Mazda3 BL LF '11 Aluminium – Kokoszk@

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez twardy103 » 27 mar 2020, 17:45

Kokoszk@ napisał(a):
Tasman20Wroc napisał(a):Mógłbyś już pokazać jak BL wygląda na tych felgach :P .

Jeśli dobrze pójdzie to w przyszłym tygodniu postaram się je założyć i następnie wrzucę jakąś mała fotorelacje :)
Muszę jeszcze dokupić nakrętki do dystansów, jeśli dobrze zrozumiałem ich technikę montażu :D


haha, no to Cię zmartwię :) To są dłuższe szpilki niż masz oryginalnie. Niestety trzeba zdejmować piastę i wymieniać szpilki.
Co do wymiarów u mnie to rzeczywiście, felgi od MPS mają ET 52,5, szerokość felgi chyba 7,5J a nie 8 jak mówisz. Dystanse kupiłem 20mm H&R. Tak więc dlatego pytam Cię o wymiary czy policzyłeś jak to będzie się licowało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez Kokoszk@ » 27 mar 2020, 19:34

Domyślałem się, że będą potrzebne dłuższe szpilki, mam w zestawie 62mm 12x1,5 RAD13.
Dużo miałeś roboty przy ściąganiu piasty ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2019, 09:08
Posty: 76 (2/0)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 BL 11’ 2.0 L MZR benzyna 150 KM LF

Postprzez twardy103 » 28 mar 2020, 15:10

Ja miałem inne dystanse, z własnymi śrubami także inny sposób montażu.
Zobacz w moim wątku jak pisałem o tym.
Załączniki
dystanse.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez Kokoszk@ » 28 mar 2020, 16:15

Szczerze mówiąc, są to moje pierwsze dystanse w życiu i jestem trochę zielony, ale wydaje mi się, że wystarczy wybić w tym przypadku stare śruby, dać dłuższe i można założyć dystans.
Z tego co się zdążyłem zorientować są to dystanse przelotowe, były do nich śruby w zestawie które widać poniżej.
Rozstaw i centrowanie na pewno się zgadza, śruby m12x1,5 radełko również.
Chyba w moim przypadku najprościej będzie jeśli pojadę do kogoś kto się na tym zna i mi to po prostu zamontuje :)

Dopisano 28 mar 2020, 16:18:

twardy103 napisał(a):Ja miałem inne dystanse, z własnymi śrubami także inny sposób montażu.
Zobacz w moim wątku jak pisałem o tym.

W Twoim przypadku chyba po prostu wymieniłeś piec śrub na dłuższe i przykreciles koło razem z dystansem tak ?
Czy wielkość łebka szpilki ma znaczenie ?
Załączniki
FEA1D451-A66F-47B1-80D5-9CA6A5CCE2C6.jpeg
B9A28410-597F-4CD1-A538-072E910C861A.jpeg
88C03CBB-E2E1-4153-8C78-463DAC59C93E.jpeg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2019, 09:08
Posty: 76 (2/0)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 BL 11’ 2.0 L MZR benzyna 150 KM LF

Postprzez deejayija » 28 mar 2020, 18:17

Może poniższa stronka rozjaśni Ci trochę informacji o dystansach do felg:
https://www.oponeo.pl/artykul/dystanse- ... o-wiedziec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2018, 09:48
Posty: 184
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK Hatchback Z6 1.6 105KM 2005

Postprzez twardy103 » 28 mar 2020, 18:32

Musisz wymienić obecne śruby na te co masz – zgadza się.
Ja nie wymieniałem starych śrub.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez Kokoszk@ » 28 mar 2020, 18:47

Dziękuje panowie za porady ! Jak już wszystko będzie na miejscu to dam znać co z tego wyszło <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2019, 09:08
Posty: 76 (2/0)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 BL 11’ 2.0 L MZR benzyna 150 KM LF

Postprzez Kokoszk@ » 1 kwi 2020, 13:17

Felgi założone :) Dystans sprzedałem, będę szukał już z nabitymi szpilkami żeby w razie czego mógł go szybko ściągnąć bez ingerencji w piastę itd :)
Zakładać sprężyny z Eibacha, co myślicie ?
Załączniki
FB148DD6-00BF-41EF-ADF4-C7F6DFFE1A69.jpeg
A92E4B86-8A31-46B4-9529-7A6C969C45D7.jpeg
957506EA-1519-4E33-9824-4432C59B8721.jpeg
5FA0738F-0F30-42E2-933A-B842CCB018DE.jpeg
BC7DDE12-D321-45EA-9D97-3ED64764F4C0.jpeg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2019, 09:08
Posty: 76 (2/0)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 BL 11’ 2.0 L MZR benzyna 150 KM LF

Postprzez deejayija » 1 kwi 2020, 14:14

Najlepsza opcja dystansów to właśnie chyba coś tego typu:
https://allegro.pl/oferta/japan-racing- ... 7973790142
Tył by się prosił chyba o takie.

Sprężyny to według uznania. Na pewno lepiej by siadła Maździna na takich -30. Wizualnie kozak. Funkcjonalnie – się nie mogę wypowiedzieć...
Pewnie wiele osób będzie za.

BTW – Zacnie się prezentuje buda na tych kołach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2018, 09:48
Posty: 184
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK Hatchback Z6 1.6 105KM 2005

Postprzez Tasman20Wroc » 1 kwi 2020, 14:19

Fele wyglądają jak standardy BL ;) . Myślałem że mogą dziwnie wyglądać ale prezentują się bardzo fajnie. Co do Eibach wyglądać będzie o wiele lepiej ale kosztem komfortu. Ja też mialem wkładać Eibach i 18. Miałem możliwość przejechania się focusem na takim zestawie i jak dla mnie było za twardo. Druga rzecz że blisko domu mam 2 progi przed którymi muszę hamować do zera żeby nie przywalić zderzakiem i osłonami. Eibacha wybiły mi z głowy ale nad 18 nadal mocno się zastanawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2019, 20:45
Posty: 485 (24/11)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL 2012
Były:
Polonez Caro 1.5 GLE
Golf IV 1.6 MPI

Postprzez Kokoszk@ » 1 kwi 2020, 18:04

deejayija napisał(a):Najlepsza opcja dystansów to właśnie chyba coś tego typu:
https://allegro.pl/oferta/japan-racing- ... 7973790142
Tył by się prosił chyba o takie.

Sprężyny to według uznania. Na pewno lepiej by siadła Maździna na takich -30. Wizualnie kozak. Funkcjonalnie – się nie mogę wypowiedzieć...
Pewnie wiele osób będzie za.

BTW – Zacnie się prezentuje buda na tych kołach.


Dzięki za dobre słowa :) Muszę to zmierzyć dokładnie, boje się ze 20-20+ będzie zbyt sporo.
Co do sprężyn – kupiłbym je bardzo chętnie, lecz mam dylemat i tu może mi pomożecie a mianowicie mam zimówki 17 cali na oponie 205/55 i boje się, że jeśli obniżę sprężynami potem w zimie będzie mi koło ocierać ?

Dopisano 1 kwi 2020, 18:06:

Tasman20Wroc napisał(a):Fele wyglądają jak standardy BL ;) . Myślałem że mogą dziwnie wyglądać ale prezentują się bardzo fajnie. Co do Eibach wyglądać będzie o wiele lepiej ale kosztem komfortu. Ja też mialem wkładać Eibach i 18. Miałem możliwość przejechania się focusem na takim zestawie i jak dla mnie było za twardo. Druga rzecz że blisko domu mam 2 progi przed którymi muszę hamować do zera żeby nie przywalić zderzakiem i osłonami. Eibacha wybiły mi z głowy ale nad 18 nadal mocno się zastanawiam.

