Mazda3 BK Y6 '05 Sunlight Silver Stage 2 150Km/363Nm, lotka, MPS interior
Może być i wstęp:
Dłuższy czas podobały mi się trójki – najpierw z lfem przerażały mnie ceny za zakup oraz ubezpieczenie, później ewentualne koszty eksploatacyjne. Dizel jest pozornie tańszy – no i nie mazdowski. Czy to dobrze – no przekonamy się
Specyfikacja:
Końcówka produkcji 2005 – zatem mały lift ale z EURO3 ale dpf mokry.
Tak po za tym
– jak każda trójka w sumie: materiałowe fotele, klimatronic, przycisk MEDIA.
– jak nie każda trójka: mało rdzy, brak dziur – jest co konserwować.
Przebieg 156kkm z czego 50 w ostatnich 4latach. Wcześniej jeździła u Manfreda (serio) w Niemczech.
Koła lato:
– Włoski Zugar 17" wraz z nowymi oponami 205/50 Nexen HD Plus
Koła zima
– Zwykła stal 15' – może się zmieni na jakiś alus, zobaczymy bliżej zimy.
Moc zmierzona: 102km/240Nm, wstępny program 115/280 – ze względu na poniższe błędy. Up: 150kM/363Nm.
Plany:
1. Wizyta u tunera celem poprawki softu przy nowej turbinie.
2. Wyciągniecie wgniotek na drzwiach, rys, ogólnie detailing
3. Jeździć.
Credits
Podziękowania dla Grupy Łódzkiej za wsparcie przy kupnie, dobrym czynem i słowem.
Może wyszczególnię:
1. Gromhild z racji peera będzie pierwszy – za wsparcie przy wycieczkach w godzinach wieczornych na oględziny.
2. Eklerek323f – wsparcie logistyczne jak wyżej oraz pełne zrozumienie chęci zakupu dizla.
3. Płomień – wsparcie merytoryczne co do tego czy to ma bardziej robić kleklekle czy może kle kle kle i od czego to zależy.
4. Hasari – bo w sumie podrzucił ogłoszenie egzemplarza, na który finalnie się skusiłem.
Warto trzymać się grupy. Zawsze może pomóc, poradzić
Serwis:
203600 – Wymiana turbiny na hybrydę GTD1244VZ, olej, dostowanie rur strony ssącej pod nowe turbo. Wymiana wtryskiwaczy common rail.
202005 – Wymiana lamp na ori xenon, sprzęgło z wysprzęglikiem sachs, rura dolotu z uszczelką (Gates), uszczelki kolektora ssącego, uszczelniacz wału, podkładki pod wtryski ON.
201000 – Wymiana oleju Motul 5w30 z filtrem mann.
198000 – Montaż downpipe przerobionego z puegeota. Wymiana poduszki głównej silnika na ori mazda.
191200 – Wymiana oleju Motul 5w40, filtry, wymiana miski olejowej + czyszczenie smoka, filtr paliwa.
187000 – Wymiana klocków przód plus regeneracja zacisków. Wymiana komplet amorów sachs z odbojami i mocowaniami/poduszkami. Wymiana tulej w wahaczach wleczonych (tył).
183923 – Wymiana turbiny na hybrydę, olej 5w30 motul, filtr oleju i powietrza, klocki tył, regeneracja prowadnic, dolne wahacze tył oba.
176130 – Wymiana oleju silnikowego (Mobil 5w30 fe), filtru oleju filtron, powietrza magnetti marelli – wygląda identycznie jak blueprint.
167000 – Wymiana tulei tylnych w przednich wahaczach na Meyle HD. Wymiana rozrządu na SNR plus pompa Aisin.
164000 – Wymiana oleju silnikowego (Texaco), filtrów oleju, powietrza i paliwa (Mann/blueprint/filtron). Pełna regeneracja tylnych zacisków włącznie z nowymi tłoczkami. Wymiana pokrywy zaworów z odmą ori OE Mazda.
162600 – Wymiana turbo i wycięcie DPF.
159800 – Wymiana kierownicy na MPS.
159000 – Wymiana kanapy i oparć z MPSa.
158000 – Wymiana filtra kabinowego na Oyodo węglowy, wycieraczki Bosch aero twin oraz dywaniki materiałowe.
156800- Regeneracja wszystkich 4rech wtrysków, wymiana zaworu SCV, czyszczenie całego układu paliwowego łącznie z bakiem.
155900 – wymiana: filtr paliwa Filtron (plastik), filtr powietrza Mann, oleju Mann, olej Total 5w30 dpf
Wizyta u tunera z HPE Motorsports.
155815 – zakup
Dłuższy czas podobały mi się trójki – najpierw z lfem przerażały mnie ceny za zakup oraz ubezpieczenie, później ewentualne koszty eksploatacyjne. Dizel jest pozornie tańszy – no i nie mazdowski. Czy to dobrze – no przekonamy się
Specyfikacja:
Końcówka produkcji 2005 – zatem mały lift ale z EURO3 ale dpf mokry.
Tak po za tym
– jak każda trójka w sumie: materiałowe fotele, klimatronic, przycisk MEDIA.
– jak nie każda trójka: mało rdzy, brak dziur – jest co konserwować.
Przebieg 156kkm z czego 50 w ostatnich 4latach. Wcześniej jeździła u Manfreda (serio) w Niemczech.
Koła lato:
– Włoski Zugar 17" wraz z nowymi oponami 205/50 Nexen HD Plus
Koła zima
– Zwykła stal 15' – może się zmieni na jakiś alus, zobaczymy bliżej zimy.
Moc zmierzona: 102km/240Nm, wstępny program 115/280 – ze względu na poniższe błędy. Up: 150kM/363Nm.
Plany:
1. Wizyta u tunera celem poprawki softu przy nowej turbinie.
2. Wyciągniecie wgniotek na drzwiach, rys, ogólnie detailing
3. Jeździć.
Credits
Podziękowania dla Grupy Łódzkiej za wsparcie przy kupnie, dobrym czynem i słowem.
Może wyszczególnię:
1. Gromhild z racji peera będzie pierwszy – za wsparcie przy wycieczkach w godzinach wieczornych na oględziny.
2. Eklerek323f – wsparcie logistyczne jak wyżej oraz pełne zrozumienie chęci zakupu dizla.
3. Płomień – wsparcie merytoryczne co do tego czy to ma bardziej robić kleklekle czy może kle kle kle i od czego to zależy.
4. Hasari – bo w sumie podrzucił ogłoszenie egzemplarza, na który finalnie się skusiłem.
Warto trzymać się grupy. Zawsze może pomóc, poradzić
Serwis:
203600 – Wymiana turbiny na hybrydę GTD1244VZ, olej, dostowanie rur strony ssącej pod nowe turbo. Wymiana wtryskiwaczy common rail.
202005 – Wymiana lamp na ori xenon, sprzęgło z wysprzęglikiem sachs, rura dolotu z uszczelką (Gates), uszczelki kolektora ssącego, uszczelniacz wału, podkładki pod wtryski ON.
201000 – Wymiana oleju Motul 5w30 z filtrem mann.
198000 – Montaż downpipe przerobionego z puegeota. Wymiana poduszki głównej silnika na ori mazda.
191200 – Wymiana oleju Motul 5w40, filtry, wymiana miski olejowej + czyszczenie smoka, filtr paliwa.
187000 – Wymiana klocków przód plus regeneracja zacisków. Wymiana komplet amorów sachs z odbojami i mocowaniami/poduszkami. Wymiana tulej w wahaczach wleczonych (tył).
183923 – Wymiana turbiny na hybrydę, olej 5w30 motul, filtr oleju i powietrza, klocki tył, regeneracja prowadnic, dolne wahacze tył oba.
176130 – Wymiana oleju silnikowego (Mobil 5w30 fe), filtru oleju filtron, powietrza magnetti marelli – wygląda identycznie jak blueprint.
167000 – Wymiana tulei tylnych w przednich wahaczach na Meyle HD. Wymiana rozrządu na SNR plus pompa Aisin.
164000 – Wymiana oleju silnikowego (Texaco), filtrów oleju, powietrza i paliwa (Mann/blueprint/filtron). Pełna regeneracja tylnych zacisków włącznie z nowymi tłoczkami. Wymiana pokrywy zaworów z odmą ori OE Mazda.
162600 – Wymiana turbo i wycięcie DPF.
159800 – Wymiana kierownicy na MPS.
159000 – Wymiana kanapy i oparć z MPSa.
158000 – Wymiana filtra kabinowego na Oyodo węglowy, wycieraczki Bosch aero twin oraz dywaniki materiałowe.
156800- Regeneracja wszystkich 4rech wtrysków, wymiana zaworu SCV, czyszczenie całego układu paliwowego łącznie z bakiem.
155900 – wymiana: filtr paliwa Filtron (plastik), filtr powietrza Mann, oleju Mann, olej Total 5w30 dpf
Wizyta u tunera z HPE Motorsports.
155815 – zakup
Ostatnio edytowano 20 mar 2024, 11:20 przez gt10r5, łącznie edytowano 19 razy
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Gratulacje. Wygląda na ciekawy egzemplarz. Jeżeli przebieg jest pewny to masz jeszcze przynajmniej 50tkm spokojnej jazdy przed ogarnianiem grubszych tematów serwisowych w Y6. Rozrząd był robiony?
Co do felg kwestia gustu mi ten kształt się podobał w wydaniu 18'. Kolor kontrastujący ale pewnie na żywo jest przyjemniej dla oka.
Bezawaryjności i niech rączo pomyka
Co do felg kwestia gustu mi ten kształt się podobał w wydaniu 18'. Kolor kontrastujący ale pewnie na żywo jest przyjemniej dla oka.
Bezawaryjności i niech rączo pomyka
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Jeżeli przebieg jest pewny to masz jeszcze przynajmniej 50tkm spokojnej jazdy przed ogarnianiem grubszych tematów serwisowych w Y6.
Zobaczymy. Narazie kupiłem i już są problemy. Tuner wtryski od razu by chciał regenerować. Muszę najpierw ogarnąć czujniki by to wyeliminować.
Rozrząd był robiony?
40tyś km temu. Na jesień będę musiał tam zaglądnąć jak to wygląda.
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
gt10r5 napisał(a): Zobaczymy. Narazie kupiłem i już są problemy. Tuner wtryski od razu by chciał regenerować. Muszę najpierw ogarnąć czujniki by to wyeliminować.
A między kupnem a wizytą u Tunera pojeździłeś trochę, tak chociaż z 2-3kkm?
Tuner przed robotą nie sprawdzał czy serię trzyma?
- Od: 22 mar 2019, 00:27
- Posty: 28
- Auto: Mazda 3 BK, 1.6 B
Widziałem na żywo i trochę zazdraszczam. Sam myślałem o zmiane swojej BK na diesla, ale ze względu na to że 95% auto jest w mieście to prędzej czy później bym zabił ten silnik.
Auto się prezentuje świetnie. Trochę bajerów i smaczków i będziesz miał wozidło na lata
Auto się prezentuje świetnie. Trochę bajerów i smaczków i będziesz miał wozidło na lata
- Od: 20 paź 2016, 23:42
- Posty: 206
- Skąd: Polska
- Auto: 2003 Mazda3 BK 1.6 Z6 Sunlight Silver
A między kupnem a wizytą u Tunera pojeździłeś trochę, tak chociaż z 2-3kkm?
Tuner przed robotą nie sprawdzał czy serię trzyma?
Nie. Od kupna do tunera przejechałem jakies 200km
Moc mu wypluła 102km/240Nm – w sumie jak na dwa wtryki w stanie agonalnym – zostały wymione na inne plus regeneracja i pozostałe dwa regeneracja – to może dobry wynik.
Na pewno jak będzie poprawiana mapa – to już tego nie sprawdzę bo do tego czasu dpf zostanie wycięty.
Mały up.
3ka wróciła od mechaniora. Dobrze klekocze – może nawet równiej jak do tej pory. Problem z pluciem błędu czujnika wyeliminowany.
1. Regeneracja wszystkich 4rech wtrysków
2. Wymiana zaworu SCV
3. Czyszczenie całego układu paliwowego łącznie z bakiem.
Narazie to tyle.
Jeszcze mnie czeka wymiana rozrządu.
Wpadły również nowe dywaniki. Niebawem wrzucę foto
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Teraz mały up.
Beka jeździ i ma się dobrze.
W załącznikach mała zapowiedź modów jakie będą w najbliższej przyszłości realizowane.
Na pierwszy ogień została zmieniona klapa na taką z ori lotką.
Kilka fantów wpadnie do auta
Beka jeździ i ma się dobrze.
W załącznikach mała zapowiedź modów jakie będą w najbliższej przyszłości realizowane.
Na pierwszy ogień została zmieniona klapa na taką z ori lotką.
Kilka fantów wpadnie do auta
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Ooo, idziesz dobrą drogą. Będzie trzymanie boczne, to pewnie pójdą mody zawiasu, żeby je wykorzystać
Nie byłem zwolennikiem kupowania diesela, ale jestem zwolennikiem robienia czegoś ciekawego. Szybka i ładna beka w dizlu to zdecydowanie auto warte uwagi. Większość tego co widzi się na ulicach to niezadbane zgniłki ze stukającym wielowahaczem
Nie byłem zwolennikiem kupowania diesela, ale jestem zwolennikiem robienia czegoś ciekawego. Szybka i ładna beka w dizlu to zdecydowanie auto warte uwagi. Większość tego co widzi się na ulicach to niezadbane zgniłki ze stukającym wielowahaczem
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Na grupie fejsbukowej.
Nie wszystkie fanty są moje, dla mnie przede wszystkim to:
1. Lusterko zewn, w kolorze.
2. Kierownica mps z przyciskami do tempomatu.
3. Klapa z lotką.
To są rzeczy, które na pewno zostaną założone. Co do reszty – zobaczymy.
Nie wszystkie fanty są moje, dla mnie przede wszystkim to:
1. Lusterko zewn, w kolorze.
2. Kierownica mps z przyciskami do tempomatu.
3. Klapa z lotką.
To są rzeczy, które na pewno zostaną założone. Co do reszty – zobaczymy.
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Z tego co wiem to dopiero w polifcie była elektroniczna przepustnica, więc nie założysz tempomatu w przyciskach (a na pewno nie będzie to tanio)
- Od: 3 gru 2017, 09:47
- Posty: 61 (3/0)
- Skąd: Białystok
- Auto: Było: Mazda 3 '05
2.0 Benz + LPG
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Z rozpędu i przyzwyczajenia akceptuję jedynie silnik LF
W dieslu się nie orientuje jak wygląda temat z dołożeniem tempomatu :/
W dieslu się nie orientuje jak wygląda temat z dołożeniem tempomatu :/
- Od: 3 gru 2017, 09:47
- Posty: 61 (3/0)
- Skąd: Białystok
- Auto: Było: Mazda 3 '05
2.0 Benz + LPG
Płomień napisał(a):Przepustnica w dizlu?
Z tego co się własnie zorientowałem to jest takie ustrojstwo jak klapa gaszenia czy coś takiego. To nazywają (tutaj na forum) przepustnicą własnie.
Właśnie chcę temat ogarnąć bo moje beka to jest mały lift
Żeby nie było tak słodko – turbo zaczęło gwizdać wczoraj na trasie. Szybka inspekcja na turbinę bo z niej jakby ten odgłos się wydobywał. Piszę to, bo to dizel – nie musi turbo świszczeć by coś mogło świszczeć.
Mechanior kazał sprawdzić przez telefon dwie rzeczy: 1. czy kopci, 2. czy ma moc.
No nie kopci i przekroczył 200kmh gdzie przed robionymi wtryskami na tych kołach tego nie osiągał.
Dzisiaj mechanior już osłuchał i twierdzi, że kolektor. Niby normalne w tych modelach.
I tak na kastrację dpfa jestem z nim (mechaniorem) ugadany, więc niech to też ogarnie.
Tak btw – ogarnialiśta temat ICków? kusi mnie by przed porządnym programem wymienić icka na taki o większej wydajności. Problem w tym, że fmici mają pod innym kątem wyprowadzenia, tj na prosto a mazda kątowe. To komplikuje temat bo dochodzą silikony.
Jak uważacie?
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Ja nie jestem specjalistą więc nie chce mówić co powinieneś zrobić.
Niech do tego odniosą się bardziej doinformowani i doświadczeni.
Ale czy zmiana IC w tej chwili będzie sensowna cena/oczekiwany przyrost?
Czy nie lepiej najpierw zadbać o np. Start dolotu(filtr), umiejscowienie tego początku dolotu?
Downpipe, reszta wydechu? Przyśpieszenie opuszczania spalin z układu, mocniej rozpędzi turbinę, tak mi się wydaje.
Niech fachowcy się wypowiedzą.
Niech do tego odniosą się bardziej doinformowani i doświadczeni.
Ale czy zmiana IC w tej chwili będzie sensowna cena/oczekiwany przyrost?
Czy nie lepiej najpierw zadbać o np. Start dolotu(filtr), umiejscowienie tego początku dolotu?
Downpipe, reszta wydechu? Przyśpieszenie opuszczania spalin z układu, mocniej rozpędzi turbinę, tak mi się wydaje.
Niech fachowcy się wypowiedzą.
- Od: 22 mar 2019, 00:27
- Posty: 28
- Auto: Mazda 3 BK, 1.6 B
Ale czy zmiana IC w tej chwili będzie sensowna cena/oczekiwany przyrost?
Na pewno mniej będzie puchnąć w upały. Tutaj nie ma cudów. Musi być różnica.
Czy nie lepiej najpierw zadbać o np. Start dolotu(filtr)
Na ori przekraczają 150km mocy więc nie jest to wąskie gardło. On ma wyprowadzenie z puszki gdzie w czeluść komory silnika – mógłbym to sprawdzić.
Downpipe, reszta wydechu? Przyśpieszenie opuszczania spalin z układu, mocniej rozpędzi turbinę, tak mi się wydaje.
Będzie kastracja dpfa łącznie z zbiorniczkiem (no bo jednak jest). To jest pewny ruch i najpóźniej w czerwcu będzie zrobiony.
Ja nie jestem specjalistą
Jak 89% tego forum. Też się do tego grona zaliczam
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości