 BL
-wersja exclusive plus
-Produkcja: marzec 2011
-Silnik: 2.0 benzyna MZR (nie Disi)
-Skrzynia: Automat 5
-Moc: 150km
-Przebieg: 107.529 dzień zakupu
-Kolor: aluminium metallic
Mam ją nie cały miesiąc i jak na ten moment nie mogę żałować podjętej decyzji.
Mazda idealnie sprawdza się w mieście, jest bardzo komfortowa w porównaniu do wcześniejszych moich samochodów, mimo felg 17.
Automat super sprawdza się w moim przypadku, zdaje sobie sprawę, że niektórzy zarzucą mi, że skrzynia manualna w Mazdzie to marzenie, krótki skok itd ale jednak moja wygoda wygrywa
Plany 2019:
– zakup opon zimowych – zrobione
– konserwacja kompletna z profilami zamkniętymi – zrobione
– malowanie przedniego zderzaka zrobione
– dywaniki gumowe OE – zrobione
– wymiana oleju i filtrów – zrobione 15.11.19 – 110.082km
~ cieszenie się jazdą
Plany 2020:
– Felgi 18 z nowej trójki + opony 225/40 – zrobione
– dystanse przód + tył – zrobione
– Eibach Pro Kit (?) – założony i zdemontowany
– przyciemnienie szyb – zrobione 25% przepuszczalność
– dywaniki na lato OE
– większa końcówka wydechu
– wymiana oleju w skrzyni – zrobione 120.200km
– sprawdzenie układu klimatyzacji – zrobione,
Mam nadzieję, że moja przygoda z Mazdą potrwa długo oraz że popełnione błędy na forum będą mi wybaczane Poniżej kilka zdjęć, które do tej pory udało mi się zrobić
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 23 lis 2020, 02:16 przez Kokoszk@, łącznie edytowano 11 razy
Ładna , konserwa na spód i niech służy
Również i mnie się podobie..
Oby służyła bezawaryjnie i bezkorozyjnie..
szkoda,że nie sedan..
Oby służyła bezawaryjnie i bezkorozyjnie..
szkoda,że nie sedan..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Standardowo jest 205/50R17
Ceny 205/50R17 to jakieś nieporozumienie . Opona się zmieści ale bedziesz miał przekłamania na przebiegu czy prędkości.
Tasman20Wroc napisał(a):Ceny 205/50R17 to jakieś nieporozumienie . Opona się zmieści ale bedziesz miał przekłamania na przebiegu czy prędkości.
Powinno być idealnie to co z GPSa przy takiej zmianie.
Skoro normalnie jest przekłamanie w dół o jakieś 3% to ta zmiana będzie korygowała.
Natomiast będzie to o 2 cm większy balon, trzeba sobie z tego zdawać sprawę.
Zgadzam się, że rozmiar 205/50/17 ma irracjonalne ceny.
Zmieniłem na 225/40/18 (MPS) i opony są tańsze niż te 17...
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Widzisz mądrego to dobrze posłuchać .
Cześć,
ładny kolorek – taki i ładny i praktyczny
wiem, bo mam
I widać, że auto zadbane – pogratulować!
Mam 2 pytania:
1. Co to takie żółte pod maską?
2. Jak ze spalaniem w trasie ten automat wygląda? Jakie obroty utrzymuje przy prędkościach autostradowych?
Tak się zastanawiam, czy w przyszłym roku nie rozejrzeć się właśnie za wersją z automatem, bo jednak moją trójką jeżdżę trochę więcej km niż planowałem i bywa, że to wachlowanie gałą mnie trochę męczy..
Plusem "Twojej" wersji jest też wtrysk pośredni i możliwość montażu lpg w sensownych kosztach..
pozdrawiam
Maciek
ładny kolorek – taki i ładny i praktyczny
wiem, bo mam
I widać, że auto zadbane – pogratulować!
Mam 2 pytania:
1. Co to takie żółte pod maską?
2. Jak ze spalaniem w trasie ten automat wygląda? Jakie obroty utrzymuje przy prędkościach autostradowych?
Tak się zastanawiam, czy w przyszłym roku nie rozejrzeć się właśnie za wersją z automatem, bo jednak moją trójką jeżdżę trochę więcej km niż planowałem i bywa, że to wachlowanie gałą mnie trochę męczy..
Plusem "Twojej" wersji jest też wtrysk pośredni i możliwość montażu lpg w sensownych kosztach..
pozdrawiam
Maciek
McMan napisał(a):Tak się zastanawiam, czy w przyszłym roku nie rozejrzeć się właśnie za wersją z automatem, bo jednak moją trójką jeżdżę trochę więcej km niż planowałem i bywa, że to wachlowanie gałą mnie trochę męczy..
https://youtu.be/80WdaGCHQp8?t=686
McMan napisał(a):Plusem "Twojej" wersji jest też wtrysk pośredni i możliwość montażu lpg w sensownych kosztach..
pozdrawiam
Maciek
Tu się zgodzę.
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
twardy103 napisał(a):McMan napisał(a):Tak się zastanawiam, czy w przyszłym roku nie rozejrzeć się właśnie za wersją z automatem, bo jednak moją trójką jeżdżę trochę więcej km niż planowałem i bywa, że to wachlowanie gałą mnie trochę męczy..
https://youtu.be/80WdaGCHQp8?t=686
O oglądałem, oglądałem.. rozmawiacie też o automacie w tym modelu? muszę zatem jeszcze raz na spokojnie się przysłuchać..
pzdr
No właśnie dokładnie ten moment, w którym o tym rozmawiamy udostępniłem. Zachar też stwierdził, że jak masz do wyboru taki manual albo ospały automat to wybierasz manual.