Dzięki ! Na żywo wizualnie wydaje mi się, że wyglada bardzo ładnie ale wiadomo co człowiek to gust :)
Sprężyny to kwestia otwarta, wiadomo że by to było wizualnie na plus ale coś kosztem czegoś ... :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2019, 09:08
Posty: 76 (2/0)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 BL 11’ 2.0 L MZR benzyna 150 KM LF

Postprzez deejayija » 1 kwi 2020, 18:38

Kokoszk@ napisał(a):
deejayija napisał(a):Najlepsza opcja dystansów to właśnie chyba coś tego typu:
https://allegro.pl/oferta/japan-racing- ... 7973790142
Tył by się prosił chyba o takie.


Muszę to zmierzyć dokładnie, boje się ze 20-20+ będzie zbyt sporo.


Przyłóż jakiś kawałek deski na równo z rantem nadkola i zmierz jaka jest odległóści od niej do koła – to max mm dystansów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2018, 09:48
Posty: 184
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK Hatchback Z6 1.6 105KM 2005

Postprzez twardy103 » 2 kwi 2020, 11:52

Fajnie wygląda, rzeczywiście podobnie trochę do OE 17 z BLki :)
Dystanse to must have z tyłu :P
Z eibachem miałem podobne rozkminy co Ty swego czasu. Odpuściłem bo wg mnie wygląda obecnie spoko (bez sprężyn obniżających) a żeby zrobić to "fachowo" to musiałbyś zmienić też amory na jakieś B8 np. Dla mnie osobiście gra nie warta świeczki ale jak mówisz – co człowiek to gust :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez Kokoszk@ » 2 kwi 2020, 12:53

Z daleka może podobnie wyglądają do OE z BL ale z bliska widać już że ma miejsca gdzie jest wklęsła i robi to efekt :)
Fajnie, że napisałeś bo mam dwa pytania do Ciebie :
– wyliczyłem że z tylu mam 2,5-2,6mm luki, myślałem o dystansie który 20mm z wbijanymi szpilkami, czy stare szpilki schowają się w tym dystansie bo niektórzy pisali, że jest potrzebne 22mm żeby schować nakrętki ?
– jakie ciśnienie masz nabite w 225/40/18 ?
Załączniki
9969145F-6C9F-41E1-867A-B5C72E1E8464.jpeg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2019, 09:08
Posty: 76 (2/0)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 BL 11’ 2.0 L MZR benzyna 150 KM LF

Postprzez twardy103 » 2 kwi 2020, 13:26

Kokoszk@ napisał(a):Z daleka może podobnie wyglądają do OE z BL ale z bliska widać już że ma miejsca gdzie jest wklęsła i robi to efekt :)
Fajnie, że napisałeś bo mam dwa pytania do Ciebie :
– wyliczyłem że z tylu mam 2,5-2,6mm luki, myślałem o dystansie który 20mm z wbijanymi szpilkami, czy stare szpilki schowają się w tym dystansie bo niektórzy pisali, że jest potrzebne 22mm żeby schować nakrętki ?
– jakie ciśnienie masz nabite w 225/40/18 ?

Zależy czy masz "kieszonki" w felgach. Ja np. w zimowych mam, w letnich... okazało się, że znikome.
Przy dystansach 20mm oryginalne szpilku wystawały i niestety zrobiłem może brzydką rzecz i niefachową ale obciąłem je wszystkie równo (tu musisz zachować ostrożność, żeby to było równo obcięte, bo będą bicia).
Najbezpieczniej jednak – jak nie masz kieszonek w felgach – kupić 22mm.
A jak masz dosyć spore to Ci się powinny zmieścić.
Powodzenia! <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez Kokoszk@ » 2 kwi 2020, 14:16

twardy103 napisał(a):
Kokoszk@ napisał(a):Z daleka może podobnie wyglądają do OE z BL ale z bliska widać już że ma miejsca gdzie jest wklęsła i robi to efekt :)
Fajnie, że napisałeś bo mam dwa pytania do Ciebie :
– wyliczyłem że z tylu mam 2,5-2,6mm luki, myślałem o dystansie który 20mm z wbijanymi szpilkami, czy stare szpilki schowają się w tym dystansie bo niektórzy pisali, że jest potrzebne 22mm żeby schować nakrętki ?
– jakie ciśnienie masz nabite w 225/40/18 ?

Zależy czy masz "kieszonki" w felgach. Ja np. w zimowych mam, w letnich... okazało się, że znikome.
Przy dystansach 20mm oryginalne szpilku wystawały i niestety zrobiłem może brzydką rzecz i niefachową ale obciąłem je wszystkie równo (tu musisz zachować ostrożność, żeby to było równo obcięte, bo będą bicia).
Najbezpieczniej jednak – jak nie masz kieszonek w felgach – kupić 22mm.
A jak masz dosyć spore to Ci się powinny zmieścić.
Powodzenia! <spoko>

Dzięki ! Zobaczymy co tym razem wymyślę <lol>

Dopisano 2 kwi 2020, 16:47:

Kokoszk@ napisał(a):
twardy103 napisał(a):
Kokoszk@ napisał(a):Z daleka może podobnie wyglądają do OE z BL ale z bliska widać już że ma miejsca gdzie jest wklęsła i robi to efekt :)
Fajnie, że napisałeś bo mam dwa pytania do Ciebie :
– wyliczyłem że z tylu mam 2,5-2,6mm luki, myślałem o dystansie który 20mm z wbijanymi szpilkami, czy stare szpilki schowają się w tym dystansie bo niektórzy pisali, że jest potrzebne 22mm żeby schować nakrętki ?
– jakie ciśnienie masz nabite w 225/40/18 ?

Zależy czy masz "kieszonki" w felgach. Ja np. w zimowych mam, w letnich... okazało się, że znikome.
Przy dystansach 20mm oryginalne szpilku wystawały i niestety zrobiłem może brzydką rzecz i niefachową ale obciąłem je wszystkie równo (tu musisz zachować ostrożność, żeby to było równo obcięte, bo będą bicia).
Najbezpieczniej jednak – jak nie masz kieszonek w felgach – kupić 22mm.
A jak masz dosyć spore to Ci się powinny zmieścić.
Powodzenia! <spoko>

Dzięki ! Zobaczymy co tym razem wymyślę <lol>
Załączniki
F14BDB24-F5D3-4CDE-B427-3A225A9E8F4A.jpeg
Takie są „kieszonki”
C40B503B-BAC2-4419-B4FA-4DA94E16A18B.jpeg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2019, 09:08
Posty: 76 (2/0)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 BL 11’ 2.0 L MZR benzyna 150 KM LF

Postprzez deejayija » 2 kwi 2020, 18:59

Felgi chyba niemalże stworzone do dystansów z szpilkami. Kieszonki na zdjęciach powinny pomieścić naddatek szpilek kół. Ale dla pewności zmierz ich głębokość...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2018, 09:48
Posty: 184
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK Hatchback Z6 1.6 105KM 2005

Postprzez twardy103 » 2 kwi 2020, 20:27

deejayija napisał(a):Felgi chyba niemalże stworzone do dystansów z szpilkami. Kieszonki na zdjęciach powinny pomieścić naddatek szpilek kół. Ale dla pewności zmierz ich głębokość...

Też mi się tak wydaje, więc problem byś miał z głowy <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez Kokoszk@ » 2 kwi 2020, 23:56

Super, na weekendzie zmierzę dokładnie :)
A na przód przelotowy 5mm również z JapanRacing co myślicie ? Fabryczne szpilki powinny wystarczyć raczej, ale obawiam się bicia ze względu na brak kołnierza...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2019, 09:08
Posty: 76 (2/0)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 BL 11’ 2.0 L MZR benzyna 150 KM LF

Postprzez deejayija » 3 kwi 2020, 06:02

Na dystanse przelotowe 5 mm fabryczne szpilki wystarczą.
Ale dla spokoju sumienia po założeniu sprawdź, czy jest na śrubach koła M12x1,5 przynajmniej 6,5 obrotu nakrętki (około 10 mm gwintu).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2018, 09:48
Posty: 184
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK Hatchback Z6 1.6 105KM 2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy