Mazda3 BK LF '07 Black Kintaro

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez chmielu_KL » 20 lip 2019, 12:43

Jeden dzień to najwyżej baranem można zabezpieczyć :)
Porzadne zabezpieczenie to mimimum kilka dni :) swoją drogą jest gdzieś wątek jak chłopak sam zabezpiecza swoją trójkę.

Tydzień pracy, i nie nie nie była tak zgnita czy coś, chłopak to podkladowal itp kilka etapów i kilka środków, ktore między innymi muszą wyschnac :)

Sam ostatnio zrobiłem wstępny przegląd swojej M3. I zabezpieczenie wraz w wszelkimi profilami zamkniętymi zajmie mi lekko 4,5 dni, na plus jest to że stara konserwacja wygląda znakomicie najwięcej zabawy będzie z samym spodem, aby to porządnie oczyścić i przygotować do podkładu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez Motyk95 » 20 lip 2019, 13:09

No to możliwe że się mylę, jeszcze specyfików nie czytałem ile trzeba odczekać między warstwami (przyzwyczajony do lakieru gdzie trzeba kilka minut między warstwami odczekać :P )

Takie składniki chyba dobre (pisałem już we wcześniejszym poście)?
-APP R-Stop
-Boll Podkład epoksydowy
-Boll Środek do konserwacji podwozia
-Boll Środek do konserwacji profili zamkniętych

Mam tylko progi do zrobienia, więc wydaję się mało roboty (może się jednak mylę, mały element ale trudny do wyszlifowania) <oczy>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2019, 14:28
Posty: 25
Skąd: Chełm Śląski, Katowice
Auto: Mazda3 BK LF Kintaro

Postprzez chmielu_KL » 20 lip 2019, 14:51

Zobacz ten wątek <czytaj> <spoko> myślę, że dobra ściąga :) sam będę się nią kierował :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez skyblue » 20 lip 2019, 16:36

Motyk95 napisał(a):No to możliwe że się mylę, jeszcze specyfików nie czytałem ile trzeba odczekać między warstwami (przyzwyczajony do lakieru gdzie trzeba kilka minut między warstwami odczekać :P )

Takie składniki chyba dobre (pisałem już we wcześniejszym poście)?
-APP R-Stop
-Boll Podkład epoksydowy
-Boll Środek do konserwacji podwozia
-Boll Środek do konserwacji profili zamkniętych

Mam tylko progi do zrobienia, więc wydaję się mało roboty (może się jednak mylę, mały element ale trudny do wyszlifowania) <oczy>


Bolla odpuść, masz tectyla, noxudol czy sika do wyboru pare złoty więcej

na rdze możesz wypróbować też Ikorol lub Noxudol Rust Eater
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2018, 22:10
Posty: 46 (3/2)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF 150 HP – SKY WINNING BLUE

Volvo V60 D4 2.0 – 163HP

IG@m3skyblue

Postprzez macvas » 21 lip 2019, 08:22

Motyk95 napisał(a):Pomysł na polepszenie wyglądu felg to pomalowanie plastidipem na czarny połysk tak żeby nie uwydatniało balonowatych opon, dlatego mam pytanie ktoś robił felgi plastidipem i wie ile mniej więcej puszek kupić? Mogą być z K2?

Poszukaj na forum, było kilka osób i chyba jest nawet osobny wątek na ten temat.
Swego czasu ja też się w to bawiłem KLIK. Co prawda zrobiliśmy to trwalej, bo z wykorzystaniem pistoletu i kompresora, ale z puszkami też mam doświadczenie i jak wiadomo wychodzi to równie dobrze. Nie żałuj warstw – trzy obficie położone to minimum, ja skłaniałbym się ku pięciu, jeśli to ma być zwarta struktura na zimowe warunki.

Ile puszek? To zależy od rozmiaru felgi, sposobu nakładania etc. Myślę, że 6szt. to może być punkt wyjścia, ale nie dam sobie ręki uciąć że jak się wciągniesz i wprawisz w sztuce nie będziesz pomykał po kolejne. Ja zawsze brałem na zapas. Jeśli dodasz do tego glossifier to licz z 8szt.

K2 się nada, a ja polecam PlastiLak – dobre bo polskie <ok>

Nie zapomnij dobrze przygotować felg (dekontaminacja, odtłuścić), to podstawa. Jeśli będziesz potrzebował wskazówek to pisz PW.

Co do auta, to ilekroć zaglądam do działu trójek to na te widoki sentyment się budzi. Śliczna sztuka, niech dobrze się prowadzi a Tobie życzę wytrwałości w działaniach <spoko>
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Motyk95 » 21 lip 2019, 12:10

Dzięki za linka do poszerzenia wyobraźni jak to powinno wyglądać ;) No to muszę sobie przynajmniej na 3-4dni wyłączyć Mazdę :P

chmielu_KL napisał(a):Zobacz ten wątek <czytaj> <spoko> myślę, że dobra ściąga :) sam będę się nią kierował :)


Dziękuje za dobre słowa, co do felg to chyba już wszystko jasne jak to zrobić ;) Jeszcze raz dzięki.
Właśnie z tego co widzę to większość plastdipów jest matowa, takim glossifierem nadam im połysk? Bo efektu matowych felg chciałbym uniknąć, średnio to pasuje. A u Ciebie na filmiku widzę że fajnie się błyszczą <oczko>

macvas napisał(a):
Motyk95 napisał(a):Pomysł na polepszenie wyglądu felg to pomalowanie plastidipem na czarny połysk tak żeby nie uwydatniało balonowatych opon, dlatego mam pytanie ktoś robił felgi plastidipem i wie ile mniej więcej puszek kupić? Mogą być z K2?

Poszukaj na forum, było kilka osób i chyba jest nawet osobny wątek na ten temat.
Swego czasu ja też się w to bawiłem KLIK. Co prawda zrobiliśmy to trwalej, bo z wykorzystaniem pistoletu i kompresora, ale z puszkami też mam doświadczenie i jak wiadomo wychodzi to równie dobrze. Nie żałuj warstw – trzy obficie położone to minimum, ja skłaniałbym się ku pięciu, jeśli to ma być zwarta struktura na zimowe warunki.

Ile puszek? To zależy od rozmiaru felgi, sposobu nakładania etc. Myślę, że 6szt. to może być punkt wyjścia, ale nie dam sobie ręki uciąć że jak się wciągniesz i wprawisz w sztuce nie będziesz pomykał po kolejne. Ja zawsze brałem na zapas. Jeśli dodasz do tego glossifier to licz z 8szt.

K2 się nada, a ja polecam PlastiLak – dobre bo polskie <ok>

Nie zapomnij dobrze przygotować felg (dekontaminacja, odtłuścić), to podstawa. Jeśli będziesz potrzebował wskazówek to pisz PW.

Co do auta, to ilekroć zaglądam do działu trójek to na te widoki sentyment się budzi. Śliczna sztuka, niech dobrze się prowadzi a Tobie życzę wytrwałości w działaniach <spoko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2019, 14:28
Posty: 25
Skąd: Chełm Śląski, Katowice
Auto: Mazda3 BK LF Kintaro

Postprzez ezg_siwy » 24 lip 2019, 14:08

Zobacz sobie u mnie jak wyszły felgi. Tak świecące jak lakier nigdy nie będą po użyciu plasti dipa. Niestety.
Malowałem najpierw 3-4 warstwy czarnego, a później 4-5 warstw miedzi. Wyszło, moim zdaniem, [tiiit].
Generalnie, moda polecam. Jeśli tylko nie masz kasy albo ochoty malować felg na stałe. W przeciwnym wypadku jednak lepiej dać do normalnego malowania, bądź proszku.
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 11:58
Posty: 1034
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez Motyk95 » 25 lip 2019, 19:03

W sumie nie zależy mi na super efekcie, bo i tak będą przyjmować sól, błoto i inne rzeczy, które dzieją się w trakcie zimy. Dzięki za mniej więcej nakreślenie ile warstw muszę się spodziewać ;)

Po głowie chodzi mi też malowanie zwykłym lakierem np. od Motipa. Dobrze wyszlifować, podkład i lakier na to czarny. Nie wiem na co się zdecydować, raczej opcja że chcę to robić sam bo tak jak mówiłem nie zależy mi na super efekcie, tak żeby w miarę na kilka lat się to utrzymało i zakryło srebrne felgi <co?>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2019, 14:28
Posty: 25
Skąd: Chełm Śląski, Katowice
Auto: Mazda3 BK LF Kintaro

Postprzez chmielu_KL » 25 lip 2019, 21:18

Jak dobrze je przygotujesz pod plasti dip to będzie się trzymało, jak dasz więcej warstw to się nic nie stanie. Ja malowalem tylny zderzak na ala MPS, tylko oddluscilem dałem chyba 5 warstw i trzyma się ponad rok. Jak nie zawadzasz felgami o krwazeniki to będzie żyć :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez Motyk95 » 27 lip 2019, 13:18

