Dłuższy czas podobały mi się trójki – najpierw z lfem przerażały mnie ceny za zakup oraz ubezpieczenie, później ewentualne koszty eksploatacyjne. Dizel jest pozornie tańszy – no i nie mazdowski. Czy to dobrze – no przekonamy się
Specyfikacja:
Końcówka produkcji 2005 – zatem mały lift ale z EURO3 ale dpf mokry.
Tak po za tym
– jak każda trójka w sumie: materiałowe fotele, klimatronic, przycisk MEDIA.
– jak nie każda trójka: mało rdzy, brak dziur – jest co konserwować.
Przebieg 156kkm z czego 50 w ostatnich 4latach. Wcześniej jeździła u Manfreda (serio) w Niemczech.
Koła lato:
– Włoski Zugar 17" wraz z nowymi oponami 205/50 Nexen HD Plus
Koła zima
– alu kosei15'
Moc zmierzona: 102km/240Nm, wstępny program 115/280 – ze względu na poniższe błędy. Up: 150kM/363Nm.
Plany:
1. Wizyta u tunera celem poprawki softu przy nowej turbinie.
2. Wyciągniecie wgniotek na drzwiach, rys, ogólnie detailing
3. Jeździć.
Credits
Podziękowania dla Grupy Łódzkiej za wsparcie przy kupnie, dobrym czynem i słowem.
Może wyszczególnię:
1. Gromhild z racji peera będzie pierwszy – za wsparcie przy wycieczkach w godzinach wieczornych na oględziny.
2. Eklerek323f – wsparcie logistyczne jak wyżej oraz pełne zrozumienie chęci zakupu dizla.
3. Płomień – wsparcie merytoryczne co do tego czy to ma bardziej robić kleklekle czy może kle kle kle i od czego to zależy.
4. Hasari – bo w sumie podrzucił ogłoszenie egzemplarza, na który finalnie się skusiłem.
Warto trzymać się grupy. Zawsze może pomóc, poradzić
Serwis:
209000km Montaż FMIC z orurowaniem kwas.
208000km Montaż OCT properfect
207000km Wymiana stabilizatorów przód tył na wersję MPS z łącznikami itd.
206000km Wymiana turbiny na hybrydę GTC1244VZ, Olej, filtry razem z powietrzem. Poprawa dolotu, dołożenie silikonów. Pomalowanie DP.
205500km Wymiana kolektora ssącego na zamiennik Febi.
205000km Modernizacja dolotu, wstawienie trójnika za turbo na custom. Weryfikacja samochodu podczas jazdy.
203600 – Wymiana turbiny na hybrydę GTD1244VZ, olej, dostowanie rur strony ssącej pod nowe turbo. Wymiana wtryskiwaczy common rail.
202005 – Wymiana lamp na ori xenon, sprzęgło z wysprzęglikiem sachs, rura dolotu z uszczelką (Gates), uszczelki kolektora ssącego, uszczelniacz wału, podkładki pod wtryski ON.
201000 – Wymiana oleju Motul 5w30 z filtrem mann.
198000 – Montaż downpipe przerobionego z puegeota. Wymiana poduszki głównej silnika na ori mazda.
191200 – Wymiana oleju Motul 5w40, filtry, wymiana miski olejowej + czyszczenie smoka, filtr paliwa.
187000 – Wymiana klocków przód plus regeneracja zacisków. Wymiana komplet amorów sachs z odbojami i mocowaniami/poduszkami. Wymiana tulej w wahaczach wleczonych (tył).
183923 – Wymiana turbiny na hybrydę, olej 5w30 motul, filtr oleju i powietrza, klocki tył, regeneracja prowadnic, dolne wahacze tył oba.
176130 – Wymiana oleju silnikowego (Mobil 5w30 fe), filtru oleju filtron, powietrza magnetti marelli – wygląda identycznie jak blueprint.
167000 – Wymiana tulei tylnych w przednich wahaczach na Meyle HD. Wymiana rozrządu na SNR plus pompa Aisin.
164000 – Wymiana oleju silnikowego (Texaco), filtrów oleju, powietrza i paliwa (Mann/blueprint/filtron). Pełna regeneracja tylnych zacisków włącznie z nowymi tłoczkami. Wymiana pokrywy zaworów z odmą ori OE Mazda.
162600 – Wymiana turbo i wycięcie DPF.
159800 – Wymiana kierownicy na MPS.
159000 – Wymiana kanapy i oparć z MPSa.
158000 – Wymiana filtra kabinowego na Oyodo węglowy, wycieraczki Bosch aero twin oraz dywaniki materiałowe.
156800- Regeneracja wszystkich 4rech wtrysków, wymiana zaworu SCV, czyszczenie całego układu paliwowego łącznie z bakiem.
155900 – wymiana: filtr paliwa Filtron (plastik), filtr powietrza Mann, oleju Mann, olej Total 5w30 dpf
Wizyta u tunera z HPE Motorsports.
155815 – zakup