Podzielam jego zdanie bo uwielbiam zmianę biegów w BLce.
Podzielam jego zdanie bo uwielbiam zmianę biegów w BLce.
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Fajnie, że trafiłeś do Zachara, szkoda, że z recenzji samochodu zrobiła się rozmowa o 5G. Wychodzi na to, że o maździe niewiele można powiedzieć
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
McMan hej
Po pierwsze dziękuje za miłe słowo,a co do pytań:
1. To żółte pod maską to założona w Niemczech ochrona ''przeciwkunowa'', sprawdzona dosyć mocna
2. Spalanie w trasie w moim przypadku to 6,3-7,5l, zależy od warunków na drodze, a jeśli chodzi o pytanie dotyczące obrotów to przedstawiam zdjęcie na dole.
Głównie poruszam się po mieście ( spalanie 9,2-10.0l) więc dla mnie automat to po prostu rewelacyjna sprawa, testowałem manualne skrzynie biegów i i faktycznie chodzi fajnie precyzyjnie skrzynia jednak ciężko przejść z automatu na manual. Fakt to zwykła hydrauliczna skrzynia ale reaguje bardzo dobrze, nie mogę narzekać, stawiam na komfort bardziej.
Dopisano 29 paź 2019, 15:48:
Zgadzam się jest to bardzo wyjątkowa skrzynia i miałem przyjemność się przejechać, bardzo dużo jednak jeżdżę po mieście i wybieram brak trzeciego pedału
Po pierwsze dziękuje za miłe słowo,a co do pytań:
1. To żółte pod maską to założona w Niemczech ochrona ''przeciwkunowa'', sprawdzona dosyć mocna
2. Spalanie w trasie w moim przypadku to 6,3-7,5l, zależy od warunków na drodze, a jeśli chodzi o pytanie dotyczące obrotów to przedstawiam zdjęcie na dole.
Głównie poruszam się po mieście ( spalanie 9,2-10.0l) więc dla mnie automat to po prostu rewelacyjna sprawa, testowałem manualne skrzynie biegów i i faktycznie chodzi fajnie precyzyjnie skrzynia jednak ciężko przejść z automatu na manual. Fakt to zwykła hydrauliczna skrzynia ale reaguje bardzo dobrze, nie mogę narzekać, stawiam na komfort bardziej.
Dopisano 29 paź 2019, 15:48:
twardy103 napisał(a):No właśnie dokładnie ten moment, w którym o tym rozmawiamy udostępniłem. Zachar też stwierdził, że jak masz do wyboru taki manual albo ospały automat to wybierasz manual.
Podzielam jego zdanie bo uwielbiam zmianę biegów w BLce.
Zgadzam się jest to bardzo wyjątkowa skrzynia i miałem przyjemność się przejechać, bardzo dużo jednak jeżdżę po mieście i wybieram brak trzeciego pedału
To w manuału 3000 obrotów mam przy 120km/h.
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
twardy103 napisał(a):To w manuału 3000 obrotów mam przy 120km/h.
Na pewno charakterystyka pracy jest inna, jeszcze nie jest to Disi więc z tego co zdążyłem się zorientować też będzie inaczej pracować. Nie chce tu się licytować na temat skrzyni, która jest lepsza a która gorsza itd
Kokoszk@ napisał(a):McMan hej
Po pierwsze dziękuje za miłe słowo,a co do pytań:
1. To żółte pod maską to założona w Niemczech ochrona ''przeciwkunowa'', sprawdzona dosyć mocna
2. Spalanie w trasie w moim przypadku to 6,3-7,5l, zależy od warunków na drodze, a jeśli chodzi o pytanie dotyczące obrotów to przedstawiam zdjęcie na dole.
Głównie poruszam się po mieście ( spalanie 9,2-10.0l) więc dla mnie automat to po prostu rewelacyjna sprawa, testowałem manualne skrzynie biegów i i faktycznie chodzi fajnie precyzyjnie skrzynia jednak ciężko przejść z automatu na manual. Fakt to zwykła hydrauliczna skrzynia ale reaguje bardzo dobrze, nie mogę narzekać, stawiam na komfort bardziej.
Dzięki za wyczerpujące informacje
Wartości spalania, które podajesz, nie przerażają – szczerze, to nie pamiętam, kiedy zszedłem w trasie poniżej 7 l, a na autostradzie, w okolicach 140 km/h to zwykle komputer 9+ pokazuje.
Może się skuszę kiedyś na poliftową BL z automatem.. (żona by się pewnie szczególnie ucieszyła )
pozdrawiam
BL ma to do siebie, że jednym się podoba, a inni uważają ją za brzydactwo. Nie ma chyba niczego pośredniego...
Coś na kształ Fiata Multipla
Bądź co bądź egzemplarz bardzo ładnie zachowany. Oby służył bezawaryjnie, a wykonane zabezpieczenia blachówy nie dupuściły do korozji na wiele lat...
Coś na kształ Fiata Multipla
Bądź co bądź egzemplarz bardzo ładnie zachowany. Oby służył bezawaryjnie, a wykonane zabezpieczenia blachówy nie dupuściły do korozji na wiele lat...
- Od: 20 lip 2018, 10:48
- Posty: 184
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 BK Hatchback Z6 1.6 105KM 2005
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości