Strona 1 z 5

Mazda3 BK Y6 '05 Sunlight Silver Stage 2+ 150Km/363Nm, lotka, MPS interior

PostNapisane: 23 kwi 2019, 14:21
przez gt10r5
Może być i wstęp:
Dłuższy czas podobały mi się trójki – najpierw z lfem przerażały mnie ceny za zakup oraz ubezpieczenie, później ewentualne koszty eksploatacyjne. Dizel jest pozornie tańszy – no i nie mazdowski. Czy to dobrze – no przekonamy się :D

Specyfikacja:
Końcówka produkcji 2005 – zatem mały lift ale z EURO3 ale dpf mokry.
Tak po za tym
– jak każda trójka w sumie: materiałowe fotele, klimatronic, przycisk MEDIA.
– jak nie każda trójka: mało rdzy, brak dziur – jest co konserwować.
Przebieg 156kkm z czego 50 w ostatnich 4latach. Wcześniej jeździła u Manfreda (serio) w Niemczech.
Koła lato:
– Włoski Zugar 17" wraz z nowymi oponami 205/50 Nexen HD Plus
Koła zima
– alu kosei15'
Moc zmierzona: 102km/240Nm, wstępny program 115/280 – ze względu na poniższe błędy. Up: 150kM/363Nm.

Plany:
1. Wizyta u tunera celem poprawki softu przy nowej turbinie.
2. Wyciągniecie wgniotek na drzwiach, rys, ogólnie detailing
3. Jeździć.

Credits
Podziękowania dla Grupy Łódzkiej za wsparcie przy kupnie, dobrym czynem i słowem.
Może wyszczególnię:
1. Gromhild z racji peera będzie pierwszy – za wsparcie przy wycieczkach w godzinach wieczornych na oględziny.
2. Eklerek323f – wsparcie logistyczne jak wyżej oraz pełne zrozumienie chęci zakupu dizla.
3. Płomień – wsparcie merytoryczne co do tego czy to ma bardziej robić kleklekle czy może kle kle kle i od czego to zależy.
4. Hasari – bo w sumie podrzucił ogłoszenie egzemplarza, na który finalnie się skusiłem.
Warto trzymać się grupy. Zawsze może pomóc, poradzić :)

Serwis:
209000km Montaż FMIC z orurowaniem kwas.
208000km Montaż OCT properfect
207000km Wymiana stabilizatorów przód tył na wersję MPS z łącznikami itd.
206000km Wymiana turbiny na hybrydę GTC1244VZ, Olej, filtry razem z powietrzem. Poprawa dolotu, dołożenie silikonów. Pomalowanie DP.
205500km Wymiana kolektora ssącego na zamiennik Febi.
205000km Modernizacja dolotu, wstawienie trójnika za turbo na custom. Weryfikacja samochodu podczas jazdy.
203600 – Wymiana turbiny na hybrydę GTD1244VZ, olej, dostowanie rur strony ssącej pod nowe turbo. Wymiana wtryskiwaczy common rail.
202005 – Wymiana lamp na ori xenon, sprzęgło z wysprzęglikiem sachs, rura dolotu z uszczelką (Gates), uszczelki kolektora ssącego, uszczelniacz wału, podkładki pod wtryski ON.
201000 – Wymiana oleju Motul 5w30 z filtrem mann.
198000 – Montaż downpipe przerobionego z puegeota. Wymiana poduszki głównej silnika na ori mazda.
191200 – Wymiana oleju Motul 5w40, filtry, wymiana miski olejowej + czyszczenie smoka, filtr paliwa.
187000 – Wymiana klocków przód plus regeneracja zacisków. Wymiana komplet amorów sachs z odbojami i mocowaniami/poduszkami. Wymiana tulej w wahaczach wleczonych (tył).
183923 – Wymiana turbiny na hybrydę, olej 5w30 motul, filtr oleju i powietrza, klocki tył, regeneracja prowadnic, dolne wahacze tył oba.
176130 – Wymiana oleju silnikowego (Mobil 5w30 fe), filtru oleju filtron, powietrza magnetti marelli – wygląda identycznie jak blueprint.
167000 – Wymiana tulei tylnych w przednich wahaczach na Meyle HD. Wymiana rozrządu na SNR plus pompa Aisin.
164000 – Wymiana oleju silnikowego (Texaco), filtrów oleju, powietrza i paliwa (Mann/blueprint/filtron). Pełna regeneracja tylnych zacisków włącznie z nowymi tłoczkami. Wymiana pokrywy zaworów z odmą ori OE Mazda.
162600 – Wymiana turbo i wycięcie DPF.
159800 – Wymiana kierownicy na MPS.
159000 – Wymiana kanapy i oparć z MPSa.
158000 – Wymiana filtra kabinowego na Oyodo węglowy, wycieraczki Bosch aero twin oraz dywaniki materiałowe.
156800- Regeneracja wszystkich 4rech wtrysków, wymiana zaworu SCV, czyszczenie całego układu paliwowego łącznie z bakiem.
155900 – wymiana: filtr paliwa Filtron (plastik), filtr powietrza Mann, oleju Mann, olej Total 5w30 dpf
Wizyta u tunera z HPE Motorsports.
155815 – zakup

PostNapisane: 23 kwi 2019, 21:59
przez macvas
Gratulacje. Wygląda na ciekawy egzemplarz. Jeżeli przebieg jest pewny to masz jeszcze przynajmniej 50tkm spokojnej jazdy przed ogarnianiem grubszych tematów serwisowych w Y6. Rozrząd był robiony?

Co do felg kwestia gustu mi ten kształt się podobał w wydaniu 18'. Kolor kontrastujący ale pewnie na żywo jest przyjemniej dla oka.

Bezawaryjności i niech rączo pomyka <spoko>

Re: Mazda3 BK Y6 '05 Sunlight Silver 115Km/280Nm.

PostNapisane: 24 kwi 2019, 13:22
przez gt10r5
Jeżeli przebieg jest pewny to masz jeszcze przynajmniej 50tkm spokojnej jazdy przed ogarnianiem grubszych tematów serwisowych w Y6.

Zobaczymy. Narazie kupiłem i już są problemy. Tuner wtryski od razu by chciał regenerować. Muszę najpierw ogarnąć czujniki by to wyeliminować.
Rozrząd był robiony?

40tyś km temu. Na jesień będę musiał tam zaglądnąć jak to wygląda.

PostNapisane: 24 kwi 2019, 23:26
przez Wienson
gt10r5 napisał(a): Zobaczymy. Narazie kupiłem i już są problemy. Tuner wtryski od razu by chciał regenerować. Muszę najpierw ogarnąć czujniki by to wyeliminować.

A między kupnem a wizytą u Tunera pojeździłeś trochę, tak chociaż z 2-3kkm?
Tuner przed robotą nie sprawdzał czy serię trzyma?

PostNapisane: 25 kwi 2019, 14:42
przez hasari
Widziałem na żywo i trochę zazdraszczam. Sam myślałem o zmiane swojej BK na diesla, ale ze względu na to że 95% auto jest w mieście to prędzej czy później bym zabił ten silnik.

Auto się prezentuje świetnie. Trochę bajerów i smaczków i będziesz miał wozidło na lata :)

Re: Mazda3 BK Y6 '05 Sunlight Silver 115Km/280Nm.

PostNapisane: 16 maja 2019, 12:02
przez gt10r5
A między kupnem a wizytą u Tunera pojeździłeś trochę, tak chociaż z 2-3kkm?
Tuner przed robotą nie sprawdzał czy serię trzyma?

Nie. Od kupna do tunera przejechałem jakies 200km
Moc mu wypluła 102km/240Nm – w sumie jak na dwa wtryki w stanie agonalnym – zostały wymione na inne plus regeneracja i pozostałe dwa regeneracja – to może dobry wynik.
Na pewno jak będzie poprawiana mapa – to już tego nie sprawdzę bo do tego czasu dpf zostanie wycięty.


Mały up.
3ka wróciła od mechaniora. Dobrze klekocze – może nawet równiej jak do tej pory. Problem z pluciem błędu czujnika wyeliminowany.
1. Regeneracja wszystkich 4rech wtrysków
2. Wymiana zaworu SCV
3. Czyszczenie całego układu paliwowego łącznie z bakiem.
Narazie to tyle.

Jeszcze mnie czeka wymiana rozrządu.


Wpadły również nowe dywaniki. Niebawem wrzucę foto :)

PostNapisane: 17 maja 2019, 08:01
przez Bartg
To już podwoiłeś wartość? :P

Re: Mazda3 BK Y6 '05 Sunlight Silver 115Km/280Nm.

PostNapisane: 17 maja 2019, 11:58
przez gt10r5
To już podwoiłeś wartość? :P

Może porozmawiamy ile dałeś za zrobienie podłużnic w premansie :p
Wyjdzie podobna suma za podłużnice i nadkola jak ja z w/w listę.

PostNapisane: 17 maja 2019, 12:23
przez Bartg
Za nadkola progi podłużnice i kielichy :P Tzw pakiet pozimowy w Premacy.

Re: Mazda3 BK Y6 '05 Sunlight Silver 115Km/280Nm.

PostNapisane: 24 maja 2019, 11:49
przez gt10r5
Teraz mały up.

Beka jeździ i ma się dobrze.

W załącznikach mała zapowiedź modów jakie będą w najbliższej przyszłości realizowane.
Na pierwszy ogień została zmieniona klapa na taką z ori lotką.

Kilka fantów wpadnie do auta :)

PostNapisane: 24 maja 2019, 12:44
przez Płomień
Ooo, idziesz dobrą drogą. Będzie trzymanie boczne, to pewnie pójdą mody zawiasu, żeby je wykorzystać :D

Nie byłem zwolennikiem kupowania diesela, ale jestem zwolennikiem robienia czegoś ciekawego. Szybka i ładna beka w dizlu to zdecydowanie auto warte uwagi. Większość tego co widzi się na ulicach to niezadbane zgniłki ze stukającym wielowahaczem <lol>

PostNapisane: 24 maja 2019, 21:30
przez Wienson
Będzie się działo :D
Klapa wygląda spoko, ale spas to nie siadł jak [tiiit], albo to wina zdjęcia.

Re: Mazda3 BK Y6 '05 Sunlight Silver 115Km/280Nm.

PostNapisane: 25 maja 2019, 14:41
przez expell
Czy to fanty z tego MPSa którego ktoś ostatnio rozbierał na grupie na FB? :) Założysz wszystko to auto zmieni się nie do poznania <spoko> !

Re: Mazda3 BK Y6 '05 Sunlight Silver 115Km/280Nm.

PostNapisane: 27 maja 2019, 13:40
przez gt10r5
Na grupie fejsbukowej.
Nie wszystkie fanty są moje, dla mnie przede wszystkim to:
1. Lusterko zewn, w kolorze.
2. Kierownica mps z przyciskami do tempomatu.
3. Klapa z lotką.

To są rzeczy, które na pewno zostaną założone. Co do reszty – zobaczymy.

PostNapisane: 27 maja 2019, 13:55
przez Naraxiz
Z tego co wiem to dopiero w polifcie była elektroniczna przepustnica, więc nie założysz tempomatu w przyciskach (a na pewno nie będzie to tanio)

PostNapisane: 27 maja 2019, 14:07
przez Płomień
Elektroniczna przepustnica w dizlu? Przepustnica w dizlu? Bój się boga Naraxiz <rotfl>

PostNapisane: 27 maja 2019, 14:35
przez Naraxiz
Z rozpędu i przyzwyczajenia akceptuję jedynie silnik LF <rotfl> <rotfl> <glupek2>

W dieslu się nie orientuje jak wygląda temat z dołożeniem tempomatu :/

Re: Mazda3 BK Y6 '05 Sunlight Silver 115Km/280Nm.

PostNapisane: 27 maja 2019, 16:13
przez gt10r5
Płomień napisał(a):Przepustnica w dizlu?

Z tego co się własnie zorientowałem to jest takie ustrojstwo jak klapa gaszenia czy coś takiego. To nazywają (tutaj na forum) przepustnicą własnie.
Właśnie chcę temat ogarnąć bo moje beka to jest mały lift ;)

Żeby nie było tak słodko – turbo zaczęło gwizdać wczoraj na trasie. Szybka inspekcja na turbinę bo z niej jakby ten odgłos się wydobywał. Piszę to, bo to dizel – nie musi turbo świszczeć by coś mogło świszczeć.
Mechanior kazał sprawdzić przez telefon dwie rzeczy: 1. czy kopci, 2. czy ma moc.
No nie kopci i przekroczył 200kmh gdzie przed robionymi wtryskami na tych kołach tego nie osiągał.
Dzisiaj mechanior już osłuchał i twierdzi, że kolektor. Niby normalne w tych modelach.
I tak na kastrację dpfa jestem z nim (mechaniorem) ugadany, więc niech to też ogarnie.

Tak btw – ogarnialiśta temat ICków? kusi mnie by przed porządnym programem wymienić icka na taki o większej wydajności. Problem w tym, że fmici mają pod innym kątem wyprowadzenia, tj na prosto a mazda kątowe. To komplikuje temat bo dochodzą silikony.

Jak uważacie?

PostNapisane: 28 maja 2019, 22:31
przez Wienson
Ja nie jestem specjalistą więc nie chce mówić co powinieneś zrobić.
Niech do tego odniosą się bardziej doinformowani i doświadczeni.
Ale czy zmiana IC w tej chwili będzie sensowna cena/oczekiwany przyrost?
Czy nie lepiej najpierw zadbać o np. Start dolotu(filtr), umiejscowienie tego początku dolotu?
Downpipe, reszta wydechu? Przyśpieszenie opuszczania spalin z układu, mocniej rozpędzi turbinę, tak mi się wydaje.

Niech fachowcy się wypowiedzą.

Re: Mazda3 BK Y6 '05 Sunlight Silver 115Km/280Nm.

PostNapisane: 29 maja 2019, 09:34
przez gt10r5
Ale czy zmiana IC w tej chwili będzie sensowna cena/oczekiwany przyrost?

Na pewno mniej będzie puchnąć w upały. Tutaj nie ma cudów. Musi być różnica.

Czy nie lepiej najpierw zadbać o np. Start dolotu(filtr)

Na ori przekraczają 150km mocy więc nie jest to wąskie gardło. On ma wyprowadzenie z puszki gdzie w czeluść komory silnika – mógłbym to sprawdzić.

Downpipe, reszta wydechu? Przyśpieszenie opuszczania spalin z układu, mocniej rozpędzi turbinę, tak mi się wydaje.

Będzie kastracja dpfa łącznie z zbiorniczkiem (no bo jednak jest). To jest pewny ruch i najpóźniej w czerwcu będzie zrobiony.

Ja nie jestem specjalistą


Jak 89% tego forum. Też się do tego grona zaliczam <glupek2>