Dzięki za podpowiedzi <spoko>
Przy okazji sobotniego mycia, swoją obecnością i pomocą przy myciu zaszczycili mnie tacy przyjaciele <oczko>
IMG_20190725_152948.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2019, 14:28
Posty: 25
Skąd: Chełm Śląski, Katowice
Auto: Mazda3 BK LF Kintaro

Postprzez Motyk95 » 4 lis 2019, 15:04

Mały update przed zimą, 2 tygodnie spędzone z Mazdą na podnośniku przy domu zaowocowały tym, że podłoga, progi (pod dokładkami też, ale trzeba było zamawiać nowe zatrzaski w 3 miejscach <glupek2> ) i podłużnice wyczyszczone do zera (przy użyciu szlifierki i tarczy ściernej) i zakonserwowane poprzez kilka różnych etapów lakierniczych <spoko> Dodatkowo plastiki pod samochodem pościągane i również zakonserwowane w tych miejscach, więc temat konserwacji można odłożyć na jakiś czas, prócz sprawdzania co roku czy się coś nie dzieje. Na szczęście oprócz powierzchownej rdzy, która schodziła w kilka sekund przy użyciu szlifierki, żadnych dziur nie ma. Więc będzie trzeba teraz dbać o taki stan podłogi, bo wiemy jak Mazda cierpi na przypadłość rdzawej miłości.

Dodatkowo tak jak pisałem wcześniej, pomalowałem sam felgi zimowe. Wybór jednak padł na zwykły spray z podkładem antykorozyjnym zamiast plastidipu. Zobaczymy jak się to sprawdzi przez zimę.

Następne mody:
– Letnie felgi też na czarno
– Emblematy na czarno
– Szyby przyciemnić
– Zmienić oryginalną końcówkę na okrągłego ulter'a 100mm

IMG_20191103_120516.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2019, 14:28
Posty: 25
Skąd: Chełm Śląski, Katowice
Auto: Mazda3 BK LF Kintaro

Postprzez deejayija » 5 lis 2019, 15:01

Mam za sobą podobne zabawy z konserwacją podwozia w M3 pod koniec sierpnia.
Wiem ile pracy trzeba w to włożyć, by uznać choć w minimalnym stopniu, że zrobiło się to w należyty sposób. Godziny demontażu, szlifowania, czyszczenia, nakładania podkładu i innych preparatów...
Choć czas pokaże, na ile nasza praca się opłaci...
Z ciekawości:
Jakich środków używałeś?
Jakie "etepy lakiernicze" przechodziłeś?

Widzę, że robisz autko na czarną strzałę :D Wszystkie felgi w kolor, emblematy, przyciemnienie szyb...
Twoja oryginalna końcówka wydechu i tak nie jest taka biedna jak seria. Średnicę koło fi 70 chyba ma, co? :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2018, 10:48
Posty: 184
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK Hatchback Z6 1.6 105KM 2005

Postprzez Motyk95 » 5 lis 2019, 15:28

Zmieniłem troszkę niż to co pisałem we wcześniejszym poście:
-zamiast Bolla jak epoksyd, wziąłem Novol 395

Etapy:
-APP R-STOP 2 warstwy na wszystko wyszlifowane
-Podkład epoksydowy 3-4 warstwy zależne od miejsca
-Potem Boll środek do konserwacji podwozi (coś podobnego do bitgumy)

Nie mierzyłem dokładnie średnicy, ale gubi się trochę w zderzaku. Widziałem ostatnio u kogoś w M3 fi100 i bardzo ładnie to siedzi, do pakietu Kintaro jak znalazł <oczko>

Wydaję mi się ze dobrze to siądzie wszystko razem <spoko> zawsze plastidip można ściągnąć z emblematów :P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2019, 14:28
Posty: 25
Skąd: Chełm Śląski, Katowice
Auto: Mazda3 BK LF Kintaro

Postprzez deejayija » 5 lis 2019, 22:21

Już po liczbie nałożonych warstw APP R-Stop i podkładu epoksydowego wygrałeś ze mną :P
Ja jako środek konserwujący użyłem polecany bardzo często Noxudol 900...
Tak jak pisałem – wszystko zweryfikuje czas. My jedynie możemy czuć się dumni, że zrobiliśmy co w naszej mocy :]
Co do założonych modyfikacji – cała czarna Trójeczka w Kintaro na pewno będzie cieszyć oko <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2018, 10:48
Posty: 184
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK Hatchback Z6 1.6 105KM 2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy