Mazda 3 BK Z6 1,6 2005 ~GREY MAZDA EVIL~
Witam,
Przyszedł w końcu ten czas, kiedy i ja przedstawię Wam moje autko.
A jest nim Mazda 3 BK Hatchback z 2005 roku, z silnikiem benzynowym 1,6 l.
Jestem jej pierwszym właścicielem w kraju od kwietnia 2016 roku (Mazda ściągnięta z DE).
Moja fascynacja tym większa, iż jest to mój pierwszy własny samochód. Przesiadka z ruchu pieszego / rowerowego i komunikacji miejskiej na to, a nie inne auto, było planowane dłuższy czas. Model 3 HB w wersji BK z silnikiem benzynowym podpatrywałem od początku po zdaniu prawa jazdy i postawiłem sobie za cel, że w końcu taką sobie sprawię. Pierwotnie szukałem głównie sztuki poliftowej w kolorze niebieskim (27B Winning Blue) i obowiązkowo na oryginalnych felgach aluminiowych.
Mój początkowy ideał (wtedy jeszcze nie wiedziałem, że celowałem w wersję GTA):
Docelowo padło jednak na wersję przedliftową w kolorze szarym 29Y Titanium Grey II i akurat trafiła się zadbana sztuka na felgach stalowych z kołpakami i ogumieniu zimowym HANKOOK. Brak oznak zniszczeń przez korozję (mankament tych ładnych samochodów) oraz brak uwag technicznych spowodowały, że ten konkretnie egzemplarz został moim własnym.
Pierwsze zdjęcie po zakupie (ze słonecznego dnia zrobiła się deszczowa aura):
Dane techniczne:
– Rok produkcji: 2005
– Silnik: 1.6 16V MZR Z6 77 kW (105 KM)
– Skrzynia: manualna
– Nadwozie: 5-drzwiowy Hatchback
– Kolor: szary Titanium Grey II 29Y
– Przebieg w dniu zakupu: 124 027 km
Wyposażenie:
Active
– 4x elektryczne szyby
– Automatyczna klimatyzacja
– Skórzana kierownica multifunkcyjna
– Światła przeciwmgielne przód / tył
– Radio (niestety tylko) CD
– ABS
– DSC
– Podłokietnik przód / tył
– Centralny zamek w pilocie
– 6 poduszek powietrznych w systemie SRS
– Elektryczne lusterka
– Komputer pokładowy
– ISOFIX
– Wersja przedliftowa (czarno-niebieska tapicerka i z czasem tylne czerwone światła podobają mi się bardziej niż polift)
Na sam początek – obowiązkowo – zakup letnich opon DUNLOP na 16-calowych obręczach ze stopów lekkich Mazda:
Pierwsze miesiące minęły pod znakiem cieszenia się z tego, co mam – bez dodawania bajerów. Nie zakładałem, że z czasem będę doposażył obecną wersję…
I tak po niespełna roku bezawaryjnego sprawowania się, przyszła pora na drobne zmiany/dodatki.
Modyfikacje:
– Przyciemnianie szyb tył Panthera 30 QDP;
– Wymiana oświetlenia wewnętrznego i podświetlenia tablicy rejestracyjnej na LED;
– Wieszaczek na zagłówek;
– Uchwyt Car Smartphone Holder;
– Cap’y – nakrętki na wentyle PUNISHER;
– Luminescencyjny krąg stacyjki Blue;
– Wewnętrzne profile dekoracyjne Strip Blue;
– Nakładki Door Arm Protection;
– Dekle Door Lock Cover;
– Daszki na lusterka Mirror Rain Blades;
– Końcówka wydechu: początkowo jakiś chromowany "no name" z Norauto, wymieniona na BUZZER ZZ61x;
– Emblematy Mazda Evil (mój mały znak rozpoznawczy, wyróżniający mnie spośród innych trójek);
– Malowanie zacisków hamulcowych;
– Wymiana tylnych nadkoli na plastikowe;
– Spoiler klapy tylnej / lotka;
– Zderzak tylny z pakietu Aero;
– Malowanie ramion wycieraczek;
– Zmiana rury dolotu powietrza z seryjnej M3 I BK na serie z M2 II DE;
– Końcówka wydechu BUZZER ZZ84x;
– Krótka antena Mini Car Antenna Carbon Fiber 8 cm;
– Odświeżacz wiatraczek Air Force No.3;
– Ładowarka USB Transmiter FM ROCK B300;
– Nakładka zderzaka przedniego;
– Dystanse do tylnych felg 5mm;
– TBA;
Naprawy:
– wymiana cewki zapłonowej;
– wymiana przednich sprężyn zawieszenia;
– wymiana pierścienia uszczelniającego wał korbowy;
– wymiana sworznia prawego wahacza przedniego;
– wymiana siłownika sprzęgła;
– wymiana sprężyny powrotu sprzęgła;
– konserwacja podwozia;
– reperaturka lewego tylnego błotnika
Plany:
– montaż nakładek na pedały + podstopnica (??);
– obniżenie sprężynami max -30mm/-30mm (??);
– systematyczna wymiana eksploatacyjna płynów, filtrów oraz woskowanie karoserii (must to be!);
FOTO
Podziemno-parkingowe klimaty:
Plener 2018:
Parking centrum handlowe:
Teren budowy:
Plener 2019: